Jump to content

Probleme clima E90


lucian_e90

Recommended Posts

Salut,

 

 

Am un e90 320d din 2005. De fiecare data cand opresc compresorul de AC si las sa bage aer doar de afara, imi baga un aer foarte umed, cu mult abur. Ce am observat diferit fata de alte masini, e ca atunci cand e AC pornit, din masina mea nu curge apa pe nicaeri. Stiu ca toate masinile, cand au AC pornit au un furtunas prin care se scurge apa din sistemul de climatizare.

Inca un lucru care mi se pare foarte neplacut, e ca daca o las de pe o zi pe alta, a doua zi cand o pornesc, si ii dau drumu sa bage aer de afara, e ok, nu e umed, si e la temperatura aerului de afara. In schimb, daca merg 10km prin oras, incepe sa bage aer cald, chiar daca temperatura e data pe 16 grade, Aspect care mi se pare deranjant, pentru ca la cum e vremea acum, nu mai e nevoie sa pornesti AC. Dar daca ploua nu poti sta nici cu geamul deschis, insa aerul de afara e destul de rece incat nu mai trebuie pornit compresorul.

 

A mai intalnit cineva problema asta?

Va multumesc

Link to comment
Share on other sites

Esti sigur ca intelegi cum functioneaza incalzirea/"racirea" la E90 si de ce nu orice alta masina cu "incalzire centrala" :rolleyes: ?

 

Doua intrebari:

Ce trebuie sa faca compresorul?

Ce trebuie sa faca motorul in legatura cu caldura/racirea in habitaclu?

Imi pari foarte confuz, (pentru ca nu te exprimi la obiect.. ) si mai bine (iti recomand) mergi la un specialist decat sa strici singur ... ceva

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

E posibil sa nu fi inteles cum functioneaza la E90. Nu ma apuc sa umblu singur, tocmai ca nu vreau sa stric ceva. Dupa cum gandesc eu, atata timp cat compresorul e oprit, trebuie sa bage aer de afara. Care dupa un timp incepe sa il bage incalzit daca nu pornesc compresorul. Asta nu prea inteleg, de ce il incalzeste atata timp cat temperatura e data pe rece. Ar trebui sa il bage direct de afara, la temperatura de afara.

Compresorul comprima freonul, raceste vaporizatorul, implicit aerul care trece prin el. Dar daca compresorul e oprit, ma astept ca aerul care intra in masina sa fie la temperatura de afara, nu sa fie incalzit.

Link to comment
Share on other sites

ce te astepti sa se intample daca NU pornesti aerul conditionat dar dai temperatura LA MINIM si E CALD afara si ventilatorul la pozitia 2 sa zicem..?

cat de cald te astepti sa se faca inauntru?

dar daca e rece afara?

 

ok, ideea e ca in prima situatie se va face cald si inauntru dar simtind aerul la fel de "rece"/cald.. dupa viteza cu, care mergi cu masina... ca si cu geamul deschis.. ok?

 

La fel si in cazul cand e frig afara. Frig afara, frig si inauntru.

 

Acum, daca cresti temperatura si permiti caldura data DE MOTOR in habitaclu evident ca te va incalzi, fie vara fie iarna.

 

Singura diferenta este ca aerul conditionat (vara) functioneaza mai intens (daca ai clima..) LA INCEPUT, dupa care datorita unei termo-rezistente din corpul modului de clima... v-a raci(v-a plimba freonul prin instalatie..) OCAZIONAL si va lasa si caldura de afara sa intre in habitaclu (cand nu va plimba compresorul freonul..) si asa se auto-regleaza temperatura pre-stabilita.

Cu faptul in plus ca in mijloc pe bord, ai un comutator care iti permite sa alegi aer cald/rece doar pe grila din mijloc..

 

Butonul de reciculare, ce stii despre el? Ce efect are?

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

ce te astepti sa se intample daca NU pornesti aerul conditionat dar dai temperatura LA MINIM si E CALD afara si ventilatorul la pozitia 2 sa zicem..?

cat de cald te astepti sa se faca inauntru?

dar daca e rece afara?

 

Tocmai, ca in momentul de fata sunt 16 grade afara, nu mai E CALD. Ma astept ca daca pornesc ventilatorul pe pozitia 2 sa imi bage aer la 16 grade cate sunt afara. Dar la mine fiind 16 grade afara, imi baga aer cald, il incalzeste, temperatura fiind data pe minim.

