Jump to content

Revizie F30


Dragos_nou

Recommended Posts

Salut,

 

In primul rand vreau sa-mi cer scuze daca nu postez unde trebuie dar sunt destul de nou pe forum.

 

De curand am achizitionat un 318d si as vrea cateva pareri legate de revizie. A fost luat de la un dealer BMW din Germania care mi-a zis ca trebuie facuta exact cum spune masina si ca nu are sens sa fac mai devreme. Imi este destul de clar ca nu o sa fac revizia la 30000 dar as vrea sa stiu daca voi faceti la mai mult de 15000 km.

 

Nu stiu daca are vreo relevanta, masina are 45000 km.

 

P.S.: Cineva cu F30 pe aici?

 

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Nu am F30 dar din cate mai stiu si eu...

 

Pentru linistea ta e bine sa faci schimbul la 15.000km e o cifra rezonabila. Nici la 30.000 sa spunem ca nu ar fi o "crima" uleiul este conceput sa faca fata intr-o tara civilizata dar particularitatile ce tin de starea drumurilor (pline de praf), durata de functionare mai marea a motorului raportat la nr de kilometri parcursi samd. recomanda sa faci schimbul mai rapid.

 

 

Legat de ulei important e sa pui un ulei original de calitate cu sanse minime sa fie contrafacut care cu adevarat sa iti protejeze motorul degeaba pui ulei la 15.000km daca e de o calitate proasta.

Link to comment
Share on other sites

Nu am F30 dar din cate mai stiu si eu...

 

Pentru linistea ta e bine sa faci schimbul la 15.000km e o cifra rezonabila. Nici la 30.000 sa spunem ca nu ar fi o "crima" uleiul este conceput sa faca fata intr-o tara civilizata dar particularitatile ce tin de starea drumurilor (pline de praf), durata de functionare mai marea a motorului raportat la nr de kilometri parcursi samd. recomanda sa faci schimbul mai rapid.

 

 

Legat de ulei important e sa pui un ulei original de calitate cu sanse minime sa fie contrafacut care cu adevarat sa iti protejeze motorul degeaba pui ulei la 15.000km daca e de o calitate proasta.

 

Idem! 15 000Km!

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

In primul rand vreau sa-mi cer scuze daca nu postez unde trebuie dar sunt destul de nou pe forum.

 

De curand am achizitionat un 318d si as vrea cateva pareri legate de revizie. A fost luat de la un dealer BMW din Germania care mi-a zis ca trebuie facuta exact cum spune masina si ca nu are sens sa fac mai devreme. Imi este destul de clar ca nu o sa fac revizia la 30000 dar as vrea sa stiu daca voi faceti la mai mult de 15000 km.

 

Nu stiu daca are vreo relevanta, masina are 45000 km.

 

P.S.: Cineva cu F30 pe aici?

 

Multumesc!

 

Salut,

 

Daca nu vrei sa ai probleme cu turbina si altele schimba uleiul la 10-11000 maxim + filtrul de ulei si toate filtrele odata la 2 schimburi de ulei , cel putin eu asa procedez si iti spun ca masina (E90)mea are destui km si nu am probleme!

Sa o stapanesti fara incidente!

Edited by nicolae nicolae
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

 

 

Eu am aceeasi masina de 7 ani si am urmat cartea masinii intocmai, am facut zeci de mii de km cu ea, iar azi vad ca am o masina care functioneaza mult mai bine decat una "bibilita" zilnic si vanduta din 2 in 2 ani.

 

 

 

Sunt doar curios ce inseamna "zeci de mii de km"...poti fi mai specific, 40-70-90k km? Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

de 8 ani de cand tot intru pe forumul asta citesc recomandari de facut schimbul de ulei la 15 mii, la 10 mii..dupa nu stiu cati km..nu mai pune 0W30..pune 5W40 ca trebuie mai gros si mai vartos, baga si un pic de aditiv, fa-i nu stiu ce...si tot asa.

