Jump to content

Motor distrus/compromis ! Ajutor!


Recommended Posts

Salutare!

Dragi colegi,postez si eu patania mea.Cer ajutor pt ca am ajuns intr-un impas major cu masina.

 

Masina in cauza este 116i/E87/motor N45B16a/2004/155k km(reali cat se poate,confirmati la reprezentanta).

Masina e in posesia mea din 2008/54k km.

Uleiul a fost schimbat mereu de mine cu ulei bmw 5w30 la maxim 10k(o singura data la 15 k,in rest pana in 10k,de obicei undeva intre 8.5-9.5k km).Filtre mereu mann.

La 85k km,in 2011 motorul era zgomotos,se arde o bobina,schimb bobina,la cateva zile distributia sare de la punct.

Reparata la BMW Filaret(intinzator de lant schimbat,ale nimicuri+manopera)=~1000 ron.Cei de acolo stiau de problema,unul din mecanicii care a auzit povestea,din mers a zis ca e sarita de la punct fara sa vada masina.Deci ,va faceti o idee...

Sap pe net,se pare ca motorul asta e celebru pt distributie sarita de la punct(eventual cu pagube f mari) si intinzator cu probleme.

La circa 1 an,~2012,undeva pana in 100k km,sunt sunat de la BMW Romania ca sa fiu programat pt un recall de intinzator.

Merg la Filaret si se schimba doar intinzatorul.Model nou,cod OE nou,totul gratis.Despre paguba de anul anterior,ioc decontare,e alt cod,nu se deconteaza nimic.Vad pe forumuri ca BMW stia de problema asta in UK(am gasit ceva info pe forumurile de acolo) insa la noi a facut recall-ul dupa ce eu o patisem deja.Tin sa mentionez ca la schimbarea intinzatorului pe recall,masina functiona perfect cu intinzatorul nr 2(cel care il platisem eu in urma reparatiei initiale

cand a sarit de la punct) dar am zis ca nah,poate s-a reparat problema si nu va mai fi niciodata cazul !!!.

Iarna trecuta ,la rece,cateodata masina la o pornire din 5-10-15 incercari scotea un zgomot cam ciudat,usor metalic sau de lant.Dar nu regulat.la cald,nimic.

Trec inca 3 ani de schimbarea intinzatorului pe recall(deci sunt la al treilea intinzator) si circa 55-60k km de atunci fara alte probleme.Reviziile facute in afara reprezentantei(ulei bmw original,filtre mann),ca idee...o data a fost facuta si in reprezentanta revizia.

 

Acum 3 saptamani,cumpar ulei de la un magazin online,bmw original+filtru ulei mann.Masina avea circa 9500km,am zis sa il schimb ca de obicei.

Schimb la un service unde am mai fost o data,un service mic,dar am urmarit la fata locului schimbul,nimic neobisnuit.

Acum 2 vineri plec din Bucuresti spre Munchen.Pe la Timisoara,aud un zgomot ,un fel de zornait sau carait,nu stiu cum sa il deschiu,sesizabil mai ales cand tineam masina la viteza constanta,sesizabil undeva intre 2.5-3.5k ture.

Pe decelerare,nimic,indiferent de viteza/turatie.Pe accelerare,mai ales in primele secunde pana trecea de 3-3.5k,dupa aia zgomotul de fundal cam acoperea acel zornait.Pe masura ce m-am apropiat la destinatie ,zgomotul a devenit tot mai sesizabil si persista cam in orice moment cand o tineam constanta sau mai ales in primele secunde de accelerare.

Mentionez ca am tot monitorizat,nu am pierdut ulei(aveam de dinainte o mica ,f mica pierdere pe la garnitura baie ulei,dar nici 100ml nu pierdea).In bord tot timpul,uleiul a fost indicat la acelasi ,nivel,la 3/4 intre min si max,deci ok.Masina tragea f bine,consuma f bine,daca nu auzeai acel zgomot ziceai ca totul e ok.