Link to comment
Share on other sites

{.....] Care dupa un timp incepe sa il bage incalzit daca nu pornesc compresorul. Asta nu prea inteleg, de ce il incalzeste atata timp cat temperatura e data pe rece. Ar trebui sa il bage direct de afara, la temperatura de afara.

[...]

Dar daca compresorul e oprit, ma astept ca aerul care intra in masina sa fie la temperatura de afara, nu sa fie incalzit.

Nu se intelege exact ce vrei sa explici ca fenomen..

 

Iti spun doar, ca eu cred ca fie nu ai freon suficient, fie compresorul nu functioneaza.

Spun asta pentru ca "exact "fenomenul" incercat sa il explici mai sus se intampla la mine la un Audi cand de fapt nu aveam freon in instalatie si nu aveam freon pentru ca condensorul era spart.. si la fel, aparent era rece.. :frantics: dar era doar o iluzie, e drept ca abia luasem masina iar afara era relativ rece! Hmmm :download:

 

La 16 grade date de comprsor cand ai freon TREBUIE SA NU MAI POTI TINE MANA/degetele IN FATA GRILEI (selectand doar zona de mijloc sa impinga aer..) dupa 1-2 minute la nivel mediu pe ventilator, chiar cald fiind afara.

Atat de rece trebuie sa fi; tu ai 37 imagineaza-ti 16 grade suflate..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Nu. Tot nu ai inteles ce vreau sa spun.

AC-ul imi functioneaza bine. Daca am compresorul pornit, cat de cald ar fi afara, imi baga rece si face frig in masina.

Problema mea e ca acum, cand s-a racit afara, si afara sunt 16 grade in momentul de fata, as vrea sa merg doar cu ventilatia pornita, compresoul fiind oprit.

Considerand ca daca am temperatura data pe minim, o sa ia aerul de afara si o sa il bage in masina fara sa intervina in vre-un fel asupra temperaturii lui (nici sa il incalzeasca nici sa il raceasca). Evident ca nu il va raci mai mult decat temperatura lui, compresorul fiind oprit.

Insa mie, imi incalzeste aerul, temperatura fiind data pe minim.

Deci ca o concluzie, afara sunt 16 grade, compresorul e oprit, ventilatia e pornita pe treapta 2, mie imi baga aer incalzit in masina.

Link to comment
Share on other sites

Am impresia, desi nu vreau deloc sa cred asta, ca ma iei la misto. Nu sunt un habarnist care se urca prima oara in masina. Butonul de recirculare recircula aerul din masina, incalzind-ul sau racind-ul in functie de cum e setata temperatura.

 

Problema mea e ca masina imi incalzeste aerul bagat de afara, cand compresorul de AC e oprit, temperatura fiind data pe minim. Nu vad ce e atat de greu de inteles.

Daca nu ma poate ajuta nimeni, probabil am gresit locul unde am pus intrebarea, si imi cer scuze.

Link to comment
Share on other sites

Am impresia, desi nu vreau deloc sa cred asta, ca ma iei la misto. Nu sunt un habarnist care se urca prima oara in masina. Butonul de recirculare recircula aerul din masina, incalzind-ul sau racind-ul in functie de cum e setata temperatura.

 

Problema mea e ca masina imi incalzeste aerul bagat de afara, cand compresorul de AC e oprit, temperatura fiind data pe minim. Nu vad ce e atat de greu de inteles.

Daca nu ma poate ajuta nimeni, probabil am gresit locul unde am pus intrebarea, si imi cer scuze.

Gresit, butonul de recirculare recircula aerul din masina si nu incalzeste nimic ci pur si simplu IZOLEAZA AERUL DE AFARA, DE AERUL DIN MASINA si chiar SE POATE FACE CALD (!!) inauntru... iar GEAMURILE SE ABURESC de nu vezi oglinzile de afara!! si e BUTONUL ACELA FARA "A" in mijloc (!)... dar cu sageti jur-imprejur, caruia i se aprinde led-ul cand e selectat. In caz ca ai clima.. ca nu ai spus nici daca ai clima sau nu...

 

...sa vorbim de habarnisti: sper sa nu te superi daca nu poti sa iti explici ce se intampla in/cu masina pe care o conduci.