 

Problema este ca ii numar pe degete pe cei ce au tinut o masina in proprietate mai mult de 3 ani, ca sa inteleaga cu adevarat, pe propria piele, cum si ce trebuie facut si in ce fel influenteaza schimbul de ulei.

Eu am masina de 4 ani! :drinks:

la BMW schimbul de ulei se face la "30 mii" KM sau la 2 ani, in functie de care intervine prima..

Mai exact, masinuta iti spune ea cand trebuie si ce trebuie sa ii faci, important este sa ii pui ulei original, filter originale si piese originale...

Nu-i adevarat. Sau, poate vii cu mai multe detalii despre ce inseamna ORIGINAL de la BMW (tre' sa scrie pe el?)... a, si masina nu "spune" nimic, tu ca posesor trebuie pur si simplu sa NU uiti sa ii faci REVIZIA LA TIMP dupa cum conduci si pe unde conduci: mult oras si praf, sau autostrada...

Daca faci numai autostrada...aia "30 de mii" KM or sa fie realmente 30 de mii, daca mergi numai in oras si faci J'de-mii de porniri zilnic aia 30 de mii de KM or sa fie numai 20, sau 15 mii de km.

Aici iti dau dreptate.

Degeaba faci revizie mai des daca bagi in masina mizerii de produse, fabricate prin cine stie de "garaj" si branduite BMW.

Nu stiu(m) cat de mult te contrazici cu, ce te-ai straduit sa explici mai sus..

Citeste manualul de utilizare al masinii, incalzeste motorul conform recomandarilor, tureaza masina conform celor de la BMW..si nu o sa mai ai problem nici cu turbine nici cu nimic.

Toata lumea(multi stiu..) stie ca unui motor pe benzina ii trebuie vreo 5 minute iarna sa se incalzeasca cat de cat, iar LA MOTORINA NU E VALABIL APROAPE DE LOC, dar e bine sa se intample (2-3 min.) ca sa fiee cat mai ok.

Eu am aceeasi masina de 7 ani si am urmat cartea masinii intocmai, am facut zeci de mii de km cu ea, iar azi vad ca am o masina care functioneaza mult mai bine decat una "bibilita" zilnic si vanduta din 2 in 2 ani.

 

mi-ar lua o saptamana sa vorbesc din toate experientele mele cu masini, dar nu cred ca e cazul aici.

..ai tot spatiu sa te desfasori; nu ne lasa doar sa ne imaginam..

Sfatul meu: Stai relaxat, bucura-te de masina intr-un mod intelligent si nu te transforma in sclavul ei.

Relaxat nu poti sa fii decat atat timp cat functioneazacum trebuie masina si conduci in siguranta pentru tine si altii :pardon: (mai ales in Romania :excl: )

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

:) mai exact 126620 de km parcursi de mine intr-un total 4.5 ani. ( pentru niste situatii nefericite masina a stat 2.5 ani, in 2 perioade diferite).

Masina avea 61823 cand am cumparat-o, tot de la reprezentanta din Germania, cum este si a ta.

 

In functie de modul de utilizare...am facut revizie si la 18 mii, si la 23, si la 25 de mii.

 

Editez, sa ii raspund si lui Bimmer in acelasi post (fac economie de spatiu virtual), in ordinea liniilor ingrosate:

 

1. am folosit o exprimare plastica, pentru - te uiti in bord ce scie, verifici nivelul lichidelor din cand in cand, preventive, ca poate un sensor uita sa reactioneze, cand faci revizi ii verifici si toate aticulatiile, echipamente electronice etc...in general incerci sa o protejezi..fara sa pornesti amsina si sa ajungi la 200 km/h imediat, dupa ce mergi mult timp in viteza, nu opresti motorul imediat..si multe altele "de baza".

 

2. Multumesc

 

3. Da, degeaba, pt ca am tot citit aici in mod pasiv, de cele mai ulte ori, depre proprietari care schimba piese si consumabile in draci, dar azi pun Castrol X, maine Mobil Y, poimane uita sa ii mai puna...in functie de promotii sau vanzatori. Aici am scris ceva ca am simtit in intrebarea initiatorului aceeasi bucurie si curiozitate pe care le-am avut si eu ceva ani in urma.

