Jump to content

Tipuri de motoare N47 si diferentele intre ele


X X L

Recommended Posts

Nu cumva te referi la E60 vs E60N sau E90 vs E90N. Nu stiu la N47 sa fie si N47N.

 

Intre diverse variante de N47 nu exista diferente in ceea ce priveste distributia. Ce conteaza este doar data fabricatiei respectivelor componente (ale distributiei), noroc si modul de exploatare.

 

Ultimele piese regandite au fost introduse prin 04/2014 deci nu exista o data dupa care problema sa fi fost rezolvata si sa fi trecut testul timpului/km parcursi.

Link to comment
Share on other sites

si la N47 este varianta cu N la coada :D

 

in fine, am gasit oarecum principalele diferente: 7CP, alt ECU, turbo, ceva mecanica (pe la distibutie), plastice/furtnuri... in rest, nu prea mari diferente

 

daca cineva stie mai multe, il rog sa modifice/completeze

Link to comment
Share on other sites

Amandoi indicati aceiasi sursa :)

 

Nu exista N47 si N47N ca si timpuri de motoare N47. O fi familiie, se refera la altceva probabil.

 

N47 are mai multe variante si sunt impartite pe generatii.

 

E ca si cum ai spune ca exista E60 si E60 facelift. Sunt multe tipuri de motoare in spate iar daca vrei sa te referi la un motor, trebuie sa te referi la N47D20A, N47D20T N47D20SD etc.

 

Cum faci diferenta dintre 520 si 525 cand ambele au N47 si clar nu e acelasi motor?

 

Daca vrei sa faci legatura intre tip motor, CP, an si clasa de poluare, folosesti N47D20A etc. N47N nu zice nimic.

 

In fine, nu conteaza.

Link to comment
Share on other sites

eu ma recunosc afon in materie de diesel, de-asta am si pus intrebarea de mai sus... pt ca unii, pe-afara, insista pe precizarea asta "este N47N, nu N47 simplu"

 

ma gandesc ca totusi, o diferenta exista, chiar daca or fi din aceeasi familie...

:popcorn:

Link to comment
Share on other sites

Daca te referi pe partea de distributie: nu exista diferente ca si concept. Din cand in cand au inlocuit cate o componenta cum ar fi: au schimbat patinele (de vreo 3 ori), au scos lanturi mai groase, alte materiale etc.

 

Insa aceste modificari au fost facute pe rand fara a se tine cont de generatia, anul sau destinatia motorului. Practic introduceau o noua componenta in distributie cand o aveau disponibila. Fara a tine cont de data lansarii unei noi generatii de N47.

 

Cel mai afectat motor este N47D20A care este si primul N47. Pe vremea aceea se puneau cele mai slab dezvoltate componente. Treptat le-au mai imbunatatit.

Link to comment
Share on other sites

N-as vrea sa te contrazic, fiindca stiu ca esti moderator si ai dreptate, dar eu am N47D20C cu 177CP. Or fi gresit astia la RAR?

 

 

 

Nu cred ca au gresit cei de la RAR.

Si eu am N47D20C, si tot 177 cp am. Nu cred ca este o regula ca terminatia "C" sa insemne ceva legat de puterea motorului

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Daca te referi pe partea de distributie: nu exista diferente ca si concept. Din cand in cand au inlocuit cate o componenta cum ar fi: au schimbat patinele (de vreo 3 ori), au scos lanturi mai groase, alte materiale etc.

 

Cel mai afectat motor este N47D20A care este si primul N47. Pe vremea aceea se puneau cele mai slab dezvoltate componente. Treptat le-au mai imbunatatit.

corect :goodjob: :thumbsup:

 

azi mi s-a confirmat ca teoretic este acelasi motor, dar ca practic are mici componente inlocuite cu altele ceva mai performante... asadar, "N"-ul provine de la versiunea imbunatatita, asa cum era pe vremuri "TU" (technical upgrade) la modelele de prin anii 2000-2001

 

Insa aceste modificari au fost facute pe rand fara a se tine cont de generatia, anul sau destinatia motorului. Practic introduceau o noua componenta in distributie cand o aveau disponibila. Fara a tine cont de data lansarii unei noi generatii de N47.

N47N, totusi, a intat in productie masiva din 2012 incoace, stocurile de motoare N47 fiind lichidate treptat pana la finele lui 2012/inceputul lui 2013.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 2 months later...

N47n este un technical update la motorul de 177 cai dus la 184 si il au toate seriile f. Exista si cateva e90lci fabricate dupa luna 10/2010 care au varianta de 184 cai si deci implicit n47n. Toate variantele de f au dupa cum am spus n47n inclusiv variantele sugrumate gen 116 118 316 318 care desi nu au 184 de cai eu motorul n47n. Diferentele sunt mari la nivelul chiuloasei si cred ca doar pistoanele difera la bloc in rest nu cred ca difera si altceva. Cert este ca pe capacul distributiei este stantat n47n sau simplu dar pe bloc nu pare sa difera nimic. Intre diferitele variante de n47n (F30 316 318 320 SAU f10 520 525) exista diferente de constructie nu doar la nivel de anexe ci si pistoanele sunt din materiale diferite.

 

Referitor la denumirea "comerciala" n47d20 a c s t... nu cunosc exact modalitatea de denumire cert este ca exista de ex n47d20c euro5 si euro4 si exista n47d20c de 145 cai si de 184. Ceea ce am exemplificat mai sus am chiar eu pe masinile mele. Cea de 145 de cai fiind n47simplu din 2009 cu eu5 cele de 184 cai toate fiind eu5

 

N47S stiu ca este 525 cu motor de 2.l de 218hp.

Edited by Blurrrache
Link to comment
Share on other sites

pai n47d20c zici ca e si de 184 de cai, si mai sus tu singur ai scris ca n47n este si de 184 si de 143 etc. Iar despre diferentele la chiulase si pistoane, de unde ai tras tu concluziile astea? Eu am pe x1 n47n 184 cai, iar pe e90 am n47t 163 de cai desi este ed. Iar e90 dupa 2010 au 184 de cai cele care nu sunt ed. Intre n47 de 177 de cai si cel de 184 sunt destule diferente.
Link to comment
Share on other sites

Diferentele intre chiuloase sunt clare si cred ca si blocul difera dar eu personal nu le-am comparat dar stiu de la altii ca difera, la _chiulasa_ cel ce nu are trchnical update adica 2007-2010/iunie, are o gaura pentru gazele egr intre gurile de admisie intre pistonul 3 si 4 la acelasi lucru este si la motoarele n57 respectiv n57n, iar la notorizarea dupa 2010 resp n47n (n47tu scrie pe capacul distributiei) nu mai are prezenta acea gaura de egr in _chiulasa_. Se mai vede si cu motorul montat cu anexe la modelul vechi are galeria de admisie mai scurta(teava de plastic se termina pana in capac filtru ulei) iar cel nou e mai lunga galeria si trece cu mult dupa filtru de ulei. Pistoanele difera conform codurilor de pe real oem si difera di intre acelasi tu dar cu hp diferiti adica 118d are alt piston fata de 120d exceptie facand foar e90 care varianta mai noua de 2010/06 are acelasi pistoane si la 318 resp 320

 

Daca te referi la ed ca fiind efficient dynamics nu are leg cu tipul de motor

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.