Jump to content

M-am saturat de carburator


aurelrico

Recommended Posts

Vreau si io pe injectie!.

De carburatie sunt satul, porniri la rece ,bujii ude, benzina proasta,reglaje in functie de vreme, ba nu-i aer destul , ba nu-i benzina, ba m..tiii masiiii. Gata!. :blink:

Cum fac sa raman cat de cat original, fara tiganeli de fire si modificari. Se poate simplu? Am un 1600-2 E10 din'71,full rest. Thanx! Rico

post-2406-1177945245_thumb.jpg

post-2406-1177945262_thumb.jpg

post-2406-1177945285_thumb.jpg

post-2406-1177945307_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Vreau si io  pe injectie!.

De carburatie sunt satul, porniri la rece ,bujii ude, benzina proasta,reglaje in functie de vreme, ba nu-i aer destul , ba nu-i benzina, ba m..tiii masiiii. Gata!.  :blink: 

Cum fac sa raman cat de cat original, fara tiganeli de fire si modificari. Se poate simplu? Am un 1600-2 E10 din'71,full rest. Thanx! Rico

228248[/snapback]

mda

frumoasa masina

cand o te saturi de ea ....sa ma cauti

caut de nu stiu cand un 1602 dar nu gasesc

Link to comment
Share on other sites

Cu injectia o sa ai ceva de cheltuiala. Ai doua posibilitati, ori injectie de la o alta masina similara (320i) ori un Megasquirt kit. Ambele costisitoare.

 

Solutia pe care as adopta-o eu este trecerea la un carburator mai serios decit Solexul tau. De exemplu un DGV 32/36. Daca te intereseaza iti pot da detalii, si pot sa-ti si vind ceea ce iti trebuie: galeria si carburatorul. Asta e tot. Si gata cu problemele. Eu personal folosesc acest setup de vreo patru ani, fara probleme. Uite aici o poza cu carburatorul respectiv pe masina mea:

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?act...e=post&id=30139

 

Sper sa nu fie luata interventia mea drept dorinta de a vinde ceva cu orice pret. Pot deci sa iti recomand si alte carburatoare la fel de bune sau mai bune decit Weberul de mai sus (pe care nu le am de vinzare), dar pentru aplicatii mai de competitie, deci trebuie sa te astepti la consum mai mare. Pe de alta parte, cu motorul tau de 1600cc in realitate nu prea poti sa beneficiezi de performantele oferite de aceste variante. Si ti-ar trebui si o aprindere mai serioasa. De aceea, ti-am recomandat varianta DGV care e simpla, verificata (nu numai de mine, vezi site-urile americane) si se monteaza direct, fara sa modifici nimic altceva. Asta e un carburator progresiv, deci imbina economia cu performanta cel mai bine pentru o masina de strada.

Link to comment
Share on other sites

Exista ceva ce nu stii depre bmw?.

De mai mult timp te urmaresc si citesc tot ce postezi pe forum si nu pot decat sa ma inclin respectos in fata ta.

Acum, da, ma intereseaza carburatorul tau si daca nu ma indeparteaza foarte mult de la original,sigur ma intere. si pretul. Am muncit prea mult la masina ca sa-mi bat joc de ea, iar carb. pe care-l am, nu ma ajuta cu nimic. Consuma in jur de 17 l si n-am nici o performanta. Altii m-au sfatuit sa-mi cumpar un chit de rep. complet pt. carb, care include si jicloare,dar nu stiu cat de mult o sa ma ajute. As mai vrea sa scap si de platina,sa-i pun aprindere electronica. Ce zici? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Sunt destule lucruri pe care nu le stiu, nu-mi fac iluzii. Nu m-au preocupat alte modele deloc, decit seriile NK si 2002, asa ca incolo, cunostintele mele sunt nule.

 

Daca vrei sa scapi de platina, eu iti recomand kitul de la pertronix (90$ parca am dat eu, plus posta) care e cea mai eleganta solutie, pentru ca nu mai ai nici un reglaj de facut niciodata dupa ce il instalezi. Partea cea mai buna e ca nu e nici un dispozitiv electronic complicat care se poate strica, e doar un senzor electromagnetic si atit! Si nici nu trebuie nimica modificat, doar scoti platina, pui senzorul si gata. Zece minute pentru o eternitate de pace si liniste! Sigur ca daca vrei o aprindere electronica in toata regula exista si d-astea, cauta pe internet sau ebay "MSD" si o sa vezi. Dar dupa parerea mea nu se merita. Eu am un Pertronix de vreo patru ani si de-atuncea n-am mai deschis delcoul. Platinele toate zac in garaj, noi, bune si gata de dat la gunoi! O bobina Bosch albastra, niste fire ca lumea la bujii, si n-o sa-ti mai trebuiasca nici o electronica. Si astea ti-ar trebui si cu aprinderea electronica, asa ca vezi, nu e o cheltuiala in plus.

