Jump to content

Probleme clima E90


lucian_e90

Recommended Posts

Azi fiind in trafic, si enervat groaznic de problema aerului cald, ma dau jos si ridic capota. Constat si imi aduc aminte ca la ultima revizie mi au dat jos chederul din partea de sus de la motor, si au uitat sa il mai puna la loc. Motiv pentru care tot aerul cald de la motor ajunge direct la filtrul de polen, deci si in masina.

Insa, am mai constatat o problema. Cu aerul oprit si ventilatia pornita, cand stau pe loc incep sa se abureasca geamurile. Cand sunt in mers se dezaburesc. Posibil sa fie tot de la aerul cald, in combinatie cu multa apa din ploaie, sa rezulte vapori de apa, care in miscare se ĂŽmprĂŁștie.

in principiu, geamurile se aburesc cand folosesti ventilatia fara AC.bineinteles, ca depinde de temperatura exterioara si cea din habitaclu.

atunci cand se aburesc foloseste functie de dezaburire a parbrizului si in cateva sec se rezolva.

apoi poti sa folosesti ventilatia ;)

 

sa inteleg ca s-a rezolvat problema ta :)

si intr-un final constat ca si clima stii sa o folosesti ;)

Link to comment
Share on other sites

daca nu e pe recirculare,probabil e spart radiatorul de incalzire(verifica daca ai antigel la nivel).

nu prea vezi pe unde curge condendul de la a.c. pentru ca furtunasul vine pe cutia de viteze si cutia fiind calda se evapora (nu vezi la la alte marci balta sub masina).

Link to comment
Share on other sites

Functia aceea de dezaburire este cumva ventilator LA MAXIM directionat spre parbriz doar?

Daca nu, vrei sa detaliezi?

 

Pe de alta parte modul uzual in care dezaburesc geamurile, daca cumva se aburesc, ceea ce a foarte rar la mine, si de obicei se intampla cand, din greseala, apas recicularea - si am si confirmarea ca asta este primul motiv pentru care se aburesc geamurile.. deci, modul obisnuit in care dezaburesc geamurile, in diminetile reci de toamna, e prin directionarea aerului spre parbriz MAXIM pe treapta 3. De obicei merg pe 2 si aproape nu il aud. De indata ce se incalzeste relativ in masina directionez caldura spre picioare si NU ma mai ating decat poate sa maresc temperatura, daca e nevoie.(Picioarele pentru ca picioarele sufera cel mai mult :thumbsup: Degeaba incalzim zona de sus a corpului ca oricum se incalzeste pentru ca CALDURA URCA SUS in orice spatiu inchis!)

Asa folosesc eu caldura la masina. Rar, foarte rar pe reciculare; doar cand pe afara sunt mirosuri ciudate pun recircularea, daca nu e prea tarziu :hairy:

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

daca nu e pe recirculare,probabil e spart radiatorul de incalzire(verifica daca ai antigel la nivel).

nu prea vezi pe unde curge condendul de la a.c. pentru ca furtunasul vine pe cutia de viteze si cutia fiind calda se evapora (nu vezi la la alte marci balta sub masina).

 

Asa e la E90 cred, la mine de exemplu face balta sub masina. :)

Link to comment
Share on other sites

La mine nu picura apa de loc.

Iar momentan, dupa ultimele zile in care a plouat din plin, am un miros in masina de apa statuta, cu picioare nespalate.

Cred ca am cea mai proasta instalatie de clima gasita la un BMW.

 

Care e instalatia de aer conditionat care e de buna calitate? Care iti place?

Daca NU picura apa asta nu inseamna ca nu e produsa de instalatie, instalatie care chiar functioneaza... m-as uita sa vad pe unde trebuie sa curga.. sa nu se fi adunat apa in masina..

Ai linkuri mai sus in topic..

Link to comment
Share on other sites

Tocmai, ca in momentul de fata sunt 16 grade afara, nu mai E CALD. Ma astept ca daca pornesc ventilatorul pe pozitia 2 sa imi bage aer la 16 grade cate sunt afara. Dar la mine fiind 16 grade afara, imi baga aer cald, il incalzeste, temperatura fiind data pe minim.

Aproape sigur ai probleme cu racirea motorului: cred ca e vorba despre termostat.Iti abureste parbrizul?

Link to comment
Share on other sites

Aproape sigur ai probleme cu racirea motorului: cred ca e vorba despre termostat.Iti abureste parbrizul?

