Jump to content

Relanti afectat de frana uneori E87 116i


Recommended Posts

Salut, dupa cum apare si in titlu, va descriu putin o situatie pe care nu o inteleg pe deplin. La masina mea, 116i e87, am o problema care persista poate si de 1 an si anume fluctuatii la relanti dar pana zilele trecute nu reuseam sa leg aceste probleme de nimic. Pe diagnoze nu gasisem nimic, atat la BMW cat si la alte service-uri auto, toate erau in parametrii, fara erori. Dimineata cand pornesc motorul prima data si e rece afara (vara parca nu sesizam) acul de la turatie scade si are o tentativa de a cobori din prima sub 1000rot/min, dupa care masina tremura si se tureaza peste 1000, foarte putin si ramane acolo pana se incalzeste si de aici totul e normal. Mentionez ca am AC pornit mereu. Dupa o vizita la service, mi-au facut o recalibrare a masinii din ce am inteles eu pe partea de admisie/etc/ ceva cu un clik, parca masina merge mai bine, nu dimineata ci per total, nu e autosugestie deoarece am testat mai bine de o saptamana. Dar, cum dimineata, problema cu tremuratul la rece a ramas, am tot incercat sa testez diverse situatii si am inceput sa testez cu AC oprit. Dimineata este mai ok, aproape insesizabil, poate e si normal cum face si am devenit eu paranoic, dar in schimb am observat alta chestie acum. La semafor cand stationez, imi sprijin pur si simplu piciorul pe pedala de frana, iar o data la ceva timp scade turatia motorului spre 400-500 rot, tremura, apoi revine, este si mai urat decat dimineata. Eu umbland doar cu AC pornit nu am sesizat decat acum chestia asta. Si asa am inceput sa analizez partea cu frana, tot ma joc cu pedala, nu apas foarte tare (abia pui piciorul)si atunci ceva nu ii place masinii si tremura. Dar, nu mereu, nu la fiecare pedala apasata fin. Mergand pe firul asta, am dat de o masina cu motor similar unde am comparat ceva. Din cate mi s-a spus si am si vazut, exista o electrovalva de vaccum (cod piesa 11617580782) pentru a-ti usura tie sa apesi pe pedala, isi ia vaccum uneori de la motor(sper sa nu spun prostii, cam asa am inteles). Bun, si avand masina identica la proba, am testat o chestie, si anume: la apasarea franei valva respectiva care ar inchide/sau deschide circuitul suplimentar de aer la masina mea nu simti si nu suna ca ar functiona, iar la cealalta da. Totusi, e ciudat ca la scoaterea sau conectarea mufei electrice la valva, se aude un clik electric, deci teoretic functioneaza ceva si la mine. De asta este dilema mai mare, merge sau nu valva? Poate sa fie soft diferit la masini si sa fie asta diferenta? De ce influenteaza motorul la relanti doar la apasare foarte usoara? La apasari bruste, puternice, nu are nici o treaba. In plus, de 3-4 zile merg cu mufa electrovalvei scoasa, masina nu mai face nimic, oricat m-as juca cu pedala de frana. Astept pareri :)
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
In mod sigur la tine pedala de frana merge mai greu, fata de cealalta, si vacuum poate lua si din galeria de admisie a motorului pentru ca in final pedala de frana sa se apese mai usor, daca ai scos mufa tata din electrovalva, pedala o asa fie si mai tare , si la viteze mari nu o sa mai poti opri masina la timp, nu e de joaca cu ce-ai facut acolo, te-ai bucurat pe moment, si iti pui in pericol viata ta si a celorlalti, posibil ca servo frana ( membrana din interiorul buteliei de servo-frana) are mici crapaturi , dar la orice service te-ai duce iti va spune acelasi lucru, se poate inlocui si asta e.
Link to comment
Share on other sites

Salut, o sa testez sa vedem, desi mi s-a spus ca nu are nimic frana, si in plus valva aceea electrica e pusa pe un circuit suplimentar cumva, aer isi poate lua in continuare de la motor, de asta nu ii prea inteleg rolul, cu atat mai mult cu cat la restul masinilor nu am vazut-o. Nu se aprinde nici un bec in bord cu mufa scoasa, ciudat oricum. Se vede si in imagine ca vaccum-ul principal ca sa zic asa, nu este obturat de electrovalva, fie ea inchisa sau deschisa.