 

Cu carburatorul meu eu am ajuns de la 12% in oras la 10% si masina mea e mai grea ca a ta, si eu nici n-o menajez. Asta e avantajul carburatorului progresiv. Ca sa nu mai spun ca in sarcina mare, cind deschizi a doua treapta ai o sectiune de curgere mult mai mare a carburatorului, deci tragi mai mult aer, mai usor, deci poti sa arzi mai multa benzina, deci ai mai multa putere! O sa ma uit la carburatorul pe care ti l-am propus sa verific ca merge totul corect si iti spun. Trebuie sa stii doua lucruri. Va trebuii sa iti iei un filtru de aer ca lumea. Iti recomand Redline, facut special pentru acest carburator, eu am asa ceva si e perfect, si frumos. K&N fac si ei un filtru foarte performant, si mai ales reutilizabil. Probabil ca pe termen lung e mai bun decit cel de la Redline care trebuie schimbat ca un filtru normal (se gaseste doar cartusul, nu trebuie cumparata si cutia cromata de fiecare data), dar pretul initial e mai mare. Am impresia ca in Ro se gaseste K&N, am vazut ca vorbesc oamenii despre ele, nu stiu daca vei gasi exact ceea ce trebuie, si cit de greu de adus. O alta posibilitate ar fi sa-mi spui ce vrei si iti cumpar eu de aici si iti trimit, inclusiv Pertronixul daca nu poti sa iei de pe ebay din Ro.

 

Al doilea lucru pe care trebuie sa ti-l spun e ca carburatorul pe care il vind eu e folosit, in stare foarte buna, dar nu arata ca al meu (cel de pe masina). Si al meu e second hand, nu-ti face griji. Al meu insa a fost reconditionat profesional, ceea ce pot sa fac si cu cel pe care il vind, dar o sa coste inca vreo 100$. Pe carburator si galerie eu vreau 200$ asa cum sunt acuma. Galeria e sablata frumos, arata ca noua, si e frezata, ca sa se potriveasca gurile de admisie cu cele doua venturi ale carburatorului. E gata de pus pe masina, n-ai nimic de facut la ea. pot sa-ti dau in pretul de mai sus si izolatorul termic si ce mai e pe acolo, nu mai stiu. Garniturile poti sa ti le faci singur, din carton de garnituri de carburator, banuiesc ca se gaseste pe acolo.

 

Si mai e si posta, care nu stiu exact cit poate fi, vreo 50$ cred.

 

Gindeste-te la tot ce vrei sa faci si spune-mi ca sa pot sa organizez toate cele. De asemeni, va trebui sa dau niste comenzi daca vrei filtru de aer, carb curatat, etc, asa ca trebuie sa-mi spui din vreme.

 

Succes!

Edited by blue charon
Link to comment
Share on other sites

Vreau si io  pe injectie!.

De carburatie sunt satul, porniri la rece ,bujii ude, benzina proasta,reglaje in functie de vreme, ba nu-i aer destul , ba nu-i benzina, ba m..tiii masiiii. Gata!.  :blink: 

Cum fac sa raman cat de cat original, fara tiganeli de fire si modificari. Se poate simplu? Am un 1600-2 E10 din'71,full rest. Thanx! Rico

228248[/snapback]

 

Daca carburator e bun nu ai probleme.

Ce a propus bleu_charon este o modificare facut de multe lumea la 02, cu succes.

Daca tot vrei, pune si tu injectie de pe E21/E30 318i , care avea tot motor M10. Nici nu trebuie schimbat chiulasa. Trebuie schimbat galerie de admisie, ca acolo sunt injectoarele. In rest treb sa faci un retur de benzina. Bolt-on modification parce sa numeste :-). Parca am vazut acuma cativa luni de zile o instalatie completa la 150Euro aici in Bucuresti.

 

Off-topic: Nu sti cumva un 02 la dezmembrare? cu stopuri rotund? Am nevoie de tabla..

