Jump to content

320d xDrive


cornel

Recommended Posts

Are manichiura originala :) idea e ca nu ma deranjeazĂŁ ca se urca pe mașina si nici nu as putea sa "ii interzic" de obicei e grijuliu si nu zgârie. Mi-am asumat faptul ca pot apĂŁrea niscai damage-uri mai fine de la gheare insa ca o sa ma "saboteze" nu. In alta ordine de idei a executat toți șoarecii din din zona :)
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Salutare tuturor,

 

S-a rezolvat damage-ul, indoiturile mai mici au iesit in proportie de 100%, singura cicatrice a ramas pe muchie.

@Acero @FRE multam pt recomandare, intradevar Mihai e un tip de nota 10.

Am profitat de ocazie si am montat si folie Llumar ceramica, LATI 35 spate si AIR 75 fata, plus folie protectie Llumar pt faruri (inclusiv ceata).

 

Cateva poze cu procesul si rezultatul:

http://i.imgur.com/9wp3twK.jpg?2

http://i.imgur.com/IGwMFpB.jpg?1

http://i.imgur.com/McrSL1X.jpg

http://i.imgur.com/Z7MnSBr.jpg?1

http://i.imgur.com/3kHhdRv.jpg?1

http://i.imgur.com/5dCfC7D.jpg?1

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Nu era afectat stratul de vopsea ? Incredibil cat de bine a iesit. Super :goodjob:

Vopseaua nu suferise doar lacul se zgariase, insa un mic polish a rezolvat.

 

Cat te-a costat folierea farurilor si proiectoarelor ? Mi se pare o idee foarte buna :thumbsup:

 

Am avut preț la pachet pt toatĂŁ mașina 1200 lei, daca nu ma ĂŽnșel doar farurile costa 200 lei (fĂŁra proiectoare)

 

Cu ce lipeste folia de far ? am mai auzit de chestia asta dar as fi curios daca modifica lumina de drum ...... banuiesc ca este pusa peste far ca sa-l protejeze sau care este smecheria?

Cu feonul :), procesul este urmĂŁtorul: polishare (daca e cazul, la mine nu a fost) spĂŁlare temeinica, apa din belșugul, mâini dibace ce tot trag de folie si caldura de feon :)

Nu am observat sa modifice luminile, folia e practic 100% transparentĂŁ, eu am pus-o pt protecția farurilor la sablare, iar pt proiectoare ca m-am saturat sa tot le schimb cand se sparg. Cred si sper ca o piatra luatĂŁ in proiector va sparge mult mai greu sticla ce va fi protejata de folie. Pe proiector mi s-a zis ca e posibil sa se ĂŽngĂŁlbeneascĂŁ folia de la la caldura becului.

Link to comment
Share on other sites

Am inteles acum dar din putina fizica optica pe care o mai stiu nu cred ca nu modifica lumina...e vorba de refractie aici cred, dar nu sunt sigur ...idea e ca pe xenon de fabrica se monteaza spalatoare tocmai pentru a spala mizeria de pe sticla-plasticul farului pentru a nu dispersa aiurea lumina si sa orbesti pe ceilaiti.Am mai observat si eu ca unii orbesc ....desi lumina pare de fabrica ,am presupus cazanul lovit si nu a mai vrut (stiut) ca trebuie sa regleze luminasau poate era altceva.

Si eu as fi interesat de asa ceva dar nu as vrea sa afectez pe altii......am bixenon cu asistent pe care-l folosesc la greu si nu primesc flash acum .Da un feedback cum se vad ca daca intreb la baietii care monteaza .....stiu ce o sa spuna, pentru ei sigur fizica optica sau nucleara e la fel.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Câteva poze cu maĂâ˘ina curatĂŁ si scĂŁldatĂŁ de soarele primĂŁverii.

@Doru: da-mi câteva zile sa conduc si noaptea si revin cu feedback.post-2711-14589921816316_thumb.jpg

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by cornel
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

Luna trecutĂŁ cand am schimbat rotile de iarna cu cele de vara am "reușit" sa pierd cheia antifurt. Sunat la BMW, cerut ajutor pt a comanda o noua cheie insa rĂŁspunsul invariabil a 2 dealeri a fost ca nu se poate, singura lor opțiune fiind sa cumpĂŁr un kit nou (cheie + prezoane). Mai mult de atât pana si scoaterea prezoanelor antifurt era ĂŽnvĂŁluitĂŁ in mister, se numește de fapt operațiune de extragere si nici nu mai zic cât a fost cotatĂŁ.

 

Dialogând cu FRE pe marginea subiectului, dupĂŁ cum zicea si el, service-urile BMW au toate cheile master pt seria F, in consecințĂŁ pot si scoate prezoanele antifurt, ceea ce mi-a ĂŽntĂŁrit ideea ca nu are sens sa ma opresc la vreo vulcanizare unde probabil ar fi ĂŽncercat metode mai puțin ortodoxe.