Ajung in Germania,timp de 3 zile fac vreo 300km,dimineata masina scotea un zgomot de lant din ce in ce mai puternic la pornire.2-3 porniri asa,1-2 bune.In rest,acelasi zgomot in mers.

In dimineata plecarii inapoi spre tara,la pornire face un zgomot cam urat,un fel de zgomot ca un lant tras peste o tija metalic cu un fel de scrasnet.

Dupa 2-3 km,ma apropii de autostrada,la un semafor cand plec ,se aprinde check engine si masina incepe sa se scuture cam mult ,mai ales pe accelerare,nu era de mers asa.

Ma intorc ,caut reprezentanta BMW,sun si explic problema.Vine un BMW Service Mobil la locatia mea,dupa vreo 45 min de incercat sa foloseasca testerul imi spune ca nu ii merge,ca are testerul defect.Il urmez asa cum pot pana la reprezentanta de acolo,era la 500m de mine spre norocul (?!)meu.

Dupa constatare imi spun ca bobina 3 e arsa(deja incepea sa sune cunoscut ca in 2011 )ca o schimba(50E+manopera) si ca zgomotul de la pornire e ceva mai bland acum iar pe autostrada nu se va mai auzi asa de puternic acel zgomot.Mi-au spus ca ar costa prea mult orice reparatie la distributie in Germania,ca e de verificat lantul si distributia in sine dar ca sa merg in Romania si sa fac aceasta verificare si reparatie(cost mai scazut)

Dupa 305 euro platiti(!!!) si asigurat de mai multe ori(am insistat sa imi spuna daca ajung ok acasa asa),plec.Cat am stat acolo,am luat legatura cu Filaretul,nemtii nu vedeau istoricul din Ro cu celebrul intinzator si problemele avute,de la Filaret am primit doar promisiunea ca daca e nevoie,le trimit ei un mail cu istoricul masinii.

Dupa reparatie,masina nu se mai scutura,nu mai avea check engine,insa tot avea acel zgomot,as zice la fel,nu mi s-a parut mai slab cum au zis,mentionez ca acel zgomot il facea si daca o turam in gol dupa 2.5k in sus.

Pe drum,ajung in zona Orastie,opresc intr-un popas pe autostrada.Opresc motorul.Dupa pauza,repornesc si plec.In cateva minute se aprinde iar check engine-ul in mers,dar de data asta fara a fi alt simptom decat zgomotul celebru.

Toata distanta parcursa,masina a fost menajata.

Luni merg la Filaret pt constatare.S-a vazut in mare despre ce e vorba,a ramas sa o aduc cand au ei liber.Fiindu-mi frica sa mai merg asa,o las marti pt constatare sa vedem ce se intampla.Miercuri ma suna un mecanic sa il spun si lui ce reclam.Azi ma suna dimineata ca au gasit bucati din patina/e prin baia de ulei,ca e urat,sa vin sa vad ei eu.

 

La fata locului s-a stabilit si mi-au aratat ca:

1.O patina s-a facut tandari,bucati mari si mici din ea au ajuns prin baie,de acolo au fost trase pe drumul spre filtrul de ulei.

2.Semicuzinetii sunt uzati ,mi-au aratat unul.Nu sunt mecanic incat sa imi dau seama,nu pareau zgariati,dar ei zic ca sunt uzati ca si cand ar fi mers fara ulei.

3.Uleiul l-au strans intr-un bidon,au zis ca e tot,nu a pierdut dar e cam prea negru pt un benzinar si doar dupa 4k km.Nu ma pronunt inca,l-am vazut,pare intr-adevar mai negru dar poate e si de la reziduurile din el,nu stiu...

4.Arborele cotit e compromis.Nu am reusit sa inteleg cum a ajuns sa fie compromis de la bucatile de patina sau de la circuitul uleiului.Nu sunt convins,masina tragea perfect si cand am adus-o,o cunosc pe dinafara,avea tot atata putere.Nu stiu daca are legatura,dar totusi...Nu am vazut urme pe arbore,ei zic ca de rectificat nu se baga,nu recomanda,doar unul nou(peste 1000euro).

