BMWClub: Problema 116i relanti si zgomot - BMWClub

Jump to content

Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Problema 116i relanti si zgomot Rate Topic: ***-- 2 Votes

#1 User is offline   BtZ 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 20
  • Joined: 17-October 15
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Posted 18 October 2015 - 08:20

Voi descrie 2 probleme diferite:
1.Salut, dupa cum apare si in titlu, va descriu putin o situatie pe care nu o inteleg pe deplin. La masina mea, 116i e87, am o problema care persista poate si de 1 an si anume fluctuatii la relanti dar pana zilele trecute nu reuseam sa leg aceste probleme de nimic. Pe diagnoze nu gasisem nimic, atat la BMW cat si la alte service-uri auto, toate erau in parametrii, fara erori. Dimineata cand pornesc motorul prima data si e rece afara (vara parca nu sesizam) acul de la turatie scade si are o tentativa de a cobori din prima sub 1000rot/min, dupa care masina tremura si se tureaza peste 1000, foarte putin si ramane acolo pana se incalzeste si de aici totul e normal. Mentionez ca am AC pornit mereu. Dupa o vizita la service, mi-au facut o recalibrare a masinii din ce am inteles eu pe partea de admisie/etc/ ceva cu un clik, parca masina merge mai bine, nu dimineata ci per total, nu e autosugestie deoarece am testat mai bine de o saptamana. Dar, cum dimineata, problema cu tremuratul la rece a ramas, am tot incercat sa testez diverse situatii si am inceput sa testez cu AC oprit. Dimineata este mai ok, aproape insesizabil, poate e si normal cum face si am devenit eu paranoic, dar in schimb am observat alta chestie acum. La semafor cand stationez, imi sprijin pur si simplu piciorul pe pedala de frana, iar o data la ceva timp scade turatia motorului spre 400-500 rot, tremura, apoi revine, este si mai urat decat dimineata. Eu umbland doar cu AC pornit nu am sesizat decat acum chestia asta. Si asa am inceput sa analizez partea cu frana, tot ma joc cu pedala, nu apas foarte tare (abia pui piciorul)si atunci ceva nu ii place masinii si tremura. Dar, nu mereu, nu la fiecare pedala apasata fin. Mergand pe firul asta, am dat de o masina cu motor similar unde am comparat ceva. Din cate mi s-a spus si am si vazut, exista o electrovalva de vaccum (cod piesa 11617580782) pentru a-ti usura tie sa apesi pe pedala, isi ia vaccum uneori de la motor(sper sa nu spun prostii, cam asa am inteles). Bun, si avand masina identica la proba, am testat o chestie, si anume: la apasarea franei valva respectiva care ar inchide/sau deschide circuitul suplimentar de aer la masina mea nu simti si nu suna ca ar functiona, iar la cealalta da. Totusi, e ciudat ca la scoaterea sau conectarea mufei electrice la valva, se aude un clik electric, deci teoretic functioneaza ceva si la mine. De asta este dilema mai mare, merge sau nu valva? Poate sa fie soft diferit la masini si sa fie asta diferenta? De ce influenteaza motorul la relanti doar la apasare foarte usoara? La apasari bruste, puternice, nu are nici o treaba. In plus, de 3-4 zile merg cu mufa electrovalvei scoasa, masina nu mai face nimic, oricat m-as juca cu pedala de frana. Astept pareri :)

2.