Link to comment
Share on other sites

Pompa de benzina, pompa de injectie (daca iei injectia mecanica), electrice, pompa de apa diferita, distribuitorul de aluminiu al furtunelor de la instalatia de racire, un senzor in plus de temperatura (care sta in distribuitorul de mai sus), etc, etc, etc. Nu-i chiar asa simpla injectia, m-a interesat si pe mine, dar m-am lasat pagubas. Adevarul ca daca tot vrei injectie, cred ca mai degraba ar merita un Megasquirt decit o instalatie veche de la un alt model. Problema cu sistemul asta e ca trebuie sa cauti o gramada de senzori necesari pentru input-ul de date in computer. Altminteri, foarte bun sistemul, poate fi modificat din mers, are mai multe curbe de alimentare, de aprindere, etc. Efectiv este motronicul omului sarac (sarac-sarac, da nu prea!) dar cu rezultate mai bune!
Link to comment
Share on other sites

Pompa de benzina, pompa de injectie (daca iei injectia mecanica), electrice, pompa de apa diferita, distribuitorul de aluminiu al furtunelor de la instalatia de racire, un senzor in plus de temperatura (care sta in distribuitorul de mai sus), etc, etc, etc. Nu-i chiar asa simpla injectia, m-a interesat si pe mine, dar m-am lasat pagubas. Adevarul ca daca tot vrei injectie, cred ca mai degraba ar merita un Megasquirt decit o instalatie veche de la un alt model. Problema cu sistemul asta e ca trebuie sa cauti o gramada de senzori necesari pentru input-ul de date in computer. Altminteri, foarte bun sistemul, poate fi modificat din mers, are mai multe curbe de alimentare, de aprindere, etc. Efectiv este motronicul omului sarac (sarac-sarac, da nu prea!) dar cu rezultate mai bune!

229002[/snapback]

 

Da, deci daca se gaseste o instalatie completa de bosch de la un E21 sau E30 se face. Nu ai nevoie de pompa de injectie mechanica cu toate curele etc la asta. Pe langa carburator exista o economie sensibila de benzina, dar nu pot fi considerat modern. Idea cu megasquirt e bun, dar cred ca e mai mult pentru fanatici cu mult timp si multe scule. O sa ai nevoie se faci map-uri de avans si debit de benzina manual, sa testezi, sa pui masina pe o banca de testare pentru analyze de gaze la asapament daca vrei performanta maxima de la megasquirt. Am impresie ca exista versiuni de Megasquirt care sunt mai avansate decut motronic, deci nu e 'sarac'. Avantaj de refolosire de un K sau L jetronic pentru un motor M10 este ca sistemul e deja oarecum potrivit pentru parametri motorului. Si in plus, fiind (semi)mechanice sa mai regleaza cate ceva cu surubelnita.

Nu vad de ce trebuie schimbata pompa de apa insa.

Link to comment
Share on other sites

Nu m-as baga cu surubelnita pe la un sistem de injectie. Nu poti decit sa-l paradesti.

Pompa de apa noua e necesara pentru ca are iesirea la furtunul dinspre baterie altfel. Nu stiu exact despre ce sisteme de injectie vorbesti tu, dar cel mecanic la care m-am referit eu are nevoie de aceasta pompa de apa pentru ca pompa de injectie este in calea furtunului de la apa. Pompa de apa de 2002Tii are teava de iesire in jos in loc de lateral si la 90 de grade spre inapoi.

 

Am zis ca e motronicul saracului mai in gluma mai in serios. Costa mai putin ca un motronic (care are prostul obicei sa vina atasat la o masina de regula) dar nu e ieftin in nici un caz, mai ales dupa ce pui la socoteala toti senzorii care-ti trebuie. Si trebueie sa spunem, nu e mai usor de instalat/intretinut decit un carburator simplu care merge bine. E drept, aduce intr-un singur pachet si putere cind e nevoie si economie cind e cazul. Dar si carburatorul poate fi reglat la infinit, in functie de nevoi. Asta e frumos la Webere. Si apoi sunetul unui Weber mai ales printr-un sistem de evacuare bine facut nu se compara cu nimic. Un sistem FI bine facut ajunge mai scump decit un sistem cu doua carburatoare orizontale dublucorp (DCOE, DHLA, Solex, Mikuni, ce vreti) pina la urma. Varianta propusa de mine e pentru un cost minuscul cu rezultatele cele mai bune. Mai mult de atit si ajungi sa cresti costurile geometric pentru fiecare imbunatatire care face un pas din ce in ce mai mic inainte.