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160227/e1075763d27e374aef494c54456e5044.jpg

 

 

Sent using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Daca ai scos mufa si nu se intampla nimic in bord inseamna ca e in plus, deci o poti lasa asa cum e, dar.... frana eficienta tot nu o sa ai, pentru ca nimeni nu ti-a testat franele ..

Daca nu ma crezi , incearca sa mergi pentru cateva secunde cu 180km/h si trage-i o frana brusca si atunci o sa vezi ce se intampla. eu am fost deja patit. Recomandarea mea e sa incerci sa

repari servo-frana undeva la un service serios ,, si incearca pe cat posibil sa nu mai folosesti masina pana nu o repari. Incearca totusi si verifica minutios furtunele de la galeria de admisie pana la intrarea in butelia de servo-frana, sa nu ai poate un furtun spart/crapat sau fisurat. Ai toate sansele sa ramai fara servo exact cand nu te astepti, si asta cand vine ghinionul se intampla tocmai pe strada.

Link to comment
Share on other sites

Oricum ceva tot nu merge corect, nu te gandi ca am rezolvat problema scotand mufa. Chiar daca la relanti este ok, la schimb de trepte de viteza in inferioara, cu ambreiaj+frana(semafor sau incetinire serioasa in intersectii), cateodata scade turatia pana tremura motorul. Este foarte deranjant. Si nu am gasit o serie de pasi 100% repetitivi sa pot sa demonstrez cuiva si sa se uite clar la problema.

 

 

Sent using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Ca sa verifici daca vre-un furtun iti face figuri ,nu ai nevoie de mecanici, doar scoti cate un furtun si-l verifici atent , a 2-a chestie e ca sui un mecanic la volan si ii arati ce se intampla, eventual ii spui si mura in gura, poate pricepe careva, a 3-a e ca la tine electrovalva ramane deschisa in permanenta, a 4-a e ca din cauza uzurii motorului ( diferente de compresie intre pistoane , uzura diferita a injectoarelor, timpi de deschidere diferiti pe fiecare injector, calibrare eronata a debitmetrului,etc) iti apare acel tremurat dimineata, Cea mai ieftina rezolvare e ca sa modifici din software in asa fel ca

dupa prima cheie turatia motorului sa fie un pic mai mare decat cea actuala, Daca nu se poate prin software ,se poate face hardware prin adaugarea unui modul.

Circuitul de relanti este comandat de catre senzorul de temperatura al motorului sau al radiatorului , un soi de soc electronic., astfel ar trebui ca turatia la relanti sa fie cu atat mai mare cu cat afara este mai frig. Va trebui sa verifici senzorul de temperatura al apei , sau cel al motorului,( sau cum e la tine pe masina).

Link to comment
Share on other sites

Voi reveni cu raspunsuri, insa legat de turatia de la relanti, s-a incercat cresterea ei din soft, nu a ajutat din pacate (nici nu am mai modificat-o la loc de atunci). Legat de electrovalva, la asta m-am gandit si eu, ca nu inchide, avand in vedere ca la masina cu care comparam mai demult auzieai si simteai un click in acea electrovalva cand apasai frana (cu masina pe loc in parcare). Nu am gasit ulterior o piesa sa pot testa, pe masina mea. Insa aici vine o alta nelamurire de-a mea si anume de unde primeste comanda electrovalva? Strict electric nu stiu daca e, are doar 2 fire, nu are fir de comanda, legat de "frana", ar fi banal. Daca e comandata de presiune, atunci e clar ca degeaba voi testa sau schimba piesa, ca problema poate fi total din alta parte. Voi verifica si furtunele, am zis si eu sa le verifice, dar ar fi ok. Sigur nu sunt alea mi-au spus, ca sunt scurte, din alea tari din plastic, si putine. O sa le verific eu totusi inainte sa mai cer altuia sa o faca. Multumesc mult!