5.Cica un calculator/modul(nu prea am inteles bine,nici nu mi-au explicat prea clar ca au zis ca deja asta e o problema prea mica) electronic ar fi ars,de aia se ardea bobina,ca ar fi tras mecanicul care mi-a schimbat filtrul de aer de firele din carcasa.Ce legatura au una cu alta,deja m-au bagat in ceata la treaba asta.

Ca o concluzie,motorul e terminat,zic ei.

Nu sunt convins de treaba cu semicuzinetii si arborele cotit cat de grava e,cel putin pe partea de distributie cu patina sparta am vazut si eu.

6.Filaretul zice ca nu tebuia ca nemtii sa ma lase sa mai merg asa spre casa,aia m-au asigurat ca ajung ok si ca sa repar in tara.Ce sa mai zici????

 

Ce sa mai zic,m-au facut praf!

Am invocat politica de good will(am facut doar o revizie in reprezentanta dar multe multe alte operatiuni am facut la Filaret si doar acolo in anii astia).Mi-au zis : 5 ani sau 150k,eu am 11 ani si 155 k km!Deci,ZERO !!!

Le-am cerut sa imi spuna cauza,se codesc,imi raspundeau ca nu au istoric si nu au cum sa imi zica cauza.Ca nu am facut schimbul de ulei la ei si poate e de la ulei.

 

Am cerut sa faca un deviz cu tot ce au gasit spart sau defect(m-au intrebat daca sa desfaca complet motorul,am refuzat pt moment) si o nota prin care sa imi spuna care e cauza sau ca nu imi pot spune cauza,dar scris !!!

Au tot eschivat ca nu putem ,ba raspundeau la alta intrebare,ca vedem maine,etc.

A ramas maine sa vada ce deviz si acte (au zis si de ceva poze la un moment dat) sa faca astfel incat sa merg (e-mail pt inceput) la BMW Romania pt o a cere si eu o solutionare pe good will intr-o anumita limita.

Sunt sceptic insa pe aceasta idee,dupa toate eschivele lor parca le e frica sa spuna lucrurilor pe nume si se ascund prin tertipuri.

Se multumesc sa dea vina pe ulei,pe faptul ca nu am istoric in reprezentanta,etc.E plin netul de N45 timing chain replacement daca cautati pe google.

Nu sunt mecanic,insa nu am deloc incredere in intinzatorul lui peste prajit.Eu unul,per total,cred ca filmul a fost cam asa:

Intinzatorul nu a mai functionat,a fost joc in lant,pe drum de la joc s-a mancat/slabit/crapat o patina(si cine stie ce mai mult) si de acolo cu resturile de patina sparta s-a dus totul mai departe.Cu sau fara cuzineti si arbore,e deja efectul,cauza e undeva nespusa !!!

Inca tind sa cred ca e posibil sa fie doar problema cu patina sparta si resturile prin sistem dar arborele si cuzinetii sa fie uzati dar fara a fi in legatura cu zgomotul sau altele.

E si demontata si la ei,nu pot sa o iau in buzunar sa ma plimb printre alti mecanici sa isi dea fiecare cu parerea.

Cred ca e un model de motor cu probleme mari la distributie,dupa ce am trecut prin 3 intinzatoare nu pot neglija aspectul asta,degeaba o tot dau ei cu uleiul.Nici cel mai prost contrafacut nu distrugea o patina si altele in mai putin de 1000km dupa schimbul de ulei zic eu fara nici un semn(parerea mea...,dar mi se pare o observatie de bun simt).

 

Astia se disculpa de orice ajutor,devizul mi-au zis ca va trece de 10000-15000 ron,fara numar,fara numar.

Motor sh e o intreaga tevatura(trebuie sa am pe cineva de incredere care sa ma ajute ca sa caut unde trebuie,sa nu iau unul defect sau cu alte bube,sa il demonteze/remonteze/masina pe platforme plimbata,alte piese,timp o groaza cel mai probabil,manopera f multa/probabil trec de 2k euro asa la prima strigare,nu mai zic de acte ,rar,talon,carte,plimbat pe platforma,un cosmar,ce sa mai.

