Jump to content

Pornire corecta masini cu START / STOP


StGermain

Recommended Posts

Am o intrebare:

 

Dimineata ca sa pornim motorul, bagam cheia in bord si apasam pe butonul start-stop, care nu functioneaza decat cu ambreiajul apasat.

 

Problema este ca la temperaturi de -15 grade cum este acum afara, in loc ca sistemul sa incalzeasca bujiile incandescente si apoi sa porneasca motorul, declanseaza pornirea motorului instantaneu, in aceeasi secunda. Evident, motorul nu porneste din prima asa cum ar trebui, ci invarte de cateva ori.

 

INTREBARE: Cum ar trebui procedat cu pornirea dimineata astfel incat sa incalzeasca intai bujiile si apoi sa porneasca electromotorul?

Indicatorul de bujii apare foarte scurt in bord, pe fundal galben.

Spre comparatie, la o alta masina cu cheie clasica fara buton, becul de bujii ramane aprins si 5-6 secunde in bord.

 

Multumesc anticipat.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

1. Introduci cheia

2. Apesi butonul Start / Stop engine. Beculete / martori luminosi ti se vor aprinde in bord, iar dupa 3-4 secunde se vor stinge. In acest timp, bujiile se incalzesc.

3. Apesi ambreiajul si mai apesi odata butonul Start/ Stop engine

Edited by jon doe
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Apasatul butonului fara ambreiaj si abia apoi cu ambreiaj apasat nu foloseste la nimic. Porneste la fel de greu.

 

Teoretic ar trebui in cazul asta ca masina sa fie dotata cu bujii dintr-alea care incalzesc repede, in 1-2 secunde, insa nu stiu de ce dar sistemul nu asteapta nici macar atat pana porneste electromotorul.

Firesc ar fi dupa ce am apasat pe start sa imi apara simbolul bujiilor, sa astepte cate secunde e nevoie si abia apoi sa porneasca electromotorul.

 

Astazi dimineata dupa ce s-a apasat start a invartit vreo 30 secunde pana a pornit. Deci motorul nu prea coopereaza :( dar bateria DA!

Link to comment
Share on other sites

Salut, la e90-ul meu se intampla la fel(ma refer la faptul ca nu se aprind bujiile) numai ca porneste la fel ca vara cu diferenta ca nu merge rotund in primele 3 secunde. Bateria este de cand este masina, 6 ani deci ma pot astepta la ce este mai rau. La mine odata cu frigul extrem a aparut alta problema, dupa 3200 rot/min nu se mai tureaza constant ci in trepte, doar in treapta 1 si pe loc se tureaza constant. Aveti idee ce-ar putea fi? Edited by lucianWRC
Link to comment
Share on other sites

Daca motorul nu iti porneste din prima, ai o problema. Ordinea normala a operatiilor e urmatoarea:

 

1. Bagi cheia in contact. Incepe o faza de preincalzire

2. Apesi butonul (cu ambreiajul apasat). Daca mai e nevoie sa stea bujiile aprinse, motorul nu o sa porneasca imediat, si o sa-ti apara in bord spirala galbena. Cand a terminat ciclul de incalzire, porneste singur

 

Eu am vazut iarna asta o singura data martorul de bujii in bord. In rest motorul pleaca imediat ce apas pe buton.

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

1. Exista vreun semn din care sa imi dau seama ca se realizeaza o preincalzire in faza de introducere a cheii in bord?

2. Incepe aproape imediat, si bujiile se aprind foarte scurt in display.

Motorul are cam 101 000 km, din 2005, si a fost schimbat turbo pe el si fulia motor. Am povestit aici toate operatiile respective.

 

Ce problema ar putea avea sa nu porneasca instant? Nu e o scuza faptul ca erau -16,5 grade la pornire, iar peste noapte -20?

Link to comment
Share on other sites

Pentru ca invarte greu, plus ca abia se deschide navigatia, cam de 2 ori mai incet, asta am uitat sa mentionez.

asa se intampla si la mine invarte greu si navigatia se deschide greu..plus ca are luminozitatea mai slaba..la mine stiu ca bateria e de vina.imi facea probleme si la temperaturi mai bune...+ (masina E90)

Link to comment
Share on other sites

Ok, inseamna ca trebuie incarcata sau inlocuita?

 

Si cum de e dusa daca reuseste sa invarta secundele alea?

 

 

degeaba o incarci ca o sa te lase pe frigul asta.... trebuie sa mergi mereu cu ea sa fie motorul cald... mai bine o schimbi si iti iei o grija. Eu azi-dimineata la -14 nu a mai pornit am pus clesti si ma duc sa o schimb... nu mai vreau sa am surprize de genul

Link to comment
Share on other sites

Ce parere aveti?

 

Imi pare rau ca in prima parte se vede mai mult volanul, dar domnisoara care a filmat............

 

 

http://dl.transfer.ro/video-2012-02-02-11-17-32_part_1-transfer_RO-02feb-ee7f6a.mp4

 

Eu zic ca e din motor, nu din baterie, bateria incearca sa ofere tot ce are.

asa imi face si mie dar nu imi porneste si mie se stinge ercanul apoi revine

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.