Jump to content

1993 BMW 520i


drujbex

Recommended Posts

platesc vreo 200 ron, e incadrata la 1990cmc in acte.

 

taxa de la ANAF si-o recupereaza cei care au platit acum ceva ani, iar apoi (in 2013, parca?) s-a modificat formula de calcul si ar fi trebuit platit considerabil mai putin pt. aceeasi masina. din ce stiu in 2016 odata platita asa ramai.

 

ce s-a mai intamplat: mi-a crapat un furtun de benzina, dintre filtru si rezervor. am facut un adevarat dezastru ecologic in spatele blocului, siroia benzina cu asemenea presiune de sub ea ca nu intelegeam cum poate sa mai stea totusi pornita si sa tina relantiul...am comandat furtunul si am dus masina pe platforma la service in dimineata asta...

 

daca tot e la service, i-am rugat pe cei de-acolo sa se uite si la instalatia de A/C si la toate prinderile/scuturile termice ale evacuarii.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 5 weeks later...

Guys, vreo recomandare de marca/model pentru amortizoare? F+R

 

context: am masina in service pentru lucrari la suspensii si mi s-a transmis ca toate 4 amortizoarele sunt pe duca.

ei bine, fostu propietar a schimbat amortizoare+flanse acum maaaaxim 2 ani. wtf, m-a mintit, a pus niste chinezarii, sau asta e uzura normala pt. 5000 de km?

 

am roti de 18 inch si suspensie M tech. Inteleg perfect ca n-o sa 'reziste' ca la logan 1.4. Totusi, jantele mele nu sunt niste chinezarii de 343 kilograme. Sunt style 37 care s-au pus chiar si pe aceasta caroserie (pe M5-ul de 3.8).

 

In niciun caz nu vreau sa ma zgarcesc, prefer sa le schimb cate 2 decat sa revin peste 1 an cu aceleasi probleme. In acelasi timp nu pot nici sa bugetez bilstein-uri de 800 ron bucata.

 

Plz help.

Link to comment
Share on other sites

mi s-a transmis ca toate 4 amortizoarele sunt pe duca.

ei bine, fostu propietar a schimbat amortizoare+flanse acum maaaaxim 2 ani. wtf, m-a mintit, a pus niste chinezarii, sau asta e uzura normala pt. 5000 de km?

 

Si cum si-au dat seama? Sunt standuri de testare automate care supun rotile la oscilatii pe verticala si masoara frecventa de rezonanta.

Link to comment
Share on other sites

5000 de km? roti de 18 inch si suspensie M tech. bilstein-uri de 800 ron bucata.

....

Plz help.

 

5000 si ceva de km am eu acum cu 520i-ul de cand am luat-o,iar suspensia spate e clar ca trebuie schimbata! simptomele sunt ca se "leagana" in curbe precum o barca pe lac daca se ridica vreunul in picioare in barca...

la roti pe 18" n-aveau cum sa reziste mult,ca drumurile noastre sunt proaste,ca sa fiu "diplomat"...

Suspensia M-tech e scumpa cu draci... bine, masina sta pe drum intr-un mare fel, dar si cand vine vb de schimbat cu piese noi!

vezi aici,ce si cum:

eu m-am "luptat" asta-vara de am zis ca innebunesc,sa schimb amortizoarele fata... n-am avut prea mare succes... flanse cam greu de gasit, amortizoare la fel... 6 amortizoare le-am returnat,numai unul s-a potrivit... m-am resemnat si am lasat-o asa.. :blink:

dar pe spate cred ca o sa ma chinui ceva mai mult ca nu-mi place cum face pe curbe!

 

http://www.schmiedmann.com/5_series/E34/Spare_parts_brakes-chassi-suspenssion_etc/Shock_absorbers-springs_and_accessories.htm

Edited by gowriel1982
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Si cum si-au dat seama? Sunt standuri de testare automate care supun rotile la oscilatii pe verticala si masoara frecventa de rezonanta.

