Jump to content

Pornire corecta masini cu START / STOP


StGermain

Recommended Posts

Un minut "pentru evacuarea gazelor" din turbina? Cat de mare e turbina aia sau cat de lent circula gazele prin turbina de e nevoie de un minut sa fie "eliminate"? Iar in turbina, nu vor intra tot gaze? Intra brusc aer curat? Plin de ozon ma gandesc...

 

Tu nu parchezi? Din blana, frana brusca, scartait de roti si parcare? Nu ai si tu niste stradute, un garaj, ceva? NU se raceste atunci turbina? La ce flux de aer are, probabil ca se raceste in zeci de secunde. Oricum, dupa ce o opresti ea se va raci ajungand la temperatura mediului ambian la final... Ba chiar se va raci mai lent cu motorul oprit fata de relati.

 

Decat sa fac asa ceva pt masina, mai bine o repar mai des. Bine, nu mi s-a stricat nicio turbina, ii dau talpa daca e nevoie si in primii 50m desi sunt -20 de grade.

 

Masina e specificata -40..+85 de grade cu valori uneori dincolo de aceste limite. Iar limitele de exemplu -20.. -40 sunt specificate separat si sunt ore de functionare considerate ca fiind normale.

 

Evident ca in Romania nefiind situatii de -35-40 de grade, aceste legede sunt doar niste romanisme.

 

Se fac teste de soc termic de la -40 la 85 de grade in decurs de secunde. Este absolut irelevanta o racire sau o incalzire lenta, in decurs de minute. Cu atat mai mult cu cat suntem departe de minimul domeniului de temperatura (-40 grade)

 

p.S. Apare si povestea cu masina nerulata in Romania. Nu am intalnit neamt sa "o protejeze" in asemenea mod. Pun piese originale, interval de schimb ca in manual (30k km majoritatea) si dai bataie. Atat. Asta tot legat de legende.

Link to comment
Share on other sites

Daca masina a fost alergata (turatii mari) rulmentii turbinei ajung la o temperatura destul de ridicata,din ce stiu este indicat ca inainde de oprirea motorului acesta sa functioneze la reelanti 1-2 minute pt racirea lor.

Rulmentii care au o temperatura foarte ridicata nu le face prea bine sa ramana brusc fara pelicula de ulei care ii ung si le faciliteaza racirea zi de zi.

 

Evacuarea gazelor se face instant zic eu.

 

Al doilea factor decisiv pt "viata"turbinei este uleiul.Acesta trebuie schimbat cat mai des,astfel prin turbina sa circule ulei cat mai curat.

Edited by calinbmw2000
Link to comment
Share on other sites

chiar dacă merg puțin subturat aștept să urce apa la 90 de grade. N-am unde să văd asta în bord dar la diesel se face foarte repede

Nu zau. Mai repede decat ce?

Pentru cultura ta generala diesel-ul se intalzeste cel mai greu.

 

Turbina trebuie protejata in modul descris doar daca ai incins-o (cred ca putini au vazut o turbina rosie). Si nu pentru eliminarea gazelor ci pentru racirea elementelor.

Edited by C_o_s_m_i_n
  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu e gresit nici cum procedati cei care puneti contactul inainte.

Practic incalziti camera de ardere mai bine.

Daca bateria e buna, altceva nu are ce sa strice.

Am incercat ambele variante si intr-adevar porneste mai bine dupa ce pui contactul inainte, la temperaturi foarte scazute.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am pornit azi e90-ul dupa 1 saptamana, ca nu mai circul cu el de vreo luna, si a luat-o instant, apasat o singura data normal, cu ambreiajul calcat. La x1 la fel, calc frana si apas butonul si intr-o fractiune de secunda porneste.

Nu contrazic pe cei care apasa de 2 ori, insa eu nu observ nicio diferenta.

Link to comment
Share on other sites

Descuie masina ridica capota si asculta!vei auzi cum se activeaza pornirea la fiecare 8 min se aude ca si cum ai pune contactul. las o o luna nepornita si bateria va fi moarta.cel putin la mine asa se intampla.

 

 

Nu exista asa ceva!