 

Si e adevarat, un carburator in stare buna, aprinderea in regula, componente bune si n-ai probleme la pornire in orice conditii. Eu personal am si desfiintat total socul la masina mea. Nu exista pur si simplu, am scos clapeta din carburator. N-am avut niciodata probleme. Si avem si noi aici temperaturi negative.

Edited by blue charon
Link to comment
Share on other sites

Nu m-as baga cu surubelnita pe la un sistem de injectie. Nu poti decit sa-l paradesti.

Pompa de apa noua e necesara pentru ca are iesirea la furtunul dinspre baterie altfel. Nu stiu exact despre ce sisteme de injectie vorbesti tu, dar cel mecanic la care m-am referit eu are nevoie de aceasta pompa de apa pentru ca pompa de injectie este in calea furtunului de la apa. Pompa de apa de 2002Tii are teava de iesire in jos in loc de lateral si la 90 de grade spre inapoi.

 

Am zis ca e motronicul saracului mai in gluma mai in serios. Costa mai putin ca un motronic (care are prostul obicei sa vina atasat la o masina de regula) dar nu e ieftin in nici un caz, mai ales dupa ce pui la socoteala toti senzorii care-ti trebuie. Si trebueie sa spunem, nu e mai usor de instalat/intretinut decit un carburator simplu care merge bine. E drept, aduce intr-un singur pachet si putere cind e nevoie si economie cind e cazul. Dar si carburatorul poate fi reglat la infinit, in functie de nevoi. Asta e frumos la Webere. Si apoi sunetul unui Weber mai ales printr-un sistem de evacuare bine facut nu se compara cu nimic. Un sistem FI bine facut ajunge mai scump decit un sistem cu doua carburatoare orizontale dublucorp (DCOE, DHLA, Solex, Mikuni, ce vreti) pina la urma. Varianta propusa de mine e pentru un cost minuscul cu rezultatele cele mai bune. Mai mult de atit si ajungi sa cresti costurile geometric pentru fiecare imbunatatire care face un pas din ce in ce mai mic inainte.

 

Si e adevarat, un carburator in stare buna, aprinderea in regula, componente bune si n-ai probleme la pornire in orice conditii. Eu personal am si desfiintat total socul la masina mea. Nu exista pur si simplu, am scos clapeta din carburator. N-am avut niciodata probleme. Si avem si noi aici temperaturi negative.

229049[/snapback]

 

Sistemele mai veche de Bosch parca au reglaj de relantiu cu surubelnita. Nu sunt digitale, ca motronic. Stiu ca unele 'reglaje' nu o sa regasesti in manuale de servici, dar daca vrei sa pui injectie pe o masina pentru care nu a fost facut o instalatie, o sa ai de facut cu niste adaptari. Sistemul de la tii de la kugelfisher a fost, si inca e, foarte bun, dar pentru asta mai bine iti iei un bloc complet de tii. Nu prea ai cum sa reglezi debitul la kugelfisher, nu o sa merge bine pe un motor de 1600cmc.

In rest sunt complet de acord cu carburatori, dar daca e vorba de mers in Bucuresti o sa-ti consuma un set de dublucorp solex 40phh peste 15%. Vorbesc din experienta. Nu stiu cum e cu Weber insa. Mikuni e un design imbanatatit de solex 40phh. Totusi cred ca injectie aici ar fi mai economic.

 

Parerea mea, proprietarul mai bine face cum zice Interceptor si bleu charon. Dar imposibil nu e.

Vedeti pe http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?showtopic=178&hl=

Link to comment
Share on other sites

Multumesc pt. aprecieri

La motor am schimbat pe parte electrica cam tot, noi bineinteles; adica bujii NGK,fise Bosch,capac distr.,platina,condensator,bobina. Masina merge ok,porneste, dar se mai ineaca cateodata. Carb. nu l-am putut regla pana acum ,stiu ca un meserias. poate face asta repede,dar eu nu l-am gasit. Masina consuma mult,n-ar fi o problema ,dar scoate fum negru pe esapament si gazele miros a benzina nearsa ,foarte tare!