2. am un sunet ciudat dupa prima plecare de pe loc, cand ating viteza de 20-25km/h. Face doar o singura data de cand pornesc motorul, si doar la viteza reapectiva, indiferent de cat timp imi ia sa ajung la viteza asta sau in ce treapta sunt. (Daca plec repede de pe loc, suna repede, daca merg 30 de min in treapta 1-a cu 5Km/h nu suna - deci e legat doar de viteza). Sunetul il pot reproduce de fiecare data, opresti motorul si il repornesti imediat, absolut de fiecare data suna, indiferent de ce mai incerc sa fac la pedale,apasate,neapasate. Este ca un "clank" si simt inclusiv o vibratie in pedale cand se aude. Am intrebat la service-uri, nimeni nu stie..
0

#2 User is offline   Andreitks 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 28
  • Joined: 14-April 15
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 27 October 2015 - 10:07

Am si eu un 116i de 2000cm cu 60000km...si face cam la fel!Am aceleasi fluctuatii de care vorbesti si tu dar parca nu sunt asa accentuate,fluctueaza foarte putin(100-200 ture) dar indeajuns sa te scoata din sarite.Si mie mi se pare ca nu face doar cand stai pe loc,parca si cand iei piciorul de pe aceleratie si scade sub 1500 de ture are aceasta fluctuatie.
Initial am crezut ca este de la distributie,si aia zornaia,am schimbat-o dar fluctuatiile nu au disparut.
Joi ma duc la Bavaria sa mai fac o constatare,poate isi dau seama ce are.
0

#3 User is offline   BtZ 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 20
  • Joined: 17-October 15
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Posted 27 October 2015 - 18:05

Bafta! La mine nu au gasit nimic, revino cu un comentariu te rog dupa constatare :)


Sent using Tapatalk
0

#4 User is offline   John92 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 278
  • Joined: 12-May 15
  • Gender:Male
  • Location:BUZAU

Posted 27 October 2015 - 18:16

Probleme cu relantiul le am si eu la 116i, pana saptamana trecuta nu dadea nici macar o eroare la orice test, dar de curand mi s-a aprins becul check engine in bord si am mers iar la test si sonda lambda este obosita. Nu am reusit sa o schimb inca. Revin cu pareri dupa ce merg la service.
0

#5 User is offline   BtZ 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 20
  • Joined: 17-October 15
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Posted 03 November 2015 - 07:32

Cati km are masina de care spui john92? Eu am pus mufa respectiva inapoi, dupa ce am umblat cu ea scoasa cateva zile, acum nu imi mai face nimic la stop, dar face cateodata in mers, nu stiu, mai astept, poate da ceva erori in final...


Sent using Tapatalk
0

#6 User is offline   Andreitks 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 28
  • Joined: 14-April 15
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 08 November 2015 - 23:31

Au fost bujiile, le am schimbat și merge normal acum.

Trimis de pe al meu SM-G900F folosind Tapatalk
0

#7 User is offline   gheara 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 16
  • Joined: 07-July 09

Posted 24 November 2015 - 10:38

Ce bujii ai folosit. Eu le-am schimbat la al meu E87 116i, am pus BERU si am impresia ca acum, dupa 3500KM au aparut ceva fluctuatii.
Tu ce fel de bujii ai folosit?
0

#8 User is offline   vali02 

  • nceptor
  • Group: Members
  • Posts: 75
  • Joined: 05-December 15

Posted 22 December 2015 - 17:30

Fluctuatiile la relanti sunt cauzate de vacuum leaks sau un idle control valve murdar. Curata idle valve control si daca tot fluctueaza faceti un smoke test la intake si trebuie reparat partiile pe unde iese fumul. La vacuum leak computerul nu da eroare decat cand este mai mare de %15 si eroarea va fii "O2 sensor indicated lean condition" adica eroare la sonda lambda este related. Nu este obosit senzorul ci intra aer nemonitorizat in motor. Motorul va avea probleme cand fuel trimul este mai mare decat 8% dar nu da eroare pana la %15. Se poate vedea si cu un tester daca va uitati la "long term fuel trim" daca este mai mare decat %5 este vacuum leak.

This post has been edited by vali02: 22 December 2015 - 17:32

0

#9 User is offline   Tiuca Alin Vasile 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 11
  • Joined: 30-January 16
  • Gender:Male

Posted 13 May 2017 - 14:26

Schimbati debitmetrul de aer
0

Share this topic:


Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users


www.bmwclub.ro trafic.ro