Jump to content

Pornire grea E45 316ti Rateuri Admisie la rece.


Recommended Posts

Pentru cei care se pricep si care pot da o mana de ajutor...am sa descriu problema. BMW e46 316 ti motor N42B18A km reali 130000. Achizitionat din Germania avand ceva probleme motor (pornea greu, parea ca merge in 3 pistoane , abia urcai o panta cu ea, uneori se oprea din mers, relantiu neregulat, lipsa putere, check motor aprins si in unele cazuri cu aprinderi intermitente)

Masina a venit pe roti din germania 1500 km.

La tester masina prezenta Misfire cilindru 1 si 4, senzor MAP, sonda lambda bank 1 inainte catalizator.

 

 

Dupa ce am schimbat senzor temperatura lichid racire, senzor MAP( indicat la tester), bujii noi, am inversat bobinele intre ele, furtun valva pcv situatia nu s-a inbunatatit. La sugestia unui prieten am inlocuit pt proba kitul de pornire:calculatorul ECU cheie modul. Situatia s-a schimbat spre bine insa au ramas probleme. In prezent testerul imi indica urmatoarele erori: Inainte de oxigen bank 1 (sonda lambda care reglementeaza amestecul oxigen/aer presupun), senzor axa came evacuare si caracteristica racire.

Inca ceva- distributia este noua si a fost verificata. Curiozitatea si intrebarea este : de ce s-a schimbat distributia la 130000km?

Precizez ca senzorul axa came evacuare l-am schimbat cu alti doi senzori functionali si eroarea reapare. (Ma gandesc sa verific cablajul senzorului pana in ECU)

 

Am verificat compresia si totul pare in regula. In prezent masina porneste foarte greu la RECE. la primele chei motorul nu atinge o turatie normala. Motorul se zguduie, merge imprastiat si da rateuri in galeria de admisie. Precizez ca motorul se opreste in 5-10 secunde intrucat nu reuseste sa se stabilizeze (turometrul danseaza de la aprox 200RPM pana la 1000 RPM si inapoi) Insa, la a treia cheie daca tin pedala de acceleratie apasata la jumatate, motorul porneste, se ridica in 2-3000 ture dupa care se stabilizeaza si ruleaza aproximativ normal (motorul se tureaza destul de greu). Dupa circa 5 minute de functionare motorul incepe sa ruleze bine, merge rotund, se tureaza usor si trage destul de bine. Consum cam ridicat si miros excesiv de benzina.

 

Am mers pana in prezent la cativa mecanici (unii dintre ei specialisti BMW - autoproclamati cred pt nici unul nu a fost in stare sa-mi prezinte un diagnostic real)

 

Poate cineva s-a mai lovit de probleme asemanatoare si imi poate poate da o idee. Multumesc anticipat.

Link to comment
Share on other sites

Am verificat compresia si totul pare in regula. In prezent masina porneste foarte greu la RECE. la primele chei motorul nu atinge o turatie normala. Motorul se zguduie, merge imprastiat si da rateuri in galeria de admisie. Precizez ca motorul se opreste in 5-10 secunde intrucat nu reuseste sa se stabilizeze (turometrul danseaza de la aprox 200RPM pana la 1000 RPM si inapoi)

 

cam asa ceva am patit eu dupa ce am schimbat debitmetrul original Bosch(tremura masina la rece) cu unul noname...am revenit la cel vechi urmând sa cumpar ceva mai de calitate...masina porneste mai bine cu debitmetrul vechi si nu mai moare motorul la prima cheie

Link to comment
Share on other sites

cred ca o sa incerc cu un alt debitmetru. crezi ca se potriveste de pe 318i N42B20A? Detin un alt auto BMW cu acest motor si as putea incerca dar nu stiu daca se potriveste. Stiu ca diferenta intre N42B18 si N42B20 este legata de capacitatea cilindrica, majoritatea pieselor din motor fiind aceleasi.
Link to comment
Share on other sites

Ai putea incerca pentru inceput doar sa scoti mufa debitmetrului; in cel moment, motorul intra intr-un fel de limp mode, iar computerul nu mai tine cont de semnalul debitmetrului, ci va folosi niste harti prestabilite; in mod normal, daca debitmetrul este defect, masina merge mai bine cu mufa scoasa.Din cate stiu, N42B18A si N42B20 au acelasi debitmetru.

 

Esti sigur ca distributia a fost bine pusa la punct?

 

Incearca sa folosesti un tester "dedicat" bmw, gen inpa sau dis, si eventual pe langa erorile stocate, sa urmaresti live cam ce se intampla cu parametrii motorului in timpul functionarii.

 

Esti sigur ca nu ai erori la valvetronic?

Edited by Eugen B
Link to comment
Share on other sites

Distributia a fost verificata de 2 ori. s-au pus calele si totul este in regul din acest punct de vedere. Am sa incerc sa scot mufa de la debitmetru pt a vedea daca se modifica ceva la pornire. La valvetronic nu am vazut nici o eroare pe tester....dar asa cum ai spus, nu am testat masina cu un tester dedicat BMW, ci cu unul multi marca. Poate influenta Valvetronicul pornirea motorului? Problema mea se refera excliusiv la pornirea la Rece...dupa ce se incalzeste, motorul ruleaza foarte frumos, rotund, fara intreruperi.
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Am rezolvat, partial . :thumbsup: Se pare ca sfatul privind debitmetru a fost util.Am schimbat debitmetrul cu unul original Bosch second hand. Acum porneste fara probleme chiar si la temperatura scazuta. Motorul merge rotund. Am mai ramas cu codul de eroare privind senzorul axa came evacuare (2782).Precizez ca am schimbat senzorul insa acesta reapare la tester. Este posibil ca cititorul sa reprezinte sursa codului de eroare?
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.