Scuze ca ma bag - sigur ca i se aburesc geamurile; dar care ar fi legatura dintre termostat, racirea motorului si aburire geamuri!?

 

Am gasit niste linkuri, dar nici unul nu explica legatura termostatului cu aburirea..

http://www.automarket.ro/raspunsuri/intrebare/din-ce-cauza-se-aburesc-geamurile-la-masina-chiar-daca-este-caldura-data-14493.html

http://www.promotor.ro/masini-noi/news/cum-sa-ti-dezaburesti-rapid-masina.-7-trucuri-simple-11722485

http://www.masini.ro/forum/content/Aria-Tehnica-Masini-ro/8295/aburire-geamuri/

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Scuze ca ma bag - sigur ca i se aburesc geamurile; dar care ar fi legatura dintre termostat, racirea motorului si aburire geamuri!?

 

Am gasit niste linkuri, dar nici unul nu explica legatura termostatului cu aburirea..

http://www.automarket.ro/raspunsuri/intrebare/din-ce-cauza-se-aburesc-geamurile-la-masina-chiar-daca-este-caldura-data-14493.html

http://www.promotor.ro/masini-noi/news/cum-sa-ti-dezaburesti-rapid-masina.-7-trucuri-simple-11722485

http://www.masini.ro/forum/content/Aria-Tehnica-Masini-ro/8295/aburire-geamuri/

Care ar fi legatura?

Problema poate porni de la rolul termostatului motroului.E vorba despre faptul ca acesta poate inchide sau deschide defectuoas si de aici si supraincalzirea lichidului de racire, fapt care se concretizeaza in aburirea parbrizului si prezenta aerului foarte cald la pornirea ventilatiei (fara AC) la 16 grade C.

Eu sunt patit si cu asta, dar nu sustin musai ca asta e sigur si cauza problemei lui.

Link to comment
Share on other sites

Care ar fi legatura?

Problema poate porni de la rolul termostatului motroului.E vorba despre faptul ca acesta poate inchide sau deschide defectuoas si de aici si supraincalzirea lichidului de racire, fapt care se concretizeaza in aburirea parbrizului si prezenta aerului foarte cald la pornirea ventilatiei (fara AC) la 16 grade C.

Eu sunt patit si cu asta, dar nu sustin musai ca asta e sigur si cauza problemei lui.

.. se poate sa ai dreptate.

:offtopic:

Asta imi aduce aminte de "comportamentul" indicatorului temperaturii la Dacia :) cand daca aveai temperatura din cabina data pe rece si motorul la regim.. cand treaceai pe maxim cald indicatia acului de temperatura motor scadea cam 1/4 dupa care revenea la 80 de grade. Asa stiai ca si apa din calorifer e circulata.. :frantics: dar nu "arata" ca termostatul nu deschide/inchide. Altcumva se afla asta.

 

..Oricum, recicularea sa iti abureste geamurile mai mult/des decat orice altceva.. si mie nu mi se pare ca el a inteles asta..

Link to comment
Share on other sites

.. se poate sa ai dreptate.

:offtopic:

Asta imi aduce aminte de "comportamentul" indicatorului temperaturii la Dacia :) cand daca aveai temperatura din cabina data pe rece si motorul la regim.. cand treaceai pe maxim cald indicatia acului de temperatura motor scadea cam 1/4 dupa care revenea la 80 de grade. Asa stiai ca si apa din calorifer e circulata.. :frantics: dar nu "arata" ca termostatul nu deschide/inchide. Altcumva se afla asta.

 

..Oricum, recicularea sa iti abureste geamurile mai mult/des decat orice altceva.. si mie nu mi se pare ca el a inteles asta..

Acum cateva saptamani am avut din senin pe autostrada ”engine overheated” pe rosu, iar parbrizul se aburea destul de urat cu AC on la 18 grade C, fara insa a avea vreo eroare in bord...am tras pe dreapta si am ridicat capota: valva de pe busonul vasului de expansiune deschisese fapt pentru care a dat un pic de lichid afara, in rest totul intact (furtune in regula, garnituri in regula, cel putin vizual).Repet: engine overheated pe rosu, motor pornit la ralanti, masina E90 325i 2006. Reactia mea de moment:

- motor pornit la ralanti;

- cutia de viteze in pozitia N;

- pornit ventilatia la maximul temperaturii cu AC off;

- selectorul de caldura de pe consola centrala pe rosu;

- viteza ventilatorului (de clima) la maxim pentru aproximativ 15 minute.Vreau sa spun ca aerul care intra in habitaclu era foarte incins.

