Jump to content

consum ulei N42 ,semeringuri supape sau altceva?


Recommended Posts

salutare!

am un 318ci ,2003 facelift,si din pacate a aparut inevitabila problema cu consumul de ulei....stiu ca in general apar probleme la semeringurile de la supape sau valva ccv, dar stie cineva cum pot depista problema?

fum imi apare cand pornesc ,iar motorul e rece,uneori mai putin,uneori mai deloc,alteori mai mult.ciudat e ca uneori simt miros de ulei ars in cabina ,cand opresc la un semafor sau o intersectie(nu la fiecare oprire). consumul nu stiu sa il spun exact,dar banuiesc a fi undeva la 500ml la 500km ,poate chiar mai putin(totusi prea mult).am cautat pe aici pe forum dar nu am gasit mai nimic concret(poate nu am cautat bine).

scurgeri pe motor sunt si ele,dar consider ca sunt la un nivel nesemnificativ pentru consumul asta...

 

multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Salut, motorul e arhicunoscut pentru scurgerile de ulei, daca simti miros in habitaclu, posibil sa-ti curga ulei pe la pompa de vacuum, se prelinge pe motor si pica pe catalizator. Mai sunt cateva locuri dar asta ar fi principalul... restul scurgerilor se pot vedea cu ochiul liber, pe la senzor ulei, baia de ulei, radiator ulei... nu-mi mai vin in minte acum, dar cam tot ce e garnitura de cauciuc. Are o varsta masina si probabil nu le-a schimbat nimeni pana acum. :)
Link to comment
Share on other sites

Salut...mda,inca o victima in randul n42-urilor....:popcorn: . Cea mai simpla si sigura verificare a simeringurilor la supape e sa faci testul acela cu masina la relanti 3-5 minute apoi accelerezi brusc la 4-5000 rpm.Daca se lasa cu fum alb-albastrui e clar. Eu personal iti recomand sa schimbi si : garnituri pompa vacuum (de acolo si mirosul in cabina de fum),o-ringuri solenoizi,garnituri corp filtru ulei si daca umblii la simeringuri ,odata demontat capacul culbutorilor poti schimba si garniturile de la capac. Aaa am uitat de valva pcv..dar o poti verifica sa nu dai banii degeaba pe ea si furtunase degeaba prin deschiderea capacului la motor pe unde bagi ulei cu motorul pornit.Daca face vacuum e dusa valva. Bafta ! Edited by SB25GAS
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Salut...mda,inca o victima in randul n42-urilor....:popcorn: . Cea mai simpla si sigura verificare a simeringurilor la supape e sa faci testul acela cu masina la relanti 3-5 minute apoi accelerezi brusc la 4-5000 rpm.Daca se lasa cu fum alb-albastrui e clar. Eu personal iti recomand sa schimbi si : garnituri pompa vacuum (de acolo si mirosul in cabina de fum),o-ringuri solenoizi,garnituri corp filtru ulei si daca umblii la simeringuri ,odata demontat capacul culbutorilor poti schimba si garniturile de la capac. Aaa am uitat de valva pcv..dar o poti verifica sa nu dai banii degeaba pe ea si furtunase degeaba prin deschiderea capacului la motor pe unde bagi ulei cu motorul pornit.Daca face vacuum e dusa valva. Bafta !

 

multumesc de raspuns.cum ar fi mai bine sa o las la relanti,cu motorul rece sau cald? o sa incerc si pcv-ul maine,poate am noroc si scap de semeringurile la supapa,sunt in anglia si aici ma taxeaza undeva la 800 lire pt asa ceva...

Link to comment
Share on other sites

multumesc de raspuns.cum ar fi mai bine sa o las la relanti,cu motorul rece sau cald? o sa incerc si pcv-ul maine,poate am noroc si scap de semeringurile la supapa,sunt in anglia si aici ma taxeaza undeva la 800 lire pt asa ceva...

