Jump to content

Rescriere stock firmware unitate de control (CAS)


Recommended Posts

Buna ziua tuturor. Avand in vedere ca mi s-a rescris de doua ori softul la masina de catre nepriceputi (ca de luat bani toata lumea se pricepe), am probleme cu masina (filtru de particule care tot da eroare - senzor de presiune schimbat de 4 ori, valori anormale la fiecare etc).

Mi s-a spus sa scot unitatea centrala si sa trimit la cineva experimentat la resoftat.

De mentionat ar fi faptul ca NU s-a salvat softul original (si vorbim de service autorizat, nu de altceva)...

La reprezentanta BMW din Mures am sunat si au vorbit EXTREM de urat (a doua oara deja) si m-au luat la misto. Oricum, mi-au cerut 750 de lei pentru o resoftare (respectiv tot insistau ca toate modulele vor fi rescrise si o sa-mi cedeze modulul audio si nu isi asuma responsabilitate etc).

In asemenea conditii ma gandesc, ce sa fac. Filtrul de particule are 80.000 de km (am luat unul "nou" la second), a fost spalat/curatat, doar soft-ul este dat peste cap (tot asa mi s-a scos de catre cei din service unitatea centrala, trimis la resoftat la cine nu trebuia).

Orice sfat, idee este binevenita.

Va multumesc!

P.S. : Este vorba de BMW 320D E90 din 2008, 177 CP.

Link to comment
Share on other sites

Buna ziua tuturor. Avand in vedere ca mi s-a rescris de doua ori softul la masina de catre nepriceputi (ca de luat bani toata lumea se pricepe), am probleme cu masina (filtru de particule

 

Salut;

 

De ce ai vrut sa-ti rescrii softul pe masina? In ce scop ma refer...Sa-i maresti puterea,sa anulezi dpf-ul sau amandoua? Ca vad ca acuma vrei inapoi softul original...Il puteai lasa original de la inceput si nu mai aveai probleme...

Link to comment
Share on other sites

E complicata povestea : service de renume din zona mea s-a oferit sa-mi scoata DPF-ul (nu mai regenera, spuneau ca se poate arunca la gunoi). Fizic l-au scos cu tot cu catalizator; au trimis control unit-ul la resoftat la Bucuresti. NU mi-au scos din soft bine : imi aparea pe tester eroarea de Particle Filter permanent. Aleator isi pierdea masina puterea, pornea regenerarea la un filtru inexistent. Ulterior m-am dus inapoi, am cumparat un DPF de la dezmembrari (cu tot cu senzori). Dupa ce au montat DPF-ul "nou", regenera aleator dar tot nu era bine : aparea pe display si pe tester (mai ales pe tester) eroarea de filtru de particule. I-am rugat sa-mi puna softul original inapoi, la care raspunsul : "Nu-l avem, asta e!"

Ulterior m-au sunat ca au un tester scump de mii de euro cu care imi pot resofta OFFLINE. M-au convins, asa ca m-am dus iarasi inapoi. Mi-au spalat DPF-ul, dupa care au pus softul "original" inapoi. Aprox. 2000-3000 de km nu am avut erori sau probleme. Simteam cateodata in ultima perioada ca sunt probleme (cum a fost si fara DPF cu soft "mesterit"). A aparut si pe bord eroarea DPF. Dupa ce m-am intors din nou, au spus ca back pressure senzor-ul e stricat. Am cumparat ZILNIC cate un senzor nou; am ajuns la 4 senzori intr-un moment dat (original, nou, din magazin, cu factura). La toate aratea valori anormale (de ex. in relanti arata 70 mbar presiune sau 120 mb presiune). Au spus ca din punctul lor de vedere NU ma pot ajuta, sa comand din Germania un senzor ca doar "la noi se vand DOAR chinezarii de pe aliexpress".

Acum imi apare eroarea de DPF dupa ce parcurg nici 100 km : ma opresc si sterg din tester dupa care iarasi parcurg mai putin de 100 km (mai mult in afara orasului), iar eroarea tot reapare.

