Jump to content

1993 BMW 520i


drujbex

Recommended Posts

@MuciX: da, stiu - voi mai studia, sa fie fasneata versus a putea merge linistit cu 130 fara sa evacueze banconte de 10 ron :no:

 

momentan prioritatile sunt: s-o pun pe numele meu (abia astept sa dau 1300 ron anual pe RCA! nu, nu mi-am convins niciunu' din parinti s-o ia pe numele lor, sunt niste deosebiti), s-o scot din service si sa ma asigur ca pierderile de ulei sub sub 150-200ml / 1000km.

 

redimensionat pozele de pe pagina anterioara ca erau cam mari:

 

http://i.imgur.com/NnqyokS.jpg

http://i.imgur.com/Oo7BcIy.jpg

http://i.imgur.com/wHUyx4W.jpg

http://i.imgur.com/j0sZ5CJ.jpg

http://i.imgur.com/JQbbVpq.jpg

http://i.imgur.com/iXcndqW.jpg

Edited by drujbex
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Superba masina ta ! Eu zic ca isi face banii masina ( nu imi place ca nu are motorul original , dar poate fi bine si rau).

Stiu sentimentul de a da 1300 Ron pe asigurare.

Eu am 1000lei/6luni sunt ceva mai tanar ca tine cred.

Link to comment
Share on other sites

voi confirma ca-si "face banii" imediat ce-o s-o am pe numele meu, atat la fiscal, cat si la militie.

 

azi ma duc cu certificatu' fiscal la taxe si impozite ca s-o trec pe numele meu. autentificarea si restu' pasilor pt inmatriculare... sper saptamana urmatoare!

 

motorul nu e original, insa e totusi un motor care s-a pus pe caroseria asta :D, good enough, mai ales ca, daca e sa crezi internetu', m50b20 consuma la fel de mult fiind in acelasi timp sensibil mai puturos.

 

acum, asta cu motor original e o discutie lunga cu multe nuante; cu riscul de-a imi pune tot forumu' in cap, eu unu' sunt un mare fan LS-swaps; de-as avea resursele si de-as trai intr-o tara normala unde orice proiect obtine omologare atata timp cat nu pune in pericol siguranta participantilor la trafic, i-as pune un LS9 pronto :D dar, in acelasi timp, apreciez si masinile originale si ingrijite. din curtea BMW, un swap ft interesant ar fi v10-le de m5 e60.

 

partea cu angrenaju' stergatoarelor nu am inteles-o :D

 

@Oaky: eu am 27, nu stiu daca e important cat sub 30 ai.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Update: am luat-o din service, n-am mers suficient cu ea cat sa-mi dau seama daca a disparut consumul de ulei. Daca tot consuma, o trec de la 10w60 la 10w40 (cum a venit din fabrica) si daca tot consuma, voi incepe sa ma ingrijorez :D

 

Desi toti imi spun ca nu e o problema cu care sa-mi fac griji, ma tot streseaza mirosul de benzina pronuntat al gazelor de esapament.

Masina merge "bogat" si la propriu si la figurat, consumul ducandu-se lejer spre 20 cand e rece afara (nu ma astept la consum de 1.4 TDI, stiu in ce m-am bagat, dar mai stiu si ca un consum normal in oras pentru o astfel de masina e 15-16, nu 20).

Posibila explicatie: sonda lambda sta foarte in spate (imediat inainte de cats adica pe la a doua treime din lungimea totala a esapamentului) si dureaza pana ajunge la temperatura de operare.

 

In afara de miros, mai scoate si ft mult abur la rece, dar am inteles ca e de asemenea normal avand in vedere lungimea generoasa a esapamentului - unde se depune condens care scapa sub forma de aburi.

 

Ce am verificat pana acum:

- daca-i 'desurubez' mufa de la debitmetru, tuseste cateva secunde, si pe urma isi revine si merge rotund, deci ceva face debitmetru acolo :p

- sonda lambda e noua, NGK, i-a schimbat-o fostul propietar si se vede clar ca e noua.

 

As vrea deci sa ma bag la niste retro-computing si sa-i trag o diagnoza. Am fost surprins placut sa aflu de existenta acestei interfete http://www.carsoftsales.com/bmw/carsoft_bmw.htm care se gaseste in SUA cu preturi intre 30-50 dolari si pe la 170-190 RON la noi.

 

A folosit asa ceva vreunu' din voi pana acum?

Link to comment
Share on other sites

N-am apucat, dar aia e ce trebuie.

 

Eu m-am incapatanat sa fac INPA sa mearga si nu am reusit. Urmatorul pas ar fi fost sa iau Carsoft. :)

 

Foloseste manualul de service Bentley si masoara tot ce e electric pe motor si are efect in functionarea optima a lui. Ai mai putea merge la ITP, sa vezi cum stai cu noxele.

Link to comment
Share on other sites

@MyKe: Super, Carsoft it is. Singura 'problema' pe care o vad e ca desi nu duc lipsa de laptop-uri 'din 1900 toamna', cu port serial, bateriile tin de la deloc la 5 minute. Eh, gasesc si-un invertor 12v - 220v, ceva.

