Jump to content

Problema Rupere Lant Distributie Motoare N47 2.0D


Recommended Posts

Mi se pare gresit la un diesel sa stai cu motorul la relanti dupa pornire. Incalzirea si lubrifierea adecvate se fac cand este in sarcina.

Recomandarea asta nu e ceea ce se recomanda din pdv tehnic...asta este pt a proteja mediul, sa nu arda noxe stana masina pe loc.

 

Tehnic, este ideal ca masina sa o lasi 2 minute la relanti si pana ajunge apa la temperatura optima sa o accelerezi in limitele bunului simt.

Eu cand este rece, n-o accelerez peste 2400-2500 rot/min

Si intotdeauna 1-2 min la pornire la relanti

Link to comment
Share on other sites

Recomandarea asta nu e ceea ce se recomanda din pdv tehnic...asta este pt a proteja mediul, sa nu arda noxe stana masina pe loc.

 

Tehnic, este ideal ca masina sa o lasi 2 minute la relanti si pana ajunge apa la temperatura optima sa o accelerezi in limitele bunului simt.

Eu cand este rece, n-o accelerez peste 2400-2500 rot/min

Si intotdeauna 1-2 min la pornire la relanti

 

Nu te contrazic, eu stiam ca nu e ok ca motorul diesel sa functioneze la rece la relanti din motive de uzura prematura ca urmare a lipsei de lubrifiere.

Link to comment
Share on other sites

Nu te contrazic, eu stiam ca nu e ok ca motorul diesel sa functioneze la rece la relanti din motive de uzura prematura ca urmare a lipsei de lubrifiere.

 

Fiecare cred ca stie altfel sincer.. Eu unul stiu(si asa si fac) ca se lasa totusi ~30 de secunde pana pleci.. sa rupa putin uleiul la inghet

Link to comment
Share on other sites

Este evident ca ai schimbat distributia degeaba.Fasaitul acela este specific motoarelor N47 si este un zgomot normal.Eu nu am avut N47 sa nu aiba fasaiala respectiva.Nu am schimbat lantul la nici una.F30 pe care l-am vandut are acum 280.000 km cu distributia originaloa si merge perfect.Noul proprietar este foarte incantat de masina .A facut aproape 100.000 km de cand a luat-o de la mine.

 

Diferenta este ca el are prima versiune de n47, tu ai avut pe f30 care sunt facute din 2012 in sus.

In rest, are dreptate Alex, pentru mediu se recomanda acum cum pornesti si motorul sa pleci de pe loc, sa nu poluezi. Mecanic, trebuie putin sa se incalzeasca uleiul, apa, nu? Mai ales acum in sezonul rece!

Edited by turmentatu
Link to comment
Share on other sites

Nu te contrazic, eu stiam ca nu e ok ca motorul diesel sa functioneze la rece la relanti din motive de uzura prematura ca urmare a lipsei de lubrifiere.

 

Păi hai să o luăm logic: când se uzează motorul mai rapid din cauza lubrifierii precare? Atunci când stă motorul 1 minut la 800rpm şi se plimbă uleiul puţin prin motor sau când pornim direct şi turăm la 2000-2200rpm?

 

Discutăm de 1 minut de stat la relanti. Într-adevăr, să stai 15 minute cu diesel-ul la relanti ca să se încălzească e total greşit, dar aici discutăm de alt lucru, care are alt scop :)

 

 

---------------

 

Distribuţia trebuia schimbată în prima fază, făcea destul de mult zgomot şi lanţurile erau clar obosite. Pinionul şi lanţul de la pompa de ulei arătau perfect şi am fost sfătuit intens să nu le schimb, că o fac degeaba. C-am făcut bine, c-am făcut rău, nu mai contează.

Edited by fullrespect
Link to comment
Share on other sites

Sigur , nemtii asa fac...In Germania , cand se urca la volan , direct pe autobahn si talpa , taica...Nu conteaza vremea sau ca sta cu ea la ralanti, si 2 minute... :getlost:

 

+1

 

Circula multe legende in popor venite de la mecanici batrani, care au vazut ei multe masini de pe vremea cand se faceau masini...

 

Stand pe loc, pe landa faptul ca se incalzeste mai greu deci stai mai mult timp cu motorul rece, tot ai miscare in motor. Ca doar nu-l incalzesti cu faclia sau cu resoul. Ci functionand! Poate in teorie o fi mai bine, dar practic, cu rezultate palpabile nu e nimeni sa confirme ca aceasta practica are rezultate.

 

Am vazut multe teste cu socuri termice de la -40 la 85 de grade in care trecerea de la o temperatura la alta se face in cateva secunde (cu 2 camere separate). Si componentele rezista. De asta sunt standarde gen AEQ100. AEQ200 etc. Sa te pui sa incalzesti in fata casei ceva lent... e pierdere de timp. Multi alti factori influenteaza cu mai mult.