 

nu stiu sa-ti raspund. am lasat-o la un mecanic care mananca e34 pe paine, si el a dat diagnosticu'.

masina e joasa din fabrica, n-o sa se comporte ca alte masini cu amortizoarele terminate, gen topait la orice denivelare. din ce-am vazut pe net, nici metoda 'clasica' de'a iti testa amortizoarele, anume sa apesi masina pe colturi si sa observi cum revine, nu prea se aplica la e34.

 

cel mai bine i-as descrie comportamentul actual ca fiind putin 'all over the place' cand treci peste denivelari.

 

mi-ar placea niste bilstein-uri b6 dar cred ca sparg pusculita si-o sa dureze mult s-o 'lipesc' la loc. am aflat ca fabrica e la sibiu, o sa dau totusi un telefon sa vad ce si cum.

 

 

@gowriel: daca se leagana atunci e clar. pe spate se schimba putin mai complicat, trebuie sa umbli la bancheta.

Edited by drujbex
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

nu stiu sa-ti raspund. am lasat-o la un mecanic care mananca e34 pe paine, si el a dat diagnosticu'.

masina e joasa din fabrica, n-o sa se comporte ca alte masini cu amortizoarele terminate, gen topait la orice denivelare. din ce-am vazut pe net, nici metoda 'clasica' de'a iti testa amortizoarele, anume sa apesi masina pe colturi si sa observi cum revine, nu prea se aplica la e34.

 

Daca vrei un test de amortizoare te poti duce la BMW Auto Filaret de exemplu. Este ~100ron si ti le verifica direct pe masina.

Link to comment
Share on other sites

nu stiu sa-ti raspund. am lasat-o la un mecanic care mananca e34 pe paine, si el a dat diagnosticu'.

masina e joasa din fabrica, n-o sa se comporte ca alte masini cu amortizoarele terminate, gen topait la orice denivelare. din ce-am vazut pe net, nici metoda 'clasica' de'a iti testa amortizoarele, anume sa apesi masina pe colturi si sa observi cum revine, nu prea se aplica la e34.

 

cel mai bine i-as descrie comportamentul actual ca fiind putin 'all over the place' cand treci peste denivelari.

 

mi-ar placea niste bilstein-uri b6 dar cred ca sparg pusculita si-o sa dureze mult s-o 'lipesc' la loc. am aflat ca fabrica e la sibiu, o sa dau totusi un telefon sa vad ce si cum.

 

 

@gowriel: daca se leagana atunci e clar. pe spate se schimba putin mai complicat, trebuie sa umbli la bancheta.

 

DA... am "observat" si eu ca n-o sa ajung prea usor la cele 3 suruburi+cel de pe mijloc...

problema la mine este ca sistemul de rabatare a banchetei nu mai functioneaza si dupa ce m-am si bagat in portbagaj intr-o dupa-amiaza incercand sa ajung la acest sistem,tot n-am reusit... am ajuns la flansa sus dupa ce am scos un coltar,dar tot inca n-am aflat cum naiba se scoate toata bancheta spate ca sa schimb intr-un final amortizoarele... sa nu ma apuce nervii si pun flexul cu panza de 125mm/1.6mm pe toata "treaba"...

Deci ,bilstein FACE AMORTIZOARE la sibiu?! te rog spune-mi si mie telefonul lor,ca-s prea curios :hyper:

daca devine imprecisa masina sau directia cand treci peste denivelari ai ceva probleme la bieletele de directie,CRED...

spun si eu din ce mi-au zis cei ce au schimbat toate bratele si bielete +ce o mai fi p-acolo la directie,ca aveam un portbagaj plin de piese noi pentru directie(au venit odata cu masina bonus...). la masina mea, doar se leagana/apleaca cam mult pe curbe in rest chiar de sunt denivelari nu conteaza ,tot unde o "indrept" merge! B)

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

S-ar putea sa ai o surpriza si sa cumperi amortizoare degeaba. Sentimentul de "all over the place" nu e dat de ele, ci de articulatii. Cum sunt bucsele mari de care ti-am zis?