 

 

Indiferent la ce temeperatura e motorul...doar las-o pornita vreo cateva minute si tureaz-o mai brutal...o sa vezi dupa ce se intampla. Da,intradevar e enorm pretul manoperei acolo..chiar comparativ cu salariile medii din Anglia...

Link to comment
Share on other sites

normal proba o faci cand este motorul cald (din motive lesne de inteles)dar mai mult ca sigur sunt simeringurile de supape .In cele mai multe cazuri valva ccv nu este decat o amagire si o amanare a schimbarii simeringurilor.
Link to comment
Share on other sites

Salutari, din cate observ chiar toate motoarele acestea au problema respectiva?? Zilele trecute am facut revizia la masina proaspat cumparata, iar cel de la service exact aceleasi scurgeri de ulei mi le- a aratat(o-ring si pompa vacuum(daca ea este cea din spatele motorului)) :) o intrebare as avea, daca mai circul o perioada cu masina asa fara sa ii schimb pompa respectiva (pretul imi spusese 300e) se poate intampla ceva mai grav?
Link to comment
Share on other sites

Salutari, din cate observ chiar toate motoarele acestea au problema respectiva?? Zilele trecute am facut revizia la masina proaspat cumparata, iar cel de la service exact aceleasi scurgeri de ulei mi le- a aratat(o-ring si pompa vacuum(daca ea este cea din spatele motorului)) :) o intrebare as avea, daca mai circul o perioada cu masina asa fara sa ii schimb pompa respectiva (pretul imi spusese 300e) se poate intampla ceva mai grav?

 

 

Ca si la orice masina are si ea punctele ei slabe...pana la urma sunt niste garnituri,o-ringuri,cauciucuri care se uzeaza ,e normal...e de ajuns sa schimbi o-ringurile la pompa vacuum si e ok,nu o sa mai ai pierderi pe acolo...am eu oem daca te intereseaza cu 50 de lei kitul...

Link to comment
Share on other sites

pompa vacum raceste uleiul care iese din motor.

 

 

Eu din cate stiu pompa vacuum tine de servofrana....:getlost: Dar in fine,daca sunt pierderi de ulei pe la ea de regula se simte miros de ulei ars in interiorul masinii,asta datorita faptului ca o-ringurile nu mai etanseizeaza bine si pica undeva pe evacuare care e incinsa si de acolo acel miros...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=BD92-EUR-12-2003-E46-BMW-318Ci&diagId=11_3178 a incercat cineva sa schimbe singur oringul la pompa vacuum?e dificil de schimbat?pe real oem vad ca e pozitionata undeva in spatele motorului,ceea ce pare putin cam dificil de accesat.

 

acum problema 2: am tot scotocut pe real oem si am gasit schema 2...la nr 10 si 11 sunt niste dopuri,pot creea probleme?la mine se vad usoare urme de ulei undeva in zona din stanga(cum te uiti la motor) in partea din fata jos,cam pe unde e compresorul AC,banuiesc eu dopul 10 sus...ceea ca m.a dus cu gandul la o masina ce am vrut sa o cumpar,dar avea scurgeri de ulei cam in aceeasi zona,insa curgeri masive,gen se scurgeau picaturi de ulei pe galerie,si ma gandesc sa nu aibe si a mea un inceput de asa ceva(ca tot omul,sper sa scap cu cateva garnituri schimbate decat semerigurile la supape,dupa cum am spus aici a duce undeva la 800 lire fata de 800 le in ro :( ) sper astazi sa am putin timp si sa verific mai in amanunt...

