Jump to content

Problema Rupere Lant Distributie Motoare N47 2.0D


Recommended Posts

eu am luat o la 150k km din germania, reviziile la aproximativ 30 k erau facute

 

In germania se fac reviziile la 30 k pentru cĂŁ au autostrĂŁzi peste tot .

CĂŁ sĂŁ parcurgĂŁ 30 de k km , motorul funcționeazĂŁ un anumit timp de ore .

Aceeași distanțĂŁ parcursĂŁ in Romania ,necesita un timp de funcționare al motorului de 4 ori mai mare (daca nu mai mult) .

  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu conteazĂŁ, daca au fost fĂŁcute la 30k/2 ani ĂŽnseamnĂŁ uzura mai mare in motor, nici pe departe sa se rupa distribuția la 80.000. Ford garanteazĂŁ 60.000 km/2 ani, la toate tranziturile ĂŽntre 2014-2018 diesel. Distribuția la 240.000 km pe curea.

 

E imposibil sa spui sau sa dai vina pe cineva ca a fĂŁcut schimburile la 30/ 2 ani si de aia s a rupt distribuția la 80.000.

 

Daca se rupea la 200.000 cum mi s a rupt mie si atunci ar fi fost fĂŁcute schimburile toate la 30.000 km mai ziceai ca este posibil sa fie o cauza.

 

Inca o data ni se confirma ca N47 a avut probleme si dupĂŁ ce s au rectificat acele piese problema.

 

Imi pare foarte rĂŁu pentru amicul tau, sa iei mașina cu km putini sau sa o iei de noua si sa se ĂŽntâmple asta.. nu e normal.

Atunci nu se merita, mai bine o iei cu 200.000 km si i faci distribuția si te tine mai mult decât de noua... sunt suparat si eu pe ce s a ĂŽntâmplat.

Edited by WIN60
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Nu conteazĂŁ, daca au fost fĂŁcute la 30k/2 ani ĂŽnseamnĂŁ uzura mai mare in motor, nici pe departe sa se rupa distribuția la 80.000. Ford garanteazĂŁ 60.000 km/2 ani, la toate tranziturile ĂŽntre 2014-2018 diesel. Distribuția la 240.000 km pe curea.

 

E imposibil sa spui sau sa dai vina pe cineva ca a fĂŁcut schimburile la 30/ 2 ani si de aia s a rupt distribuția la 80.000.

 

Daca se rupea la 200.000 cum mi s a rupt mie si atunci ar fi fost fĂŁcute schimburile toate la 30.000 km mai ziceai ca este posibil sa fie o cauza.

 

Inca o data ni se confirma ca N47 a avut probleme si dupĂŁ ce s au rectificat acele piese problema.

 

Imi pare foarte rĂŁu pentru amicul tau, sa iei mașina cu km putini sau sa o iei de noua si sa se ĂŽntâmple asta.. nu e normal.

Atunci nu se merita, mai bine o iei cu 200.000 km si i faci distribuția si te tine mai mult decât de noua... sunt suparat si eu pe ce s a ĂŽntâmplat.

 

Ba conteaza in cazul de fata, 6 ani si probabil doar 2 schimburi de ulei. Daca a fost folosita preponderent urban in drumuri scurte, multe porniri cu uleiul contaminat/subtiat/invechit, cam la asta se ajunge. Nu are nicio treaba exemplul cu Ford Trasit, care chiar sunt folosite, nu stau degeaba.

Referitor la garantie, 2 ani si 60.000km a tinut si motorul in cauza. 6 ani, well... nu-ti da nimeni o asa garantie.

Sunt multe variabile in problema omului cu X1... nu le cunoastem pe toate... doar ne dam cu presupusul.

  • Like 2
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Da, ne dam cu presupusul, dar Plecând de la ceea ce știm:

 

-reviziile 2 ani sau 30.000 km, asa spune Bmw, garanteazĂŁ ca nu e nici o problema ( nu conteazĂŁ ce facem noi sau ce credem noi)

 

-distribuție pe lanț fara termen de ĂŽnlocuire ( asa spune Bmw)

 

Deci când cumperi mașina, Bmw poate sa garanteze ca o distribuție nu se poate rupe la 80.000 km respectând condițiile lor. Bmw nu spune... “aaa da ați mers mult in oras, ați avut multe porniri si ați fĂŁcut drumuri scurte vi s a contaminat uleiul si de aia este posibil sa se fi rupt”, nu exista asa ceva si acum nu ne dam cu presupusul, asta e Realitatea.