Link to comment
Share on other sites

Ok,acum sunt un pic ametit de toate cele citite.Multumesc!. Momentan nu sunt dispus sa fac aceste schimbari deoarece nu am bani. In august fac nunta si acum asta este o prioritate pt. mine. In caz ca nu le dai pana-n toamna si nu te incomodeaza , mai tine-le. Te rog! Multumesc,inca o data! Aurel
Link to comment
Share on other sites

Multumesc pt. aprecieri

La motor am schimbat pe parte electrica cam tot, noi bineinteles; adica bujii NGK,fise Bosch,capac distr.,platina,condensator,bobina. Masina merge ok,porneste, dar se mai ineaca cateodata. Carb. nu l-am putut regla pana acum ,stiu ca un meserias. poate face asta repede,dar eu nu l-am gasit. Masina consuma mult,n-ar fi o problema ,dar scoate  fum negru pe esapament si gazele miros a benzina nearsa ,foarte tare!

229230[/snapback]

 

Vezi daca nu cumva debitul de pompa de acceleratia nu e prea mare. Atunci scoate fum negru la acceleratie. Debitul bun ar fi 17cc la 10 ore acceleratia full (adica debitul per actionare e 1,7cc, dar e greu de masurat asa ca se face de mai multe ore). Si asa pot sa incerci sa micsorezi debitul si vezi cum merge. La un 1602 trebuie sa fie un Solex 38pdsi. De la manual de reparatie vad ca un reglaj standard ar fi cam asa:

motor trebuie sa fie cald. Aprindere si supape trebuie sa fie reglata bine.

cu motor oprit, sa inchide surub de amstec total (fara forta!), apoi o invarti de 2,5 ori.

Apoi pornesti si reglezi relantiu la 700 - 800 rpm. Acuma se inchide / deschide surub de amestec pana cand motor merge echilibrat si la turatia maxima de relantiu. Apoi corectezi rpm de relantiu, si cam atat.. E cam crud dar daca nu ai echipament de CO e mai bine decat nimic.

Link to comment
Share on other sites

Sunt de acord ca injectia este solutia cea mai buna pentr impacarea performantei cu economia. Acestea fiind zise insa, te contrazic. Carburatoarele bune (Weber, Dellorto, etc) au insa un sistem foarte inteligent de constructie. Toate componentele sunt schimbabile pina la un nivel de finete greu de crezut. Daca ne uitam numai la oferta de tuburi emulsoare pentru Weber DCOE o sa vedem ca sunt zeci (vreo patruzeci de emulsoare diferite adica). Asta e absolut naucitor! Dar mai mult de atit, se poate regla debitul pompei de acceleratie (cit carburant e aruncat in curentul de aer cind calci in ea fara mila), se poate regla returul pompei de acceleratie ( eu nu mi-am imaginat ca exista asa ceva pina n-am mai citit un pic si am pus mina pe carburatoare), se poate regla debitul de aer in carburator, debitul de benzina in circuitele de relanti, progresie si sarcina, se poate regla absolut orice. Este atit de mult de joaca cu un carburator frumos, ca nu te mai saturi, e ca un fel de LEGO pentru copii mari!

 

Probabil ca asta ma si fascineaza la ele, faptul ca acum patruzeci de ani cineva a reusit sa inteleaga atit de profund toata problematica motorului si sa creeze ceva atit de versatil incit si azi face fata mai mult decit onorabil unor tehnologii atit de complexe de-ti zboara palaria din cap.

 

Este adevarat, un carburator reglat pentru consum mic n-o sa dea o performanta egala cu un sistem de injectie, si un carburator reglat pentru performanta nu o sa dea economia aceluiasi sistem de injectie. Sistemul de injectie este ca si cum ai avea toate carburatoarele intr-unul singur, si la o singura comanda masina devine Godzilla, pentru ca apoi sa se prefaca in pisoi. Carburatorul e reglat o data. Daca vrei pisoi, trebuie sa te dai jos din masina si sa il reglezi altfel. Dar aici se cuvin facute doua observatii. Comentariu de mai sus e valabil mai mult pentru masini specific dedicate unei aplicatii sau alteia (sau trebuie sa vorbim de masini cu distributie variabila, si nici astea nu sunt cu variabilitate continua -a existat una singura- cele mai multe au un ax cu came cu doua profile, unul de economie, unul de performanta, si aia nu chiar asa de salbatica). O masina de performanta o sa aiba un motor care nu vrea sa mearga la pas pur si simplu (sau vorbim de motoare mari, V8, V10 care au performante datorita capacitatii mari, dar nu sunt dezvoltate din start la maxim, retineti! Odata dezvoltate la maxim, sufera si ele de aceeasi problema, nu le mai place la pas). Si atunci, nu poti da vina exclusiv pentru carburator pentru consum. El nu face decit sa dea ceea ce i se cere! Un carburator reglat pentru un motor de mare performanta (turatie mare) pus la acelasi motor in specificatie stoc nu o sa ii influenteze consumul mult.