 

 

Sent using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Pe furtune nu am gasit leaks, sa nu fie din alta parte, insa cred ca voi cere undeva sa facem un test cu fum, e mai eficient cu siguranta. Am verificat si pedala, nu simt sincer nici o diferenta daca scot mufa de la electrovalva. Nu vreau sa fiu gigi contra, dar chiar nu simt, poate sunt eu de vina :). Am facut insa un alt test, motor cald cu situatiile cu si fara mufa conectata la valva, porniri cu motor cald. In cazul in care mufa este scoasa, pornirea e impecabila. Cu mufa conectata, nu. Se vede aici:

 

 

 

Sent using Tapatalk

 

Cu mufa scoasa, pornire impecabila, aici:

 

 

Sent using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Normal ca e vorba de un senzor de presiune la actionarea pedalei de frana, acea electrovalva e actionata de un modul electronic ce verifica buna functionare a sistemului de servo -frana, de aceea spuneam mai sus , ca ar trebui sa iti apara pe un tester, erori in legatura cu lipsa de vacuum( senzorul o sesiseaza + scaderea turatiei in orice situatie= ERORI).Tot ce este sub limita normala a relantiului + temperatura motorului ,vor apare ca erori. Daca spui ca nu sunt furtunele de vina ,atunci nu ramane decat membrana din butelia de servo, e un sistem foarte simplu care ajuta sa impinga odata cu tine, ca in final pedala de frana sa actioneze mai usor. Nu prea imi vine sa cred ca un service nu stie cu ce se mananca servo-frana, si erori nu apar. Electrovalva nu are nimic, degeaba o schimbi.Pana la urma nici nu trebuie sa stii mecanica ca sa schimbi o piesa, la tine este o problema mecanica care pana la urma face ca presiunea de vacuum sa scada foarte mult.

Daca nu ma crezi incearca asa:slabeste furtunul ( la relanti) care leaga galeria de admisie cu pompa de servo, nu furtunul pe care se afla electrovalva, slabeste acel furtun mai mult , si incearca sa-l indepartezi putin de galeria de admisie, o sa obtii acelasi efect ca si cand ai apasa pedala de frana (cu motorul la relanti). Te las pe tine sa tragi concluzia. Legat de turatia de la relanti ti-am spus si o mai repet de inca 10 ori e legata de senzorul de temperatura al motorului sau al al radiatorului(depinde cum e la tine), daca senzorul e defect sau iesit din parametri, prost va merge si la relanti.asta o stie orice mecanic. Pe blogul meu gasesti o mica descriere a functionarii senzorilor de temperatura cat si modificarea hardware in cazul in care senzorul nu functioneaza corect: http://bmw-roads.blogspot.ro/p/senzorii-de-temperatura.html

Tot la mine gasesti si principiul de functionare al motorului (descrierea este preluata de la altcineva), cat si ceva erori ce apar pe tester, legat de relantiu, sub videoclip ai descrierea amanuntita:

http://bmw-roads.blogspot.ro/p/principiul-functionare.html

Link to comment
Share on other sites

O sa verific la alt service, dar erori nu inregistreaza, am facut 3 diagnoze, s-au uitat si la parametri. Unul a fost la reprezentanta, nu sunt nebun :). Mersi si de link-uri, o sa citesc si mai revin cu raspunsuri de indata ce aflu ceva nou. Iti multumesc pentru rabdare, abia astept sa o rezolv, unii merg pe ideea ca nu e noua masina, normal ca nu mai merge ca la inceput, e inadmisibil dupa parerea mea. Am mai primit o recomandare legata de leaks, cum ca motorul nu da erori decat daca long fuel trim este mare de 15% parca si totusi motorul nu ar functiona corect inca de la 8%. Colectez cat de multe aspecte pot ca sa le pot prezenta si eu mai departe, ma irita cand nu-si dau interesul destul si le aduc eu teme de casa.

 

 

Sent using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Postul e vechi insa cum OP nu ne-a mai spus nimic, vreau sa dau eu un raspuns, poate este de ajutor.

Am avut o problema foarte asemanatoare cu cea postata aici, scaderea turatiei la relanti, in special cand apasam frana, la Fiat Punto. Am descoperit ca era cauzata de o fisura jn furtunul aerisitor, "breather"-ul. Am reparat problema si totul merge cum trebuie. La Punto nu am valva PCV, deci corespondentul e fie in furtunul valvei PCV, fie furtunul aerisitor.

Tot legat de aceasta problema, pentru ca OP ne-a spus ca a inlocuit valva PCV si a verificat furtunele, deci nu cred ca era de acolo la el, aceeasi problema, care fizic este data de accesul de aer necontrolat in admisie, poate fi data (am avut in trecut) de garniturile galeriei de admisie. Cand acestea sunt uzate, nu mai fac izolarea admisiei aer, problema foarte importanta, iar efectele sunt exact acelea descrise in acest post.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.