 

Dupa 10-15 minute nu are voie sa se mai aduca/faca nimic daca nu mai umblii la ea si bateria buna nu se duce daca o lasi nepornita nici 2 luni sau mai mult...un mic exemplu, am stat in masina vreo 3 zile sa fac codari cu contactul pus fara sa stiu ca se pot dezactiva angel eyes, ma anuntat de cateva ori ca se descarca bateria, nu am bagat in seama si dintr-o data sa stins tot si lumina de la plafoniera a inceput sa palpaie...treaba a fost ca asta sa intamplat exact cand i-am dat codare pe CAS urmata de o eroare pentru ca numai avea baterie...ma luat o panica ca am ars Cas-ul sau altele de m-am ingalbenit la propriu, scaunele numai mergeau, imi zicea vreo 10-15 erori in idrive pe tot si cand apasam pe START nu se intampla nimic, dupa 30 minute am incercat din nou si sa auzit un "tac" si au mers scaunele pt putin timp, asta mi-a dat de gandit ca e bateria. Dimineata (de abia am dormit toata noaptea) am fugit direct la masina si cum am deblocato am sarit repede in ea sa apas pe start sa nu-mi manance toate modulele curentul, a invartit cu 2 secunde mai mult decat de obicei si a pornit, cam asta "mi-a stricat" bateria sa zic asa insa pornirea la -15 -17 a fost la 2 secunde dimineata desi pe tester scrie ca e vreo la 60% capacitate.

Nici nu am scos vreo borna ceva, asa am lasato.

 

Concluzia: din moment ce seara era goala bateria si a adunat singura curent pana dimineata cu bornele puse si mi-a pornit in cateva secunde nu are cum ca dupa o luna sa se consume bateria cu masina nepornita.

  • Like 2
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Ok, bateria secata de tot am lasato peste noapte cu gandul ca dimineata ma duc la servici si vin cu niste baieti cu robotul sa o pornesc, am intrebat mecanicii de la munca ce sa fac, ei mi-au zis sa iau bornele de pe ea, fiind in portbagaj mi-a fost greu seara sa ma apuc si am lasato asa pana dimineata si acum revin la ce am spus, am sarit in ea repede sa dau pe start si a pornit in 3 secunde fata de imediat.

 

Spun ca era secata ca nici lumina de la plafoniera nu statea pornita ci palpaia pana se stingea de tot.

 

Explica-mi tu atunci in termenii tai ce sa intamplat cu bateria in 9 ore sa zic cu bornele puse pe masina de la 0% curent la a porni?

 

Nu ma supar, dar te rog sa-mi explici tu ca sa stiu ca am luat minus de la tine cu o explicatie inteligenta. De busit nu se "buseste"asa un modul, nu stiu daca ai folosit sau folosesti programele de coding.

 

Dupa ce a pornit a stat aprins sa zic cam 15 minute bateria rosie in bord, dupa a disparut si dupa am lasato pe robot cam 3-4 ore, dar chiar si asa secarea de atunci a afectato, toti mecanicii de la servici si prietenii mi-au spus ca nu are cum sa porneasca dimineata si e dusa trebuie alta...asta sa intamplat acum 8 luni:|, logic asa stiam si eu insa nu e tot timpul asa se pare.

  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

1.masina, in primul rand, cand simte bateria descarcata iti taie alimentarea pe consumatorii auxiliari.de aici si lipsa luminilor interioare si a altor consumatori nefunctionali in acel moment.

2.nu am zis ca niste codari iti pot strica vreun modul, dar am zis ca o baterie descarcata....sau mai simplu: fluctuatiile de tensiune pot strica module sensibile.am patit-o cu modulul de lumini.

3.norocul tau a fost ca in acel moment aveai o baterie buna si asta a facut ca a doua zi sa poti porni masina.si masina in parametrii pentru ca a pornit usor.faptul ca a invartit mai mult fata de obicei este fix din cauza bateriei descarcate.

Minus nu ai luat doar de la mine si probabil vei mai lua, dar nu stiu de ce va afecteaza atat de tare aceste minusuri, cand veniti cu explicatii ilogice.

Dupa logica ta si telefonul il inchid seara si dimineata il gasesc cu 100% baterie.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

1.masina, in primul rand, cand simte bateria descarcata iti taie alimentarea pe consumatorii auxiliari.de aici si lipsa luminilor interioare si a altor consumatori nefunctionali in acel moment.