 

Pe un test de amortizoare la Autosoft Militari am dat 19 lei.

Edited by MyKe
Link to comment
Share on other sites

bine zici - ala chiar va fi urmatoru' pas.

contextu face sa nu fi gasit amortizoare m-tech, nicaieri in romania, nici macar sachs/boge.

 

ieri m-au sunat de la epiesa si mi-au dat-o pe "clasica" cu "nu mai avem decat 1 singur pe stoc, va aducem in 7-8 zile".

 

asadar, o sa fac testele de amortizoare. daca ies ca nu sunt ok, ma gandesc sa trec la suspensie stock (si sa-mi pun amortizoare KYB si arcuri eibach)

problema e ca trebuie sa gasesc in dezmembrari piesa 1 de aici:

http://i.imgur.com/xBJixHX.jpg

 

pentru spate... nu stiu ce-mi trebuie: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?...;diagId=33_0536

 

si mai ramane intrebarea... daca piesele se gasesc greu ... si conversia la non-Mtech e posibila... nu cumva a facut-o deja unul din fostii propietari? nu stiu cum sa verific fara sa fie dat jos amortizorul ... :(

 

dar, din nou, intai test amortizoare si revin cu detaliile aici. desi mi-au zis mai multi care se pricep ca's "moi", desi mie nu mi se par.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

amortizoarele fata la E34 sunt de belea... greu de dat jos, greu de pus la loc,greu de gasit si sa se mai si potriveasca,etc...

daca nu ai deja cumpara prese de arcuri,eu nu aveam cand am umblat la suspensia fata si cu greu mi-a imprumutat un tip una! Pentru suspensia spate nu mai apelez la el, am cumparat eu YATO YT-0605 sa-mi fac treaba in liniste! :rolleyes:

Pentru E34 e normal sa fie suspensia mai moale ca doar e clasificata drept "limuzina",sau cel putin asa era pe vremea cand a aparut! Mie oricum imi place la nebunie cum se simte pe curbe,chiar imi inspira incredere si daca e sa "fuga" in vreo directie din cauza vitezei prea mari,o sa stii din timp,nu rupe aderenta/se pierde deodata! Probabil sunt de vina si cauciucurile ce le am eu pe masina(prea bune :blush: ),dar sigur e si masina+suspensiile!

Daca poti fa poze la punctele/piesele esentiale,eu n-am prea avut cum sa fac,eram prea murdar pe maini sa mai ating telefonul...

Poate intereseaza si pe altii,asa e frumos ,sa ne ajutam reciproc daca putem!

post-78170-0-76820600-1477670398_thumb.jpg

Edited by gowriel1982
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

S-ar putea sa ai o surpriza si sa cumperi amortizoare degeaba. Sentimentul de "all over the place" nu e dat de ele, ci de articulatii. Cum sunt bucsele mari de care ti-am zis?

 

Pe un test de amortizoare la Autosoft Militari am dat 19 lei.

 

Testul e bun, dar daca se apleaca prea mult in curbe abordate mai "in forta"/viteza problema este sigur la amortizoare!

Pana la urma rolul arcurilor este sa preia socurile dar amortizorul dicteaza cat de mult se lasa masina pe respectiva parte fortata in curba si cat de bun este contactul pneului cu asfaltul!

Anume,daca se lasa deodata multa greutate pe partea dreapta sau stanga,amortizoarele se intaresc progresiv si nu lasa masina sa se aplece peste o anumita limita!

Daca se intampla asta,amortizoarele nu mai functioneaza corect sau deloc,practic masina balansandu-se/leganandu-se pe arcuri!