M-am interesat si SINGURA solutie este sa pun softul original inapoi.

Link to comment
Share on other sites

Parerea mea este ca ai un soft naspa pe masina adica nu e anula din soft dpf-ul. Daca scrii softul original inapoi si dpf-ul il pui sus vei fi ca in prima faza adica masina va merge bine.

 

In faza in care esti eu zic sa vorbesti cu cineva priceput care iti poate anula corect dpf-ul din soft (este un baiat la noi pe forum are user-ul 320i e36 care te poate ajuta cu siguranta chiar la tine acasa. Ia legatura cu el). il gasesti aici

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/41678-chip-tuning-oferta/page__st__2400__p__2298090#entry2298090

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

cred ca problemele tale vin de altundeva.

disclaimer: nu sunt mecanic/electronist, sunt doar un programator care a avut problema cu dpf si si-a pierdut 2 luni de zile incercand s-o rezolve singur

In primul rand, daca ai schimbat nspe senzori si tot ai valori mari, din punctul meu de vedere e clar ca lumina zilei ca DPF-ul "nou" second ce l-ai luat e bulit. A 2a varianta ar fi ca_computerul ce citeste valoarea sa fie bulit dar nu cred.

Cand ii faci "soft anulare DPF", nu alterezi valorile citite de senzor. Nici nu cred ca se poate face asta. Doar anulezi DPF si din cate am inteles se mai modifica harta de fum.

 

Un lucru e clar, serviceul la care ai fost e plin de incompetenti, poti sa te duci sa le dai in cap.

 

Mai ai DPF-ul golit? La mine a dat mecanicul jos DPF-ul, l-a taiat la buza si a scos "fagurele" DPF-ului respectiv catalizator. A lasat senzorii pe el.

As putea face pariu ca daca pui DPF-ul golit brusc toti cei 4 senzori pe care i-ai schimbat citesc valoarea corect (cum citeau si inainte, dar de data asta nu mai dau eroare de presiune mai mare).

 

Cat despre soft, vad ca zici ca e din 2008 dar ai 177cp. Nu e facelift, asa-i?

In cazul asta, ECU-ul masinii tale e EDC16 si se poate scrie prin mufa CAN a masinii, nu trebuie desfacut si pus pe BDM frame.

Scula aia "brofesionala de `jmii de EURO" e o amaratanie de (nici?) 100EUR la ora actuala.

 

Singura problema care ramane e softul potrivit scris de unul care se pricepe. Am auzit ca in Sibiu ar fi unul dar eu nu mi-am facut la el. Mi-a facut pe net cineva (mi-am cumparat scula de scris, citit softul, trimis la el), a disparut DPF-ul daca intru din meniul masinii, dar acum recent am constatat ca apare in continuare eroare cu DPF-ul.

Un lucru pot sa iti zic clar: In afara de fum turbat cateodata (si fum ok in rest), masina merge de zbarnaie de cand l-am scos, clar a castigat cai, raspunde mai rapid, suna mai bine evacuarea, respira mai bine, etc. Daca nu ar fi fumul ala, ar fi perfect. Nu se pune problema sa traga mai prost.

 

Deci, dupa cum zice Severus, iti recomand sa te duci la cineva priceput. Si pune DPF-ul gol la loc (cu senzori), din punctul meu de vedere asta nou second e degeaba/infundat. Ca sfat, nu te mai chinui cu regenerari fortate din soft / lichide de curatare etc, e inutil, am incercat eu - ori DPF nou, ori DPF golit.

 

Cand am spus la inceput ca problemele tale vin de altundeva - cu DPF golit si cu soft de anulare DPF minimalist/incomplet (cum am eu), nu trebuie sa ai pierderi de putere. Odata pus asta, apuca-te sa cauti _si_ prin alte parti problema de pierdere putere.

Mult succes si rabdare, you'll need it.

Edited by flo_sb
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.