 

Am luat legĂŁtura cu Cataxxl si l-am ĂŽntrebat daca poate sa ĂŽmi comande o cheie antifurt noua. RĂŁspunsul a fost pozitiv insa mi-a cerut codul cheii, eu credeam ca se poate dupĂŁ VIN insa din pĂŁcate nu era așa. Codul cheii e imprimat pe cheie, cheia era de multișor pierdutĂŁ, intrasem in corzi deja ...

 

Trecând pe lângĂŁ Filaret ĂŽntr-una din zile m-am oprit la ei, mi-au scos prezoanele antifurt, am pus prezoane normale in locul lor si cel mai important mi-au permis sa ĂŽmi notez codul cheii care s-a potrivit (sunt aprox 18 chei). Dat codul lui Cataxxl, comandat cheia antifurt, azi am primit-o, testat-o si se potrivește :drinks: caz rezolvat/ĂŽnchis.

 

Sfat pt cititori: in primul rând nu pierdeti cheia, in al 2 le-a rând faceti o poza cu codul cheii actuale si salvați poza intr-o locație sigura ... altfel se poate aplica procesul tocmai explicat :thumbsup:

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Eu am pierdut cheia si m-am dus la Contempo Bv - era intr-o sambata dupa-amiaza, aveam sperante zero ca se va rezolva ceva, au verificat care „antifurt” se potriveste si mi-au dat un exemplar. Foarte amabili, dar eu sunt client fidel :)
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Un upgrade ce a fost de la ĂŽnceputuri pe lista scurta a fost sistemul audio. Cand am luat mașina, nu am avut ca prioritate aceasta opțiune așa ca am ignorat cu buna știința acest aspect si am sfârșit in a avea sistemul de baza: 4 boxe medii in usi si 2 subwoofere sub scaune conectate direct in NBT.

Opțiunile ce le-am considerat ca si upgrade au fost retrofit la HiFi, HK si Alpine. Multe comparații, analize pro si cons, si am ĂŽnclinat cĂŁtre retrofitul original BMW Alpine.

Kit-ul a avut "in the box" amplif 420w (peak power) 6 canale/DSP, 2 x tweetere neomidium, 2 x mid range diafragma aluminiu. Sau schimbat la ușile fata frame-urile (cele originale nu erau pregaurite pt tweetere), dupĂŁ cum se vede mai jos in poze, venind brand-uite HK, așa ca nu am mai pus emblema de la Alpine.

Suplimentar am upgradat boxele din usi spate cu Harman Kardon, adĂŁugându-se bine-nțeles si tweetere.

 

http://i.imgur.com/Q5UL7Fr.jpg http://i.imgur.com/GREr2rY.jpg

http://i.imgur.com/rR3jIYX.jpg http://i.imgur.com/uOa2ZyA.jpg

 

Am pĂŁstrat wooferele originale, calitatea nu e chiar ceea ce ĂŽmi doresc, probabil ca le voi schimba, insa nu prea știu cu ce. Ma gândeam tot la HK insa pe de o parte sunt extrem de scumpe de noi iar pe de alta parte dupĂŁ pĂŁrerea avizata a lui Neo s-ar putea sa nu am putere suficientĂŁ data de amplif pt a da in ele. Sunt foarte deschis si la alte variante insa fĂŁra sa aud ĂŽnainte nu prea m-aș aventura :)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Prima problema:

De ceva vreme ma confrunt cu niște șocuri in transmisie. Fenomenul se ĂŽntâmpla la plecarea de pe loc, sau undeva de la 10 km/h dar nu mai mult de 50-60 km/h si se resimte cu smucituri si șocuri. Inițial am crezut ca șocurile provin din cutia de viteza la momentul schimbĂŁrii in sus 2-3, 3-4, 4-5, pe retrogradare comportament normal. DupĂŁ o analiza mai amĂŁnunțitĂŁ cu ajutorul unui coleg (si de forum) am constatat ca de fapt in timp ce cutie este intr-o anume treapta, se simt 2~3 smucituri rapide si succesive (in ecoPro si Confort; in Sport senzația e diluatĂŁ datoritĂŁ schimbĂŁrii mai rapide/brutale a vitezelor si turațiile ridicate). Cu alte cuvinte e ca si cum se ĂŽntrerupe fluxul de cuplu cĂŁtre puntea spate iar la revenire se resimte ca "un șut din spate", ceea ce m-a dus cu gândul la cutia de transfer, rĂŁsuflat mai ușurat ca mĂŁcar nu e cutia de viteza, dintre 2 rele il accepți mai ușor pe cel cu impactul mai mic :)

 

Sunat la service si fĂŁcut programare la Proleasing, amabili ca de obicei si doritori sa rezolve; ĂŽnceput analiza problemei conform procedurii BMW:

1. Test in curtea din spate - neconcludent

2. Check general, ridicat mașina pe elevator, presiune refĂŁcutĂŁ roti (era ok oricum) verificare brațe, bucse, pneuri, tot ce tine de trenul de rulare.

