Jump to content

Martor filtru de particule


avanzato67

Recommended Posts

Va salut.

Nu demult, mi s-a aprins in bord martor de filtru de particule. Am dus masina in service si au facut urmatoarele:

-schimbat bujiile incandescente

-schimbat senzor presiune filtru particule

-regenerare filtru particule

-schimbat filtru ulei

-schimbat ulei

Dupa ce-am plecat din service, in nici 5km mi s-a aprins din nou. M-am reintors si mi-au spus ca senzorul n-a fost montat ok. Azi, dupa nici 1saptamana, iar mi s-a aprins martorul. Aveti vreo idee?

Precizez ca masina e un E90 2008 318D cu 235.000 km in bord. Masina trage bine, turatia urca fara probleme, nu se blocheaza la 2000-2200.

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Cei de la service nici nu au luat in calcul varianta inlocuirii cu unul nou. Ba mai mult mi-au spus "deaia nu se schimba piesa asta, fiindca stie sa se regenereze singura. Nu se pune problema schimbarii, filtru arata foarte bine".

1. daca ma duc inapoi la acelasi service, n-o sa stie ce sa faca cu ea

2. iar schimb service-ul? in cine sa am incredere. deja incerc service nr3 in TM

3. banatcar e varianta? :)

Voi ce ati face?

Merci.

Link to comment
Share on other sites

La cum a explicat omul, da iti trebuie alt service. DPF-ul se regenereaza pana la un punct. Adica regenerarea mai curata ceva dar nu-l curata suficient cat sa devina etern.

 

La banatcar iti vor spune sa il inlocuiesti. Cel mai bine, daca tii la masina & mediu & toate cele, e ca cumperi in DPF nou si sa-l pui pe masina la un alt service. La reprezentanta te vor rupe cu pretul.

 

DPF-ul tine udneva intre 150-200k km, plus/minus stil de condus, motorina, uleiuri etc.

 

Schimbarea service-ului nu tine loc de filtru nou :)

 

De curiozitate, la ce service-uri ai fost?

Link to comment
Share on other sites

Inainte sa ma duc la service cu problema asta, citisem pe forum si ma asteptam la 2 variante din partea lor:

1. schimbare DPF

2. anulare DPF

Eu din start am vrut sa exclud varianta regenerarii fiindca stiam ca la ~200.000km se cam duce piesa. Dar la cum au pus ei problema, am zis ca ei stiu mai bine. Astia sunt AutoXpert.

Pana acum am avut experienta proaste cu ProMotor si AutoOvarom. Refuz sa ma intorc la astia.

Tin la masina, chiar deaia dupa o citire mai amanuntita am exclus varianta anularii DPF-ului. Dar in ce service sa am incredere? La ce pret sa ma astept?

Link to comment
Share on other sites

Din experienta mea in Timisoara, merg la BanatCar pt operatiuniile care nu merita facute in alta parte: schimb lichide, verificari periodice, tinichigerie.

 

Apoi, pt celalte cel mai decent e sa cumpar singur piesele si apoi fie le montez eu fie merg la pitstop. Am fost de vreo 2 ori la ei si au fost ok. Am asistat la lucrare insa au tendinta de a te intapa la manopera daca nu esti atent. Sa cumperi piese de la ei e teapa. Sunt aproape ca la reprezentanta.

 

Am fost si eu la promotor si nu mai merg pe acolo. Mai ales pt modul in care s-au comportat. Parca venisem la ceva servce din viitor unde ei doar daca voiau imi reparau masina :sick:

Link to comment
Share on other sites

BanatCar nici nu a stat la discutii cand a auzit ca masina are 235.000 km. Mi-a spus ca piesa trebuie schimbata odata la 200.000 km conform producatorului. Oferta de pret: 9000lei

Iar discutam despre anulare DPF? Eu is in ceata pe subiectul acesta. E o varianta legala/morala/ok?

Link to comment
Share on other sites

BanatCar nici nu a stat la discutii cand a auzit ca masina are 235.000 km. Mi-a spus ca piesa trebuie schimbata odata la 200.000 km conform producatorului. Oferta de pret: 9000lei

Iar discutam despre anulare DPF? Eu is in ceata pe subiectul acesta. E o varianta legala/morala/ok?

E ok :))

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

tu excluzi ce a mai buna si sigura varianta..CURATAREA, orice ce DPF se poate curata! am vazut dpf uri infundate in asa fel incat nici nu mai pornea masina, si dupa curatare nu au mai avut probleme.

 

 

deageaba spui ca sa tureaza peste 3000rpm, asta nu inseamna ca e ok dpf-u, am avut si eu aceiasi problema la un 318d din 2009! iti pun doua linku cu inainte si dupa curatare sa vezi diferenta...

