Jump to content

Pornire corecta masini cu START / STOP


StGermain

Recommended Posts

Era un filmulet pe internet la un moment dat cu o bujie cum arata si ce pateste daca o lasi foarte mult (pana in 10 secunde oricum)

 

Bujia mai ramane pornita oricum si dupa ce motorul porneste. Ea se opreste singura, cand stie ea ca trebuie. Deci eu nu fac decat sa o las cu cateva secunde mai mult inainte sa pornesc motorul, apoi se opreste ea cand vrea. :popcorn:

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ambele metode sunt corecte. Eu in particular prefer sa las bujiile putin mai mult, inainte sa ii dau start. Fiecare face dupa placul lui :)

 

A doua metoda POATE fi GRESITA, in functie de ce inseamna pentru fiecare "putin mai mult".

 

Repet, o bujie devine incandescenta FOARTE repede, nu in 5-10 secunde.

Daca ai posibilitatea, de exemplu daca ai schimbat bujiile si nu erau toate arse, da curent intr-una si observa cat de repede se inroseste.

Link to comment
Share on other sites

A doua metoda POATE fi GRESITA, in functie de ce inseamna pentru fiecare "putin mai mult".

 

Repet, o bujie devine incandescenta FOARTE repede, nu in 5-10 secunde.

Daca ai posibilitatea, de exemplu daca ai schimbat bujiile si nu erau toate arse, da curent intr-una si observa cat de repede se inroseste.

 

Asa, si? Daca se inroseste ce-i? Daca las masina pe contact si nu ii dau cheie, se ard bujiile?

 

 

Repet, releul opreste bujia cand vrea el, nu cand vrei tu. Deci, daca lasi masina pe contact 5 secunde, apoi ii dai cheie, bujiile probabil inca o sa mai fie functionale dupa ce motorul porneste. In cazul in care lasi masina pe contact, indiferent cat de repede se incalzesc bujiile, releul le opreste cand vrea el.

Edited by Radu I
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Fiecare face cum vrea si cum simte el ca e mai ok. Eu personal folosesc varianta 2,adica pun contactul, se sting martorii( deci 2-3 secunde maxim) si pornesc.

 

Degeaba ne tot contrazicem pe aici,ce e corect si ce e incorect,piesele tot pica indiferent cat ne strofocam:)))

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Asa, si? Daca se inroseste ce-i? Daca las masina pe contact si nu ii dau cheie, se ard bujiile?

 

Repet, releul opreste bujia cand vrea el, nu cand vrei tu. Deci, daca lasi masina pe contact 5 secunde, apoi ii dai cheie, bujiile probabil inca o sa mai fie functionale dupa ce motorul porneste. In cazul in care lasi masina pe contact, indiferent cat de repede se incalzesc bujiile, releul le opreste cand vrea el.

 

Daca se inroseste inseamna ca a ajuns la temperatura optima, d'oh... si ca nu e nevoie sa o mai lasi tu inca o ora.

Releul are rolul de a aduce bujiile in stadiul de incandescenta la pornirea masinii. Alimentarea lor se face pentru cateva secunde. Daca tu lasi contactul pus x minute, o sa fie alimentate si bujiile degeaba in timpul asta. Asta inseamna uzura prematura.

 

D-asta am si spus ca POATE fi gresit, nu ca ESTE gresit. In functie de timp. Una e sa pui contactul 2-3 secunde si alta e sa il pui de 10 secunde de fiecare data sau sa pui contactul de 5 ori.

 

Oare de ce se rup bujiile la demontare in ultimul hal? Pentru ca se uzeaza prematur prin metodele astea si nu sunt schimbate la timp, nu ca "sunt proaste".

 

In fine, masina ta - faci ce vrei.

 

L.E. : Ca sa concluzionez: Prima metoda e corecta, dar tu in particular preferi sa lasi bujiile putin mai mult, inainte sa ii dai start. Fiecare face dupa placul lui.

( e de ajuns sa iti spui parerea, nu sa dai sfaturi personale )

Edited by mgs
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Eu dau sfaturi bune, nu personale. Si tu esti putin pe langa. Rolul bujiilor NU este de a ajunge ele in starea de incandescenta (tot despre asta ai pomenit de vreo 2 ori). Rolul bujiilor este de a incalzi aerul din camera de ardere! Este o diferenta mare. Astfel, ajuta la etapa de compresie. Cu cat aerul din camera de ardere este mai cald, cu atat pornirea este mai usoara si ajutam electromotorul sa invarta mai putin. Asta este explicatia pentru care eu prefer sa las bujia, sa incalzeasca aerul din camera de ardere mai mult, inainte sa ii dau cheie. Deci, da, vorba ta, fiecare face ce vrea cu masina lui. Doar ca unii stiu sa o ingrijeasca mai bine.
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Rolul bujiilor este de a incalzi aerul din camera de ardere! Este o diferenta mare. Astfel, ajuta la etapa de compresie. Cu cat aerul din camera de ardere este mai cald, cu atat pornirea este mai usoara si ajutam electromotorul sa invarta mai putin.

