Jump to content

116i e 87 nu mai porneste


Recommended Posts

Buna ziua. Desi am gasit o problema expusa aici, identica cu a mea, nu are concluzie pe forum. Nimeni nu a mai zis nimic, asa ca expun problema mea: am un seria 1 e 87 116i 85kw n43 cu distributia in fata. Am oprit motorul pentru 10 minute si apoi nu a mai pornit. Senzatia e ca si cum nu am benzina, invarte si invarte dar nu porneste, un tacanit in dreapta bordului ca de releu, martorii se sting, navi merge, radio este. Disper. Nu intelege nimeni ce poate fi. Nu am avut niciun simptom, niciun sunet, nimic. Va rog sfaturi, idei sau rezolvari pe aceeasi tema. O zi buna.
Link to comment
Share on other sites

Daaaa. E neagra treaba. E sarita de la punct. Si pentru ca s-a mai dat la automat am indreptat supapele. Am ales sa iau chiulasa sh din germania. Restul tot ce tine de distributie si garnituri iau nou. Asta e. Nu pot sa cred ca asa de usor se intampla asta. Ceva sfaturi pentru viitor? La cat se schimba distributia pentru a evita asa ceva? Multumesc. PS: rotatii erau peste 0 cand incercam sa pornesc.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Buna. Dupa cum am promis, revin cu toate detaliile despre patania mea. De la bun inceput va spun ca detin un magazin de piese auto, astfel preturile sunt putin denaturate, intrucat sunt fara adaos :clapping: . Deci a sarit de la punct, a rupt vreo 8 dinti in total la axele cu came, a indoit axele cu came, lant blocat si foarte intins. Am ales sa iau chiulasa sh din germania (acelasi cod de oe ca a mea), am schimbat tot ce tine de distributie (original bmw pentru ca nu a fost mare diferenta, in cazul meu, fata de after market), garnitura chiulasa noua la standard pentru ca chiulasa sh era impecabila (am schimbat simeringurile la supape si mi-au fost facute cu pasta scaunele de la supape), garnitura capac culbutori, prezoane chiulasa, din nou ulei motul 5w40 x-clean 8100 bmw LL4 si filtru de ulei. Diagnoza si transportul pe platforma 300 lei, chiulasa sh 300 euro (cam 1350 lei), toate piesele noi mentionate mai sus 2300 lei, manopera la service 1300 lei, spaga mecanicului si ajutorului sau 300 lei. Un total strict pe problema asta ar fi de 5550 lei. Am intrebat la final de ce s-a intamplat asta, iar ca raspuns am primit o explicatie care nu este pe gustul meu, dar pana la probe contrarii trebuie s-o iau de buna: masina nu a avut ungere corespunzatoare, ori ulei neschimbat la timp (la fostul proprietar) ori un senzor de pe chiulasa nu ar fi fost in parametri. Astept inca pareri despre ce ar fi putut cauza saritul lantului de la punct.

PS: masina am luat-o din germania in noiembrie 2015, am schimbat ulei si filtre la ea, am facut 1000 de km si intr-o luna s-a intamplat necazul.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Buna. Dupa cum am promis, revin cu toate detaliile despre patania mea. De la bun inceput va spun ca detin un magazin de piese auto, astfel preturile sunt putin denaturate, intrucat sunt fara adaos :clapping: . Deci a sarit de la punct, a rupt vreo 8 dinti in total la axele cu came, a indoit axele cu came, lant blocat si foarte intins. Am ales sa iau chiulasa sh din germania (acelasi cod de oe ca a mea), am schimbat tot ce tine de distributie (original bmw pentru ca nu a fost mare diferenta, in cazul meu, fata de after market), garnitura chiulasa noua la standard pentru ca chiulasa sh era impecabila (am schimbat simeringurile la supape si mi-au fost facute cu pasta scaunele de la supape), garnitura capac culbutori, prezoane chiulasa, din nou ulei motul 5w40 x-clean 8100 bmw LL4 si filtru de ulei. Diagnoza si transportul pe platforma 300 lei, chiulasa sh 300 euro (cam 1350 lei), toate piesele noi mentionate mai sus 2300 lei, manopera la service 1300 lei, spaga mecanicului si ajutorului sau 300 lei. Un total strict pe problema asta ar fi de 5550 lei. Am intrebat la final de ce s-a intamplat asta, iar ca raspuns am primit o explicatie care nu este pe gustul meu, dar pana la probe contrarii trebuie s-o iau de buna: masina nu a avut ungere corespunzatoare, ori ulei neschimbat la timp (la fostul proprietar) ori un senzor de pe chiulasa nu ar fi fost in parametri. Astept inca pareri despre ce ar fi putut cauza saritul lantului de la punct.

