Jump to content

engine fault! Power reduced - eroare E90 320d


florin_vfa

Recommended Posts

Salut baieti!

 

Acum cateva luni mi a aparut pe navigatie "engine fault! Power reduced". Am facut o diagnoza si mi s-a spus ca este EGR-ul. L am schimbat, aceeasi poveste. Am mai facut o diagnoza si am schimbat apoi senzorii "backpressure sensor", sunt doi...unul mai mare si unul mai mic...dinaintea filtrului de particule. Erorile in mod incredibil nu au disparut...am facut ultimul update de soft. Erorile nu mai apar pe navigatie, nu mai intra in limp mode, in schimb cam la o luna se aprinde martorul "engine fault" cel dintre ceasuri...masina in schimb merge normal. La o a nu stiu cata diagnoza au aparut aceleasi errori 497d si 4933. Mentionez ca eroarea care aparea pe navigatie nu persista mult...aparea intermitent...de vreo 5-6 ori pe zi...va rog spuneti mi se sa mai fac! Mi a scos peri albi! Multumesc anticipat.

Link to comment
Share on other sites

Salut baieti!

 

Acum cateva luni mi a aparut pe navigatie "engine fault! Power reduced". Am facut o diagnoza si mi s-a spus ca este EGR-ul. L am schimbat, aceeasi poveste. Am mai facut o diagnoza si am schimbat apoi senzorii "backpressure sensor", sunt doi...unul mai mare si unul mai mic...dinaintea filtrului de particule. Erorile in mod incredibil nu au disparut...am facut ultimul update de soft. Erorile nu mai apar pe navigatie, nu mai intra in limp mode, in schimb cam la o luna se aprinde martorul "engine fault" cel dintre ceasuri...masina in schimb merge normal. Multumesc anticipat.

 

 

pai fie conduci prea mult in oras si de aici eroarea "la o luna" fie nu (iti) urmezi logica..

In principiu daca filtru e infundat SI senzorii functioneaza SI EGR-ul.. (are rolul lui se pare :rolleyes: ) SI bujiile sunt functionale.. SI sta la regim mult timp adica peste 90 grade SI in turatii SI ai minim 15 litri PERMANENT in rezervor... are trebui SA SE CURETE, de fapt REGENEREZE..

 

Limp mod e e O SITUATIE care trebuie tratata CU RESPECT pentru ca fumul produs de motor practic nu mai iese prin teava de esapament ci se acumuleaza in filtru..

Edited by bimmer90f30
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Inainte de resoftarea masinii am scris ca erorile apareau de circa 5-6 ori pe zi...iar masina intra in limp mode...dupa resoftare masina nu mai interpreteaza erorile ca fii atat de "grave" astel ca nu mai intra in limp mode...si nici pe navigatie nu mai da nici o eroare, in schimb dupa mai mult timp de mers se aprinde martorul de la ceasuri de "engine fault"... Cele 2 erori pe care le am mentionat sunt inca prezente...doar modul de interpretare al masinii este diferit....problema e ca nu stiu de ce inca mai da erorile din moment ce am schimbat si egr ul si senzorii iar dupa mai multe diagnoze filtrul de particule se regenereaza fara probleme...plus ca senzorii acum indica valori corecte...
Link to comment
Share on other sites

...dupa resoftare masina nu mai interpreteaza erorile ca fii atat de "grave" astel ca nu mai intra in limp mode...si nici pe navigatie nu mai da nici o eroare, Cele 2 erori pe care le am mentionat sunt inca prezente...doar modul de interpretare al masinii este diferit....problema e ca nu stiu de ce inca mai da erorile din moment ce am schimbat si egr ul si senzorii iar dupa mai multe diagnoze filtrul de particule se regenereaza fara probleme...plus ca senzorii acum indica valori corecte...

... soft "nepotrivit" masinii tale!? Mi-am dat seama din primul post ca dupa update softul ar fi mai "prietenos" in semnalarea anumitor ..cauze, dar faptul ca eroarea de avarie motor "dintre ceasuri" reapare soferului, ce sa creada daca nu ca motorul nu functioneaza corespunzator.

 

Bine macar ca (probabil) filtru DPF functioneaza ok.. daca senzorii lui dau valori corecte.

 

Poate mai au si altii idei.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Resoftarea a fost facuta intr un service autorizat BMW...a durat cam 3 ore...dupa resoftare s au facut teste functionale si totul a iesit perfect...cele doua erori apar total aleator...am mers chiar cu un tester in masina cativa km si nici o eroare...baiatul de la service ul unde merg eu mi a zis ca in calc masinii exista un sensor care citeste presiunea atmosferica care nu se pupa cu senzorii dpf care de asemenea citesc aceasta valoare...iar diferenta iese din limita de toleranta...mi a spus a nu e nik grav
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 2 months later...

