Jump to content

asa de repede se incalzeste o masina din clasa premium ?!


Recommended Posts

Nu e o problema in sine , mai mult o curiozitate. De cand cu temperaturile cu minus din ultima vreme am observat ca a mea masina ( e90 lci 2.0d ) are un timp de incalzire foarte rapid. De exemplu afara erau -1 si dupa numai 1 km deja sufla aer cald pe ventilatie ..asa de repede se incalzeste la toti in habitaclu ? eu stiam/credeam ca dieselul se incalzeste mai greu decat un benzinar. Inainte pe g4 benzina mergeam cam 10-15 min pana sa am caldura in masina iar cu asta dupa doua strazi deja e cald bine. Ma gandesc oare sa aiba vreun sistem de incalzire cu rezistenta electrica pentru perioada rece ? Ca am verificat si in meniul secret daca am probleme cu termostatul si totul pare a fi in regula mai mult de 90 nu depaseste apa in mers. Asa o fi motoarele de generatie noua sau imi scapa mie ceva ... si nu , nu am webasto :")
  • Like 2
  • Downvote 7
Link to comment
Share on other sites

Da, e90 are pompa auxiliara de incalzire a apei. De aia se incalzeste apa mai repede, probabil mai repede decat cu ce ai fost tu obisnuit mai inainte. Si da, probabil la tine inca functioneaza, dar carbunii aia se duc repede si este destul de greu sa ii schimbi (sau sa cumperi alta pompa daca binevoiesti)
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu am citit(N52) ca pompa de apa nu porneste pana nu ajunge apa la o anumita temperatura. Apoi, termostatul e cu 3 circuite si lasa apa in radiatorul de incalzire numai dupa o anumita temperatura.

 

Cred ca obiectivul pt incalzirea rapida a motorului e pt noxe.

Link to comment
Share on other sites

Nu face mare lucru acea pompa auxiliara. Daca motorul e inca rece, n-are ce sa incalzeasca ori ce sa recircule. Eu am schimbat-o pe a mea de 2ani, imi merge chiar si functia Rest, dar nu pot sa spun ca se incalzeste foarte rapid in habitaclu. Si am schiimbat si ambele termostate, apa urca la 90gr. Sa spun ca in oras dimineata la prima pornire, cam dupa 2Km incepe sa sufle cald. Se observa ca si turatia la ventilator incepe sa creasca fiind pe Auto. Depinde intr-adevar si cat de mult o turezi. Eu unu, pret pt cativa Km nu urc mai mult de 2000, maxim 2500rpm dupa ce deja am mers cu ea 1Km. Nu-I prea recomandat sa o duci spre ex in 3000 imediat cum ai plecat de pe loc cu ea. In cazul asta, probabil ca dupa 1Km o sa bage bine caldura. Din considerentul asta, tot benzinarele sunt mai OK.
Link to comment
Share on other sites

Eu de exemplu am webasto si dupa aproximativ 2 minute incepe sa bage caldura indiferent de temperatura de afara. Folosesc sistemul prin programare atunci cand am un program fix si stiu aproximativ la ce ora plec... Cred ca si tu ai webasto si de acolo minunea cu caldura
Link to comment
Share on other sites

stai sa ne intelegem .. cand plec maxim 2.200 ture schimb ,si nu am webasto ! in meniu la cic am gasit un meniu cu climate si de acolo pot seta doua programe se pare fiecare cu ce temperatura vreau eu si la ora la care vreau . Dar nu am nici o telecomanda nimic in plus...pana acum am mers iarna cam cu vreo , stai sa vedem : peugeot ,vw , renault ,si inca ceva toate diesel ,dar nici una dupa 1 km sa bage cald ..de asta zic :) oricum e bine ca la mai multi e asa deci stau calm :) Edited by Bigmoon
Link to comment
Share on other sites

Eu am citit(N52) ca pompa de apa nu porneste pana nu ajunge apa la o anumita temperatura. Apoi, termostatul e cu 3 circuite si lasa apa in radiatorul de incalzire numai dupa o anumita temperatura.

 

Cred ca obiectivul pt incalzirea rapida a motorului e pt noxe.

 

Se incalzeste foarte repede n52.ul, in cateva sute de metri baga caldura

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Exista modele care au acel fagure de incalzire peste caloriferul din bord (si eu il am). Ca orice la bmw, e o optiune. Pe care o poti avea sau... nu.

Insa graficul de pornire al lui e foarte prost gandit. Daca afara e peste 5 grade, nu porneste. Iar deja sub 10 grade simti ca ti-e frig cativa km si ajutorul din bord nu misca.

Daca afara e spre 0 grade, elementul ala de incalzire functioneaza din plin si de-asta simti caldura imediat.

Insa daca e si mai frig (-10 -15 -20), magareata aia nu mai face mare branza si doar un webasto te salveaza.

 

Si nu, nu e tehnologie premium. Golfurile nu aveau pentru ca-s low-budget, dar Passat-urile aveau bujii in antigel pana in anul 2000, iar dupa... acelasi sistem ca noile bmw-uri.

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

Acelasi motor din aluminiu e si pe E60/E90 lci ca si pe F-uri. Si nu exceleaza la caldura decat in conditiile enumerate de mine.

Deci totul tine de pornirea incalzitorului electric din bord.

 

Inseamna ca pe F-uri mai au ceva suplimentar de incalzire si cred ca mai conteaza foarte mult si jaluzele de la grile

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.