Politica de good-will,habar nu am,clar motorul asta are o problema la cate cazuri sunt pe net,la istoricul meu cu 3 intinzatoare dar si aici nu stiu sigur care sunt pasii,etc.

Sa iau alta masina?Cel putin 5000E un model similar functional.Poate de Mos Craciun.Nici nu vreau sa ma gandesc dupa cat m-am chinuit si investit in ea sa o mentin tehnic cat mai bine.

Am cautat si gasit mail si nr de tel al unei persoane de la BMW Romania unde sa trimit mail pt inceput cu povestea si sa vedem ce e de facut ,daca sunt de acord sa ma ajute.

Nu imi pun sperante prea mari.

Una peste alta ,total dezamagit de BMW,am luat-o pe considerentul ca e nemteasca,calitate,fiabilitate,dai un ban dar stii o treaba....etc etc etc,multumit pana la un punct ....cand iti crapa motorul la 150k km in ultimul hal,se face bucati,pilaf mai rau ca orice logan taxi de 400k km.

Am intretinut-o ,cel putin pe partea de revizii(ulei si filtre exemplar,ma repet,schimb ulei pana in 10k,filtre mann,aproape 80-90% km in afara orasului(am avut masina de servici toti anii astia),bujii schimbate la 60 si 120k ca in recomandari,antigel la 2 ani,lichid frana la 2 ani,discuri+placute noi fata spate,amortizoare sachs fata spate,caseta de directie schimbata,seturi de anvelope noi vara/iarna de mai multe ori,de calitate,menajata, si pana la urma crapa motorul in bucati si o arunci la gunoi...ce naiba sa ii mai faci???)

 

Va cer si eu ajutorul,sunt disperat !!!

Ce ma sfatuiti?

Edited by AdrianHH
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Pai cred ca cel mai bine cauti sa iei un motor fara anexe de la dezmembrari, dar de preferat sa fie de pe vreo masina lovita, ca sa fii siguri ca motorul mergea si ii schimbi tu tot kit-ul de distributie. Ai iesi mult mai ieftin decat dupa devizul de 10-15.000 RON care sigur ar creste in realitate (estimarea e una, realitatea alta). Se pare ca distributia asta a devenit problema mare, nu stiam ca si la benzina este (in afara de e46-le ala de 1.9i), a ajuns cureaua de cauciuc a VAG-ului mai fiabila decat lantul metalic al BMW-ului. Intinzatoarele vechi prezinta fisuri, rupturi? Si in situatia asta, in cazul omologarii, cum se poate trece motorul nou ca fiind fara serie? Asta in caz de alt "Doamne fereste!". Ia uite, asta cred ca o dezmembreaza la o comanda de-asta, de genul motorului: http://olx.ro/oferta/bmw-116i-avariat-ID50diV.html#fa4f0f186d. In plus, cred ca fiind adusa din DE, i s-a rezolvat problema cu simt de raspundere acolo daca a avut-o si nu cred ca motorul in sine sa fie lovit. Merita un telefon dat. In rest, sa ai spor la rezolvarea problemei si sa-ti ajute Dumnezeu sa scapi fara batai de cap si cheltuieli mari!
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Proasta idee sa o duci la filaret

Eu as face asa

Chemi o platforma si o duci in alta parte asa cum e cat mai repede, oricum o sa te usuce constatarea la cat au desfacut aia.

Schimbi patina sparta, curatata baia si sorbul bine, schimbat filtrul de ulei si uleiul si pornit motorul

Totusi sorbul de ulei are o sita si mi-e greu sa cred ca bucati de plastic din patina au trecut de sita si chiar daca au trecut s-au oprit in filtru

In cel mai rau caz poate s-a paradit si pompa de ulei, pompa e intre filtru si sorb ca traseu

Inainte sa pornesti motorul scoti senzorul de presiune de ulei si conectezi un manometru si vezi ce presiune ai la ulei

 

Se poate sa-ti fi indoit supape dar asta e o chestie care se remediaza suportabil ca costuri, schimbi supapele indoite si planezi chiulasa

 