 

Ce faceți voi cautĂŁnd motive despre cum ca omul in 6 ani a fĂŁcut doar 2 schimburi, alea sunt presupuneri. Omul trebuia sa si facĂŁ a 3- revizie poate acum, sau poate deja a fĂŁcut o, oricum nu trebuia sa se rupa distribuția din aceasta cauza.

Edited by WIN60
  • Like 4
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ca si idee, de cate schimburi de ulei a avut parte masina? Daca primul schimb a fost la 30k si al doilea la 60k, atunci e cam nasol. Sunt aproape 6 ani de la data fabricatiei iar uleiul ala era mai mult apa daca a fost schimbat asa de rar.

Nu exista asa ceva, sa fim seriosi. "Apa" ? Come on...pe ce lume traim. Masina a avut schimburile de ulei facute la zi. A fost ingrijita foarte bine si arata impecabil. Probabil ca tu imi zici ca si G30ul meu are apa acuma in loc de ulei ca nu am mers asa des in ultimul timp si ca imi fac reviziile dupa computerului masinii ? Hai sa fim seriosi. O sa mi se rupa si mie lantul la 70.000 adica in 2 ani de zile ?

 

Nu conteazĂŁ, daca au fost fĂŁcute la 30k/2 ani ĂŽnseamnĂŁ uzura mai mare in motor, nici pe departe sa se rupa distribuția la 80.000. Ford garanteazĂŁ 60.000 km/2 ani, la toate tranziturile ĂŽntre 2014-2018 diesel. Distribuția la 240.000 km pe curea.E imposibil sa spui sau sa dai vina pe cineva ca a fĂŁcut schimburile la 30/ 2 ani si de aia s a rupt distribuția la 80.000. Daca se rupea la 200.000 cum mi s a rupt mie si atunci ar fi fost fĂŁcute schimburile toate la 30.000 km mai ziceai ca este posibil sa fie o cauza. Inca o data ni se confirma ca N47 a avut probleme si dupĂŁ ce s au rectificat acele piese problema.Imi pare foarte rĂŁu pentru amicul tau, sa iei mașina cu km putini sau sa o iei de noua si sa se ĂŽntâmple asta.. nu e normal.Atunci nu se merita, mai bine o iei cu 200.000 km si i faci distribuția si te tine mai mult decât de noua... sunt suparat si eu pe ce s a ĂŽntâmplat.

 

Exact asa zic si eu. E imposibil. Masina a fost adusa din Germania de catre prietenul meu si de catre mine, acum 2 ani de zile, cand avea aproape 50.000km (reali, verificati). Ultimul schimb de ulei si filtre a fost facut anul trecut cand a cerut computerul. Omul a mers cu ea aproape 30.000 km in 2 ani de zile, si nu doar in oras cum e sugerat pe aici. Chiar avea grija de masina, era spotless mereu si cu reviziile la zi. Daca asta nu e defect de fabricatie atunci ce e ?

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Nu exista asa ceva, sa fim seriosi. "Apa" ? Come on...pe ce lume traim. Masina a avut schimburile de ulei facute la zi. A fost ingrijita foarte bine si arata impecabil. Probabil ca tu imi zici ca si G30ul meu are apa acuma in loc de ulei ca nu am mers asa des in ultimul timp si ca imi fac reviziile dupa computerului masinii ? Hai sa fim seriosi. O sa mi se rupa si mie lantul la 70.000 adica in 2 ani de zile ?

 

(...)

 

Daca asta nu e defect de fabricatie atunci ce e ?

Imi permiti sa te intreb, cat de mult ai habar ce se intampla intr-un motor?

Dar intr-un motor cu DPF..?

Apoi, ai putea sa spui/ te intrebi daca uleiul se contamineaza cu fiecare regenerare (sau nu?).. cu atat mai mult dupa una fortata?

Asta ...in aproximativ 30k km, dupa senzorii masinii, schimband uleiul..

 

Dupa ce raspunzi tie insuti acestor intrebari (si eventual scrii aici ce ai aflat, ce stii..) continuam pasnic spre o concluzie..

 

(G30 cu adblue, probabil o sa tina mai mult.)

 

Pana atunci eu sunt de accord cu, ce zice Allexinno.

 

(A, masina prietenului e greu, fooarte greu de crezut ca a avut doat 75k km din 2015. E singurul propietar??)

Edited by bimmer90f30
  • Like 2
  • Downvote 8
Link to comment
Share on other sites

In germania se fac reviziile la 30 k pentru că au autostrăzi peste tot .

