Jump to content

E ok daca merg putin cu jante diferite ?


Core

Recommended Posts

Se intampla ceva unui E81 daca merg prin oras avand pe spate o roata cu janta de aliaj R16, 7J, ET 35 cu cauciuc iarna 195/55 R16 si celelalte roti cu jante de otel de R16 6,5J ET 44 cauciuc vara 195/55 R16, toate 4 cauciucuri run on flat? (peste o saptamana pun celelalte roti de iarna).

 

Fac rost de o cheie dinamometrica ce are moment reglabil intre 1 si 6 DSK. E buna pentru strans prezoane ?

Stiti ce inseamna DSK? Cred ca 1 DSK = 10Nm.

 

De unde cumpar un capat bun de cheie hexagon de 17 cu patrat ce se prinde la cheia dinamometrica?

 

Pe ce valoare trebuie reglata o cheie dinamometrica pentru strans/desfacut prezoane la un E81?

 

Cu o cheie obisnuita cum strangeti prezoanele? Impingeti cu piciorul / va urcati pe cheie / loviti cu piciorul ?

 

Eu am reusit sa schimb acum numai o roata. Cand sa desfac primul prezon de la urmatoarea roata mi-a sarit cheia de pe prezon de vreo 2-3 ori cand loveam cu calcaiul in cheie si s-au teshit putin muchiile la prezon si ceva mai mult la cheie.

 

Mersi,

Cornel

Edited by Core
Link to comment
Share on other sites

Vezi ca acea cheie dinamometrica nu se recomanda a fi folosita pentru desfacut prezoane, de fapt pentru desfacut in general. Ele se utilizeaza doar pentru strangere la cuplu, atat. Altfel risti sa o decalibrezi. Nu e indicat sa mergi cu roti diferite mai ales pe puntea spate pentru ca distrugi diferentialul. Fa un efort si schimba-le repede :)
Link to comment
Share on other sites

Mulțumesc pentru confirmare.

Am mers 60km. Le pun si pe celelalte 3 înainte de orice.

 

De unde cumpăr cheie fixa de 17mm de calitate , eventual cu patrat de 1/2?

Si de unde cumpăr un adaptor bun de 17 pt Patrat de 1/2?

 

Ma gândesc sa iau o Cheie dinamometrica cu declansator Unior, 1/2" 28-210 Nm la 311.6 lei de pe *ma*. E ok?

Scrie ca trebuie calibrata la 12 luni. Are aceleași dimensiuni ca cea recomandata mai sus numai ca e mai scumpa si mai grea.

 

Off topic: am 4 jante aliaj ASW de vânzare Torque Ice argintii. 800 lei. 7j, ET 35. cu prezoane. Sunt ca noi. 800 lei

R16 pt 55. http://www.bmwclub.ro/forums/topic/161853-jante-asw-5x120-7j-torque-ice-r16/page__view__findpost__p__2311807__fromsearch__1

Edited by Core
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Am fost astazi la auto---** la Dudesti sa echilibrez si sa montez 2 roti pe puntea spate.

 

Am ajuns pe la 5 si un sfert. Am fost invitat sa intru in curte, si nu pe rampa cu toate ca era o rampa libera.

 

ambele roti au fost usor dezechilibrate, nu a dat jos plumb doar a adaugat putin. La una un Pb la a doua a pus doua baghete de plumb.

in curte la service era pat de zapada, nu au dat zapada, am patinat ceva.

A urcat masina pe un cric cu levier, a schimbat o roata , a strans prezoanele cu mana cu capul de la pistol apoi a coborat masina pe roata.

A facut la fel cu roata spate stanga, a schimbat roate si apoi a strans prezoanele cu mana capul de la pistol si apoi a coborat masina pe roata, masina sprijinandu-se pe ambele roti spate cu prezoanele stranse doar cu mana.

Apoi si-a adunat sculele ca era ger si zapada consistenta in curte si a strigat la un coleg sa ii dea cheia. Dupa aceea a strans prezoanele de la 2 roti cu cheia dinamometrica.

