Jump to content

Probleme filtru particlue BMW E90


adibudur

Recommended Posts

Update:

Am fost la service, a pus-o pe tester. Nu stiu exact ce a facut acolo, ideea e ca nu a facut regenerare fortata, nu era nevoie pentru ca filtrul nu era plin de cenusa. Mi s-a zis ca s-a resetat ceva la filtru. Martorul a disparut si am facut de atunci 150 km si nu s-a reaprins. Facusem 1000 de km cu martorul acela aprins si masina se comporta absolut normal. Sper sa-l tina si sa nu se mai reaprinda :)

Link to comment
Share on other sites

Update:

Am fost la service, a pus-o pe tester. Nu stiu exact ce a facut acolo, ideea e ca nu a facut regenerare fortata, nu era nevoie pentru ca filtrul nu era plin de cenusa. Mi s-a zis ca s-a resetat ceva la filtru. Martorul a disparut si am facut de atunci 150 km si nu s-a reaprins. Facusem 1000 de km cu martorul acela aprins si masina se comporta absolut normal. Sper sa-l tina si sa nu se mai reaprinda :)

 

 

Pai eu cred ca l-au resetat din soft... ele sunt setate din soft ca dupa anumiti km sa se schimbe , 200.000-250.000 stiu eu, cand ajung sub valoarea de 60.000 km iti apare o eroare desi la o masina testata de mine aparea doar in ISTA si nu in bord. Asta nu inseamna ca filtrul are o problema, isi face regenerari cum trebuie, merge cum trebuie doar ca te avertizeaza eroarea respectiva ca la urm. intrare in service va trebui schimbat. Eu cred ca pur si simplu ti l-au resetat ca fiind nou.

 

Al meu cand am luat masina acum 8 luni arata 230.000 km ca mai duce, de atunci de cand am reusit sa-l fac sa se regenereze (bujiile si releul de bujii) imi arata acum 210.000 km ca mai duce. La un prieten cu un E70 X5 din 2012 are 202.000 km reali si i zice ca mai duce 39.000 dupa ce am reusit sa-i dau 2 regenerari fortate el fiind la 36.000 initial, i-am zis ca trebuie sa mergem la cineva care stie sa-i reseteze softul (eu sunt sigur ca la a mea a fost resetat) dpf-ului deoarece la fel masina merge cum trebuie isi face si la el regenerari dupa ce i-am schimbat 1 bujie arsa, doar ca apare eroarea respectiva pe ISTA D.

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

Pai eu cred ca l-au resetat din soft... ele sunt setate din soft ca dupa anumiti km sa se schimbe , 200.000-250.000 stiu eu, cand ajung sub valoarea de 60.000 km iti apare o eroare desi la o masina testata de mine aparea doar in ISTA si nu in bord. Asta nu inseamna ca filtrul are o problema, isi face regenerari cum trebuie, merge cum trebuie doar ca te avertizeaza eroarea respectiva ca la urm. intrare in service va trebui schimbat. Eu cred ca pur si simplu ti l-au resetat ca fiind nou.

 

Al meu cand am luat masina acum 8 luni arata 230.000 km ca mai duce, de atunci de cand am reusit sa-l fac sa se regenereze (bujiile si releul de bujii) imi arata acum 210.000 km ca mai duce. La un prieten cu un E70 X5 din 2012 are 202.000 km reali si i zice ca mai duce 39.000 dupa ce am reusit sa-i dau 2 regenerari fortate el fiind la 36.000 initial, i-am zis ca trebuie sa mergem la cineva care stie sa-i reseteze softul (eu sunt sigur ca la a mea a fost resetat) dpf-ului deoarece la fel masina merge cum trebuie isi face si la el regenerari dupa ce i-am schimbat 1 bujie arsa, doar ca apare eroarea respectiva pe ISTA D.

 

Da, probabil ca ai dreptate. Am facut 300 km de atunci si nu se mai aprinde, masina merge perfect.

Sper sa tina macar 400k :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salutare,

 

Masina mea: 143CP/2009/euro5, 230k reali, martor aprins DPF. Se stingea cand era rece, o lua de la capat cand se incalzea motorul.Nu s-a stins nici dupa plimbarea inafara orasului la turatie constanta.