Dupa ce pornesti motorul daca intr-adevar bate inseamna ca a suferit din lipsa de ungere si cel mai bine ar fi sa te orientezi spre dezmembrari pentru ca e prea mare bataie de cap si costuri prea mari ca sa renteze sa-l faci

Un motor chel ca al tau nu cred ca sare de 500 euro, chiar eventual daca tre sa-l schimbi te poti orienta spre un motor mai mare

Masina merita sa o faci pentru ca vad ca ai intretinut-o si ai bagat bani in ea

Chiar daca zici ca face 5000 euro la banii aia gasesti cazane

 

Iti recomand sa te duci la Bogdan aka BM Garage pentru ca este un om cinstit, responsabil si cu preturi decente.

  • Like 7
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Pai si daca se orienteaza la motor mai mare nu e mai mare chinul cu documentele? Plus ca atunci ar trebui sa il ia cu anexe, instalatie electrica etc. Din ce am vazut, omul foloseste masina si la drumuri lungi unde cred ca ii e suficient 116-le. Din cate stiu eu, cuzinetii uzati prezinta niste santuri longitudinale mai mari sau mai mici, in functie de avarie sau se exfoliaza. Daca aveau aspectul de "oglinda" nu cred sa fie probleme. In plus, daca motorul mergea bine cand a dus-o la service exceptand zornaitul de lant, cred ca ar merge in continuare, dar eu unul l-as schimba ca sa ies mai ieftin si sa am incredere in masina. Cand te apuci sa repari un motor in care nu stii ce a ramas ok si ce nu, poti sa ai surprize al dracului de neplacute, sunt patit si nu o data. Si-asa motorul ala e prezent pe mai multe modele BMW, se gaseste si la dezmembrari, iar scump nu va fi ca se vand cel mai repede alea diesel (majoritatea romanilor au optat pentru diesel).
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Pfff ce treaba nasoala ...

Parerea mea e sa gasesti unul fara anexe in dezmembrari ,oricum acolo ai un fel de garantie cateva zile asa a sa iti faci o idee.

Ca sa reconditionezi motorul ...e destul de costisitoare ,nu stiu cat costa un arbore nou ,banuiesc original...

Ar mai fi o varianta pentru reconditionarea arborelui la o cota nominala sau reconditionare prin incarcare (este o firma la SM care face asa ceva)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Vezi la careva care iti e aproape, daca nu iti poate face o constatare corecta.

Au fost cu distributii rupte la diesel care au scapat fara schimbare motor, bine, in prima faza au primit o oferta de 3 lei pe masina ca motorul e ireparabil.

 

Si nu te grabi sa o repari cat de repede, e nasol fara masina, dar nu are rost sa arunci cu banii.

Edited by jeezy
Link to comment
Share on other sites

Va multumesc mult pt parerile si recomandarile de pana acum.Incerc sa adun cat mai multe informatii si sa le pun in balanta sa vad ce e de facut.

Ce sa zic,am fost super-multumit de masina si nu as renunta la ea,am investit mult in ea,imi place.

De curand nu mai am auto de servici si fac si naveta 34 km zilnic,deci,fara masina mi-e f greu.

Alta masina in familie nu am,nici nu imi permit alta.O reparatie de 10-15mii de ron e deja sf.

Dupe atatea experiente proaste cu vreo 3 service-uri de care nu mai zic nimic acum nici nu mai stiu pe unde sa mai ajung.

Nu cunosc nici un mecanic care sa fie de incredere,cand era ceva mai serios, mergeam pe incredere la Filaret,mereu au facut treaba buna si accesibila ca pret.Acum am totusi mari dubii si pe acolo.

Sa caut motor in dezmembrari nu ma pricep,mi-ar trebui cineva de incredere si priceput sa ma ajute sa nu iau o alta cazatura.

Ca sa ii mai schimb si alta distributie preventiv acelui motor deja ma depaseste complet.Nu mai vorbesc de acte si alte alea.

