Jump to content

F10 525dA 218hp


Andrei_VUV

Recommended Posts

Da, se zice ca daca mergi incet, se duce turbina. Cred ca mai batraneste ca mine sunt putini care conduc :blush: insa turbina sta f bine la 112k km.

Pe modul comfort care il folosesc in general schimba destul de jos si des intre 1000-2000. Si daca o calc mai tare tot nu prea vrea sa sara mult de 2000 si schimba din nou. Pe eco nu mai zic, o tine si mai jos pana in 1600,1700 max. Pe sport insa e altceva dar in oras nu prea se simte bine pt ca o tine mai turata peste 2000 in sus si cere in plus viteza insa n-am unde sa-i dau.

Edited by Andrei_VUV
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Parerea mea este ca diesel-ul se conduce "mai turat" 2500 rpm nu fac decat bine, mai ales daca mergi preponderent in oras. Oricum 1600-1700 rpm chinuiesc motorul...
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

mai greu cu cutia automata sa il tii la 2500 numai.. asta ar fi una..

a doua problema ar fi ca daca il tii numai in 2500 deja nu prea mai are rost sa iti cumperi diesel pentru consum mic, ca nu o sa mai fie mic.

il mai scoti in afara localitatii macar un 30-40 de km la fiecare 250-300 facuti urbani si sigur il lungesti viata. pur si.. simplu un diesel modern si cu dpf nu prea e compatibil cu mersul preponderent urban.. de acolo se trag o groaza de ponoase si nu numai la bmw

 

Edited by DOMI
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

525 are cuplu maxim, 450nm,disponibil de la 1500rpm. Daca sta peste valoarea asta, poti merge linistit, nu omori nimic. Pentru linistea posesorului, se poate merge in modul sport dupa primele 5-10minute de la pornire, masina nu prea scade sub 1800-2000rpm. Au cam disparut dieselurile care se tineau in 2500-3000rpm..

Baga-i motorina buna, tine-o in sport cat de des poti, incearca sa nu faci prea multe drumuri scurte si nu o sa ai probleme. Consumul (la 525xd) la 143km/h pe pilot automat e 6l/100km, banuiesc ca la 525d e si mai mic.

P.s. comparativ, un 320d 163cp are cuplu maxim 340nm la 2000rpm.

Edited by B-490-RZV
Link to comment
Share on other sites

faina tare masina, arata bine si fara M-pack, chiar e super ok in combinatia asta de culoare exterioara/jante, nici nu m-as complica cu pachetul, nu deocamdata cel putin. Legat de turbine, eu cred ca in primul rand conteaza modul de exploatare al masinii pentru longevitatea lor, am avut si eu destule cu turbo, doar 2 diesel ce-i drept, insa nu am avut probleme cu ele, am avut doua RS6 C5 care acum bat inspre 250k km si au turbinele originale inca si fac boost cum trebuie, totul e sa depistezi la timp pierderi de presiune pentru ca altfel va face overspooling incercand sa compenseze pierderile si mai devreme sau mai tarziu va crapa si sa respecti regulile banale la oprire cu ea incinsa si la pornire pana sa ii poti da full, oricat de avansate ar fi ele avand sisteme auxiliare de racire care recircula uleiul dupa ce o opresti, cel mai bine e totusi sa o racesti tu mergand mai usor inainte de oprire sau lasand-o la ralanti cateva minute inainte de-a o opri, eu asa fac si daca T la ulei e prea ridicata mai dau 2-3 ture pe langa casa pana coboara la cea a apei.

 

Nu ai si indicator de boost in meniu sau in cel ascus?

Link to comment
Share on other sites

Eu stiu ca, chestia cu lasatul sa mearga masina la relanti sa curga uleiul din turbo se face daca ai facut drumuri lungi sau ai mers in regim sport mai mult timp...daca mergi cu masina 3-4km si schimbimla 1500rpm se mai face si cat timp inseamna lasatul asta la relanti..2-3 min sau mai mult?
Link to comment
Share on other sites

Legat de consumul la diferite turatii, din cate stiu eu, diesel-ul fiind volumetric tinde sa compenseze volumul (cantitatea) aerului cu combustibil la turatii mici. Teoria ca la turatii medii motorul consuma mai putin am testat-o pe 3 masini si toate au confirmat-o. IE: 320d/2002 mers cu a 3-a in oras aprox 2000 rpm cu schimbat la 2500/3000 rpm, consum mediu pe bord 7.00 - 7.10 l/100. Mers cu a 4-a si schimbat la 2000/2300 rpm, 8.00 - 8.30 l/100. La Renault de asemenea. La Mitsubishi idem samd.

Legat de turatiile mici sunt o politica de reducere a consumului, nu una in care motorul sa mearga neaparat in parametri, rezultand depuneri si alte defectiuni (nici ungerea nu cred ca este optima la aceste turatii).

In ceea ce priveste cutiile automate se poate conduce pe manual :D.

Este insa alegerea fiecaruia cum isi exploateaza masina.

Motorul se lasa la relanti pentru a scadea temperatura turbinei nu pentru a se scurge uleiul din ea :). Dupa o exploatare in forta turbina poate deveni chiar incandescenta iar la o oprire imediata, datorita unei raciri "bruste", pot aparea deformari. La relanti racirea se face progresiv.