PS: masina am luat-o din germania in noiembrie 2015, am schimbat ulei si filtre la ea, am facut 1000 de km si intr-o luna s-a intamplat necazul.

 

Imi pare rau ptr ce s-a intamplat, sper ca pe viitor sa nu mai ai probleme de genul asta cu nici o masina! :clover:

Mai exista, oare, motoare fabricate de BMW fara probleme la distributie? :nea:

Edited by Alina B
Link to comment
Share on other sites

Imi pare rau ptr ce s-a intamplat, sper ca pe viitor sa nu mai ai probleme de genul asta cu nici o masina! :clover:

Mai exista, oare, motoare fabricate de BMW fara probleme la distributie? :nea:

 

 

ale mele . un e87 - 2.0d , un f20 1.6d , e91 - 318d . numai ulei cumparat de la bmw , schimbat la 10 - 12k km si vorba baietilor : apa , paie si bataie . am bagat cu ele europa in toate pozitiile , mers 24/24 in 2 3 soferi. 99 % e paranoia ca se aude

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Multumesc tuturor de urari bune. Nu as lasa discutia in punctul asta, chiar e nevoie de detalii si mai multe pareri.

 

BMW a facut o mare greseala tehnologica (PuMA 43863106) mai ales in perioada 2007-2008 (daca bine imi aduc aminte, este posibil sa gresesc), unde la motorizarile diesel 1.6, 1.8, 2.0, 2.3, 2.5, respectiv benzina 1.6, 1.8, 2.0 si probabil.. lista continua, acestia au instalat acea piesa numita "patina intinzatoare" care se rupea iar in momentul ruperii, lantul sarea si iti afecta motorul. (Partea nasola este ca la BMW lantul este situat intre motor si cutia de viteze..)

 

* Pentru interesati masinile care detin si aceste motoare problematice sunt: BMW Seria 1: E81, E82, E87, E88, F20, F21, BMW Seria 2: F22, F23, BMW Seria 3: E90, E91, E92, E93, F30, F31, F34, BMW Seria 5: E60, E61, F10, F11, F07, BMW X3: E83, F25, BMW X1: E84

 

* Am atasat o poza sa iti faci o idee cum functioneaza "Patinele intinzatoare". (4, 6, 10, 14)

post-76717-0-71876800-1456320604_thumb.jpg

Edited by Japanese
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Buna ziua,

 

Ca sa numai deschid un topic nou, postez aici. Am un seria 1 116i N45 E87 din 2006.

 

Ieri am fost intr-un service ca sa fac revizia (ulei, filtre, placute + discuri frana fata). Si tot ieri am zis sa fac intr-un final schimbarea de ambreiaj + volanta.

In afara de faptul ca imi tinea ambreiajul foarte sus, masina mergea bine, constant, practic torcea.

 

Zis si facut, mecanicul a facut mai intai o evaluare a masinii, a facut ce tine de revizie (filtre Mahle/Bosch, ulei Motul 8100 X-clean), schimbat volanta si ambreiaj (troncanea foarte tare volanta, iar ambreiajul tinea foarte foarte sus).

 

Cand a dat prima cheie dupa toate operatiunile enumerate mai sus, motorul s-a zdruncinat foarte foarte tare de am zis ca sare din masina ... apoi a mers la relanti aprox OK. Eu care cunosteam sunetul motorului mi-am dat seama ca ceva era in neregula aproape imediat. Numai era torsul normal ci un zgomot mai ascutit, metalic, usor "tacanit".

 

A mai lasat-o sa mearga la relanti, a inceput sa alterneze: motorul mergea relativ constant, dupa care "bolborosea".

 

Pus tester-ul pe ea, prima eroare oferita: ceva de vanos.

A mai tinut-o pornita ca sa vada de ce masina se zguduia toata, periodic, la relanti. Mergea ce mergea si odata incepea sa se zguduie toata, iar la toba de esapament se auzea ca un diesel.

Si totul se repeta periodic.