Dupa cele aprox. 15 minute dispare eroarea, electroventilatorul revine la o turatie normala, repornesc climatronicul pe rece,18 grade, selectorul de pe consola centrala din nou pe albastru maxim, cruise control 130km/h si ajungem acasa (bucuresti) fara nici o alta problema. Am mers din locul in care am avut problema pana acasa aprximativ 140km.

Acasa punem testerul si surpriza: 2 erori: - termostat cutoff, pompa de apa cutoff. Comandat pompa de apa si termostat noi BMW OEM + schimbat antigel (cel din motor era perfect curat, deci garnitura de chiulasa intacta) si rezolvat problema.Succes.

Edited by Ionuț_Cosmin
Link to comment
Share on other sites

Acum cateva saptamani am avut din senin pe autostrada ”engine overheated” pe rosu (..)

Acasa punem testerul si surpriza: 2 erori: - termostat cutoff, pompa de apa cutoff. Comandat pompa de apa si termostat noi BMW OEM + schimbat antigel (cel din motor era perfect curat, deci garnitura de chiulasa intacta) si rezolvat problema.Succes.

Topicul asta risca sa devina un pic :offtopic: :pardon:

..pompa de apa e cumva electrica/electronica?

 

Inca un comentariu: probabil pompa de apa(care nu e ieftina..) nu trebuia schimbata si probabil faptul s-a datorat folosirii intensa a AC-ului dar asta poti sa o ignori.. (adica sa nu imi dai replica pentru ca o o presupunere a mea .. doar sa iti aduci aminte de asta daca evenimentul se repeta..) era foarte cald afara in aceea zi? Puteai doar sa stergi aceea eroare si sa tii sub observatie temperatura motorului un timp..

Aburirea geamurilor in situatia ta are ca, cauza supraincalzirea insotita de intreruperea data pompei (ceea ce e cam grav din partea ECU)-din nou doar presupuneri.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Topicul asta risca sa devina un pic :offtopic: :pardon:

..pompa de apa e cumva electrica/electronica?

 

Inca un comentariu: probabil pompa de apa(care nu e ieftina..) nu trebuia schimbata si probabil faptul s-a datorat folosirii intensa a AC-ului dar asta poti sa o ignori.. (adica sa nu imi dai replica pentru ca o o presupunere a mea .. doar sa iti aduci aminte de asta daca evenimentul se repeta..) era foarte cald afara in aceea zi? Puteai doar sa stergi aceea eroare si sa tii sub observatie temperatura motorului un timp..

Aburirea geamurilor in situatia ta are ca, cauza supraincalzirea insotita de intreruperea data pompei (ceea ce e cam grav din partea ECU)-din nou doar presupuneri.

pompa este evident electrica, la fel si termostatul (ma refer la comanda)...si da afara erau 39 de grade, in bord aveam 130 km/h pe cruise control, dar nu cred ca folosirea AC-ului in astfel de conditii trebuie sa fie asa un cataclism pentru ECU sau motor pentru o masina de 50 000 de Euro cat a costat ea la achizitie...nu zici?

Pompa de apa+termostat+antigel+manopera=2800 de lei. Schimbarea lor s-a facut la recomandarea unui service BMW (in care am incredere) din Bucuresti.

Edited by Ionuț_Cosmin
Link to comment
Share on other sites

Imi e teama ca va inselati. Sau cel putin la modelul meu e90 320D din 2006, pompa de apa este mecanica.

A fost schimbata de catre mine acum cateva luni. Masina are 240.000 Km, si distributia fiind pe lant probabil ca nu fusese inlocuita niciodata. Este actionata de o curea separata de cea de accesorii, nu pe aceasi cu compresorul de AC si pompa de servodiretie. In schimb stiu ca electrica este pompa de incalzire auxiliara, care recircula apa prin motor in momentul in care este actionat butonul Rest.

Revenind la problema mea.

Ionut_Cosmin, termostatele au fost schimbate de catre mine la cateva saptamani dupa ce am luat masina, mai exact in decembrie temperatura motorului nu imi crestea niciodata peste 50 de grade. Le-am schimbat pe amandoua, si cel de la EGR si cel de pe circuitul de racire, care vine pe corpul pompei de apa.