 

E cam ca la biserica: daca dai bani si te rogi, te ajuta Dumnezeu. Daca nu te ajuta, te pune la incercare :pardon:

Link to comment
Share on other sites

Ieri, cand motorul era in plaja 50-70grade, mi se pare ca aud ceva. Nu mi s-a parut, fatidicul zgomot de lant a reaparut dupa doar 20.000km de la schimb. Nu se aude tare, trebuie sa fii atent sa-l auzi si e prezent doar la relanti. Dimineata la rece nu se aude absolut nimic, cu motorul cald 80-90 grade nu se aude nimic, motorul este silentios. Doar intre 50 si 70 si ceva de grade se aude un fasait ritmic fad, din spatele motorului. Am un stil de condus nesportiv, dimineata stau la relanti 45 sec - 1 min inainte de plecare, nu vede peste 2200-2300rpm cand e rece motorul, n-a vazut redline la mine niciodata. Concluziile le trageti singuri.

 

Si la mine a reaparut. Relativ dupa tot atatia km. Doar ca eu nu stateam sa o incalzesc si nu ma uitam la turometru. Nu ajungeam pe alb sau rosu dar nici nu o menajam la rece.

 

Deci statul ala inainte de plecare nu schimba cu nimic :no:

Link to comment
Share on other sites

Pãi hai sã o luãm logic: când se uzeazã motorul mai rapid din cauza lubrifierii precare? Atunci când stã motorul 1 minut la 800rpm ºi se plimbã uleiul puÞin prin motor sau când pornim direct ºi turãm la 2000-2200rpm?

 

DiscutĂŁm de 1 minut de stat la relanti. Ăntr-adevĂŁr, sĂŁ stai 15 minute cu diesel-ul la relanti ca sĂŁ se ĂŽncĂŁlzeascĂŁ e total greÂşit, dar aici discutĂŁm de alt lucru, care are alt scop :)

 

 

Ok, nu ma contrazic pe tema. Nu zic ca imediat dupa ce ai ridicat degetul de pe buton trebuie sa ii dai pedala la maxim, dar cum zicea si Bala, faptul ca stai cu ea 1 minut la relanti e foarte posibil sa nu schimbe nimic.

Link to comment
Share on other sites

AveĂži dreptate, e foarte probabil sĂŁ nu schimbe cu nimic situaĂžia "menajamentele" pe care le practic. E mai mult vorba de confortul psihologic pe care mi-l oferĂŁ faptul cĂŁ ĂŽmi dau silinĂža sĂŁ am grijĂŁ de ea cum pot mai bine. Asta e, fiare.

 

@Bala: Dupã ce a repãrut zgomotul, ceva probleme cu ea pânã ai vândut-o? Eu clar nu mai umblu la nimic, eventual Încerc sã-i bag ºi un Ceratec, poate ajutã la frecare. Mersi.

Link to comment
Share on other sites

faptul ca o lasi 1 minut la pornirea la rece nu face rau, in niciun caz.

e bine sa urce uleiul in rampa si peste tot, sa il rupa putin in sezonul rece, in special, sa invarta putin uleiul in cutie.

acum fiecare face cum crede, dar eu asa procedez de cand ma stiu si nu am avut probleme.

 

in schimb, mama procedeaza exact cum spuneti voi...cheie si talpa, dar nu pot spune ca masina ei mai este in parametrii....dar functioneaza.

Link to comment
Share on other sites

@Bala: Dupã ce a repãrut zgomotul, ceva probleme cu ea pânã ai vândut-o? Eu clar nu mai umblu la nimic, eventual Încerc sã-i bag ºi un Ceratec, poate ajutã la frecare. Mersi.

 

Alte probleme nu am avut. Doar zgomotul care a reaparut insa pe care am invatat sa-l ignor :pardon:

Link to comment
Share on other sites

Exact 55.000 km la mine din 2.01 18

Harss harss face distributia si nu stiu ce mortii masii nu se mai rupe lantu ,patina.... odata sau ce o fi pe acolo.. am 3 motoare n47 / 177cp de rezervĂŁ

Dedicatie speciala pentru ĂŁla CARE MĂ FĂCEA ,,PROST,, PE AICEA !

Eu am luat motoarele sa fie de de rezerva acolo in caz de ceva

  • Downvote 8
Link to comment
Share on other sites

Vik71, daca ai 3 motoare de rezerva nu inseamna ca, cel actual nu merita salvat!!

Nu mai zic de salvat bani, daca esti multumit de el asa cum e..

 

(sa mai zic ca avand 3 MOTOARE de rezerva nu fac mai fiabil motorul N47 in general.. pe topicul asta sau altundeva!? ;) )

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.