 

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=BD92-EUR-12-2003-E46-BMW-318Ci&diagId=11_3178

 

 

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=BD92-EUR-12-2003-E46-BMW-318Ci&diagId=11_3172

Edited by dinudaniel
Link to comment
Share on other sites

Imi pare rau ca nu am facut un diy cand le-am schimbat...sunt 2 o-ringuri la pompa vacuum,una la exterior care etanseaza corpul pompei de bloc si una la interior,care etanseaza capacul acesteia...pot sa zic ca e destul de dificil datorita pozitionarii acesteia,e destul de putin spatiu acolo in spatele motorului (ingust). Dar cu rabdare o poti face. Uita-te aici si o sa iti dai cel mai bine seama -> http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f91/2002-e46-318i-n42-vacuum-pump-repair-t89903/

 

 

Link to comment
Share on other sites

Pana una alta incearca cu un aditiv pt ulei conform,benzina sau diesel.Si ulei fullsinthetic,se arde mai greu.Daca deja ai ulei semi..nu completa cu full.Daca sunt segmentii de vina se va ameliora pt o perioada.Aditivul unge si formeaza o pelicula care impiedica oarecum pierderea uleiului...nu total dar totusi.. Costa cam 20 ROn ( in RO) E normal sa fumege cand e rece motorul(adica e firesc) daca segmentii sunt uzati sau chiar fisurati.De asta si miroase la stop(ambreiaj apasat) si in cabina.Fumega si in mers,dar nu se simte,la stop e mai evident,uneori la oprire se si vede fumul cum iese si pe grila fatza(se scurge pe ceva incins si fumega).Descriereaa corespunde exact suferintei segmentilor.Probabil masina a fost forjata puternic la viata ei.Asa poate mai poti amana segmentarea ( in Ro setul complet e cam 1000 Ron)Verifica des nivelul uleiului..nu pe martor bord,ci cu joja,e sfanta.Si ulei la pachet...Oricum o conduita mai,,neagresiva'' poate ajuta(ambreiajul menajat,trecerea in treapta superioara la max 2500)..fara rammm-rammm la stopuri :frantics: ca la raliu...plecare de pe loc cu motor incalzit(turometru sub 1000). Edited by Janee
Link to comment
Share on other sites

Pana una alta incearca cu un aditiv pt ulei conform,benzina sau diesel.Si ulei fullsinthetic,se arde mai greu.Daca deja ai ulei semi..nu completa cu full.Daca sunt segmentii de vina se va ameliora pt o perioada.Aditivul unge si formeaza o pelicula care impiedica oarecum pierderea uleiului...nu total dar totusi.. Costa cam 20 ROn ( in RO) E normal sa fumege cand e rece motorul(adica e firesc) daca segmentii sunt uzati sau chiar fisurati.De asta si miroase la stop(ambreiaj apasat) si in cabina.Fumega si in mers,dar nu se simte,la stop e mai evident,uneori la oprire se si vede fumul cum iese si pe grila fatza(se scurge pe ceva incins si fumega).Descriereaa corespunde exact suferintei segmentilor.Probabil masina a fost forjata puternic la viata ei.Asa poate mai poti amana segmentarea ( in Ro setul complet e cam 1000 Ron)Verifica des nivelul uleiului..nu pe martor bord,ci cu joja,e sfanta.Si ulei la pachet...Oricum o conduita mai,,neagresiva'' poate ajuta(ambreiajul menajat,trecerea in treapta superioara la max 2500)..fara rammm-rammm la stopuri :frantics: ca la raliu...plecare de pe loc cu motor incalzit(turometru sub 1000).

 

:poke: nu speria omul in halatul asta ...sunt 2 amarate de o-ringuri daca zice ca are pierderi vizibile pe acolo...aditiv?? NO WAY!! Eu cel putin sunt contra aditivi,de orice fel. Segmenti?? Ajungem prea departe deja...

Link to comment
Share on other sites

Aditivii sunt frectie la picior de lemn. La N42 e clar, in prima faza schimbi garnitura capac, pompa vacuum, iar daca scoate fum pe evacuare dupa ce stai putin la relanti - schimbi semeringuri supape. Dupa ce am facut asta, mi-a scazut consumul de ulei de la 2l/1.000 km la sub 1 litru din schimb in schimb.
Link to comment
Share on other sites

:poke: nu speria omul in halatul asta ...sunt 2 amarate de o-ringuri daca zice ca are pierderi vizibile pe acolo...aditiv?? NO WAY!! Eu cel putin sunt contra aditivi,de orice fel. Segmenti?? Ajungem prea departe deja...