Acum, dupa cum gandesc eu, daca motorul s-ar supraincalzi, ar trebui sa porneasca electroventilatorul sa raceasca antigelul din radiator. Eu unul nu l-am auzit niciodata sa porneasca, decat cand aveam AC-ul pornit.

Constat ca in ultimele zile, odata cu scaderea umiditatii din aer, si cu cresterea temperaturii de afara, geamurile nu se mai aburesc decat daca merg o perioada cu AC pornit dupa care opresc AC, si las doar ventilatia. Chiar mai mult cand merg cu AC pornit, o las oprita in parcare cateva ore, iar cand pornesc din nou, las doar ventilatia. Atunci intra si un miros foarte neplacut.

Link to comment
Share on other sites

O mica corectie, nu ca ti-ar ajuta situatiei cu care te cofrunti, de prin 2006 au inceput sa instaleze doar pompe actionate electric/electronic pentru racirea motorului; nu degeaba l-am intrebat daca are pompa electrica din moment ce a spus ca s-a "taiat" racirea motorului; din experienta lui Ionut poti trage si o concluzie...

(NU m-am referit nici un moment la pompa auxiliara care probabil nici nu porneste in timpul functionarii motorului..)

 

Pe de alta parte, un ammic chiar aseara mi-a zis, dar nu am intrebat (NU AM problema mirosului radiatorului de caldura..)cand folosesc DOAR ventilatorul pe aer cald, sau rece de afara. Si am inteles ca exista solutii de curatare a radiatorului atat intern cat si extern. Poate colegii stiu mai multe..

 

Dupa cum exista si ALTE solutii pentru curatare DOAR externa a radiatorului de aer conditionat din habitaclu. Cu miros specific(greu) ma confrunt si eu, dar doar de la cel de AC si doar la pornire (scurt timp) dupa o pauza.

Link to comment
Share on other sites

O mica corectie, nu ca ti-ar ajuta situatiei cu care te cofrunti, de prin 2006 au inceput sa instaleze doar pompe actionate electric/electronic pentru racirea motorului; nu degeaba l-am intrebat daca are pompa electrica din moment ce a spus ca s-a "taiat" racirea motorului; din experienta lui Ionut poti trage si o concluzie...

(NU m-am referit nici un moment la pompa auxiliara care probabil nici nu porneste in timpul functionarii motorului..)

 

Pe de alta parte, un ammic chiar aseara mi-a zis, dar nu am intrebat (NU AM problema mirosului radiatorului de caldura..)cand folosesc DOAR ventilatorul pe aer cald, sau rece de afara. Si am inteles ca exista solutii de curatare a radiatorului atat intern cat si extern. Poate colegii stiu mai multe..

 

Dupa cum exista si ALTE solutii pentru curatare DOAR externa a radiatorului de aer conditionat din habitaclu. Cu miros specific(greu) ma confrunt si eu, dar doar de la cel de AC si doar la pornire (scurt timp) dupa o pauza.

Cu mirosul ala ma confrunt si eu pentru 2-3 secunde de la pornirea AC-ului, dar nu mi-am batut niciodata capul cu el...trebuie curatat ceva pe partea de radiator sau pe partea de trasee de aer din interior...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
mi s-a spart fulia compresorului de clima si s-a polizat si cota rulmentului de pe compresor.rezultatul alt compresor de clima.am facut rost de un alt compresor de la cineva dar nu stie daca functioneaza.exista o sansa sa verific daca functioneaza fara sa incarc instalatia cu freon?de montat oricum il montez ca nu pot folosi masina fara el.320d e91
Link to comment
Share on other sites

mi s-a spart fulia compresorului de clima si s-a polizat si cota rulmentului de pe compresor.rezultatul alt compresor de clima.am facut rost de un alt compresor de la cineva dar nu stie daca functioneaza.exista o sansa sa verific daca functioneaza fara sa incarc instalatia cu freon?de montat oricum il montez ca nu pot folosi masina fara el.320d e91

Ma indoiesc ca se poate testa fara freon pentru ca trebuie sa cupleze electromagnetul fuliei electromotorului si apoi sa recircule freonul prin instalatie.. si trebuie vazut daca face treburile astea doua in parametri specifici masinii.

Dar mai asteapta si alte raspunsuri..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.