Edited by MCO
Link to comment
Share on other sites

una e schimbatul la 2500 si alta e tinutul la 2500..

drumuri scurte exclusiv urbane omoara cam orice masina inainte de vremea ei...

ma rog.. eu acum sunt la primul diesel dupa foarte multi ani.. si al meu e twin turbo (nu bmw) ..si singurul motiv pentru care nu mi-a fost frica de ea e ca am cumparat-o noua (de multe ori am zis ca nu voi mai lua diesel sh nici daca a fost condus de mama ) deci am vreo 3 ani de garantie si a doua e ca cel putin pentru o vreme am un regim mai special de mers care teoretic e ok.. adica cam vreo 200 si ceva de km facuti exclusiv urban in vreo 2 saptamani si la fiecare 2 saptamani un drum de aprox 360 km pe autostrada.

Asta ar fi rutina mea lunara sa zicem.. mai urmeaza vancante etc.. oricum fac ceva km, cel putin pana acum in 2 vacante una de craciun si un de pasti am facut cam 9k km, asa ca din decembrie pana acum am cam 14k km. facuti.si mai urmeaza aia de vara.. inca minim 5-6k .. si tot asa..

 

 

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

La ce am acum, avand cutie in 6 trepte sta pe la 2300 rpm la 60km/h. "Bordul" imi spune sa trec intr-a 4-a dar nu o fac. De ce? Consum urban dupa stilul meu 8.50%. Cum imi "indica" masina 9.50%. :D

 

QED

Link to comment
Share on other sites

Ce masina mai ai? N-am mai auzit de tine de vreun an cel putin...

Eram cu golanul de la muncĂŁ. :)

Pãi Încã am bãtrânul e39 si de aproape 3 sãptãmâni mi-am adus un 328i din 2013. Mi-au expirat si numerele, n-am stiut ca dureazã asa mult Înscrierea si am zis ca nu mai iau rosii. Luni marti abia o sa primesc de la anaful vietii calculatia taxei de timbru si poate miercuri in sfarsit o mai misc si eu un pic. :)

Edited by avlad
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Da, daca faci drumuri lungi o lasi la relanti, cand stii ca ai alergat-o bine.

 

Sistemul start/stop nu tine seama de asta. Chiar daca ai alergat-o 1000km in momentul in care ajungi la un semafor el iti opreste motorul..asa ca nu stiu daca se tine seama de faza cu lasatul la relanti la modelele noi

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Sistemul start/stop nu tine seama de asta. Chiar daca ai alergat-o 1000km in momentul in care ajungi la un semafor el iti opreste motorul..asa ca nu stiu daca se tine seama de faza cu lasatul la relanti la modelele noi

 

sorry, no start/stop on my car :D

Link to comment
Share on other sites

Eu stiu ca, chestia cu lasatul sa mearga masina la relanti sa curga uleiul din turbo se face daca ai facut drumuri lungi sau ai mers in regim sport mai mult timp...daca mergi cu masina 3-4km si schimbimla 1500rpm se mai face si cat timp inseamna lasatul asta la relanti..2-3 min sau mai mult?

 

nu, in cazul acesta nu, nici eu nu o las, regula mea e ca daca uleiul e trecut de 100C o las 3-4 minute la ralanti sau dau un ocol pana ajung in parcare si nu o opresc daca nu scade pana pe la 102-103C, dar la mine asta e foarte rar, la drum de autostrada sta pe la 97C uleiul, doar in oras ce ajunge pe la 103-104C, totusi are 4 ventilatoare si vreo 6 radiatoare(daca retin bine)si face fata cu brio la cele si peste 50C de aici in vara :D

Link to comment
Share on other sites

Am fost azi la bmw si am aflat ce tip de ulei s-a pus in motor. De la prima pana la ultima revizie ulei BMW 0W-40 C3 :) Oricum motorul se simte f bine cu el dar sincer nu credeam ca a pus altceva decat 0w30 sau 5w30. Se pare ca a avut preferinte.

A ramas un pic mirat si omul de la bmw,ei aici pun doar 5W30. 0W40 nici nu aduc, doar la comanda.

Am dat si comanda de o tavita de cauciuc pt portbagaj, 420 lei. Cam scump dar ce am gasit la noi pe piata erau de plastic la 150-200 lei.

 

Acum sa vad ce gasesc dar vreau sa merg pe acelasi tip de ulei 0w40...si bineninteles cu C3 pt dpf.

Edited by Andrei_VUV
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Merci :thumbsup:

Apropo, stie cineva daca uleiul noul shell oem bmw 0w40 e si pt diesel cu C3? Cel anterior de castrol avea si C3. Insa nu am gasit pana acum info referitoare la uleiul nou. Nici la bmw nu stiau nimic pt ca nu aduc 0w40. Am gasit niste poze pe net si apare sigla M pe cutia cu 0w40. O fi doar pt alea pe benzina ?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Da, vreau sa continui tot cu 0w40.

Pfff...am gasit acum poza cu uleiul nou si are doar norma A3/B4 ..fara C3. Se vede mai dificil in poza.

 

http://i59.tinypic.com/104kn4m.jpg

http://i62.tinypic.com/2wpi54h.jpg

 

Cel anterior de Castrol avea si C3.

 

http://i60.tinypic.com/ilegj6.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.