Nu sunt vreun "expert" in amortizoare dar judecand dupa principiul de functionare al unui amortizor,cam astea sunt simptomele unor amortizoare "terminate": balans mare a intregii masini/caroserii pe curbe abordate mai tare!

Amortizoarele sport nu lasa mai deloc caroseria sa se incline prea mult,de aici si confortul mai redus dat de ele,dar stabilitate imbunatatita la viteze mari si traseu mult virajat!

Mi-ar place suspensie sport pe E34 dar nu consider ca e necesar si nici nu-s pregatit sa renunt la confort!

Am fost de curand "pasager" intr-un VW GOLF sport, si am zis ca-i stricata suspensia ,atat de tare se simteau gropitele si asfaltul in general! Dupa plimbare cand ne-am intors unde lasasem masina,E34-ul 520i, si m-am dus acasa, am zis ca m-am suit in vreo limuzina S-CLASS ,atat de placuta era suspensia la masina mea! Confort si liniste in interior,comparat cu VW GOLF al amicului!

Edited by gowriel1982
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Site-ul urmator - care nu stiu daca e o referinta - spune urmatoarele

 

"Ne-am adresat unui atelier service unde ni s-a prezentat o testare de probĂŁ a amortizoarelor. Testarea dureazĂŁ maxim 5 minute Âşi determina exact starea acestora. Rezultatul testului pe fiecare roatĂŁ Âşi pe fiecare punte, afiÂşat pe un display, indica greutatea minimĂŁ determinatĂŁ ĂŽn timpul oscilaĂžiilor raportatĂŁ la greutatea staticĂŁ pe roatĂŁ.

 

Cu cât este mai mare valoarea mãsuratã a aderenÞei pe stand cu atât este mai bunã ºi Þinuta de drum a autovehiculului testat. Valorile mãsurate pot fi apreciate astfel:

 

– AderenÞã bunĂŁ – valori peste 60%,

 

– AderenÞã acceptabilĂŁ – valori ĂŽntre 20 Âşi 60%.

 

– AderenÞã subnormalĂŁ – valori sub 20%.

 

O diferenÞã Între aderenÞele celor douã roÞi de pe aceeaºi punte mai micã de 15% este consideratã acceptabilã, iar o valoare a diferenÞei peste 15% este consideratã inacceptabilã, exageratã, ºi indicã uzura amortizorului de pe una din roÞi."

 

http://www.autoexpert.ro/verificam-amortizoarele/

 

 

Eu am o diferenta de 16%, posibil cel din dreapta sa fie mai uzat de la craterul ingrozitor pe care l-am luat acum niste luni (? - posibil sa scriu prostii) si care mi-a strambat janta si perforat anvelopa

 

Totusi, consider ca schimbarea amortizoarelor trebuie facuta curand, da' nu neaparat 'obligatoriu'. Problemele mele sunt mai degraba de la ceva bucse. O sa continui sa investighez, in primu' rand verificandu-le pe cele mentionate mai sus de Myke, cele care prind puntea spate de caroserie.

Problema e ca daca decid sa schimb flansele, de exemplu, si abia pe urma amortizoarele, o sa insemne sa platesc manopera de doua ori pentru ca cele doua operatiuni sunt 80% identice.

 

Buscele care prind puntea de caroserie © topicu' lu' Myke:

 

http://i.imgur.com/oa5o0KU.png

 

respectiv reperul 2 de aici

 

http://i.imgur.com/N0OICLj.png

 

Ia uitati: "famous clunk repair": http://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1328871-DIY-Rear-subframe-mounts-bushings-(Famous-clunk-repair)-Lots-of-pics

Aici vad ca se recomanda inlocuirea mai multor repere. Voi incerca sa le inlocuiesc pe toate.