 

4. Tocmai, foarte multi nu stiu, si doar au impresia ca stiu. Forumul este o sursa buna de informare daca stii ale cui posturi sa le citesti, in rest, exista si alte surse...manual, carti, compararea informatiei.

 

5. Multumesc si aici.

6 Ai perfecta dreptate, de asta am si scris "bucurie in mod inteligent"

Edited by Mondragon
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Degeaba faci revizie mai des daca bagi in masina mizerii de produse, fabricate prin cine stie de "garaj" si branduite BMW.

 

Ce importanta are marimea sau aspectul service-ului sau garajului? Ce legatura crezi ca exista intre marimea sau opulenta cladirii si profesionalismul celor care lucreaza acolo?

Trebuie sa fii extrem de naiv sa crezi ca la un service mare lucreaza in special profesionisti, iar in "garaje" lucreaza doar idioti care pun in genere piese ieftine si proaste.

 

Profesionalismul unor mecanici n-are nici o legatura cu aparentele. Adica nu conteaza cum arata service-ul, nu conteaza cele mai multe lucruri pe care clientii le considera importante.

Adica aspectul cladirii, cat de buna e cafeaua, daca domnisoara de la front desk are ochii verzi sau albastri etc.

In mod evident e vorba si de noroc. Exista oameni care stiu sa minta foarte bine si sa prezinte incredere desi habar nu au. La fel cum exista oameni bine pregatiti, dar care au lacune mari la capitolul relatii clienti.

Edited by Service Premium
  • Like 6
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

:) mai exact 126620 de km parcursi de mine intr-un total 4.5 ani. ( pentru niste situatii nefericite masina a stat 2.5 ani, in 2 perioade diferite).

Masina avea 61823 cand am cumparat-o, tot de la reprezentanta din Germania, cum este si a ta.

 

In functie de modul de utilizare...am facut revizie si la 18 mii, si la 23, si la 25 de mii.

In 4-5 ani ai facut in medie 16k km pe an, ceea ce nu e mult, mai ales pentru un motor pe motorina.

La mai multi! :thumbsup:

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 7
Link to comment
Share on other sites

Uleiul il schimbi dupa modul de exploatare, nu dupa nr. de km pe care-i are autoturismul. Degeaba schimbi uleiul dupa ce are autoturismul 200.000km din 5000 in 5000km, nu o mai faci fata mare. Edited by Tica
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Premium - am fost la tine la garaj, am fost si inainte sa fii tu acolo. Nu am vorbit de service, ci de produse fabricate te miri in ce "garaj" (adica locuri dubioase). Scuze daca am lasat loc de interpretare.

 

Bimmer - 126 Mii / 4.5 = 28 mii pe an, in medie. Masina are 126 mii + 61 mii initiali.

Link to comment
Share on other sites

Uleiul il schimbi dupa modul de exploatare, nu dupa nr. de km pe care-i are autoturismul. Degeaba schimbi uleiul dupa ce are autoturismul 200.000km din 5000 in 5000km, nu o mai faci fata mare.

NU, dar e masura BUNA de tinut "sludge"ul departe. Si turbina, schimbata (se intampla in viata unui motor) va fi super unsa de ulei subtire fara prea multe mizerii..

 

Da o cautare pe google alegand imagini cu termenul "sludged engine" si o sa vezi "horrors of the engines" :hyper:

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Schimband uleiul mai des, de exmplu dupa 200.000km ii reduci uzura care o are, daca pana atunci nu o fost schimbat la timpul potrivit?

 

NU, dar e masura BUNA de tinut "sludge"ul departe. Si turbina, schimbata (se intampla in viata unui motor) va fi super unsa de ulei subtire fara prea multe mizerii..

 

Da o cautare pe google alegand imagini cu termenul "sludged engine" si o sa vezi "horrors of the engines" :hyper:

Normal, majoritatea turbocompresoarelor cad din cauza ca uleiul nu este schimbat la timp.