Cand am mers la masina ieri mi-au aratat un semicuzinet si ce sa zic,nu am vazut zgarieturi profunde,avea ulei pe o parte a lui,nu parea bombat,ovalizat,zgariat,etc,nu m-am uitat f f bine dar la prima vedere nu mi-a sarit ceva in ochi.

Arborele doar l-am vazut de dedesubtul masinii,nu mi-au pus mana pe el sa imi arate ca are uzura,

doar au zis ca sunt uzati cuzinetii si arborele si trebuie schimbat.

Masina nu scotea fum de nici o culoare,tragea f bine,de aia ma gandesc ca s-ar putea sa nu fie chiar atat de grav.In bord nu s-a aprins nimic,nu ulei,nimic.

Nivelul era la fel in indicator.Nici eu nu sunt lamurit cum de ar fi trecut prin filtru si toate altea resturile.

Dupa ce trecea de primele 2-3 secunde in care urcam de intervalul ala 2.5-3.5k ,zgomotul urca ca intensitate doar repetitiv mai rapid.

 

Vedem ce iese azi la Filaret si va tin la curent.

Orice sfat il apreciez foarte mult !

Edited by AdrianHH
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

cuzinetii nu trebuie sa fie ovalizati sau bombati

daca sunt rosiatici la culoare , pe partea dinspre arborele cotit sunt terminati

dar si asa se poate rezolva prin rectificare vibrochen + cuzineti la cota 1 sau 2 depinde la cat iese dupa rectificare

 

L.E.

asa se intampla cand nu se schimba toata distributia, ci doar o parte , adica un simplu intinzator

Edited by claudiuBWR
Link to comment
Share on other sites

daca schimbi doar intinzatorul si nu schimbi si patina (care e un fel de plastic dur), toate tensiunile rezultate din noul intinzator care este mult mai puternic se vor rasfrange, prin lant, direct asupra patinei (crescand uzura)... si ghici care cedeaza ? :console:
Link to comment
Share on other sites

Se pare ca distributia asta a devenit problema mare, nu stiam ca si la benzina este (in afara de e46-le ala de 1.9i),

nu inteleg despre ce vorbesti. motorul de 1.9 (m43) este fix cel care nu are probleme cu distributia.

odata cu aparitia motoarelor benzinare din seria N (n42, n45, n43, n46) au aparut si problemele cu distributia. iar motoarele astea au aparut inca din 2001.

 

problema asta exista spre exemplu la toate e46 cu n42 sau n46. am auzit de multe cazuri in care au fost probleme si s-a mers mult cu probleme si nu a fost nevoie de schimbat motorul.

asadar eu vad f posibila varianta ca si in cazul de fata sa fie de ajuns schimbarea distributiei cu tot ce presupune si atat. nu m-as mira ca cei de la filaret sa fie mai "catolici decat papa" si sa iti recomande schimbarea motorului doar asa pentru a face lucrul ca la carte (totusi ei lucreaza, sau ar trebui :)) , dupa niste TIS-uri si asa mai departe);

personal atata timp cat spui ca masina in ciuda zgomotului tragea normal, mergea bine nu cred sa fie nevoie de alt motor.

 

sa ne tii la curent.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Salutari din nou !

Tot dau refresh pe aici sa vad ce pareri mai apar,

Va multumesc mult inca o data pt sfaturi si pareri,

Ce s-a mai intamplat:

Am sunat la BMW Romania ,unde in call center mi s-a recomandat pentru problema mea sa il contactez pe domnul Constantin Vasilescu,Afersales Area Manager la BMW Romania.

I-am trimis un mail cu toata povestea ieri dupa masa,la telefon nu am reusit sa il contactez.Pana acum,nici un raspuns.

Ieri seara m-a sunat Filaretul sa imi comunice ca

1.Am reasamblat masina,

2.Au pus toata bucatile gasite in baia de ulei intr-un servetel in portbagaj.

3.De plata 482 ron pt constatarea partiala(nu au desfacut complet motorul,ci doar jos,la baia de ulei).