EXACT ASTA e sunetul:

 

Simptomele nu sunt chiar cele descrise aici, adica zgomotrul nu apare la accelerari bruste si cand schimb vitezele, dar cu siguranta acestea vor fi simpotomele daca situatia se va agrava pe viitor: http://www.bmwe34.net/E34main/Maintenance/Suspension/SubframeBushing.htm

 

E clar, urmatoarea vizita la service e pt toate aceste bucse. Revin cu update-uri/poze.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

 

acum vad ca linkurile de mai sus sunt pt E46 ... in orice caz, diagrama ramane valida. Si mai ales sunetul din clipu' de mai sus.

Link to comment
Share on other sites

Si, inca un update, referitor la amortizoare:

 

Am gasit acest catalog http://www.bilstein.nl/downloads/catalogues/BILSTEIN-product-catalogue.pdf

 

De unde am extras urmatorul cod

http://i.imgur.com/f1wR9MW.png

 

Cu care daca interoghez pe e-piesa gasesc

http://www.epiesa.ro/amortizor-bilstein-34-030196-piesa-1274180.htm

 

http://i.imgur.com/HfKVSNb.png

 

Am facut acest post pt mai tarziu, cand iar ma voi enerva ca nu gasesc piese.

 

M-am hotarat, strang bani si imi voi pune amortizoare bilstein b8. Insa intai, luni sunt programat la ITP si inlocuit bucsi punte spate.

Link to comment
Share on other sites

Sa detii un benzinar 6 in linie este o adevarata aventura, cam scump cu pozele...ce facem aici? :)

 

Da' si cum se aude cand o calci pana la 6000 rpm! :hyper: sau sa o tii la 5000 ture si 170km/h pe un drum bun!

Deja isi merita fiecare ron bagat in ea/masina!

la mine se apropie 6000 km rulati si tin neaparat sa-i schimb oloiul si filtrul inainte de termen(7000 km sau pentru "zgarciti" chiar 10000 km).

si daca tot m-a "scartait" la urechi de ceva km(vreo 1000 CRED...n-am fost foarte atent...) o sa-i schimb si curelele prin fata p-acolo sa fie cat de cat silentioasa! N-am pretentii mari dar prea ma dispera scartaitul ASTA dupa ce se incalzeste...

E34 520i squeaking sound engine area

https://www.youtube.com/watch?v=4UafAF0-TT8

 

drujbex poate confirma cele spuse mai sus! E superb motorul asta 6 in linie facut de bmw! ba chiar imi pare rau ca n-au facut unul si de 4-5 litri cu DOHC dar simplu fara VANOS sa nu te doara capul dupa ceva km!

chiar adineauri am fost pasager intr-un BMW 320d din 1999 cu aproape 300000 km REALI,si vreau sa spun ca m-am speriat de cum functioneaza motorul ala!

Pana si unde tineam cotul pe usa/zona de unde deschizi portiera SE SIMTEAU VIBRATII ale motorului!

Ceva ce-mi amintea de dacia logan 1.5dci,COSMARUL MEU...

nici sa-mi dai masina cu motor diesel indiferent de marca ,si n-as conduce-o!

benzina cu 6 cilindri in linie si daca nu-ti place consumul trece-o pe GPL!

e superb motorul asta!

post-78170-0-37661400-1478185253_thumb.jpg

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

320d non-FL intr'adevar e tractoras. cel cu FL insa are common rail si e mult mai smooth. la unu' intretinut nu simti vibratii nici macar la ambreiaj sau schimbator.

 

which reminds me. am condus recent un e39 525d si tin sa spun ca peste 2000rpm cand intra turbo e racheta. cuplu cacalau, "trage" mult mai bine decat caruta mea insa ramai repede fara ture si tre' sa schimbi, pe cand m50u' urca pana la 6700rpm. in fine, benzina se si tureaza mai usor si dieselu' mai greu, senzatia e destul de diferita, da' daca se cauta "sa fii bagat in scaun", un diesel in 6 cil peste 2500cc este o alegere foarte buna.

 

raman totusi la parerea mea ca bmwu' "trebuie" sa fie cu in-line 6 pe benzina in fata, cutie manuala, tractiune spate.