Salut! Cum ai rezolvat problema. Am și eu aceeași problema, am schimbat doar egr și in continuare face la fel, eroarea este 4933.

Mulțumesc!

 

Si eu sunt curios de o rezolvare.

Am un e90 care uneori dimineata e in limp mode si acum de la BMW mi-au dat o lista cu codurile de eroare, 4933 e acolo. Dupa citiva km de mers martorul de pe bord cu reduced power dispare si masina se comporta normal iar ulterior pe autostada (nu locuiesc in RO) se comporta exemplar.

 

BMW mi-a cerut 500euro pentru o diagnostica amanuntita, fara sa schimbe ceva.

Link to comment
Share on other sites

Si eu sunt curios de o rezolvare.

Am un e90 care uneori dimineata e in limp mode si acum de la BMW mi-au dat o lista cu codurile de eroare, 4933 e acolo. Dupa citiva km de mers martorul de pe bord cu reduced power dispare si masina se comporta normal iar ulterior pe autostada (nu locuiesc in RO) se comporta exemplar.

 

BMW mi-a cerut 500euro pentru o diagnostica amanuntita, fara sa schimbe ceva.

 

 

Verifica backpresure senzor, se pare ca la mine de acolo a fost. Poti scoate furtunul care intra in el, il astupi cu un surub si poti merge o perioada asa sa vezi daca mai face. Operatiunea trebuie facuta cand nu este martorul aprins in bord. La mine avea momente cand nu citea valorile corecte si de aceea intra in limp mode. Senzorul costa aproximativ 150 de euro, iar daca senzorul de temperatura si celalat senzor de pe filtru sunt buni, nu exista niciun risc, isi face regenerarile normal.

Link to comment
Share on other sites

Verifica backpresure senzor, se pare ca la mine de acolo a fost. Poti scoate furtunul care intra in el, il astupi cu un surub si poti merge o perioada asa sa vezi daca mai face. Operatiunea trebuie facuta cand nu este martorul aprins in bord. La mine avea momente cand nu citea valorile corecte si de aceea intra in limp mode. Senzorul costa aproximativ 150 de euro, iar daca senzorul de temperatura si celalat senzor de pe filtru sunt buni, nu exista niciun risc, isi face regenerarile normal.

Cine ti-a recomandat sa deconectezi backpressure sensor? De unde stii ca filtru nu se va infunda si mai mult?

La care senzor de temperatura te referi, cel de pe motor sau dpf?

Link to comment
Share on other sites

Cine ti-a recomandat sa deconectezi backpressure sensor? De unde stii ca filtru nu se va infunda si mai mult?

La care senzor de temperatura te referi, cel de pe motor sau dpf?

Senzorul nu se deconecteaza, nu se scoate mufa scoasa, se scoate doar furtunul de gaze care intra in senzor, daca are momente cand nu citeste bine valorile, asta este singura modalitate prin care se poate verifica daca este senzorul de vina. Regenerarea se poate face fara probleme exact cum am scris si mai sus, neaparat ca ceilalti doi senzori de pe filtrul de particule sa fie ok (senzor de temperatura + celalat senzor de presiune). Eu am inlocuit egr degeaba din cauza acestui senzor, imi aparea "engine fault, reduced power" si aveam eroare pe egr si eroare 4933, am verificat egr si era blocat in momentul cand aparea "engine fault, reduced power", dupa ce l-am inlocuit cu unul nou, original facea la fel. Eroarea 4933 aparea fara nicio logica, imediat la pornire, dupa cateva minute de la pornire, in mers, si statea cateva minute dupa care se stingea. Am desfacut si galeria de admisie dar era foarte curata, deci singura problema mai ramanea backpressure senzor. I-am scos furtunul de gaze in unul din momentele in care nu avea eroare si am mers aproximativ 2000 de km fara problme si fara nicio eroare (cu furtunul conectat aparea eroarea la o medie de aproximativ 50-60 de km, sau la 5-6 porniri). Filtrul de particule a fost verificat din 500 in 500 de km si si-a facut regenerarile normal.

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Senzorul nu se deconecteaza, (...)

Regenerarea se poate face fara probleme exact cum am scris si mai sus, neaparat ca ceilalti doi senzori de pe filtrul de particule sa fie ok (senzor de temperatura + celalat senzor de presiune). Eu am inlocuit egr degeaba din cauza acestui senzor, imi aparea "engine fault, reduced power" si aveam eroare pe egr si eroare 4933, am verificat egr si era blocat in momentul cand aparea "engine fault, reduced power", dupa ce l-am inlocuit cu unul nou, original facea la fel. Eroarea 4933 aparea fara nicio logica, imediat la pornire, dupa cateva minute de la pornire, in mers, si statea cateva minute dupa care se stingea.