4.Filtrul de ulei mi-au spus ca arata ok,montat corespunzator.Mi-au comunicat ca nu e OE,ci AM(Este hu815/2x ,mann,ca idee)

5.Uleiul (care il stransesera intr-un bidon(gol) de apa de 5l l-au returnat in motor)

6.Au curatat baia de ulei si ce au putut pe acolo de resturi.

7.Pot sa vin sa platesc si sa imi iau masina din curte pe platforma.Nu au mai intervenit in alta parte sustin.

Ca o completare,cuzinetii de pe partea cu arborele cotit,sau mai precis,cel care l-am vazut in masa,nu arata deloc asa

http://www.fiat.3xfo...ro/ok_68548.jpg

ci era destul de polizat,nu mi-au sarit in ochi urme de zgarieturi de genul ala.Nici rosiatic nu parea deloc.

Atasez acum ce mi-au trimis pe mail.

Incerc sa descifrez cod cu cod ce e in toata lista aia.

 

http://s10.postimg.org/8eeqr97y1/image.png

 

 

 

http://s1.postimg.org/vv7eiqhpb/image.png

 

 

 

http://s10.postimg.org/xfgzlj88p/image.png

image free hosting

Edited by AdrianHH
Link to comment
Share on other sites

Punct cu punct: lasand distributia si arborele+cuzinetii,incercam sa afla ce s-a intamplat cu acel cablaj de care vorbeau ca s-ar fi rupt.

Am primit si codurile,cablajul de care zice,e cablaj motor 12517549242

Mecanicul zicea ceva ca din cauza faptului ca s-a tras de el cand s-a schimbat filtrul de aer(la 140.000 km ,deci acum 150000 km !!!!!!) de aia ar fi problema asta cu bobinele si calculatorul masinii.Ce problema?Numai ei stiu,m-am trezit acum cu eam,hopa,dupa ce aia din germania nu au gasit nimic cand au schimbat bobina,nici in 15000 km de mers de la 140.000 km cand s-a schimbat filtrul de aer.

E ceva f suspect aici.

Deja ii banuiesc ca au facut ceva pe acolo,ei sau in Munchen.

Nu am primit nici o explicatie decat ca se va vorbi cu mecanicul si ma anunta.Anuntat am fost...

Intinzatorul nu l-au dat jos.Oare de ce?Daca o fi defect,e intinzatorul lor,schimbat pe recall.

Luni la prima ora ma duc iar.Vedem ce iese.

Edited by AdrianHH
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Salutari dragi colegi !

 

Vestile din pacate sunt f proaste.Inca nu ma pot pronunta definitiv.In toata aceasta perioada am facut diagnoza,comanda piese,montat,depistat alta problema,comanda piese,etc.

Patina si de fapt toata distributia(lanturile,pantine,pinioane,intinzator,tot a fost schimbat).Era tandari facuta(patina).Mecanicii si ei s-au mirat ca am putut ajunge pe roti acasa.

Dupa inlocuirea distributiei,masina pornea relativ ok insa la 2.5-3000 ture face acel zgomot mentionat in postarile anterioarel.

Zgomotul persista ,s-a detectat ca vanos-ul ar fi cauza.Am decis inlocuirea modului(tot ce tine).

Astazi dupa terminarea montajului ,s-a constatat ca masina porneste ok,la relanti si pe o plaja pana pe la 2.5-3000 ture pare ok insa apoi iar apare acel zgomot.

Puse optiunile pe masa ,am decis sa fie desfacut motorul bucata cu bucata pentru a constat ce face acest zgomot/trepidatie.Masina nu se poate folosi momentan.

Pe saptamana viitoare sper sa iasa la iveala pe masura ce se desfac si verificat tot ce tine de arbore,cuzineti,biele,simeringuri,valve,etc.

In opinia mecanicilor,nu ma pot exprima in termenii lor,dar din ce am inteles,sunt sanse ca datorita ungerii deficitare,sau a mersului cu acea patina sparta ori alte probleme ce au survenit sa se fi stricat ceva prin interior si pana acum noi sa fi reparat doar efectele vizibile la suprafata.

Saptamana viitoare,sper ,cu totul facut bucati punem pe hartie daca se mai merita sau nu reparat.