Din acest moment, intr-un interval scurt de timp au inceput sa apara, progresiv, erori mai intai de "misfire" la un cilindru, apoi "misfire" la inca un cilindru, pana ce motorul a ajuns sa aiba "misfire" la toti cilindrii.

 

Oprit masina, schimbat senzorul RPM de la vibrochen. Dat cheie la masina, nu a mai pornit. Concluzie: senzorul original (BMW care era pe masina) este functional si nu de aici este problema.

Mecanicii au inceput sa insiste la automat si au tinut-o asa vreo 10 secunde, nimic. Numai pornea.

 

Singurele erori in acest moment sunt cele de "misfire" pe toti cilindrii.

 

Dupa mai multe investigatii au ridicat capacul la culbutori. Concluzia: o patina intinzatoare rupta. Mi-au aratat, cu motorul oprit evident, ca lantul se ridica cu mana de pe roata dintata din dreptul aperturii de adaugat ulei (unde vine busonul de ulei). Se ridica in jur de 1cm, cam la limita cat sa nu iasa de pe dintii rotii dintate. Se putea invarti cca 20 grade roata dintata superioara fara ca lantul sa miste urmatoarea roata dintata.

 

Recomandare: schimbat distributia, pretul manopera + componente Febi peste 1000lei.

 

Intrebarea este asa: care este starea normala a lantului de la distributie cand motorul este oprit? Trebuie sa stea intins sau este "relaxat" si se intinde cu un piston hidraulic atunci cand motorul se invarte?

Se va rezolva problema prin inlocuirea distributiei sau o sa ma trezesc cu "ne pare rau dar nu stim ce are?" iar nota de plata mai mare cu peste 1000lei ...

 

Stiu ca este greu de pus un diagnostic de la distanta dar poate cineva s-a mai confruntat cu asa ceva...

Macar daca imi puteti spune care este starea normala a lantului cu motorul oprit: intins sau oarecum lasat.

 

Imi cer scuze pentru ca nu am folosit poate termenii corecti dar nu sunt de specialitate si nici nu am avut pana acum de-a face cu probleme de distributie.

 

Va multumesc anticipat!

 

LE: poate merita mentionat, la un moment dat in timpul operatiunilor de service, a fost deconectata bateria. La reconectare trebuie facute cumva readaptari?

Edited by Harmonics
Link to comment
Share on other sites

Aseara tarziu mi-au facut oferta. Din cate mi s-a spus, costurile pentru kitul OEM sunt semnificativ mai mari si sincer nu imi permit acum aceasta. Deja am avut cheltuieli cu ambreiaj/volanta/revizie/discuri si mai sunt si altele de facut.

 

Senzorul vibrochen de aseara era acelasi senzor ca si cel original doar ca producatorii "matuisera" marca BMW. Se mai distingea ceva ceva din marcajul "Germany". Asa ca ma gandesc ca avand in vedere ca Febi-Bilstein sunt singurii care au kit complet de distributie pentru E87 116i sansele sunt mai mari ca zero sa fie chiar ei producatorii OEM. Stiu, "wishful thinking" dar mai bine decat deloc. Oricum altceva nu imi permit acum.

 

Oamenii au incercat sa ajute si sincer nu ii invinovatesc pe ei pentru problema. Poate ca mai bine ca a aparut problema in service decat pe drum. Am avut insa nevoie de o confirmare dintr-o parte neimplicata. Stiti cum este ...

 

Pretul include manopera si toate componentele necesare produse intr-un kit Febi-Bilstein. Dar m-au avertizat ca s-ar putea sa mai apara si "elemente mici" odata cu demontarea distributiei. De bun simt.

 

@leozrx multumesc pentru confirmare. Stii cumva ceva de rau despre kitul distributie Febi-Bilstein? Deja e comandat kitul si au ajuns de dimineata componentele in service asa ca zarurile sunt aruncate (si nici nu imi permiteam acum cca +3000lei ca sa merg pe OEM) dar daca stii ceva despre o posibila problema cu acest producator, te rog sa o mentionezi.

 

Alina, multumesc pentru sfat. Merg oricum linistit, chiar si piesele OEM nu sunt ce au fost candva. Distributii care le strici cand te atingi de motor - la primul soc mai serios, volanta care cade la 125.000 km ...

Nimic numai este solid realizat de cand au inceput sa externalizeze productia de componente prin tari gen China, Turcia si de ce nu, Romania.

 

Multumesc!