Link to comment
Share on other sites

Premium - am fost la tine la garaj, am fost si inainte sa fii tu acolo. Nu am vorbit de service, ci de produse fabricate te miri in ce "garaj" (adica locuri dubioase). Scuze daca am lasat loc de interpretare.

 

Bimmer - 126 Mii / 4.5 = 28 mii pe an, in medie. Masina are 126 mii + 61 mii initiali.

Eu am facut scaderea (acelor km de cand ai luat-o..) din numarul mai mare :rolleyes: si am impartit la 4..

 

Nu ai facut tu 126 de mii. Cred ca trebuie sa imparti diferenta, pentru ca TU ai facut doar acei 61k km..

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Premium - am fost la tine la garaj, am fost si inainte sa fii tu acolo. Nu am vorbit de service, ci de produse fabricate te miri in ce "garaj" (adica locuri dubioase). Scuze daca am lasat loc de interpretare.

 

Asta e alta problema. Cand incerci sa iei lucruri la cel mai mic pret, adesea iei si tepe de genul asta.

Intr-adevar exista cazuri de genul asta.

Sursa pieselor trebuie sa fie una de incredere. Daca te iei doar dupa pret, e posibil sa pui tot felul de ciurucuri.

Nici o problema! Scuze daca m-am exprimat un pic cam dur.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Schimband uleiul mai des, de exemplu dupa 200.000km ii reduci uzura care o are, daca pana atunci nu o fost schimbat la timpul potrivit? NU i-o reduci, DAR I-O PREVINI adica o (mai) intarzii!

Iata cum "stam": daca schimbam uleiul caat de cat mai des prevenim sludge-ul de mai sus si turbina (pentru care ma apreciezi ca idee) e mai "bucuroasa" sa dea "aere" mult si bine(in timp) motorului; si, chiar daca motorul ARE O UZURA data de numarul de km.. (ceea ce poate fi o eroare..) poti sa ii limitezi CRESTEREA UZURII (!) schimbat mai des, nu mai rar ("ca si asa e uzat") sau dupa norme de empirice... sau dupa cat de des e recompletat.. (de aici deja AM minat "terenul".. dand idei)

 

Eu zic sa nu ne abatem prea mult de la ideea topicului. UN F30 oricat ne-am dori nu poate avea un numar enorm de km in ziua de azi, decat cand e folosit exceptional.. cu toate ca si despre asta se poate spune ca.. UNUI MOTOR II PLACE :heart: CEL MAI MULT SA FIE FOLOSIT CONTINUU! :purple:

 

 

Normal, majoritatea turbocompresoarelor cad din cauza ca uleiul nu este schimbat la timp.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Nici nu am zis ca f30 are xxx km, am dat un exemplu la modul general. Probabil m-ai inteles gresit.

O seara faina!

"faza" e ca trebuie sa aducem o contributie intrebarii nu uleiurilor in masinile "batrane" conduse de noi... ca topicuri despre uleiuri la E90, E46.. sunt cred foarte multe..

Nu te intrista. Eu doar am nuantat ce ai spus, daca se poate, pentru o idee mai completa. Te-am inteles foarte bine!

La cat mai multi km!

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

 

3. Da, degeaba, pt ca am tot citit aici in mod pasiv, de cele mai ulte ori, depre proprietari care schimba piese si consumabile in draci, dar azi pun Castrol X, maine Mobil Y, poimane uita sa ii mai puna...in functie de promotii sau vanzatori. Aici am scris ceva ca am simtit in intrebarea initiatorului aceeasi bucurie si curiozitate pe care le-am avut si eu ceva ani in urma.

 

Ca sa salvez si eu spatiul:

Eu nu schimb consumabilele la masina de dragul ofertelor si promotiilor! Ofertele nu se baga in motorul unei masini(!) daca esti "normal" la cap.. (nu ma refer la tine, mentionez; tu oricum nu faci asta)in intretinerea masinii (schimband uleiuri.. si chiar si densitati) cand insusi producatorul recomanda un anumit tip de ulei.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.