 

Mecanic1: trebuie eliminat filtrul sau unul nou. Testerul lui(pe interfata scria delphi)spunea de ceva -40C indicat de o sonda...ma rog, concluzia era de eliminare, posibil senzor defect.

Erau 2 erori legate de DPF, nu le stiu ca nu le-am notat. Solutia de eliminare cu modificare soft.

 

Mecanic2: primul sfat elimiare DFP, dar dupa test, mi s-a spus ca nu are nimic, deoarece valorile masurate sunt bune, iar alarma era setata sa apara la km acestia...

Am atasat si valorile masurate (relanti, la 2000rpm si turatie maxima).

 

Ce parere aveti? E ok sau nu...

 

merci

post-66766-0-12919100-1476971879_thumb.png

Edited by dorinn
Link to comment
Share on other sites

Valorile sunt ok si da filtrul e "setat" sa apara ca trebuie inlocuit chiar daca functioneaza inca bine. Problema cu senzorul de -40G o am si eu, dar nu am probleme la DPF sau erori ceva, am inteles ca la multe masini se duce acel senzor o sa-l schimb doar ca sa fie schimbat.
Link to comment
Share on other sites

Motor m47 cu dpf. Nu stiu daca mai am dpf sau nu pe masina.La masina asta filtrul e parte comuna cu catalizatorul? Se vede taiat si sudat inapoi ceva pe acolo...Masina scoate putin fum, daca mai avea dpf nu avea voie sa scoata 1gram de fum,nu? A facut cineva rar sau itp cu filtrul scos? Iese testul?? Multumesc
Link to comment
Share on other sites

Valorile sunt ok si da filtrul e "setat" sa apara ca trebuie inlocuit chiar daca functioneaza inca bine. Problema cu senzorul de -40G o am si eu, dar nu am probleme la DPF sau erori ceva, am inteles ca la multe masini se duce acel senzor o sa-l schimb doar ca sa fie schimbat.

 

Da, am gasit rezultate pt. DPF pe un forum din UK, cam la fel aratau doar ca erau pt. un alt model fata de al meu.

 

forum.bmw5.co.uk/topic/89141-dpf-back-pressure-sensor-test/

 

Alte erori nu au gasit, chiar cu cel de "-40C" defect, dar ai idee ce rol are ?

 

merci

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Va salut, detin un bmw e91 din 2006 cu dpf, as avea o intrebare la care nu reusesc sa ii dau se capat si anume, dupa regenerare sau in turatii constante peste 3000 rpm pe esapament apare putina funingine, contrapresiunea pe esapament dupa regenerare e de 5.9 , mi se pare ca se regenereaza cam des intre 250 de km si 500 maxim, erori pe filtru nu am de nici un fel si atunci raman cu gandul ca as avea o problema cu el, dupa cum stiti sunt alte bmw cu tobele perfect curate, de aici si nelamurirea mea ca as avea o problema, erori nu sunt, masina trage bine si se comporta bine, oare filtrul sa fie pe moarte? E cineva care sa fi pus filtru aftermarket? Mersi
Link to comment
Share on other sites

Dc dau cu degetul ramane foarte putina negreala pe deget, nu ca la masinile fara filtru.

 

exact asa a fost la mine inainte sa mi se infunde cu totul si sa intre in LIMPMODE motorul! dupa vreo 15k parcursi cu masina ma mai uitam din cand in cand la teava si dadeam cu degetul si ramanea foarte putina negreala dar nu am bagat de seama iar dupa aceea s-a produs inevitabilul! un DPF inca in mintile lui nu lasa pic de negreala pe teava! rog colegii sa ma corecteze daca nu e adevarat! bafta in continuare!!!

Link to comment
Share on other sites

Si ce ai facut? l-ai schimbat sau anulat?

 

l-am curatat aici in Italia la service BOSCH dar dupa 2500km s-a aprins iarasi, ce-i drept masina trage bine am de schimbat luni termostatele pt ca nu isi face regenerare, imi sta apa doar intre 60-80 grade! cand vin acasa ma gandesc serios sa fac DPF OFF! bafta si poate e vreo problema de la vreun senzor ceva si la tine sau bujii, releu bujii, termostate...ai facut vreo verificare!?

