Jump to content

Tampoane motor f10


Dan Tudose

Recommended Posts

Salut,

 

F10, 01.2011, 2.0d, 121k km. Tampoanele la motor sunt duse. Se simte un vibrat intermitent la relanti, precum si unele socuri/lovitura la folosirea brusca a pedalei de acceleratie. La inceput vibratul aparea f rar, acum s-a mai intensificat. Tot nu reusesc sa ajung sa le schimb. Intrebarea mea este: daca nu le schimb la timp, in afara de disconfort, pot avea vreun efect negativ asupra motorului? Si ma gandeam mai degraba daca ar putea grabi momentul schimbarii distributiei...avand in vedere problemele consacrate ale motorului N47. Am intrebat la service si mi-au zis ca problema tampoanelor nu e grava, depinde de tine daca vrei sa traiesti cu disconfortul asta sau nu.

 

Mersi

Dan

Link to comment
Share on other sites

Deranjul este cam mare ca sa le schimbi (multa manopera), dar eu le-as schimba. Ma gandesc ca toate furtunele si conductele, inclusiv evacuarea, vor fi afectate daca mergi cu ea asa.

E interesant, la mine nu da semne ca tampoanele ar fi obosite. Tot F10, cca 150.000 km, cutie automata.

Ai avut vreo interventie majora la motor sau accident?

Link to comment
Share on other sites

Am schimbat eu la E90-ul meu unul din tampoane acum cateva saptamani. Nu-I chiar atat de greu de schimbat. Cred ca in max 20 - 30min a fost totul gata. Acum nu cred ca-i foarte diferit de F10. Merita sa le schimbi daca ai vibratii deja prea mari. Se vor rasfrange mai tarziu asupra unor subansamble.
Link to comment
Share on other sites

Deranjul este cam mare ca sa le schimbi (multa manopera), dar eu le-as schimba. Ma gandesc ca toate furtunele si conductele, inclusiv evacuarea, vor fi afectate daca mergi cu ea asa.

E interesant, la mine nu da semne ca tampoanele ar fi obosite. Tot F10, cca 150.000 km, cutie automata.

Ai avut vreo interventie majora la motor sau accident?

 

Salut. Nu am avut accident, nu. Merg foarte mult cu ea prin oras insa, gropi, chestii...m-am gandit ca de aici o fi. O sa le schimb pana la urma.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Salut. Nu am avut accident, nu. Merg foarte mult cu ea prin oras insa, gropi, chestii...m-am gandit ca de aici o fi. O sa le schimb pana la urma.

 

Ai sesizat cumva motorul mai galagios? Ma gandesc ca si la mine sunt duse, am observat alt F10 cu acelasi motor (singura diferenta xdrive) mult mai silentios, am observat si o usoara trepidare la relativ, simtita in scaun si volan...

Edited by TiberiuA
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

stie cineva ce rol au furtunasele de vacuum de la tampoanele motor? am observat ca la mine nu mai este traseul complet pana la tapoane, nu am vibratii iar tampoanele sunt prevazute cu gaura pt furtunase.

Cum adica ce rol au? Presiune in tampoane. Eu am avut furtunul rupt la tamponul de pe stanga si aproape 3 ani am mers cu niste vibratii groaznice de bazaia toata masina si toti la care am mers inclusiv BMW insistau ca arborii balansieri din motor nu sunt aliniati cum trebuie si de acolo vibreaza el si ca furtunul ala nu prea afecteaza cine stie ce, n-am vrut sa accept lucrul ala am schimbat tampoanele si ce sa vezi surpriza au disparut vibratiile.
Link to comment
Share on other sites

Cum ti-ai dat seama ca este dus? Ce simptome avea?

 

Trimis de pe al meu SM-G955F folosind Tapatalk

 

In primul rand masina la rece( cred ca este si normal) avea un tremurat la relantiu si am mers la BMW Craiova pentru o verificare....au verificat bujii...injectoare...etc ce mai este electronic apoi au trecut la ranga :)) si au descoperit ca tamponul stanga e dus....si minune, au avut dreptate, dupa inlocurie au ramas doar vibratiile normale ale motorului de 2l d :))...si la fel de zgomotos....

Link to comment
Share on other sites

Eu le-am schimbat anul trecut , saptamana trecuta s-a uitat un mecanic pe la ea si zice ca tampoanele sunt moi si se misca motorul cam mult , exagereaza sau are dreptate ...? au fost sigur schimbate si parca Lamforder ....

 

Trebuia sa pui OE, in cel mai rau caz OEM, adica de Corteco si nu Lemforder. E sensibil cauciucul ala si intr-adevar se poate sa trebuiasca sa le schimbi din nou. Inca o data, ia-le pe OE chiar daca sunt mai scumpe, dar eviti sa le schimbi iar dupa un an, doi.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 3 months later...
Guest CosmaCosmin

Am pus eu Febi, (pentru ca erau fara vacuum, ca si cele originale din fabrica)

aveau stanta BMW razuita,

 

au tinut mai putin de 1 an,

 

acum le pun din nou pe cele inlocutie de reprezentanta,

care nu se mai fac decat cu vacuum, desii eu nu aveam cu vacuum.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Salutare. imi poate recomanda cineva pentru un bmw f10 520D 2012, ce brand de tampoane la motor sa montez ? sau cineva care a montat Corteco/ Febi/ LEMFÖRDER sau cele originale sa ne spuna o parere ? vreau sa mentionez ca se aude un clampanit/ zgomot nici nu stiu cum sa-l numesc doar la o viteza redusa la denivalari sau de la o trecere de nivel mic,ulterior am mers la reprezentanta si singura anomalie ar fi tampoane motor si un cap de bara dar nu imi garanteaza rezolvarea problemei , daca ma poate ajuta cineva cu un sfat ar fi perfect .. multumesc Edited by Iulyan
Link to comment
Share on other sites

am pus eu Lemforder pe F11. era varaza rau unul din ele... asa ca diferanta este mare. manopera am facut'o singur, pe elevator, dar e cam incurcata treaba. a trebuit sa scot conductele din radiatorul de la cutie, montat deasupra suportului stang. de acolo se pierde cam 200ml ulei si a trebuit completat/verificat nivelul. distractie mare.

ce nu'mi place este ca ce gasesti acum OEM este cu vacuum, iar ce aveam eu pe masina erau fara.

Edited by Thanatos
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.