2.nu am zis ca niste codari iti pot strica vreun modul, dar am zis ca o baterie descarcata....sau mai simplu: fluctuatiile de tensiune pot strica module sensibile.am patit-o cu modulul de lumini.

3.norocul tau a fost ca in acel moment aveai o baterie buna si asta a facut ca a doua zi sa poti porni masina.si masina in parametrii pentru ca a pornit usor.faptul ca a invartit mai mult fata de obicei este fix din cauza bateriei descarcate.

Minus nu ai luat doar de la mine si probabil vei mai lua, dar nu stiu de ce va afecteaza atat de tare aceste minusuri, cand veniti cu explicatii ilogice.

Dupa logica ta si telefonul il inchid seara si dimineata il gasesc cu 100% baterie.

.

 

Am patit-o si eu cu Dacia :))). Am dat cheie si nu a pornit tot din cauza bateriei slabe, dupa cateva ore am incercat din nou si a luat-o. Acum nici nu zic ca se incarca singura.

Link to comment
Share on other sites

1.masina, in primul rand, cand simte bateria descarcata iti taie alimentarea pe consumatorii auxiliari.de aici si lipsa luminilor interioare si a altor consumatori nefunctionali in acel moment.

2.nu am zis ca niste codari iti pot strica vreun modul, dar am zis ca o baterie descarcata....sau mai simplu: fluctuatiile de tensiune pot strica module sensibile.am patit-o cu modulul de lumini.

3.norocul tau a fost ca in acel moment aveai o baterie buna si asta a facut ca a doua zi sa poti porni masina.si masina in parametrii pentru ca a pornit usor.faptul ca a invartit mai mult fata de obicei este fix din cauza bateriei descarcate.

Minus nu ai luat doar de la mine si probabil vei mai lua, dar nu stiu de ce va afecteaza atat de tare aceste minusuri, cand veniti cu explicatii ilogice.

Dupa logica ta si telefonul il inchid seara si dimineata il gasesc cu 100% baterie.

Qwerty84,

 

In legatura cu comparatia dintre acumulatorul de masina vs telefon, sti tu ceva dar nu complet si nici in totalitate corect. Modul de functionare intre cele doua este total diferit.

 

Acumulatorul de masina este format din celule de 2V inseriate. Aceste celule produc electricitate prin efect electrochimic ce presupune o reactie chimica reversibila intre acidul sulfuric si plumb ( nu punem formula pentru a nu se considera CA ft trolez :-) )

Atat timp cat tensiunea nu scade sub 1.2v per celula, reactia chimica este reversibila: adica electronii si ionii pot trece in/din solutie.

Din cauza asta o baterie de masina isi poate reveni de la sine daca este lasata in timp - acidul oxideaza place de plumb si de creaza noi electroni si ioni.

 

La telefon vb de o cu totul alt tip de baterie care functioneaza ca o banca de stocare. Trebuie sa pui ceva in el ca sa ai de unde scoate.

 

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ai zis ca daca mergem pe acelasi principiu...pai nu putem sa mergem pe acelasi principiu pentru ca nu se poate, simplu.

 

Eu nu m-am suparat/deranjat ca mi-ai dat minus cum nici de altii nu ma obosesc, doar ti-am cerut o explicatie logica pentru minus pentru ca am stiut sigur ca tu mi-ai dat.

 

Ti-am formulat altfel, mai primitiv si anume "bateria dupa ce a secat si-a revenit ca sa porneasca", care e explicatia? un fel de "ana are mere, ce are ana?" tu ai dat minus la ce am zis eu fara sa explici si in continuare te contrazici singur, ca sa aplici logica trebuie sa fie acelasi principiu altfel nu e aceeasi logica...pentru ca nu sunt aceleasi baterii. Nu stiu cum ai ajuns tu de la bateria de la masina la bateria de la telefon, chiar daca ai vrut sa dai un exemplu, l-ai dat foarte prost.

Iti taie alimentarea iti taie...insa bateria era secata

 

"3.norocul tau a fost ca in acel moment aveai o baterie buna si asta a facut ca a doua zi sa poti porni masina.si masina in parametrii pentru ca a pornit usor.faptul ca a invartit mai mult fata de obicei este fix din cauza bateriei descarcate."