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

tu excluzi ce a mai buna si sigura varianta..CURATAREA, orice ce DPF se poate curata! am vazut dpf uri infundate in asa fel incat nici nu mai pornea masina, si dupa curatare nu au mai avut probleme.

 

 

deageaba spui ca sa tureaza peste 3000rpm, asta nu inseamna ca e ok dpf-u, am avut si eu aceiasi problema la un 318d din 2009! iti pun doua linku cu inainte si dupa curatare sa vezi diferenta...

 

 

 

salut! din nou problema DPF: cu vreo 3 ore in urma s-a aprins din nou martorul DPF, mentionez ca l-am curatat acum 3000 km! ce m-i se pare straniu e ca masina merge foarte bine: sta bine in turatii, motorul trage bine nu stiu ce sa zic, treaba e ca se aprinde cand se incalzeste motorul bine! cat este rece nu se aprinde! dupa vreo 15 min de rulaj se aprinde...daca o las vreo 20 min si pornesc iar nu se mai aprinde martorul tot asa vreo 10-15 min! mecanicul a facut o diagnoza si cica ar fi de vina turbina( se blocheaza nu stiu ce naiba la ea si de asta se aprinde si martorul ca nu da voie sa faca regenerare) eu din cate am citit pe forum nu am auzit de asa ceva! mentionez ca masina se prezinta exemplar cand merg cu ea! E90 320d 2005 automat M47! pareri ceva sunt binevenite! ma gandesc sa fac o diagnoza si la BMW sa vad ce zic aia de acolo.....

Link to comment
Share on other sites

Filtrul ala e vechi, s-a regenerat timp de 9 ani si vreo 240k km. Ce mai vrei de la el? Accepta faptul ca trebuie schimbat, altfel il poti curata cu Persil, pasta de dinti Sensodyne, poti sa-l dai si cu apa de gura LISTERINE si tot nu-si va reveni. A ajuns la capat de drum si nici o regenerare sau icoana de-a lui Arsenie Boca nu-l va curata de cenusa sau pacate. Ori il schimbi cu unul nou, ori ramai cu eroarea in bord. E normal ca masina INCA sa traga bine, nu inseamna ca filtrul DPF e atat de infundat incat sa nu mai traga masina deloc, dar vei ajunge si acolo fara indoiala. Daca vrei sa te convingi, suna la BMW AG si intreaba de durata de viata a unui DPF si iti vor spune baietii care le fabrica. Daca citesti pe forum, multi iti vor spune ca nemtii aia prosti care au proiectat masina, zic sa-l schimbi doar ca sa mai vanda ei o piesa scumpa si sa te usureze pe tine de bani. Asta cu curatarea filtrului DPF e romanism pur. E ca si cum ai refolosi filtrul folosti de la tigara. Il scoti din foita rulata si il refolosesti la o tigara nou rulata. Gustul si performantele vechiului filtru vor lasa de dorit.
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Filtrul ala e vechi, s-a regenerat timp de 9 ani si vreo 240k km. Ce mai vrei de la el? Accepta faptul ca trebuie schimbat, altfel il poti curata cu Persil, pasta de dinti Sensodyne, poti sa-l dai si cu apa de gura LISTERINE si tot nu-si va reveni. A ajuns la capat de drum si nici o regenerare sau icoana de-a lui Arsenie Boca nu-l va curata de cenusa sau pacate. Ori il schimbi cu unul nou, ori ramai cu eroarea in bord. E normal ca masina INCA sa traga bine, nu inseamna ca filtrul DPF e atat de infundat incat sa nu mai traga masina deloc, dar vei ajunge si acolo fara indoiala. Daca vrei sa te convingi, suna la BMW AG si intreaba de durata de viata a unui DPF si iti vor spune baietii care le fabrica. Daca citesti pe forum, multi iti vor spune ca nemtii aia prosti care au proiectat masina, zic sa-l schimbi doar ca sa mai vanda ei o piesa scumpa si sa te usureze pe tine de bani. Asta cu curatarea filtrului DPF e romanism pur. E ca si cum ai refolosi filtrul folosti de la tigara. Il scoti din foita rulata si il refolosesti la o tigara nou rulata. Gustul si performantele vechiului filtru vor lasa de dorit.

