Jump to content

Problema Rupere Lant Distributie Motoare N47 2.0D


Recommended Posts

Cum spune si calinus, doamne fereste sa nu aiba cineva probleme acolo la arborii de echilibrare...am vazut oameni care cauta blocuri de motor doar din cauza ca arborii aia aveau joc si tremura motorul foarte rau, eu cand am inceput sa vand din piesele motorului, am vrut sa dau jos inclusiv arborii aia de echilibrare, nu am avut nici-o sansa, ne-am chinuit vreo 30 minute si ne-am lasat pagubasi...sunt bagati prin presare cel mai sigur si trebuie niste scule speciale.

 

 

Din moment ce arborii respectivi incep sa aiba joc si devin foarte zgomotosi (la inceput nu prea ii sesizezi si te gandesti la alte simptome), inseamna ca rulmentii din capete s-au spart deja si blocul motor este compromis oricum.

Va scriu intamplarea unei cunostinte, care devenise la vremea respectiva proprietar de BMW 520d N47 (si la X3 F25 stiu un caz similar), va rog sa luati aminte si de aceasta intamplare si sa vedeti cat de mult se pot complica lucrurile.

Cumparase distributia completa fiindca sunetul scos de unul din cei doi arbori de echilibrare il convinsese ca este vorba de distributie, masina avea ~222.000km atunci. A avut mare noroc ca mecanicul si prietenul nostru comun, care avea o banuiala ca cele auzite de el, nu sunt simptome de distributie, dupa ce a dat jos scutul, a inceput sa inspecteze foarte atent zona aceea in care se afla arborii de echilibrare. Ne-a chemat pe amandoi si ne-a aratat blocul motor fisurat din cauza rulmentului spart al unuia dintre cei doi arbori de echilibrare. Va dati seama ce s-ar fi intamplat daca nu observa, schimba distributia, doar ca mai apoi sa remarce ca nu s-a rezolvat nimic?

A fost distrus individul, nici macar nu apucase sa inmatriculeze masina si sa se bucure de ea. Dupa multe batai de cap si bani cheltuiti, motorul a fost schimbat si partea cea mai interesanta a fost ca distributia motorului cu blocul motor crapat era in regula, ironic, nu-i asa?

Intr-un final, a fost fericit ca s-a ales cu un motor bun, pe care a pus distributia cumparata de el, dar o astfel de experienta poate sa te darame efectiv.

 

Si intrebarea finala...ce a cauzat spargerea efectiva a unui rulment de genul? Nu am un raspuns bazat pe argumente viabile, dar de cand a patit ce a patit, eu la maxim 12.000km schimb macar uleiul si filtrul de ulei.

Edited by Y-GreK
Link to comment
Share on other sites

 

Si intrebarea finala...ce a cauzat spargerea efectiva a unui rulment de genul? Nu am un raspuns bazat pe argumente viabile, dar de cand a patit ce a patit, eu la maxim 12.000km schimb macar uleiul si filtrul de ulei.

 

post-71385-0-39869300-1552902909_thumb.png

 

 

 

Asta ar putea fi un motiv..

In manualul motorului N47 spune (mai sus) ca rulmentii radiali (ce ace) NU sunt unsi! Doar ce axiali sunt unsi de ulei printr-o fanta in bucsa..

 

Sa nu uitam ca arborii de balansare a arborelui cotit au niste excentrice pe ei care au menirea sa BALANSEZE tot ceea ce nu este balansat (nu poate fi balansat) la un arbore cotit in mod normal..

 

Probabil o imprecisa balansare in fabrica combinat cu stilul de condus si cu ungerea PARTIALA a acestor arbori (si probabil perioade prea lungi ale uleiului de motor in motor..) duc la uzura prematura a acestor arbori.

(Si probabil si o fisura in blocul motor in zona aia, poate contribui..)

 

Si motoarele M47TU2 au acesti arbori de balansare, dar mi se pare ca ei zic ca sunt unsi permanent..

post-71385-0-56880900-1552905790_thumb.png

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Am schimbat si eu distributia.

Operatiunea am facut-o la Alba Iulia. 3500 lei cu ulei si filtru inclus. Toate 3 lanturile, garnituri injectoare, garnituri.

Mi s-a parut totul complet si baietii lucreaza legati la ochi.

Aveam putin joc la lantul superior si mecanicul spune ca ar fi trebuie sa am ceva zgomot. Eu sincer, nu vad nicio schimbare dupa. La fel de silentioasa...cu timpul mai revin cu feedback.