Sansele in acest moment,in opinia mecanicilor sunt destul de mici sa fie ceva ieftin si rapid de reparat.Speranta moare ultima :(

Mi-a fost sugerat sa incep sa ma interesez de un motor sh,fara anexe,eventual sa punem pe el un vanos si distributia de pe al meu(fiind noi),pentru ca e f posibil sa coste prea mult piesele incat sa merite testat sau reparat chiar.

Cunostinele in materie de cautat motoare sh prin dezmembrari sunt minime.

Avand in vedere ca urmeaza sa am cateva zile libere,incerc in timpul asta sa ma interesez pas cu pas ce e de facut pana ne lamurim ce mai e bun din motor si ce e defect.

Masina inca vreau sa o pastrez,adica sa nu o repar ca sa o vand imediat.Am investit prea mult in ea,dar concluzia trasa e ca oricat as vrea sa mai trag de motorul asta e posibil sa fie prea scump de reparat(asta in cazul in care se mai poate repara).La o masina cu peste 9 ani,e clar ca voi gasi un motor cu 150k km+ deci nimic stralucit.Daca e in buna stare de functionare,asta e ,trebuie sa ma risc daca nu se poate face nimic cu al meu.

 

Despre cautat motor sh /dezmembrari

1.In primul rand ,incerc sa vad ce acte implica.

De la service voi primi toate actele necesare pt montaj.Am inteles ca ar fi nevoie de factura+bon de la firma de dezmembrari si ca pt RAR cam atat ar fi suficent.Ce ar mai trebui?

2.Sunt de luat in considerare masini cu volan pe dreapta?Pot diferi piese?

3.Banuiesc ca ,cel mai usor ar fi ceva dezmembrari din Bucuresti/Ilfov,cat mai aproape de casa.Ce e de interesat?Iau in considerare doar masini care pornesc(adica sa pot asculta motorul),etc?

Cine a mai trecut prin treaba asta cum ati ales?

Cum procedati cu plata?Demontatul?Transportul?Da cineva garantie reala pt motor(macar sa il poti monta sa il il poti proba,nu ma refer la 1 an garantie,etc...) prin dezmembrari?

4.Un motor n45/1.6i in stare ok cam la ce suma ar trebui sa se invarta?

E loterie,daca nu e bun sau are ceva defect ascuns(de asta m-am tot ferit pana acum de dezmembrari).De mers cu mecanicul de mana la treaba asta e clar necesar.

 

Orice sfat referitor la situatia mea sau /si motor sh din dezmembrari apreciez mult.

Va tin la curent,

Edited by AdrianHH
Link to comment
Share on other sites

Cand ai inceput sa auzi sunetul de prima oara trebuia sa faci STOP! Mai ales ca stiai problemele care le-ai avut si stiai ca tot internetul e plin de chain replacement! Tu din Romania te-ai dus cu sunetul in Germania,ai mers pe acolo si vroiai sa mergi la intoarcere tot la fel! Stiu ca poate te grabeai,aveai treaba etc,dar nu ajungeai nici pe aproape aici daca te opreai de cand ai auzit sunetul.Putea sa i se intample oricui,poate si mie,zic POATE pentru ca eu nu cred ca as mai merge decat pana in urmatorul oras la un service sau m-as opri oriunde si as suna la o platforma..Imi pare rau ! Sper sa se rezolve!

 

P.S si aia din Germania niste dobitoci,nu ma gandeam la asa ceva niciodata..sa te lase sa pleci cu zgomotul ala!auzi sa se duca cu testeru la tine sa nu-i mearga! Dne..

  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Cauti un parc de dezmembrari in zona ta, cauti o masina cu rulaj cat mai mic, (volan dreapta nu are relevanta), cumperi motorul numai daca este pe masina si este functional, il poti porni, tura, etc, garantie probabil ca primesti, insa trebuie sa te gandesti ca este o loterie avand in vedere ca este un motor second hand; ar fi bine sa pui piesele noi de pe masina ta

 

Legat de partea cu acte, nu e atat de greu, suna la RAR si iti vor explica ei totul.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.