Link to comment
Share on other sites

Masina o am din august, cand am cumparat-o avea evacuarea curata, dupa ce am ajuns acasa am luat-o la puricat, am gasit 3 bujii arse, curatat admisie, garnituri moi, termostate noi , absolut tot inlocuit ce nu era la locul lui, dupa au inceput regenerarile, oricum fac mai mult oras dar si asa mi se pare ca regenerarile sunt destul de dese fiind intre 250 si 500 de km, ma gandeam sa cumpar un dpf pe producator cu 1800 de lei dar nu stiu ce e de capul lor , cum am spus erori nu am pe dpf si nici limp nu a luat vreodata. In urmatoarele zile ii modific softul , deja e in lucru, ii fac un asa zis ecotuning , tot ce vreau e coborarea cuplului motor la 1750 rpm, odata cu optimizarea paranetrilor dupa ultim soft cantitatea de noxe ar trebui sa scada, dar dc dpf va face figuri pe viitor nu voi ezita sa fac Dpf off.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Salut,

Am un E90 LCI 316D din 2010 cu 250.000km. Am si eu o problema cu filtrul de particule si anume ca se incarca si se regenereaza foarte des. Cam o data la 3 zile de condus prin oras sau la fiecare 150 km(pe autostrada) filtrul se incarca si intra in regenerare. Regenerarile decurg normal. Locuiesc aproape de autostrada si monitorizez nivelul de incarcare cu Carly for BMW pe telefon. De fiecare data cand vad ca se apropie de 29 grame de funingine ies pe autostrada ca sa ii dau voie sa isi faca ciclul.

 

Problema cu regenerarea din 3 in 3 zile a inceput de relativ putin timp...cam 1-2 luni. Inainte regenerarile se faceau la 2-3 saptamani sau 350km.

 

Am schimbat valva egr si senzorul de presiune la DPF(am avut erori la ele mai demult, inainte sa am problema cu regenerarile dese), bujiile si injectoarele, si am curatat filtrul de particule la cuptor+aer comprimat(fara solutii/chimicale) + revizia anuala (ulei, filtre etc). Anul trecut am curatat/recalibrat turbina(nu a fost nevoie de inlocuire/reconditionare conform celor de la service)

 

Durata de viata ramasa pe DPF arata 240.000 km.

 

Nivelul de cenusa acumulata este de 17.5 grame

 

Valorile pe filtru sunt undeva la 6-7mbar imediat dupa regenerare la relanti si 50-60mbar la 2500 ture.

 

Daca las filtrul sa se incarce la 30+ grame imi joaca turatiile la relanti. Dupa regenerare isi revine pana cand se incarca la loc.

 

Regenerarile in sine decurg normal, si masina trage bine 2 zile apoi e mai lenesa un pic din cauza filtrului incarcat(comportament pe care l-am observat de cand am luat masina acum 50mii km respectiv inainte sa inceapa problemele). Evident dupa regenerare isi revine.

 

Nu am niciun fel de eroare nici in bord nici stocata in ECU.

 

Nu vreau sa fac dpf off si alte nebunii, vreau sa tin masina in parametrii. Sunt dispus sa iau un DPF nou dar nu vreau sa arunc banii aiurea daca problema e de fapt in alta parte.

 

Am fost cu ea la service dar nu au gasit nimic.

 

Sper sa ma puteti ajuta ca am ajuns la limita cunostiintelor si nu imi dau seama ce-i cu masina.

Edited by Nym
Link to comment
Share on other sites

Din cate am citit viata unui DPF se cam termina dupa 200k. indiferent ce ai face, o paralela, aceeasi problema o am la un Mercedes 2,2l, are in jur de 320k. si cam la fel se manifesta, mai mult iarna ii creste nivelul de ulei cam cu 1l.din cauza regenerarilor dese. Am fost la reprezentanta si mi-au confirmat ca filtrul e pe terminate. Edited by calinus68
Link to comment
Share on other sites

Eu la un F31 cum am facut 200k a inceput sa dea masina erori de regenerarea dpf-ului (pe tester) si facea regenerari non stop!

 

Desi filtrul nu era infundat si presiunea era buna!

 

Am resetat din ISTA filtrul ca si cand l-am schimbat si de atunci nu am mai avut nici o problema! Regenerarile se fac la timpul lor si nici o eroare in ISTA

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.