 

momentan sunt in Italia si aici am facut si curatarea cu garantie un an! am inteles demult treaba asta cu DPF numai ca m-a lasat aici in Italia si alta alternativa nu am avut(nu as da 2000 euro pe un DPF nou, mai degraba OFF cu el, nu zic ca pt o masina mai noua nu s-ar merita dar la mine nu mai vad nici un rost) inainte de curatare masina nu tragea si nici nu trecea de 3000 rpm dar acum cu tot cu eroare in bord se comporta foarte normal! ce vreau eu sa stiu este daca e adevarat ca poate sa fie si de la turbina dupa cum a spus mecanicul! ma nedumereste faptul ca se aprinde doar cand e cald motorul, cand e rece nu se aprinde! releu si bujii am schimbat noi Bosch acum nu stiu cum e cu senzorii de presiune sau termostatele! daca stii ceva e binevenit!stima

Link to comment
Share on other sites

sa aiba vreo treaba pompa de apa, la service mi-au zis ca e pe duca! am mers cu masina 15 min mai turat si cu meniul ascuns pe bord la temp apei! a urcat pana la 60 grade iar cum calcam frana scadea la 58-59 grade! sa aiba vreo legatura asta oare si sa nu isi faca regenerare?
Link to comment
Share on other sites

absolut.astazi am inlicuit ambele termostate,apa nu urca,dpf nu regenera.acum am apa la.92 grade constant,termostatul egr era defect,cel motor e ok.

 

am mers astazi cu masina vreo 20 km stand cu ochiul pe temp apei: mers cu 110km/h nu trecea de 60 grade iar la mers mai de oras nu trecea de 75! sper sa fie de la asta problema si nu ii da voie sa se regenereze!

Link to comment
Share on other sites

ca sa intelegem putin cum e treaba cu DPF-ul asta, si e destul de simplu, principalul lui rol este de a retine, pe romaneste spus, funinginea. Problema insa este faptul ca pe langa funingine, care rezulta in urma arderii motorinei, motoarele mai ard si ulei, ceea ce este normal. Arderea acestui ulei duce si la formarea de cenusa. Diferentea intre cea produsa de arderea motorinei si cea de arderea uleiului este T la care acele particule se descompun si pot fi eliminate pe evacuare. Daca cea de motorina poate fi descompusa prin, asa zisa regenerare, adica la cca 700C, cat ating gazele de evacuare in momentul in care regenerarea se petrece prin injectarea unei cantitati mai mari de motorina, cenusa rezultata in urma arderii uleiului nu se decompune la acea T si din aceasta cauza se si infunda. Nu se infunda ca s-a atins un numar maxim de regenerari, astea ar putea dura cu mult mai mult daca nu s-ar depune cenusa de la uleiul ars. Solutia este curatarea lui intr-un singur fel, si anume prin procedeul de incalzire fortata, evident dat jos de pe masina, unde se atinge T de pana la 1000C.

 

Regenerarile se fac dupa un algoritm matematic, in functie de cata motorina s-a consumat, cati km s-au parcurs in perioada respectiva, samd, practic ECU nu stie care sunt nivelurile reale de soot si ash, sunt calcule doar.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

am mers astazi cu masina vreo 20 km stand cu ochiul pe temp apei: mers cu 110km/h nu trecea de 60 grade iar la mers mai de oras nu trecea de 75! sper sa fie de la asta problema si nu ii da voie sa se regenereze!

 

 

schimba amandoua termostate ! dupa sterge eroarea si incearca o regenerare fortata

Link to comment
Share on other sites

Schimba termostatele, temperatura la apa trebuie sa stea la 90-91 grade constant. La km aia as curata dpf sau cumparat nou

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Vlad de curatat l-am curatat acum vreo 2 luni, martorul se aprinde doar dupa ce merg cu masina vreo 20 min(banuiesc ca vrea sa se regenereze DPF si nu poate) oricum cum am mai spus: masina trage si se comporta normal! o sa schimb pompa si amandoua termostate si dupa revin cu informatii! multumesc mult de pareri.

 

stima!

Link to comment
Share on other sites

Vlad de curatat l-am curatat acum vreo 2 luni, martorul se aprinde doar dupa ce merg cu masina vreo 20 min(banuiesc ca vrea sa se regenereze DPF si nu poate) oricum cum am mai spus: masina trage si se comporta normal! o sa schimb pompa si amandoua termostate si dupa revin cu informatii! multumesc mult de pareri.

 

stima!

Masina se comporta normal (pentru ca fumul/ gazele lasate sa iasa pe esapament inca mai ies normal si nu sunt blocate de alte noxe..) pentru ca inca nu s-a ajuns la nivelul critic de pus motorul in limp mode (adica mai putine gaze emise..).

 

Schimba de urgenta termostatele, verifica sa aiba toate bujiile bune si scoate apoi masina pe autostrada si tine motorul in jur de 2000rpm constant cam 10-20min.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.