 

A doua precizare este ca consumul depinde foarte mult de stilul de conducere dupa ce carburatorul a fost reglat. Iata de ce. Un motor care poate sa sara instantaneu de la 3000 la peste 8000rpm e capabil sa arda util (spre deosebire de a arde gazul de pomana, hehehehe!) un debit mare de benzina. Daca nu, atunci la fiecare accelerare disperata, jetul pompei se duce nears pe esapament. O asemenea masina trebuie condusa cu acceleratii lente, ca sa dai posibilitatea benzinei sa fie recirculata inapoi prin returul pompei de acceleratie, astfel incit in motor sa ajunga doar ceea ce motorul poate folosi, nu tone de benzina care trece nearsa prin motor. Sau pur si simplu schimbi jetul pompei (la DCOE se poate schimba jetul, lungimea tijei pistonului si arcul de impingere a pistonului). Problema devine din ce in ce mai mica, cu cit carburatorul e reglat din ce in ce mai mult pentru economie mai degraba decit pentru performanta. Asa ca vedeti, sunt multi factori care contribuie la realizarea unui consum rezonabil. Un sistem de injectie face singur treaba asta, daca el "citeste" din lambda si vacuum ca benzina nu e arsa, atunci nu o baga, oricit de tare ti-ai infunda piciorul in acceleratie.

 

Si o precizare, sa nu dezamagim oamenii. Un motor care sare instantaneu (si accentuez, literalmente in fractiuni de secunda) de la 3500 la 8500 rpm nu e de gasit pe toate drumurile. Nu va imaginati ca putem sa invatam noi acuma pe forum cum sa-l facem.

Edited by blue charon
Link to comment
Share on other sites

Scuze pentru dublu post.

 

Aurel, vad ca nu-ti spusei ce te intereseaza mai mult. Vezi ca la Solexurile astea (mai ales daca ai soc automat) mai apar probleme cu clapeta de soc care nu se mai retrage ca lumea. In plus, o problema clasica este colmatarea pasajelor interne cu guma aia imposibila (rosie de la aditivii din benzina, alba de la apa). Asta e greu de curatat si mai ales greu de verificat daca ai curatat-o complet. Aicea trebuie sa intri la niste subtilitati si rafinamente ca sa verifici exact ce anume iti da consumul crescut dar inainte de asta trebuie incercat reglajul descris mai sus, corectat nivelul in CNC si starea cuiului poantou. Dupa ce esti sigur ca totul e ocai, treci la povesti mai subtile.

Link to comment
Share on other sites

Io,de religie sunt ortodox, dar de cand citesc post-urile tale mi-am cumparat un covoras mic,asa cum au musulmanii. Dupe ce citesc, il intind pe jos in fata monitorului si te salut. Asta, asa ,ca o forma de respect absolut pt stiinta ta.

Thanx again!

Link to comment
Share on other sites

Asta e ultimul lucru pe care l-as dori, dar inteleg ceea ce simti. Nu e nimica magic aicea, doar citeva lucruri pe care le-am invatat si eu de la altii, si am avut curiozitatea sa le incerc pe pielea mea. Pe de alta parte cunostintele mele sunt limitate pentur ca eu n-am incercat sa fac nimica nou, ci doar lucruri bine studiate de altii, care mi-au mers din prima, deci daca apare vreo problema nu stiu exact cum sa o rezolv. Daca incerci ceva care nu merge din prima, e altfel, trebuie sa experimentezi, sa mai incerci, sa o iei de la capat, etc. Eu m-am temut de cheltuieli mai mult decit orice, de aceea am preferat intotdeauna sa citesc bine si mult, si mi-am pus problemele teoretic mai intii ca sa stiu ce fac daca ceva nu merge. Nu mi s-a intimplat sa nu mearga, deci cei care m-au invatat stiau bine, iar eu i-am ascultat si am facut exact ce mi s-a spus fara exceptii. E adevarat, trebuie sa fii un pic atent si cu cine stai de vorba.
Link to comment
Share on other sites