Si mie au vrut sa-mi urce motorul pe carlig(segmentare)...dar am luat-o marunt la purecat(parcam in loc curat,ma uitam dedesubt la venire) sa vad de unde tot pierde..am bagat aditiv si vad ca nu mai pierde aproape deloc..la 6 000 km am bagat 1/2 litri ulei,plus nu mai pute la stop ca deja conduceam cu stingatorul langa,de frica.Inainte imi dadeau flashuri din spate soferii...conduceam intr-un nor de fum,ca tractoru'...Acum nu mai am ,,reclamatii "Acum,fiecare face cum crede de cuviinta,cand am citit ce avantaje au aditivii,n-am mai cumpanit.Am bagat si gata..ce o fi o fi..si functioneaza.

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

si functioneaza.

 

 

Te-ai intrebat cat ? :rolleyes: normal ca fiecare face ce vrea,baga ce vrea si cat vrea in masina lui,eu mi-am exprimat parerea si punctul meu de vedere :) Aditivii pt mine sunt amanarea unor probleme ,nu remedierea lor. Daca tot sunt asa buni ,cred ca recomandau si producatorii automobilelor folosirea lor ca si oricare lichid care este necesar...dar din pacate nu e asa dry.gif

Link to comment
Share on other sites

Te-ai intrebat cat ? :rolleyes: normal ca fiecare face ce vrea,baga ce vrea si cat vrea in masina lui,eu mi-am exprimat parerea si punctul meu de vedere :) Aditivii pt mine sunt amanarea unor probleme ,nu remedierea lor. Daca tot sunt asa buni ,cred ca recomandau si producatorii automobilelor folosirea lor ca si oricare lichid care este necesar...dar din pacate nu e asa dry.gif

Corect ! Nu stim cat...cat om putea.Pana la transplant de par punem sapca.... :angel:

Crezi ca e vreunul tampit sa recomande asa ceva?No way...ar tresari cei de la reprezentanta cand intra cineva.

Daca stam si ne luam dupa producatori am schimba toata ziua cate ceva de nu am mai dovedi cu programarile.Balaurul de la BMW a pus senzorii de placute de frana incastrati,sa se duca naibii repede si sa ma bulverseze cu martorul pe bord,desi placuta e pe jumatate si sa inlocuiesc placute,senzori,poate si roata,nu?In fine...Si numai uleiul BMW este bun,desi cine stie ce chinez il fabrica si poate sunt marci mai bune si mai ieftine..Si tu..in loc sa ma certi,mai bine ma ierti :angel: :angel: :angel:

Edited by Janee
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Corect ! Nu stim cat...cat om putea.Pana la transplant de par punem sapca.... :angel:

Crezi ca e vreunul tampit sa recomande asa ceva?No way...ar tresari cei de la reprezentanta cand intra cineva.

Daca stam si ne luam dupa producatori am schimba toata ziua cate ceva de nu am mai dovedi cu programarile.Balaurul de la BMW a pus senzorii de placute de frana incastrati,sa se duca naibii repede si sa ma bulverseze cu martorul pe bord,desi placuta e pe jumatate si sa inlocuiesc placute,senzori,poate si roata,nu?In fine...Si numai uleiul BMW este bun,desi cine stie ce chinez il fabrica si poate sunt marci mai bune si mai ieftine..Si tu..in loc sa ma certi,mai bine ma ierti :angel: :angel: :angel:

 

 

:thumbsup: Doamne fereste,eu nu o sa cert pe nimeni pe aici pe forum never ever...doar discutii simple :flowers:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Balaurul de la BMW a pus senzorii de placute de frana incastrati,sa se duca naibii repede si sa ma bulverseze cu martorul pe bord,desi placuta e pe jumatate si sa inlocuiesc placute,senzori,poate si roata,nu?

Si accidentele astea in care sunt implicate BMW-uri au si ele alte cauze in afara de viteza sau neatentie.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.