Jump to content

Franare lenta F10 2011


Adrian IS

Recommended Posts

Primary circuit: In the DSC hydraulic control unit, air bubbles can adhere to the edges and valves, and these cannot be removed by rinsing with the brake fluid change unit. The vibrations that occur during ventilation with the diagnosis system loosen the air bubbles.

 

Secondary circuit: Under normal conditions (DSC does not intervene), the secondary circuit of the DSC hydraulic control unit is closed, so that the air it contains cannot escape when rinsing with the brake fluid change unit. When bleeding with the diagnosis system, the return pump and the exhaust and high-pressure switching valves are activated during rinsing so that the secondary circuit is also bled.

 

After the exchange and repair of the following components, bleeding must be done with the diagnosis system:

- Hydraulic unit

 

- Master Brake Cylinder

 

- Components or connection lines that are located between the hydraulic unit and tandem brake master cylinder

 

 

Operations:

For the DSC8, the operations 3 ... 7 must be performed in the order rear right, rear left, front right and front left.

 

For the DSC Mk60 the operations are specified explicitly in the test module.

 

Connect the brake fluid-change unit and switch on (the filling pressure must not exceed 2 bar)

 

Fully rinse the brake system

 

Attach the bleeder container to the vent valve

 

Open vent valve

 

Start bleeding with the diagnosis system with open vent valve

 

After completing the bleeding, operate the brake pedal 5 times to the limit position; bubble-free brake fluid must escape

 

Close vent valve

 

Remove the brake fluid change unit

 

Note:

A second person is required for this task

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Mi-am luat inima-n dinti si m-am pus pe verificat franele singur. Am citit una alta pe net + parintele youtube care te invata de toate.

Ca sa vezi frane facute la service. Cand au schimbat placutele nu au verificat si ghidajele de la etrieri. Pe stanga mergeau ff greu si pe dreapta un ghidaj era intepenit de ziceai ca e sudat.

Am bagat vaselina (pe baza de silicon care gaseste destul de greu) si am curatat si ghidajele si locasul lor. Acum culiseaza ff usor si lejer.

 

Un ghidaj are urme ce coroziune si trebuie schimbat dar am gasit doar pe doua marci cam dubioase si pe original vine cu tot cu suportul de etrier.

Logica BMW. Nu iti vinde 1L de lapte. Trebuie sa cumperi toata vaca.

 

Am aerisit etrierii si au iesit vre-o doua trei bule de aer dupa care a inceput sa curga usor usor lichid. Cred ca aerului ii place sa stea in etrier.

Asta am gasit doar pe spate si nu sunt vre-un mecanic. Franele s-au imbunatatit si pedala este mai ferma dar este loc de mai bine.

Doar ca pe spate trebuie sa mai umblu odata pentru ca trebuie pus un blocator de filet la suruburile de la etrieri sa stau linistit ca nu se desfac de la vibratii.

 

Cand am timp verific si pe fata si cine stie ce mai gasesc.

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

 

 

Un ghidaj are urme ce coroziune si trebuie schimbat dar am gasit doar pe doua marci cam dubioase si pe original vine cu tot cu suportul de etrier.

Logica BMW. Nu iti vinde 1L de lapte. Trebuie sa cumperi toata vaca.

 

Am aerisit etrierii si au iesit vre-o doua trei bule de aer dupa care a inceput sa curga usor usor lichid. Cred ca aerului ii place sa stea in etrier.

Asta am gasit doar pe spate si nu sunt vre-un mecanic. Franele s-au imbunatatit si pedala este mai ferma dar este loc de mai bine.

Doar ca pe spate trebuie sa mai umblu odata pentru ca trebuie pus un blocator de filet la suruburile de la etrieri sa stau linistit ca nu se desfac de la vibratii.

 

Cand am timp verific si pe fata si cine stie ce mai gasesc.

Foarte probabil inca de cand s-a aerisit prima data a intrat aer pe instalatie.. dar asta ramane doar o presupunere a mea.

 

Inca de la E90 se vorbeste de de folosirea aparatului dedicat de facut presiune.. Sunt la al doilea schimb complet de lichid de frana din sistem, prin metoda "fa pedala/tine apasat"; probleme zero.

 

Ultima idee si cea mai importanta tie, NU folosi nici un blocator de filet.. si mai ales NU strange exagerat aerisitorii de pe etrier daca vrei Sa Nu Se Rupa In Etrier Data Viitoare..

Daca ai observat acestia au un filet foarte mic, pentru acest motiv.. sa nu se desfaca si doar sa opreasca (scaunul/fundul lor) lichidul de frana sa iasa pe acolo

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Foarte probabil inca de cand s-a aerisit prima data a intrat aer pe instalatie.. dar asta ramane doar o presupunere a mea.