(...)

Bravo, frumoasa explicatia! Imi place forumul asta cand cineva face un efort si isi pune logica in practica, explicand ce a incercat sau ce nu a reusit! :goodjob:

Deci foarte probabil gazele nu mai erau recirculate (pentru a nu infunda filtru si mai mult) pentru ca EGR nu se mai deschidea (pentru ca ECU-ul ii zicea asta) si totul pentru ca senzorul "backpressure" era defect. Totul cand bujiile, regimul motorului, senzorii de temperatura si presiune dinaintea filtrului in bune conditii de functionare!

Azi cred ca am mai invatat ceva cu totii datorita experientei si explicatiei tale. :thumbsup:

 

Pune EGR-ul la vanzare ca se strica rar! ;)

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Bravo, frumoasa explicatia! Imi place forumul asta cand cineva face un efort si isi pune logica in practica, explicand ce a incercat sau ce nu a reusit! :goodjob:

Deci foarte probabil gazele nu mai erau recirculate (pentru a nu infunda filtru si mai mult) pentru ca EGR nu se mai deschidea (pentru ca ECU-ul ii zicea asta) si totul pentru ca senzorul "backpressure" era defect. Totul cand bujiile, regimul motorului, senzorii de temperatura si presiune dinaintea filtrului in bune conditii de functionare!

Azi cred ca am mai invatat ceva cu totii datorita experientei si explicatiei tale. :thumbsup:

 

Pune EGR-ul la vanzare ca se strica rar! ;)

 

Salut am aceasta problema de cateva saptamani si nu reuesesca sa o scot la capat. Am schimbat urmtoarele:

 

Exhaust pressure sensor

https://www.realoem.com/bmw/en/showparts?id=PN11-EUR-11_2007_E90N_BMW_318d&diagId=13_1286#13627805152

 

Valva EGR

https://www.realoem.com/bmw/en/showparts?id=PN11-EUR-11_2007_E90N_BMW_318d&diagId=11_4258#11717810871

 

Air Mass sensor

https://www.realoem.com/bmw/en/showparts?id=PN11-EUR-11_2007_E90N_BMW_318d&diagId=13_1229#13628509724

 

Nimic.... eroarea 4933 reapare. Masina e un E90 318D LCI din 2008 cu motor N47. 210.000km aprox, reali.

 

Sugestii? Am softul de diagnosticare INPA dar nu prea stiu sa il folosesc in afara de sters erori.

 

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Din ce ai spus tu, ai inlocuit senzorul de presiune a gazelor de evacuare, problema este de la backpresure senzor. Senzorul care genereaza eroare 4933 este 13627808013. Tu banuiesc ca ai inlocuit 13627805152?

 

Da exact asa. Se pare ca am inlocuit senzorul gresit. Tu te referi la cel incercuit cu galben in poza atasata, nu?

 

Iti multumesc de raspuns, il iau si il schimb.

post-231-0-84432300-1502093705_thumb.jpg

Edited by gabit25
Link to comment
Share on other sites

Da, acesta este senzorul, ca sa fi sigur, ii poti scoate furtunul de gaze, sterse erorile si il poti lasa cateva zile cu furtunul scos sa vezi daca mai face. (furtunul il poti astupa cu un surub).

 

ok incerc sa fac asta, are niste suruburi cam ciudate (un fel de torx inversat) apoi daca nu e asta cred ca mai ramane de curatat galeria de admisie dar acolo e cam complicat.

Revin cu update dupa.

Link to comment
Share on other sites

Nu trebuie sa scoti suruburile, doar desfaci colierul de la furtun, scoti furtunul si il astupi cu un surub, dupa care stergi erorile. Senzorul ramane pe pozitie cu mufa introdusa. (Genereaza eroare pentru ca nu mai citeste corect valorile, cu furtunul scos nu mai are ce presiune sa citesca si nu ar mai trebuii sa genereze eroare). Suruburile de la senzor se desfac cu o tubulara de 7 sau de 8, nu mai stiu exact.
Link to comment
Share on other sites

Nu trebuie sa scoti suruburile, doar desfaci colierul de la furtun, scoti furtunul si il astupi cu un surub, dupa care stergi erorile. Senzorul ramane pe pozitie cu mufa introdusa. (Genereaza eroare pentru ca nu mai citeste corect valorile, cu furtunul scos nu mai are ce presiune sa citesca si nu ar mai trebuii sa genereze eroare). Suruburile de la senzor se desfac cu o tubulara de 7 sau de 8, nu mai stiu exact.