Că să parcurgă 30 de k km , motorul funcționează un anumit timp de ore .

Aceeași distanță parcursă in Romania ,necesita un timp de funcționare al motorului de 4 ori mai mare (daca nu mai mult) .

 

Se pare ca e o confuzie generala pe forum legat de cei 30.000 km si Romania vs Germania. Computerul masinii, cel putin a mea, si presupun ca si restul, iti scad nr de km pana la revizie in functie de modul de utilizare. Nu o sa fie 30.000 in Romania, mai ales daca sunt drumuri scurte, opriri, porniri dese, motor turat altfel decat pe autostrada. Computerul masinii tine seama de toate lucrurile astea si iti zice sa faci revizia nu la 30.000 ci la poate 22.000 si asa mai departe. Deci va rog, lasati treaba cu Germania vs Romania, ca de fapt uleiul era apa, ca sigur utilizatorul e de vina, cine l-a pus sa faca drumuri scurte si asa mai departe (cu toate ca prietenul meu chiar nu a facut doar drumuri scurte, ci si pe autostrada, drumuri in afara tarii, naveta la parinti care-s la 60km de Timisoara, destul de des, etc).

Edited by mraz
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Imi permiti sa te intreb, cat de mult ai habar ce se intampla intr-un motor?

Dar intr-un motor cu DPF..?

Apoi, ai putea sa spui/ te intrebi daca uleiul se contamineaza cu fiecare regenerare (sau nu?).. cu atat mai mult dupa una fortata?

Asta ...in aproximativ 30k km, dupa senzorii masinii, schimband uleiul..

 

Dupa ce raspunzi tie insuti acestor intrebari (si eventual scrii aici ce ai aflat, ce stii..) continuam pasnic spre o concluzie..

 

(G30 cu adblue, probabil o sa tina mai mult.)

 

Pana atunci eu sunt de accord cu, ce zice Allexinno.

 

 

Iti permit si eu sa te intreb, ai cumva habar ce se intampla cand computerul masinii calculeaza cand trebuie sa schimbi uleiul ? Tu de fapt zici ca softul masinii e atat de prost si nu ia in calcul

numarul porniri, opriri, mers la rece, arderi, si asa mai departe ? Si tu de fapt stii mai bine ca toti inginerii aia de la BMW care l-au conceput si au luat in calcul toate astea ? Tu chiar

ai impresia ca in Germania toti nemtii merg zilnic pe autostrada sute de km ? Sunt foarte multi care isi folosesc masinile (mai ales astea mai mici) 90% doar in oras.

 

Computerul masinii dupa cum am zis si in postul de mai sus nu o sa te lase sa faci revizia la 30.000 daca o folosesti "altfel". Stiai asta sau nu ?

  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu prea ma bag in discutii doar de dragul de a ma contrazice cu lumea. Si eu am motor N57 si cunosc destui mecanici de la sefi reprezentante pana la cei ce fac doar BMW si vin oameni din toata Romania la ei. Si cam toti au aceeasi parere.

Cum va explicati ca unora li se rupe distributia la 80k iar altora le tine 400k-500k km?? V-ati intrebat de ce?

Daca era DOAR un defect de fabricatie, cadeau toate cam la acelasi nr de km :)

Cum am spus si mai sus, sunt multe variabile in aceasta discutie dar EXPLOATAREA, CALITATEA ULEIULUI si a filtrelor, are o URIASA conexiune cu durata de viata a motorului/distributiei/patinelor etc.

Nu am cum sa stiu exact cazul X1-ului de mai sus... necunoscand toate datele problemei, doar am presupus in baza celor scrise mai sus.

Daca am deranjat, imi cer scuze.

 

PS. ce versiune e X1, 16d sau 18d? :)

Edited by DJ Allexinno
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Cum va explicati ca unora li se rupe distributia la 80k iar altora le tine 400k-500k km?? V-ati intrebat de ce?

Daca era DOAR un defect de fabricatie, cadeau toate cam la acelasi nr de km :)

 

 

E gresita logica, daca e un defect de fabricatie nu e obligatoriu ca absolut toate masinile sa aiba defectul acela. Defectul de design/fabricatie/quality assurance poate

sa apara doar la unele piese, una din 100, 1000 sa zicem. Tu cand crezi ca se fac recalluri se fac pentru ca toate, absolut toate, 100% din masini o sa aiba defecte de-a lungul vietii ? Nici vorba, e vorba

de un procent. Masina prietenului era cu reviziile la zi si cu foarte putini km, nici nu ar trebui sa discutam ce discutam acuma.