 

Multumesc colegului Adrian HD, pentru recomandare. Chiar au un mecanic super meserias.

Operatiuna s-a facut cu demontarea cutiei de viteze si este loc garla acolo, pentru operatiune.

 

In plus, au fost placut surprinsi cat de curat era motorul in interior. In consecionta, reviziile la 8000-10.000 km chiar fac minuni.

Aveti poza atasata cu vechea distributie si motorul cat e de curat, imediat dupa scoaterea capacului, fara nicio curatare.

 

Distributia veche este cea cu patine maro, cea noua are patinele negre...in schimb, la lanturi n-am vazut nicio imbunatatire....cand le-am pus unul langa altul aveau aproape aceasi curba.

 

KM la schimbarea distributiei 246.000.

post-26276-0-99274000-1553578199_thumb.jpg

post-26276-0-03796400-1553578206_thumb.jpg

  • Like 4
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

ma refer la faptul ca par la fel de firave...ca de bicicleta....desing-ul e fix pix, daca sunt la fel de subtiri...sau aproape la fel...eu va povestesc ce am vazut ochiometric. n-am facut nicio masuratoare.

 

patinele si intinzatoarele aratau foarte bine. n-am vazut uzura sau fisuri.

 

la cate am vazut pe net, sparte si uzate...ale mele le puteam vinde altora :))) (gluma)

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Asta este...nu am stat prea mult sa ma gandesc la situatie pt ca nu schimb nimic, de asta am ales un service serios cu garantie.

 

Acum urmeaza uleiul in cutie si franele, dupa care rapid la recall ca am tot avut eroare pe EGR/racitor si codul e ala cu probleme

Link to comment
Share on other sites

Da, am citit, dar ma interesa o optinie mai recenta :).

 

Am vorbit cu cei de la Service Scream (Tezparii) si astea sunt reperele lor :

1 garnitura capac tacheti

2 seibi injectoare 4

3 pinion ax came

4 lant superior

5 patina superioara intinzatorare

6 patina superioara

7 pinon pompa inalte

8 lant inferior

9 patina inferioara

10 patina inferioara intinzatorare

11 intinzator extern

12 intinzator intern

13 o-ring joja ulei

14 garnitura capac distributie

15 garnitura Baie ulei

16 mastic etansare bmw

17 loctite blocator suruburi

18 spray curatare 2 bucati

19 pinon pompa ulei

20 lant pompa ulei

Manopera conform Bmw cu demontare motor , fara jumatati de masura .

Asta este inclus in pret , daca doriti si altceva platiti sulplimentar .

Sper ca am fost destul de clar si daca mai aveti nelamuriri Nu ezitati Sa ne contactati .

 

Ei zic ca asta e toata lista , si toti banii gen.

 

Dar am citit pe aici ca trebuie sa mai pui ulei, antigel, freon , apa distilata ? De astea nu vor sa vorbeasca.

Probabil ca e surpriza de la final.

Edited by Shep86
Link to comment
Share on other sites

La servis tim nu sunt incluse in pret lantul de la pompa de ulei si nici pinionul.

Antigelul se recupereaza, iar daca e nevoie iti completeaza ei, gratis. Uleiul la fel, daca nu vrei sa-l schimbi (sunt care schimba distributia si nu vor sa schimbe uleiul), ti-l recupereaza si iti completeaza ei diferenta.

Reincarcarea cu freon este inclusa in pret.

Eu la ei am schimbat si asa se proceda.

Nu stiu daca sa-i recomand sau nu, pentru ca dupa schimb am avut unele probleme dar s-au rezolvat in garantie civilizat fara niciun comentariu. Poate sunt eu prea pretentios.

 

IMG-5068.jpg

 

IMG-5069.jpg

Edited by Alexandru'
Link to comment
Share on other sites

Daca nu ma insel e limitata oferta asta la Service Scream (Tezparii). In mod normal nu schimba atatea repere in banii astia.

Cu ce nu sunt eu de acord e scoaterea motorului care poate implica mufe/cabluri/senzori/etc cel putin "deranjati"...e lesne de inteles ca nu termina treaba in cateva ore decat daca sunt pe viteza. Iar la o clema de 5-10 ani in caldura si praf nu ii trebuie "pe viteza".