 

Si, chiar nu am chef sa iau la misto, ci sa explic CAT MAI CLAR, chiar "babeste" mai ales cand observ ca problema nu e explicata limpede. Reciteste ce ai scris tu mai sus (cat de clar..)si compara cu, ce am incercat sa explic si eu (de testat, daca vrei..).

Eu imi explic foarte bine ce si cum face aerul conditionat si caldura radiatorului motorului la mine in masina!

Tu, nu se pare..

Deja ma gandesc ca e prea mult.

 

:pardon:

Butonul de recirculare recircula aerul din masina, incalzind-ul sau racind-ul in functie de cum e setata temperatura. :no:

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Da, se pare ca nu ne intelegem. Imi e foarte clar cum functioneaza aerul conditionat din masina.

Tocmai asta e problema, ca ai plecat de la premisa ca eu habar nu am despre ce e vorba, si ai inceput sa imi pui intrebari de clasa I, presupunand ca eu sunt atat de inapt incat nu imi dau seama ca am recircularea activata, acesta fiind motivu pentru care mi se aburesc geamurile, din moment ce eu am spus clar ca baga aer de afara.

Daca vrei sa testezi, dute in masina si baga de seama ca butonul de recirculare, nu doar izoleaza aerul din interior de cel de exterior. Daca ai ventilatia pornita il incalzeste chiar il si raceste. Daca folosesti functia MAX, vei vedea ca recircularea se activeaza automat, facandu-se frig in masina. O sa mergi pana la constanta cu aerul pe maxim, recircularea fiind activata, si nu ti se va aburi niciun geam.

Dar ma opresc aici.

Problema mea e explicata foarte clar in postul 11.

Si revin cu intrebarea: e normal sa nu curga apa din ea cand compresorul de AC este pornit?

Daca ma poate ajuta altcineva cu o alta parere as fi recunoscator.

Multumesc.

Edited by lucian_e90
Link to comment
Share on other sites

Da, se pare ca nu ne intelegem. Imi e foarte clar cum functioneaza aerul conditionat din masina.

 

OK.

Nu te supara dar in postul #11 nu am observat sa fi spus ca aerul din habitaclu este izolat de cel de afara!? Revii postul urmator cu termenul IZOLAT..

...Sigur ca poti sa scazi/SCHIMBI temperatura (in habitaclu) din compresor ca ventilatorul INCA impinge aerul prin masina.. chiar ma indoiesc ca poti sa iti explici..

 

 

Pentru efortul depus de mine si probabil altii... sa nu uiti sa revii si sa ne spui(cat poti tu de bine) ce ai/s-a gasit defect la masina/ aer conditionat.. whatever.

Te rog nu ne uita!

Sunt(em) aici sa invat(am) lucruri de care poate nu stim, ok?

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

 

Si revin cu intrebarea: e normal sa nu curga apa din ea cand compresorul de AC este pornit?

Daca ma poate ajuta altcineva cu o alta parere as fi recunoscator.

Multumesc.

http://www. b i m m e r f e s t . com/forums/showthread.php?t=572101

 

In linkul de mai sus gasesti pozitia furtunului de scurgere.

Dara acela s-a confruntat cu apa la picioare.

 

Sau My linkaici.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

ce te astepti sa se intample daca NU pornesti aerul conditionat dar dai temperatura LA MINIM si E CALD afara si ventilatorul la pozitia 2 sa zicem..?

Deci ca o concluzie, afara sunt 16 grade, compresorul e oprit, ventilatia e pornita pe treapta 2, mie imi baga aer incalzit in masina.

 

bimmer, reformulez problema colegului, folosind termenii tai:

 

ce te astepti sa se intample daca NU pornesti aerul conditionat dar dai temperatura LA MINIM si E FRIG afara (16 grade) si ventilatorul la pozitia 2.

Dupa un timp, lui i se incalzeste aerul care intra in masina. E ok ?

Intelegi situatia acum?

 

 

 

 

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

bimmer, reformulez problema colegului, folosind termenii tai:

 

ce te astepti sa se intample daca NU pornesti aerul conditionat dar dai temperatura LA MINIM si E FRIG afara (16 grade) si ventilatorul la pozitia 2.

Dupa un timp, lui i se incalzeste aerul care intra in masina. E ok ?

Intelegi situatia acum?

(Nu foloseste cum trebuie, si probabil nu stie sa foloseasca arerului conditionat al masinii fie ea si BMW..) chiar daca asta o sa "supere"..