3. Test de drum - neconcludent in trafic aglomerat; cĂŁutat un drum mai puțin circulat, prima pornire de pe loc - bum bum bum, 3 șocuri succesive ĂŽn treapta a 3 -a, bum bum inca 2 șocuri in a 4 - a ( cutia in Drive); repetat testul pe manual, rezultate asemĂŁnĂŁtoare.

4. Ridicat mașina pe elevator deconectatĂŁ cutia de transfer (se scoate mufa de alimentare a actuatorului)

5. Test de drum (bord si iDrive plin de "roșu si portocaliu" :) cu o grĂŁmada de avertizĂŁri, ceea ce e si normal de altfel), prima data cand mașina mea a mers cu tracțiune pura spate :) un deliciu, comportament absolut normat, accelerĂŁri fĂŁra șocuri

6. Ridicat mașina pe elevator, schimbat ulei in cutia de transfer (cam vreo 350 ml a intrat pana sa dea pe afara), recuplata mufa de alimentare cutie de transfer

7. Verificare software, update la ultimul iLevel conform procedurii, norocul meu ca il aveam deja fĂŁcut (altfel mai stĂŁteam vreo 3 ceasuri in plus), recalibratĂŁ cutia de transfer (comanda din ISTA), șters erorile de ABS, DSC, etc.

8. Test de drum, același traseu, ĂŽncĂŁlzit uleiul in cutia de transfer, pornit de pe loc, bum bum bum, bum bum ... Wtf :(

9. Poze la mașina, stickere, roti/pneuri, kilometraj, etc, etc

10. Deschidere dosar garanție cĂŁtre BMW

11. Aștept o rezoluție, cel mai probabil se va schimba cutia de transfer (din ce am ĂŽnțeles nu se repara nimic)

 

Viața e frumoasa, mergem ĂŽnainte :) ... oare ce va mai urma? :scratchchin: totuși sunt pozitiv optimist :)

Link to comment
Share on other sites

Salut , am vb la intalnire de smuciturile tale , iti dau un sfat : incearca si cu rotile de iarna , daca problema ta e din cutia de transfer o uzura a anvelopelor spate tradusa in cativa mm la diametru anvelopei poate da aceste smucituri

p.s. nu vb din auzite , este un caz real , o sa-ti povestesc la o alta intalnire

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Poate sa fie si din actuator - motorasul e cuplat la un mecanism cu roti dintate printr-un surub melc; se uzeaza melcul sau pinionul cu care se cupleaza melcul; cand uzura e prea mare (totusi tu ai putini km) , actuatorul (care serveste pe post de ambreiaj pt cutia de transfer) nu isi mai face treaba, si cutia de transfer schimba rapoartele putin fortat; de obicei apare si eroare de 4x4,ASC,ABS.

 

worst case - inainte sa schimbi cutia de transfer (noua e vreo cateva mii de euro) sau actuatorul (nou=700USD), incearca sa le reconditionezi, e un tip din Arad specializat in asta; eu la el am reconditionat actuatorul.

Edited by wolfenstein99
Link to comment
Share on other sites

Nu elimin total posibilitatea sa fie de la roti Razvane. Imi e destul de greu sa cred ca asta ar fi, nu cunosc care e toleranta admisĂŁ de xdrive intre rotitele fata spate insa cred ca ar trebui sa compenseze cutia de transfer o anumitĂŁ diferența ce inevitabil apare din uzuri inegale ale roților fata spate.

Rotile sunt in 2 dimensiuni, 225/45/18 respectiv 255/40/18 rulate aprox 15.000 km, uzura ĂŽn parametri normali (pun maine poze cu profilul)

Link to comment
Share on other sites

 

 

worst case - inainte sa schimbi cutia de transfer (noua e vreo cateva mii de euro) sau actuatorul (nou=700USD), incearca sa le reconditionezi, e un tip din Arad specializat in asta; eu la el am reconditionat actuatorul.

 

De ce sa se apuce sa reconditioneze cand are garantie pe masina, trebuie schimbata in garantie. :thumbsup:

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Back in business :frantics:

Cutie de transfer schimbatĂŁ, soft updatat (doar pt calculatoarele tracțiunii integrale), xDrive funcțional :thumbsup:

Sunt inca in perioada de acomodare cu normalitatea, urechile ciulite, simțurile ascuțite, muzica off ... insa comportamentul pare a fi normal, nu tu șocuri, smucituri sau alte comportamente anormale din partea transmisiei.

Am ĂŽntrebat ce anume s-a modificat dpdv soft insa se pare ca doar BMW Germania știe ;)

Toate testele de drum aprior schimbĂŁrii cutiei de transfer s-au fĂŁcut logand comportamentul mașinii, ulterior logurile ajungând la BMW, ca la final decizia fiind sa se schimbe cutia de transfer. Greu de zis ce anume s-a defectat in cutia originala insa important e ca s-a rezolvat.

Daca ĂŽnainte de acest incident inca oscilam sa cumpĂŁr garanție extinsĂŁ, acum decizia e una clarĂŁ ;)

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.