 

Cam asta e explicatia care reflecta adevarul cel mai mult. De aia varianta a doua este mai ok. Pentru ca ajuta. Pana cand se sting toti martorii din bord, dureaza vreo 3-4 secunde. Timp in care bujiile incalzesc camera de ardere. Asta nu face decat bine.

Link to comment
Share on other sites

Eu dau sfaturi bune, nu personale. Si tu esti putin pe langa. Rolul bujiilor NU este de a ajunge ele in starea de incandescenta (tot despre asta ai pomenit de vreo 2 ori). Rolul bujiilor este de a incalzi aerul din camera de ardere! Este o diferenta mare. Astfel, ajuta la etapa de compresie. Cu cat aerul din camera de ardere este mai cald, cu atat pornirea este mai usoara si ajutam electromotorul sa invarta mai putin. Asta este explicatia pentru care eu prefer sa las bujia, sa incalzeasca aerul din camera de ardere mai mult, inainte sa ii dau cheie. Deci, da, vorba ta, fiecare face ce vrea cu masina lui. Doar ca unii stiu sa o ingrijeasca mai bine.

Da, a fost o exprimare usor nefericita. Am vrut sa spun "sfaturi din experienta personala".

 

- Rolul releului este de a aduce bujiile in starea de incandescenta.

- Rolul bujiilor este de a incalzi aerul din camera de ardere. - Acest lucru se face prin aducerea lor in starea de incandescenta, la ~800C.

Sper ca acum e mai clar ce am vrut sa spun.

 

Daca vrei, facem si un calcul al timpului necesar incalzirii a 499cc aer de la -20C la ~200C (punctul de autoaprindere al motorinei) .

Nu e relevant ca tu incalzesti la 300C camera, motorina tot la 200C se aprinde.

Probabil ca o sa spui ca si temperatura combustibilului e mica, insa iti reamintesc ca nu trebuie sa aprinzi 1L de motorina, ci maxim 0.1 ml / cilindru (deci temperatura total neglijabila).

 

Cand temperatura din camera de ardere nu e suficienta, apare 'semnul de bujii' in bord si pornirea e intarziata pana la implinirea conditiilor.

 

Un alt argument: bujiile nu rezista un numar de km, ci un timp total de folosire.

Daca lasi masina sa porneasca normal, vor sta aprinse un timp t, daca pui contactul si il lasi cu secundele , vor sta un timp t+dt, in orice caz mai mare decat t. Poate ca stau o secunda mai mult, poate ca stau de 2 ori mai mult, habar nu am. Rezulta uzura prematura - bujii arse - bujii blocate - rupere bujii.

Si ne mai intrebam oare de ce BMW are probleme cu bujiile?

Edited by mgs
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Foarte corect ce spui si tu. Dar, daca bujia oricum ramane activa dupa pornire, consider ca este mai bine si ajuta mai mult daca ii las caldura in camera de ardere mai mult decat aprox 200 grade C inainte de pornire.

Si referitor la ruperea bujiilor. Principalul factor care influenteaza ruperea lor, este depunerea de funingine arsa (motorina proasta) care se intareste pe bujie. Aceasta se blocheaza pe gaura din blocul motor si se rupe bujia. Funinginea aia depusa pe bujie se face ca piatra, si de aia se blocheaza acolo. Trist.

Edited by Radu I
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Salutare,

 

Ma lamureste si pe mine cineva legat de butonul start/stop, cutie automata si pornirea pe timp de iarna ?

 

La un 320d cum este coresc sa pornesti pe timp de iarna ?

 

Spre exemplu azi am incercat urmatorul pas:

 

1. Am pus cheia in contact

 

2. Cu piciorul luat de pe frana am apasat scurt butonul de start

 

3. Am lasat-o asa timp de 20-30 de secunde si apoi am calcat frana si apoi am apasat iar butonul de start.

 

Am observat ca pentru scurt timp 2-3 secunde mi-a aparut martorul de la bujie ( asa zisa coada de porcuso :) )

 

Nu am procedat corect ? trebuia sa o las mai mult inainte sa o pornesc ?

 

Multumesc.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

In functie de temp de afara, ecu va decide daca i nevoie sa preincalzeasca bujiile. Un diesel poate porni chiar si la -10gr doar din compresie. Bujiile la diesel pt functia de pornire sunt doar sa ajute, optionale, nu mandatory cum sunt la benzinare. Indiferent de anotimp, pornirea o faci in acelasi fel, fara nici o asteptare pana sa apesi a doua oara butonul de start. Daca i frig afara si la a doua apasare a butonului apare acea spirala urmata de o pauza scurta de ~2sec, inseamna ca in acea pauza bujiile sunt incalzite in prealabil a.i. motorina sa se aprinda mai usor si sa nu lase asta doar in grija compresiei. Acea pauza scurta e suficienta pt preincalzirea bujiilor incandescente. Doar cand iti apare spirala inseamna ca intra bujiile, timpul necesar pt acea incalzire fiind decis de ecu si nu de sofer. Se intampla des ca afara sa fie rece, dar ecu sa nu aprinda bujiile. Si in astfel de cazuri poti sa astepti tu cat vrei ca bujiile nu se vor incalzi deloc, doar din comprimarea motorinei in capul pistoanelor va porni motorul.

 

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.