 

E 18d.

Edited by mraz
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

va rog sa ramaneti ONtopic

 

cu aceasta ocazie, @bimmer90f30 ai un avertisment pentru patinaj artistic cu tente de flame...

 

sincer, te-am menajat cam mult pentru postarile tale artagoase si la cate reporturi ti-au dat membrii forumului pentru acele aberatii pe care le postezi/sustii... am zis "pentru ca pasiune", dar tu tii mult prea mult sa iti accepte toti punctul de vedere, chiar si cand e gresit.

 

la urmatoarea abatere, o sa stai pe tusa o vreme... sa nu zici ca nu te-am (mai) atentionat !

 

multumesc ! :smoke:

Link to comment
Share on other sites

Iti permit si eu sa te intreb, ai cumva habar ce se intampla cand computerul masinii calculeaza cand trebuie sa schimbi uleiul ? Tu de fapt zici ca softul masinii e atat de prost si nu ia in calcul

numarul porniri, opriri, mers la rece, arderi, si asa mai departe ? Si tu de fapt stii mai bine ca toti inginerii aia de la BMW care l-au conceput si au luat in calcul toate astea ? Tu chiar

ai impresia ca in Germania toti nemtii merg zilnic pe autostrada sute de km ? Sunt foarte multi care isi folosesc masinile (mai ales astea mai mici) 90% doar in oras.

 

Computerul masinii dupa cum am zis si in postul de mai sus nu o sa te lase sa faci revizia la 30.000 daca o folosesti "altfel". Stiai asta sau nu ?

 

Nimeni nu stie cum functioneaza algoritmul de calcul a uzurii uleiului de la bmw. Se stie doar care sunt parametrii pe care ii ia in calcul: porniri/opriri, temperatura uleiului, temperatura exterioara, regimul de turatii, nivelul uleiului si conductivitatea.

 

Dar faptul ca masoara toate astea nu iti spune nimic despre cum se ia decizia. Si poate sa fie foarte bine si o componenta 'politica' aici. Mai exact, sa 'impinga' mai mult sau mai putin data viitorului schimb, ca sa se laude cu intervale de schimb extinse, si in concluzie cu costuri reduse de mentenanta pentru utilizatori. Chiar presupunand ca nu fac chestia asta (desi eu personal cred ca o fac), toti parametrii astia nu masoara direct calitatile de lubrifiere ale uleiului. Sa zici ca pentru uleiul BMW au putut sa studieze si sa faca niste corelari intre ce masoara si cum se degradeaza uleiul. Dar pentru celelalte uleiuri?

 

Una peste alta, computerul masinii functioneaza asa cum e programat. Decizia e insa a fiecarui utilizator despre cum vrea sa faca schimburile.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

E gresita logica, daca e un defect de fabricatie nu e obligatoriu ca absolut toate masinile sa aiba defectul acela. Defectul de design/fabricatie/quality assurance poate

sa apara doar la unele piese, una din 100, 1000 sa zicem. Tu cand crezi ca se fac recalluri se fac pentru ca toate, absolut toate, 100% din masini o sa aiba defecte de-a lungul vietii ? Nici vorba, e vorba

de un procent. Masina prietenului era cu reviziile la zi si cu foarte putini km, nici nu ar trebui sa discutam ce discutam acuma.

 

E 18d.

 

nu e deloc o logica gresita:

 

toate motoarele N42 ( 2002-2004/2005) toate au probleme cu intinzatorul lantului de distributie

(sunt ceasuri elvetiene, max 170k-200k pica distributia + simeringuri supape, niciun motor nu poate evita schimbarea lantului si a simeringurilor) culmea in 2001/2002 a fost motorul anului !

 

sa mai aducem in discutie si TSI-urile de la VW?! (distributie, consum ulei, etc)

Edited by wind-3er
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nimeni nu stie cum functioneaza algoritmul de calcul a uzurii uleiului de la bmw. Se stie doar care sunt parametrii pe care ii ia in calcul: porniri/opriri, temperatura uleiului, temperatura exterioara, regimul de turatii, nivelul uleiului si conductivitatea.

 

Dar faptul ca masoara toate astea nu iti spune nimic despre cum se ia decizia. Si poate sa fie foarte bine si o componenta 'politica' aici. Mai exact, sa 'impinga' mai mult sau mai putin data viitorului schimb, ca sa se laude cu intervale de schimb extinse, si in concluzie cu costuri reduse de mentenanta pentru utilizatori. Chiar presupunand ca nu fac chestia asta (desi eu personal cred ca o fac), toti parametrii astia nu masoara direct calitatile de lubrifiere ale uleiului. Sa zici ca pentru uleiul BMW au putut sa studieze si sa faca niste corelari intre ce masoara si cum se degradeaza uleiul. Dar pentru celelalte uleiuri?