 

Inca de la E90 se vorbeste de de folosirea aparatului dedicat de facut presiune.. Sunt la al doilea schimb complet de lichid de frana din sistem, prin metoda "fa pedala/tine apasat"; probleme zero.

 

Ultima idee si cea mai importanta tie, NU folosi nici un blocator de filet.. si mai ales NU strange exagerat aerisitorii de pe etrier daca vrei Sa Nu Se Rupa In Etrier Data Viitoare..

Daca ai observat acestia au un filet foarte mic, pentru acest motiv.. sa nu se desfaca si doar sa opreasca (scaunul/fundul lor) lichidul de frana sa iasa pe acolo

 

Am inteles ca din anumite motive nu este recomandat sa faci schimb de lichid cu pedala dar este indicat sa aerisesti cu pedala dupa schimbarea lichidului.

 

Blocatorul de filet pun pe suruburile care prinde etrierul de ghidaj. Sunt suruburi normale M8 cred. Se pune putin pe filet. Am luat de blocare medie de la Loctite.

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Am inteles ca din anumite motive nu este recomandat sa faci schimb de lichid cu pedala dar este indicat sa aerisesti cu pedala dupa schimbarea lichidului.

 

Blocatorul de filet pun pe suruburile care prinde etrierul de ghidaj. Sunt suruburi normale M8 cred. Se pune putin pe filet. Am luat de blocare medie de la Loctite.

Nu stiu nimic din ce ai scris tu mai sus, dar am facut 100k km pana acun si nu am absolut nici o problema cu franele. A trecut cu brio testele de frana.

Franele sunt primele cele mai importante pentru mine!!

 

..si eu care recent am pus VASELINA CUPRATA pe filetele celor doua suruburi care tin etrierul prins pe fuzeta.. nu le-am gasit deloc slabite!

 

Am pus vaselina cuprata cu scopul de a tine mizeria si rugina deoparte pana la urmatoarea desfacere.. (le desfaceaaam greu de fiecare data!). Sa nu intelegi gresit, nu bag/bagi surubul in vaselina ci il ungi putin in lung, 5mm pe o parte..

 

De unde stiu de faza cu vaselina cuprata? De la un tip (el fiind specialist mecanic) care punea asa ceva in locuri unde erau oarece vibratii, nu imi amintesc ca e prea mult timp de atunci.

 

Desigur, ai luat Loctite mediu, albastru banuiesc.. e bun, numai ca o sa ti se intample opusul a ceea ce mi se poate intampla mie.

Oricum, eu 90% din situatii sunt rational cu franele masinii, nu le abuzez decat in situatii limita in care de cele mai multe ori ma bag singur! :ninja:

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

mama mia ce certuri aicea de pomana !

nu se pune blocator de filete Loctite,chiar daca este mediu, risti sa nu mai desfaci urmatoarea data cand ai nevoie

 

Chiar la service mi-a zis un mecanic ca a avut probleme la bmw cu surubul de la vibrochen ca nu il mai putea desface si a rupt surubul. S-a lasat cu demontare motor si dus la strungar vibrochenul pentru scoatere surub rupt si refiletare majorata + alt surub facut

Si da se foloseste un aparat pentru schimbarea lichidului de frana

Nu este bine de aerisit cu pedala de frana deoarece exista riscul de deteriorare garnituri din pompa de frana !

post-67934-0-46052200-1553947494_thumb.jpg

Edited by mihalascu
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

1. Mihailascu, cum a zis si Injectoru6, nu se cearta nimeni; punem la punct lucruri, daca vrei, sau explicam cum procedam fiecare. (..ca mica observatie, pot sa fiu sigur ca tu NU demontezi prea multe la masina care o ai?)

 

2. ..dealtfel e "firesc" sa dai sfaturi daca nu te bagi sa te murdaresti/mesteresti/repari..

 

3. Ce ia scapat probabil lui Injectoru'6 (caruia, nu ma insel, ii place sa umble la masina..) sa spuna e ca sunt mai multe tipuri de "blocatoare" de suruburi..

 

Daca cel care a umblat inainte la masina ta , mihailascu, a pus "rosu" de la Loctite - la pus pe cel mai tare, sau foarte foarte greu de desurubat surub/piulita.. de aceea s-a rupt..

 

(Ce am scris mai sus sunt doar corectii spre mai buna intelegere.)

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

De obicei blocatorul se pune pe 2 3 filete de pe surub si nu pe toata lungimea. Probabil ca mecanicul dinainte a pus pe tot toata lungimea surubului si de asta s-a intamplat sa se rupa.

Cand ai probleme cu un surub ruginit sau blocat la desfacere de fac miscari de desurubat/insurubat pana iese. Daca dai doar inainte sa desurubezi posibil sa se rupa la un moment dat.

In facultate am ras cand ne-a predat surubul. Apoi am realizat ca nu este asa simplu. Sunt multe aspecte la imbinarile filetate.

  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.