Bineinteles, poate ma insel. Bineinteles, poate schimba ce strica. Dar tot bineinteles, daca rup o mufa/fir/clema tu nu o vezi decat dupa muuult timp

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Tocmai de aceea mi-am luat liber și am stat constant lângă mecanic cât a făcut distribuția - m-a durut spatele, picioarele...etc, dar nu mă riscam aiurea :)

 

Nu stiu daca sa-i recomand sau nu, pentru ca dupa schimb am avut unele probleme dar s-au rezolvat in garantie civilizat fara niciun comentariu. Poate sunt eu prea pretentios.

 

@Alexandru' - ce probleme ai avut? La mine de exemplu a început să huruie foarte tare compresorul de la AC. M-am dus la o lună după și au golit și reumplut instalația și a tăcut. Dar tot așa, oamenii au fost deschiși să remedieze orice problemă ar fi apărut.

Edited by deeJayOg
Link to comment
Share on other sites

Pai, prima data m-am confruntat cu o balta de motorina in tavita injectoarelor. Am schimbat singur saibele de cupru dupa 2 zile si s-a rezolvat problema. Mi-a fost lene sa ma mai duc la ei pt 20lei cat au costat, le-am schimbat singur.

A doua oara...a fost mai nasol, tot electromotorul plin de ulei. Cauza: garnitura de la baia de ulei a fost lovita cu ceva inainte de montare intr-un colt si nu mai etansa (am stat langa ei cand au demontat-o). S-a schimbat garnitura pe garantie insa e deranj destul de mare sa dai baia jos cu motorul pe masina...se slabeste puntea, se suspenda motorul, distractie mare.

Ambele le consider gafe de amator, insa nu cred sa fi auzit de vreun service de care sa nu se planga lumea :).

Per total, de atunci, e totul in regula, chiar n-am de ce sa ma plang, poate am avut eu ghinion, sa zicem.

Edited by Alexandru'
Link to comment
Share on other sites

Au fost incluse si schimbate, insa pierdeau motorina pe acolo. Nu pe la toate, insa indeajuns incat sa murdareasca pe la toate.

Degeaba schimbi saibele daca nu cureti scaunul de pe chiulasa unde etanseaza ele si lasi numai calamina acolo.

In fine, asta e cea mai mica problema. Am multe cunostinte care au schimbat la ei distributia si n-au avut nici o problema.

Edited by Alexandru'
Link to comment
Share on other sites

La servis tim nu sunt incluse in pret lantul de la pompa de ulei si nici pinionul.

Antigelul se recupereaza, iar daca e nevoie iti completeaza ei, gratis. Uleiul la fel, daca nu vrei sa-l schimbi (sunt care schimba distributia si nu vor sa schimbe uleiul), ti-l recupereaza si iti completeaza ei diferenta.

si cum iti mai dau garantie ?? sau o "completeaza" si pe-asta ?

 

e obligatoriu ca, la schimbarea distributiei si a turbinei sa se faca si schimbul de ulei+filtru ulei... :popcorn:

Link to comment
Share on other sites

si cum iti mai dau garantie ?? sau o "completeaza" si pe-asta ?

 

e obligatoriu ca, la schimbarea distributiei si a turbinei sa se faca si schimbul de ulei+filtru ulei... :popcorn:

La ei nu e obligatoriu. Insa daca te zgarcesti nu-l schimbi. Tin minte ca se lucra la un motor si au sunat clientul pentru a-l informa ca ii curge ceva ulei pe la simeringul de la palier (destul de des intalnit, eu l-am schimbat odata cu distributia). A cerut clientul poze, filmulete etc, pana la urma s-au lipsit oamenii, care fie vorba intre noi, nu e rolul lor acela de a te convinge sa schimbi o piesa stricata. Daca iti mananci din c*r, peste cateva luni dai cutia jos sa-l schimbi si aia e. Asa ca... e plin de chitrosi d-astia. Eu platisem doar 100lei pe el.

Si cum am mai spus, nu s-a comentat nimic cand a fost de rezolvat ceva pe garantie.

Edited by Alexandru'
Link to comment
Share on other sites

Deci sa inteleg ca este obligatoriu sa schimb uleiul, chiar daca am facut revizia acum 1000 km.

 

Chitra, nechitra dar astia cer 390 pe ulei si filtru, care defapt costa 200 de lei.

 

Nu e rau sa castigi 200 de lei in 10 minute.

Edited by Shep86
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.