 

Una peste alta, computerul masinii functioneaza asa cum e programat. Decizia e insa a fiecarui utilizator despre cum vrea sa faca schimburile.

 

Eu am vazut ca indica mai putin cu alt brand de ulei. Nu mai stiu exact dar parca inainte indica 22k si acum 17k.

Link to comment
Share on other sites

(...)toti parametrii astia nu masoara direct calitatile de lubrifiere ale uleiului(...)

 

Una peste alta, computerul masinii functioneaza asa cum e programat. Decizia e insa a fiecarui utilizator despre cum vrea sa faca schimburile.

 

Algoritmul ala masoara si calitatile de lubrefiere prin accesarea unui senzor aflat in baia de ulei care verifica vascozitatea/impuritatile/gradul de uzura.

  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Nu știu ce sa zic daca mĂŁsoarĂŁ asta in afara de faptul ca doar mĂŁsoarĂŁ nivelul in idrive.

 

Algoritmul ala e dat de calculator (porniri/opriri, temperatura funcționare, regim de mers-turatie, regenerĂŁri, etc), el doar crede ca uleiul ar trebuie sa fie intr o anumitĂŁ stare in funcție de istoricul acelor parametrii pe care i am specificat. Nu exista senzor care efectiv sa vada viscozitatea uleiului/impuritĂŁțile. Gradul de uzura e tot pe baza unor calcule, asa crede el, nu ĂŽnseamnĂŁ ca asa e.

 

Clar acele calcule au fost fĂŁcute cu cap,asa ca in realitate starea uleiului trebuie sa fie destul de aproape de rezultatul calculelor respective.

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

Da, cumva s-a mai discutat asta, dar cel putin la E46 algoritmul de calcul a "uzurii"uleiului era mai slab decat la E30 :)

Pai trebuia sa fie mai slab ca sa se mai si strice motorul..

Nu puteau continua sa faca motoare fiabile..

Lor ce le mai iesea??

Ciuciu vanzari din piese ciuciu clienti de masini noi! Asa, se vede cu ochiu liber ca vand... si profita.

 

Algoritmul ala masoara si calitatile de lubrefiere prin accesarea unui senzor aflat in baia de ulei care verifica vascozitatea/impuritatile/gradul de uzura.

Da' ce e senzorul ala mraz, vreun laborator chimic?

Nu te supara, ..din nou, daca tu ai fost mintit nu inseamna ca trebuie sa perseverezi in a te/ne minti in continuare.

 

In cel mai bun caz acel senzor este unul optic sau cel mai probabil un amarat de senzor care masoara o anume (oarecare) conductivitate a lichidului, in cazul nostru a uleiului si cu marja enorma de eroare (ca nu ii costa pe ei CI PE NOI) raporteaza "managementului" motorului ca e cazul ca in sfasit sa scoti uleiul ala facut "praf" nu apa.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

Deja o dai in SF-uri. Senzorul ala masoara nivelul de ulei si atat.

 

Really ? Vezi linkul pus de mgi. Senzorul masoara si calitatea uleiului.

Oil quality sensors are measuring:

a. temperature of oil;

b. level of oil;

c. quality of oil,

and data are sent in digital format, using BSD data exchange network

Edited by mraz
  • Like 2
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Really ? Vezi linkul pus de mgi. Senzorul masoara si calitatea uleiului.

Oil quality sensors are measuring:

a. temperature of oil;

b. level of oil;

c. quality of oil,

and data are sent in digital format, using BSD data exchange network

mraz, tot iti place sa dai din gura ...

De unde le scoti?

Eu am citit de 3 ori pdf-ul lui mgi si imi confirma exact presupunerea, "changing the capacitance" atat.

Un curent electric trece prin ulei si masoara nevelul de incarcare electric al uleiului; atat.

 

E o masuratoare foarte proasta, aproape empirica, lasata in plata Domnului.. menita sa ii protejeze pe ei cu intervale lor lungi de schimb si nu pe noi, proprietarii de masini.

 

Nu mai pot eu in ce format e trimis ce citeste senzorul ala!

 

mraz, intri pe topic cu o poveste ingrozitoare a unui prieten si tii partea unui senzor care nu isi face treaba. Incredibil.

 

Mgi, multumesc de confirmare.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 7
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.