 

Salut am decuplat furtunul si dupa ce am sters eroarea aparent nu a mai aparut... totusi nu am facut multi km. Ce am observat: mergea bine dar avea putin lag la accelerare. Apoi acasa m-am uitat si imi aruncase dopul pe care il pusesem. Am pus altul acum si l-am strans cu colierul.

 

Ma intreb daca nu cumva o fi intr-adevar presiunea prea mare si in cazul asta de la ce ar putea fi. Sau e normal sa fie presiune destul de mare pe acel tubulet? E posibil ca lagul sa fi aparut pentru ca imi aruncase dopul si pierdea presiune prin acel furtun?

 

Multumesc inca o data!

 

Gabi

Link to comment
Share on other sites

Trebuie sa fie presiune pe furtun, dar trebuie sa mearga destul de bine, nu trebuie sa se simta diferenta deloc. Ai verificat daca toate bujiile + releul sunt bune + ceilalti senzori care tin de filtrul de particule? Daca senzorul de backpressure este defect isi face regenerarea, dar daca mai are vreun senzor defect sau vreo bujie arsa este posibil sa nu isi fi facut regenerarea la filtrul de particule.

 

Scuze, a doua oara am citit mai atent, daca a sarit dopul este normal sa aiba lag in acceleratie pentru ca se pierde presiune. Poti sa ii pui un surub si sa il strangi cu colierul pentru ca este presiune destul de mare.

Link to comment
Share on other sites

Trebuie sa fie presiune pe furtun, dar trebuie sa mearga destul de bine, nu trebuie sa se simta diferenta deloc. Ai verificat daca toate bujiile + releul sunt bune + ceilalti senzori care tin de filtrul de particule? Daca senzorul de backpressure este defect isi face regenerarea, dar daca mai are vreun senzor defect sau vreo bujie arsa este posibil sa nu isi fi facut regenerarea la filtrul de particule.

 

Scuze, a doua oara am citit mai atent, daca a sarit dopul este normal sa aiba lag in acceleratie pentru ca se pierde presiune. Poti sa ii pui un surub si sa il strangi cu colierul pentru ca este presiune destul de mare.

 

Da... asa am facut si dupa ce am prins dopul cu colierul mergea foarte bine fara sa mai apara alte erori. Celalat senzor din partea cealalta a filtrului de particule l-am schimbat deja si oricum nu am alte erori decat asta care apare dupa ceva timp, apoi uneori se stinge si mai am 452A care din cate inteleg e un fel de atentionare ca dpf-ul a depasit limita de functionare (dar nu inseamna ca e infundat).

 

Cred ca ramane doar de schimbat senzorul asta si eventual verificat ca s-a regenerat DPF-ul.

Revin cu noutati in curand.

 

Da... asa am facut si dupa ce am prins dopul cu colierul mergea foarte bine fara sa mai apara alte erori. Celalat senzor din partea cealalta a filtrului de particule l-am schimbat deja si oricum nu am alte erori decat asta care apare dupa ceva timp, apoi uneori se stinge si mai am 452A care din cate inteleg e un fel de atentionare ca dpf-ul a depasit limita de functionare (dar nu inseamna ca e infundat).

 

Cred ca ramane doar de schimbat senzorul asta si eventual verificat ca s-a regenerat DPF-ul.

Revin cu noutati in curand.

 

Oricum din cate inteleg daca backpressure senzor ar trebui sa semnaleze o problema aceea ar fi presiunea prea mica dupa DPF, semn ca DPF este infundat.

Link to comment
Share on other sites

Dupa ce inlocuiesti senzorul ar fi bine sa ii faci o procedura de regenrare cu rheingold. Senzorul masoara presiunea dintre turbo si filtrul de particule, daca presiunea este mare pornesste regenerarea cand este nevoie, daca senzorul este defect regenerarile ar trebuie sa se faca din 500 in 500 de km in mod automat (din ce stiu eu), dar ca sa te asiguri ca totul este in regula dupa ce inlocuiesti senzorul eu iti recomad sa ii faci o procedura de regenerare dupa care sa verifici parametrii.

La mine avea eroarea 481 care insemna ca filtrul de particule este colmatat, toti mecanicii mi-au recomandat sa il anulez sau sa inlocuiesc filtrul, i-am facut procedura de regenerare cu rheingold care a durat aproximativ o ora pana s-a oprit (in mod normal dureaza aproximativ 20 de min) de atunci nu am mai avut nicio problema si am parcurs aproximativ 20 000 km.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.