Eu nu am probleme, Slava Domnului; iar el nu si le explica probabil..

 

Dar sper ca nu mai vin si altii sa ne puna fata in fata ca tine, ci POATE VII TU CU SOLUTIA.

 

.........

Daca vrei sa testezi, dute in masina si baga de seama ca butonul de recirculare, nu doar izoleaza aerul din interior de cel de exterior. Daca ai ventilatia pornita il incalzeste chiar il si raceste. Daca folosesti functia MAX, vei vedea ca recircularea se activeaza automat, facandu-se frig in masina. O sa mergi pana la constanta (aici banuiesc ca vrei sa zici Constanta..)cu aerul pe maxim, recircularea fiind activata, si nu ti se va aburi niciun geam.

Dar ma opresc aici.

 

Iar altii chiar spun ca daca NU VREI sa ai curand micro-organisme, bacterii pe raditorul din habitaclu al aerul conditionat .. este RECOMANDABIl sa NU folosesti RECIRCULAREA decat OCAZIONAL. Ca si fabricantul de altfel!

Iata cum trebuie folosit aerul conditionat dupa producator:post-71385-0-53898400-1440068977_thumb.jpg

 

Si ca sa fiu IRONIC cu adevarat, CHIAR NU VREAU SA POT SA MERG CU GEAMURILE NEABURITE PANA LA CONSTANTA. (si cred ca nici pe altii)

ci ma intereseaza de ce se aburesc geamurile cand merg cu masina. Eu stiu.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

El a explicat ok si din cate vad, tu esti singurul care nu a inteles ce a vrut sa spuna.

Iar eu nu v-am pus "fata in fata", ti-am explicat ce probleme are omul pe limba ta. Dar vad ca nici asa nu intelegi.

 

Care e sensul propozitiei de mai jos:

(Nu foloseste cum trebuie, si probabil nu stie sa foloseasca arerul conditonat la masina)

in contextul in care a scris clar ca aerul conditionat este OPRIT?

ce te astepti sa se intample daca NU pornesti aerul conditionat

 

Si:

este RECOMANDABIl sa NU folosesti RECIRCULAREA decat OCAZIONAL. Ca si fabricantul de altfel!

Cand:

din moment ce eu am spus clar ca baga aer de afara.

 

P.S.: Apreciez faptul ca incerci sa fii de ajutor, insa raspunsurile tale nu sunt tocmai obiective.

Edited by mgs
Link to comment
Share on other sites

El a explicat ok si din cate vad, tu esti singurul care nu a inteles ce a vrut sa spuna.

Iar eu nu v-am pus "fata in fata", ti-am explicat ce probleme are omul pe limba ta. Dar vad ca nici asa nu intelegi.

 

Care e sensul propozitiei de mai jos:

in contextul in care a scris clar ca aerul conditionat este OPRIT?

:offtopic:

SI totusi, nu vrei sa vii cu solutii?

Nu cred ca trebuie sa fie un al treilea cu exercitii de logica..

 

 

 

P.S.: Apreciez faptul ca incerci sa fii de ajutor

Edited by X X L
Link to comment
Share on other sites

Bimmer, din poza postata de tine, nu se descrie modul corect de folosire a instalatiei de climatizare. Este explicat doar ce face fiecare buton in parte. Asta stim cu totii.

In acelasi timp, ceea ce cred ca vrei sa ne spui tu prin "(Nu foloseste cum trebuie, si probabil nu stie sa foloseasca arerul conditonat la masina)" este faptul ca vreau sa folosesc instalatia de climatizare cu compresorul oprit. Ceea ce din punctul de vedere al producatorului si al tau este incorect. Probabil ca o utilizare corecta ar fi trecerea instalatiei pe modul AUTO, ceea ce ar duce la pornirea compresorului, si ar lasa masina sa aiva grija de tot, si de temperatura si de dezaburirea geamurilor.

Insa pentru ca este destul de rece afara, eu vreau doar sa imi bage aer de afara in masina. Lucru de altfel foarte simplu de facut, apesi pe un buton, opresti compresorul, si masina iti aduce aer de afara direct inauntru, cu debitul cu care vrei tu.

Insa a mea, odata cu oprirea compresorului, treptat incepe sa il incalzeasca.

Edited by X X L
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Eventual, explica-mi cum ar trebui sa folosesc in mod corect instalatia de climatizare.