 

L-am intrebat daca e ok sa lase masina pe roati cu prezoanele stranse doar manual si mi-a zis ca nu e problema devreme ce le-a apropiat (prezoanele).

 

E ok sa lase masina pe 2 roti cu prezoanele stranse doar manual?

 

Si as mai avea o intrebare, am parcat (in spic) intr-un loc in care ninsese si unde fusese parcata o masina sau mai multe cu garda la sol mai inalta decat seria 1 al meu. Zapada era cam tare, la -9"C. Cand am intrat am auzit ceva zgomot sub masina. Poate sa fi patit ceva masina , cablul de la sonda?

 

Si inca o intrebare. Am cumparat o cheie dinamometrica Yato si am uitat-o armata pe aprox. 125 Nm. pentru 8 luni. A curs putin ulei din ea. S-a decalibrat ? Un tip la service roti a zis ca e in regula.

Link to comment
Share on other sites

Am fost astazi la auto---** la Dudesti sa echilibrez si sa montez 2 roti pe puntea spate.

 

Am ajuns pe la 5 si un sfert. Am fost invitat sa intru in curte, si nu pe rampa cu toate ca era o rampa libera.

 

ambele roti au fost usor dezechilibrate, nu a dat jos plumb doar a adaugat putin. La una un Pb la a doua a pus doua baghete de plumb.

in curte la service era pat de zapada, nu au dat zapada, am patinat ceva.

A urcat masina pe un cric cu levier, a schimbat o roata , a strans prezoanele cu mana cu capul de la pistol apoi a coborat masina pe roata.

A facut la fel cu roata spate stanga, a schimbat roate si apoi a strans prezoanele cu mana capul de la pistol si apoi a coborat masina pe roata, masina sprijinandu-se pe ambele roti spate cu prezoanele stranse doar cu mana.

Apoi si-a adunat sculele ca era ger si zapada consistenta in curte si a strigat la un coleg sa ii dea cheia. Dupa aceea a strans prezoanele de la 2 roti cu cheia dinamometrica.

 

L-am intrebat daca e ok sa lase masina pe roati cu prezoanele stranse doar manual si mi-a zis ca nu e problema devreme ce le-a apropiat (prezoanele).

 

E ok sa lase masina pe 2 roti cu prezoanele stranse doar manual?

 

Si as mai avea o intrebare, am parcat (in spic) intr-un loc in care ninsese si unde fusese parcata o masina sau mai multe cu garda la sol mai inalta decat seria 1 al meu. Zapada era cam tare, la -9"C. Cand am intrat am auzit ceva zgomot sub masina. Poate sa fi patit ceva masina , cablul de la sonda?

 

Si inca o intrebare. Am cumparat o cheie dinamometrica Yato si am uitat-o armata pe aprox. 125 Nm. pentru 8 luni. A curs putin ulei din ea. S-a decalibrat ? Un tip la service roti a zis ca e in regula.

 

1.Nu are nimica daca a lasat masina pe roti cu prezoanele stranse de mana si apoi stranse cu cheia.

2.Probabil ai atins cu scutul,pragul,etc ceva zapada inghetata deaia s-a auzit "ceva" cand ai intrat in parcare.

3.Cheia aia poate sa stea armata pe 999999 Nm 999999 ani ca nu pateste nimica.

4.Esti prea prapastios pt probleme minore...

  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Multumesc pt raspunsuri.

 

Am calcat pe o sticla si 2 cioburi au strapuns un cauciuc pe o parte.

 

1. Are rost sa repar cauciucul si sa il tin de rezerva? Am cumparat un cauciuc nou.

 

2. Acum am pus o roata de iarna. E tolerant sa merg pe fata cu o roata 7j et 35 si cu una 6.5J ET 44 195/55 vreo 4km pana la service? Decat sa mai montez si cealalta roata pereche pe fata cred ca prefer sa merg cu tramvaiul.

 

3. Ce cauciucuri preferati run on flat sau normale? De vara am pus normale dar nu am gasit roata slim cu cauciuc fabricat dupa 2011 sa cumpar.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.