 

@poope: merci! nu am poze cu interiorul, pozele de mai sus sunt facute de concubina care detine si talent si aparatura, si care momentan nu e-n tara. eu am un doar un smartphone obosit cu lentila matuita care face niste poze groaznice :D

 

ca idee, interiorul e negru complet, fete de usi de piele, scaune de piele recaro cu reglare electrica. e-n stare buna spre foarte buna.

 

---

 

desi planuiam weekendul asta sa ies putin din oras cu cazanul, timpul nu prea mi-a permis asa ca m-am multumit cu niste ture prelungite prin bucuresti, noaptea.

 

Concluzii:

- motorului ii place MULT mai mult sa fie alergat decat sa fie menajat. Suna mai bine, parca si consumu' e mai mic la 3000 constant decat la 2000 constant - asta daca ne putem baza pe indicatorul de consum instantaneu

- desi are 255 pe spate si rotile in general au o masa inertiala semnificativa, rupe aderenta inclusiv cand ii dai a doua, like!

- aburii dispar dupa vreo jumatate de ora, gazele de evacuare devin invizibile, insa mirosul de benzina ramane - to be further investigated dupa ce pun carsoft-ul la punct.

- nu-mi dau inca seama daca mai papa ulei.

Link to comment
Share on other sites

abur la rece e normal da la mine cu M54,legat de mirosul de benzina,masina merge bogat so e posibil sa ai un senzor mort.Teoretic cu Carsoft o sa te poti conecta,practic e de vazut.in cat timp se incalzeste motorul?

 

revenind

 

So as it turns out the car does have a coolant temperature switch that sends feedback to the ECU. It is located under the intake manifold behind the oil filter. It was reading 2.8 ohms at normal operating temperature instead of the .27 - .40 ohms it should have reported. Needless to say the computer thought the car was cold and as a result it was running rich which caused it to fail the emissions

 

pe senzorul asta as paria pana acum.

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

@alex230ro: hmm... imi voi face deci de lucru cu prima ocazie cand pot inspecta compartimentu' motor pe zi, si voi cauta acel senzor. merci de pont.

 

mi-ar placea sa fie ceva atat de simplu.

 

buna ideea cu ITP-ul.

 

Tre' sa dau totusi o tura rapida pe la taica-miu prin debara, se pare ca laptop-urile mele vechi (gen din 2005 sau ceva), un IBM si un HP, nu sunt suficient de deprecated cat sa aiba si port serial. No worries, se va gasi.

Link to comment
Share on other sites

vezi ca exista adaptor usb to serial si numai te chinui atat ). poti folosi orice laptop cu baterie

exista si mai ieftine dar asta l am folosit eu si merge f bine

 

 

 

http://www.cel.ro/accesorii/adaptor-aten-usb_to_serial-converter-l/?gclid=Cj0KEQiA7rmzBRDezri2r6bz1qYBEiQAg-YEtgcqD3N_ivyEBgjXjl4teQmU8BJe7Z_uIIpVespXZAUaAhC88P8HAQ

 

73 de ron

 

ps de fapt te ajut eu cu un adaptor ca si asa numai am ce sa fac cu el acum cateva zile eram pregatit sa arunc la gunoi unul. Da mi pm cu datele tale si platesti doar curierul

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

@MyKe: intr'adevar, si mie mi se pare ca simt diferenta cu benzina mai scumpa, da' mirosu' esapamentului ramane la fel :D

 

@malasorte: merci! ti-am trimis PM. Ar fi ideal sa mearga prin acest adaptor si eventual pe Windows 10 :D

 

Intre timp mi-am luat si interfata de pe olx (150 ron), astept sa soseasca.

 

N-am apucat sa cobor la masina pe lumina sa verific senzorul de care zice @alex230ro

Link to comment
Share on other sites

@MyKe: intr'adevar, si mie mi se pare ca simt diferenta cu benzina mai scumpa, da' mirosu' esapamentului ramane la fel :D

 

@malasorte: merci! ti-am trimis PM. Ar fi ideal sa mearga prin acest adaptor si eventual pe Windows 10 :D

 

Intre timp mi-am luat si interfata de pe olx (150 ron), astept sa soseasca.

 

N-am apucat sa cobor la masina pe lumina sa verific senzorul de care zice @alex230ro

poti si pe noapte... pui o frontala pe cap si masori

Edited by poope
Link to comment
Share on other sites

Prima tentativa cu carsoft - FAIL.

Dupa chinuiala tipica cu instalarea partii de software, am coborat la masina, i-am legat testerul, i-am dat "run diagnostic", a intrat in ceva "initializing" si ... asa a ramas. Se pare ca nu putea comunica cu modulele masinii.

Banuiala mea e ca problema e data de throughput-ul transmisiei de date prin interfata seriala, voi mai investiga.

Link to comment
Share on other sites

M-am conectat cu serial, direct. Pana la urma am reusit sa citesc doar de la cateva module (la DME/DDE imi da module does not responde si se aprind niste leduri rosii pe interfata - din ce-am mai citit, trebuie verificate contactele ECU-ului cu conectorul de diagnoza de 20 de pini).

 

Imi poate recomanda cineva un mecanic bun in Bucuresti, care sa-mi faca la motor un test de compresie si de leaks? Ultima paranoie acum e ca am probleme la garnitura de chiulasa, din cauza abruilor vizibili inclusiv azi la 16 grade, dupa ce motorul s-a incalzit in parcare (acul a ajuns la mijloc)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.