Alt subiect,care ma seaca de ceva vreme, este indicatorul de benzina din bord care nu-mi merge. Adica merge,dar numai cateodata, urca si coboara brusc si-n rest sta pe empty, becul nu se aprinde niciodata(e probat,merge). Am golit si rezervorul,i-am facut plinul de mai multe ori si nimic. Sonda din rezervor a suferit o mica modificare,adica am luat una de la un 5-ciar din '84,dar fiind prea lunga am mai scurtat-o. Nu am facut nici o tiganie, cu toate ca a fost mega greu sa scurtez si invelisul ext. si tija de interior pe care culiseaza cursorul. Eu cred ca acest cursor este problema ,sa-r fi putut bloca acolo in sonda. Curent primeste si spun asta pt ca am scos alim. de la sonda si am vazut ca-n bord se misca acul de benz. Nu am alta sonda de unde sa iau si stau tot timpul sa-mi notez tahom. ca sa stiu cata benz. mai am in fct. de km. parcursi.. Enybody?!

post-2406-1178611953_thumb.jpg

post-2406-1178611961_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Alt subiect,care ma seaca de ceva vreme, este indicatorul de benzina din bord care nu-mi merge. Adica merge,dar numai cateodata, urca si coboara brusc si-n rest sta pe empty, becul nu se aprinde niciodata(e probat,merge). Am golit si rezervorul,i-am facut plinul de mai multe ori si nimic. Sonda din rezervor a suferit o mica modificare,adica am luat una de la un 5-ciar  din '84,dar fiind prea lunga am mai scurtat-o. Nu am facut nici o tiganie, cu toate ca a fost mega greu sa scurtez si invelisul ext. si tija de interior pe care culiseaza cursorul. Eu cred ca acest cursor este problema ,sa-r fi putut bloca acolo in sonda. Curent primeste si spun asta pt ca am scos alim. de la sonda si am vazut ca-n bord se misca acul de benz. Nu am alta sonda de unde sa iau si stau tot timpul sa-mi notez tahom. ca sa stiu cata benz. mai am in fct. de km. parcursi.. Enybody?!

231613[/snapback]

 

Nu cred ca ai bec pentru benzina in primul rand.. sau daca ai adaugat tu.

 

In rest, poate pot sa scoti sonda din rezervor, si misc cu mana flotorul. Vezi pe bord ce se intample.

 

Nu stiu cum e facut sonda la 5-ar din 84. La 02 nivelul este stabilit prin miscare de flotorul pe care are niste contacte elctrice pe o sarma cu resistenta electrica de cativa sute de Ohm (parca erau cateva suta). Prin miscare floturului variaza rezistenta de circtuit la care e conectat ceas, deci si curent prin circuit. In functie de marime de curent, ceas indece mai mult sau mai putin benzina.

 

Daca sonda de la 5-ar nu are aceasi tip de sarma, adica cu o valoare mai mare sau mai mica, sau daca ai scurtat sarma, sau inlocuit, ceas din bord primeste semnale incorrecte de la sonda. Rezultat e un afisas aiura la ceas, dar constant.

 

Pe langa asta pot sa ai si un contact prost intre sarma si flotor, sau la conector la ceas. In caz asta o sa vezi ca acul la bord indice valori diferite chiar daca nivel de benzina in rezervor nu s-a schimbat.

 

02-uri au niste probleme la pamantare de ceasuri, daca se misca indicatoarele cand merge semnal, e problema cu pamantare.

Link to comment
Share on other sites

Deci sa intelegem ca cu bornele scoase din sonda de la rezervor totul pare OK, adica daca pui firul becului la masa se aprinde lumina de gol, iar daca plimbi cu mina plutitorul, indicatorul de bord merge bine?

 

Daca e asa atunci inseamna ca ai un scurt undeva. Verifica si mai vorbim. Cind am instalat noul instrument inm asina mea am gasit un defect asemanator la sonda mea. S-a dovedit a fi una dintre cele doua borne izolate (cea pentru becul de gol), mai bine zis izolatorul de sub ea (sub plasticul acela, pe partea din interior a sondei este o saiba de cauciuc sau ceva de genul asta, care devenise slab conducator, probabil din cauza expunerii la benzina, sau umiditate sau amindoua). L-am inlocuit si gata, nici o problema.

 

Daca imi pui o poza cu sonda ta e mai usor sa iti spun unde sa te uiti.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.