 

A fost noroc? pe asta se bazeaza principiul tau? o baterie buna se "reincarca"singura.

 

Deci sa fim ontopic, bateria nu se "duce"peste o luna daca nu pornesti masina si nu e nicio problema daca apesi butonul de start sa pui contactul inainte fara sa pornesti cat nici daca o pornesti din prima cum spune in manual.

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

 

linisteste-te...o explicatie tehnica nu iti puteam da, tocmai pentru "exprimarea primitiva" folosita.

faptul ca nici logica pe care eu am incercat sa ti-o expun, tu nu ai inteles-o ma face sa renunt.

ai avut dreptate si imi retrag minusul, daca asta te face mai fericit.

Edited by qwerty84
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Salut.

Dupa ce am citit tot acest topic din scoarta in scoarta si am vazut pareri diferite am ajuns la concluzia : inainte sa te apuci de reparat ceva la masina pune un tester si vezi problema. Pt ca altfel bagi bani in piese prin eliminare "metoda romanuli bun la toate si defapt nu stie nimic ".

Eu sunt nou posesor de BMW 318D din 2007 si nu imi porneste masina. Nu am umblat cu ea o saptamana si acum cand am vrut sa o pornesc nu vrea sa porneasca. Ca simntome : invarte da sa porneasca dar nu porneste. I -am dat curet de la alta masina si tot nu a vrut sa porneasca. Am masurat bateria de pe masina si are 11.9 iar pe frigul de afara cu asemenea baterie nici o sansa. Ce ma pune pe ganduri este faptul ca nu a pornit nici at cand am ajutat cu alta baterie.

Dupa ce am citit topicul, as avea teoretic 3 piese de schimbat : bujiile , bateria si releul respectiv. Nu vreau sa iau prin eliminare.

O parere daca se poate.

Multumesc frumos.

Edited by adryian261980
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Deci eu nu mai inteleg nimic :)) Pana la urma cum e indicat sa pornesti, ca eu bag cheia in contact si ii dau buton direct cu ambreiajul apasat si nu mi-a facut probleme nici la -15. Am tot vazut pe net video in care unii puneau intai contactul dar nu am incercat, nici nu stiu daca merge.

 

La mine cand descui se aude ceva de la motor care culiseaza, presupun ca e normal.

Link to comment
Share on other sites

bagi cheia si apesi pe buton.masina stie ce are de facut.

faptul ca porneste putin mai greu la -15 grade decat la 30 de grade e ceva normal.

din punct de vedere ethnic niciuna dintre cele 2 variante nu sunt gresite.

cea cu pus contactul inainte consuma baterie in plus.

 

adryian261980, parerea mea este sa schimbi pachetul bujii+releu, in cazul in care releul este dus.

daca ai doar o bijie dusa sau maxim 2 se schimba toate 4, clar.

oricum ar fi, ai inteles bine ce e mai important:diagnoza si apoi restul.

Edited by qwerty84
Link to comment
Share on other sites

Am pus tester pe masina si ii dadea urmatoarele erori. : bujie incandescenta pe toate 4 ( la bujii ii dadea pe intermitent si spunea ca nu prea are cum sa dea eroare pe toate 4 , decat dac nu cumva este releul )si senzor inteligent baterie. In ce parte sa ma duc acum ? Ce imi recomandati? Un electician bun in Cluj stie careva ?
Link to comment
Share on other sites

Qwerty ms frumos pt informatii. Maine o duc in service si va spun pe urma ce si cum. Dar de senzorul inteligent de pe baterie ( IBS sau ISB asa ii spune ) ce parere ai ?

 

Am citit pe forum ca daca ar fi eroare pe toate 4 bujii at este dus releu. Asa sa fie ?

 

Yes, the blue wire should be connected. That is how ECU communicates to the IBS. If IBS itself has gone bad which is located directly on the negative terminal, then the car may not start. Often, taking that blue connector out temporarily, may start the car since that stops communication between ECU and IBS. Also, if you ever need to remove IBS to change battery, be very gentle since it is sensitive to mechanical stress and changes its calibration point needed for accurate measurement of battery charge characteristics and its history.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.