DAR daca as cauta un E39 si un 530d s-ar prezenta intr'o conditie mai buna decat un 530i, n-as prea sta pe ganduri...

 

1.5dci logan e departe de'a fi un cosmar. e masina ideala de tavaleala, consuma putin, piese ieftine...

Link to comment
Share on other sites

Este este, foarte echilibrat si relativ eficient pentru ce-ti ofera :)

Dupa capul meu,masina ideala trebuie sa aiba ori motor de 4.0 litri cu 6 cilindri in linie, ori motor V12 de 6.0 litri,macar sa ai rafinament si putere! Motorul V8 cum are range roverul Vogue al amicului meu,chiar de e tot BMW M60 e o porcarie penala!

si nici macar fiabil nu e!

 

320d non-FL intr'adevar e tractoras. cel cu FL insa are common rail si e mult mai smooth. la unu' intretinut nu simti vibratii nici macar la ambreiaj sau schimbator.

 

which reminds me. am condus recent un e39 525d si tin sa spun ca peste 2000rpm cand intra turbo e racheta. cuplu cacalau, "trage" mult mai bine decat caruta mea insa ramai repede fara ture si tre' sa schimbi, pe cand m50u' urca pana la 6700rpm. in fine, benzina se si tureaza mai usor si dieselu' mai greu, senzatia e destul de diferita, da' daca se cauta "sa fii bagat in scaun", un diesel in 6 cil peste 2500cc este o alegere foarte buna.

 

raman totusi la parerea mea ca bmwu' "trebuie" sa fie cu in-line 6 pe benzina in fata, cutie manuala, tractiune spate.

DAR daca as cauta un E39 si un 530d s-ar prezenta intr'o conditie mai buna decat un 530i, n-as prea sta pe ganduri...

 

1.5dci logan e departe de'a fi un cosmar. e masina ideala de tavaleala, consuma putin, piese ieftine...

 

stiu un E39 cu motor de 3.0 litri diesel ,are consum mediu de 10 litri la suta de km ,mers in afara orasului cu 140 km/h si in oras "cam sportiv"! Bineinteles inscris tot in bulgaria ca asa-i la ramnicu-sarat! Dupa 15-20 minute de plimbat prin oras pe la orele 18:00 cand iese toata lumea de la munca,ai impresia ca esti in bulgaria la cate sunt inscrise acolo!

Sa stii ca tot n-as renunta la 6 in linie benzina pentru diesel nici sa ma bati cu o teava de otel...

cel putin pe mine ma calca pe toti nervii sa fiu mereu nevoit sa schimb vitezele ca... ATAT POATE MOTORUL DIESEL...

imi place "sa ma scap" in ea pana la 6000 ture fie in a-1a sau a-2a! treaba ce n-o poti face cu diesel-ul PENAL!

daca mai are masina si suspensii BUNE apai sa ma ierte DUMNEZEU dar nu m-as mai da jos din ACEL BMW!

Si cand ma gandesc ca mai exista si BMW E34 535i cu motorul ala GENIAL M30B35 de 211 cai si 305Nm la 4000 rpm...

I-ar mai trebui o supraalimentare(nu turbo) si deja ai cuplu ca dieselul dar si turatie ca benzina!

cam am "deviat" de la subiectul topicului...

  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

done, schimbat bucsile de la punte.

+ baterie noua

+ ITP

 

Zgomotu' de pe spate s-a diminuat dar nu stiu sincer sa zic daca a disparut complet. Pot spune ca senzatia de "slabit" pe spate nu mai exista. Am trecut ieri peste mai multe sine de tramvai si am cautat intentionat drumuri proaste si masina se simte mai 'bine asezata'.

 

Mecanicu' mi-a zis ca am bucsile aveau joc in ele si ca a fost bine ca le-am schimbat.

 

Cand mai apar niste finante ma voi ocupa si de puntea fata.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.