Ideea e ca dupa ce am mers o vara intreaga cu AC-ul pornit, sunt satul de atata aer racit artificial si uscat.

Si acum vreau sa ma bucur de aerul racoros de afara, dar nu pot, pentru ca masina mea pana sa il aduca in habitaclu il incalzeste, chiar daca temperatura e setata pe minim.

Pana la urma asta e singura problema, care din punctul meu de vedere nu are nimic de a face cu modul de folosire al instalatiei de climatizare. Atata timp cat exista optiunea de a opri compresorul, si exista optiunea de a aduce aer in habitaclu direct de afara, aerul trebuie sa ajunga in masina la aceasi temperatura la care e afara. Lucru care nu se intampla.

Link to comment
Share on other sites

lucian, calm....in topciul asta nu e vina ta si nici nu trebuie sa te agiti.ingora figurile si gasesti rezolvare...nu de le atotstiutorul "bimmer", desigur.

 

bun...recapitulam, pentru noi, nu pt altii ;)

-afara 16C

-ventilatia pornita <pe oricare treapata,asta e mai putin important>

-AC oprit

-rotita din centru, de langa grilele de ventilatie este pe albastru?!?!?!?!?

-temperatura este setata pe 16C

 

-initial baga aer de afara la temeperatura exterioara, dar cand motorul se incalzeste incepe sa bage aer cald.asta s-a inteles din primul post...pt unii :))

 

 

Eu zic sa faci urmatorul test.mergi cu masina panaajunge la temeperatura optima, apoi modifica de la 16 grade la 28 <parca asta e maxim> si vezi daca se simte diferenta.

-daca se simte diferenta mare, atunci cred ca ai tu prea mari asteptari sau vreun circuit de apa calda nu se inchide complet.cred ca pe tester apare ceva eraore, daca e asa.

-daca nu se simte nicio diferenta atunci sigur circuitul de apa calda ramane permanent deschis, de aici si problema ta.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc Alex.

 

Da, rotita din centru de langa grile este trecuta pe rosu.

Am sa fac testul cu temperatura la maxim. Cred ca o diferenta o sa se simta. Daca opresc si stau cu motorul oprit 10 minute, apoi cand plec din nou, la inceput aerul e fierbinte, dupa care incepe sa se mai raceasca usor. Dar tot ramane cald.

Un lucru stiu sigur, ca pompa de recirculare auxiliara este stricata, dar nu am idee daca asta ar influenta cu ceva problema.

Link to comment
Share on other sites

Cu tot respectul Alex_why, are sens tot ce spui si puteam sa spun si eu acelasi lucru DAR tare mi se pare ca nu foloseste aerul conditonat cum trebuie..

 

Si la mine, am testat, daca temperatura de afara care apare in bord o stabilesc pe aer conditionat voi avea aer MAI cald(sau incalzit..) de afara, fata de cel rece.. simtit afara.

 

Nu am erori, deci nu ma astept sa functioneze in perfecta "armonie cu mediul inconjurator".

Asa ca, daca vreau doar aer de afara (aerul conditionat va fi oprit) Ventilator pornit(orice viteza)-Temperatura pe 16. Punct.

(orice alte scapari/temperaturi relativ mari pot fi din robinet.. erori, cum spuneai)

 

Multumesc Alex.

 

Da, rotita din centru de langa grile este trecuta pe rosu.

Alex_why:

"-rotita din centru, de langa grilele de ventilatie este pe albastru?!?!?!?!?"

 

"Pay attention mate" ;) rotita din centru data spre albastru va permite numai aerului rece sa intre in habitaclu..

Spre rosu il permite pe cel cald, stabilit din consola.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Azi fiind in trafic, si enervat groaznic de problema aerului cald, ma dau jos si ridic capota. Constat si imi aduc aminte ca la ultima revizie mi au dat jos chederul din partea de sus de la motor, si au uitat sa il mai puna la loc. Motiv pentru care tot aerul cald de la motor ajunge direct la filtrul de polen, deci si in masina.

Insa, am mai constatat o problema. Cu aerul oprit si ventilatia pornita, cand stau pe loc incep sa se abureasca geamurile. Cand sunt in mers se dezaburesc. Posibil sa fie tot de la aerul cald, in combinatie cu multa apa din ploaie, sa rezulte vapori de apa, care in miscare se ĂŽmprĂŁștie.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.