Edited by Harmonics
Link to comment
Share on other sites

Rectific.

Pretul pentru componente distributie OEM la 116i N45 an 2006 ajunge la 1257lei (fara rotile dintate, dar include tot de este in rest, adica si suruburi). Mi le-am calculat acum pe un site.

Cu tot cu TVA si transport cu curierul. Doar ca dureaza pana sunt aduse de afara (cca 1 saptamana si 1/2) si apoi din Cluj in Bucuresti. Sau poate din Pitesti pana in Bucuresti. Plus cca 700 lei manopera ...

 

Probabil ca pastrez distributia aftermarket un an si dupa care trec pe OEM. Eu zic ca macar un an ar trebui sa tina ca doar nu sunt carton...

Edited by Harmonics
Link to comment
Share on other sites

Ma refer la piesele care se pot vedea pe www.realoem.com

Acele piese cu part number-ul BMW.

De ce, gresesc undeva?

 

Gresesti pentru ca tu te referi la piese OE. Piesele OEM sunt piesele gen Lemforder, ATE, Textar, Sachs, KYB: Producatori care echipeaza masinile din fabrica.

 

Referitor la Febi, eu am luat niste suporti de cutie si s-au rupt suruburile la cea mai mica strangere. De atunci evit Febi.

Edited by LEOZRX
Link to comment
Share on other sites

Va multumesc pentru corectii si bunavointa.

 

Pentru a clarifica lucrurile in caz ca cineva este interesat de subiect.

Am ales (constrans de cheltuieli subite si mari pentru bugetul curent) sa folosesc un kit distributie Febi-Bilstein care este comandat la furnizor chiar de service-ul unde am efectuat lucrarea. Inteleg ca acesta este un kit OEM. Probabil ca puteam obtine un pret mai bun altundeva dar nu am vrut sa antagonizez pe cei din service. In plus daca sunt probleme nu se va putea da vina de colo-colo: ca service-ul este vinovat, nu,nu, piesele sunt de vina ...

 

Mi-au spus ca sunt sanse sa imi iau masina reparata in cateva zile (ieri, joi, a fost tot circul si au spus ca sunt sanse ca marti sa imi pot lua masina din service). Sper ca aceasta schimbare sa rezolve problema si sa nu fie si alte probleme ascunse dar atata timp cat nu s-a rupt lantul, mecanicii sunt optimisti.

 

Dar in urma sfaturilor de aici si vazand ca preturile nu sunt asa cum mi-au fost prezentate initial, probabil ca voi cere din nou schimbarea distributiei in cca un an, de data aceasta folosind componente OE (adica cele cu part number BMW, originale) achizitionate din afara tarii sau din tara (daca preturile se vor situa in jurul a 1300 lei la cat am gasit deja).

 

Voi continua aici jurmalul reparatiei pe masura ce am noutati.

Multumesc pentru contributii!

 

LE:

Aici este lista cu componentele OE pe care le-as schimba la distributie. Plus pozitia 15 care nu am selectat-o (era ultima). Se vede ca lantul a fost schimbat cu unul cu PN nou.

 

http://i67.tinypic.com/xnx2x1.jpg

Edited by Harmonics
Link to comment
Share on other sites

Am ramas dator cu completari.

 

Am ridicat masina in aceasta dimineata.

 

A fost schimbata distributia cu un kit distributie de la Febi-Bilstein. Acesta include lantul, patinele (doua bucati) si intinzatorul.

 

Ce este interesant este ca presupunerile mele anterioare se pare ca sunt adevarate. Pe toate componentele kitului este stantata marca BMW si pe urma stearsa prin matuire (smirghel/pila) dar intr-un loc, pe una din patine, a ramas stanta BMW in clar. Au facut poze cei din service pentru ca si lor li s-a parut interesant.

Asa se pare ca Febi-Bilstein este intr-adevar producatorul pentru componentele distributie original BMW (responsabili pentru calitatea precara ... dar producatorii pieselor originale BMW).

 

Masina merge mult mai bine acum. Va trebui sa verific consumul in aceasta noua configuratie dar pe ansamblu parca are mai multa putere. Poate sa fie legat si de schimbarea ambreiajului/volanta.

Deocamdata nu am simtit diferenta la schimbarea in viteza (am adaugat in cutia de viteze un aditiv XADO) dar nu am circulat decat cca 8km de la service la job.

 

Una din valvele vanos a fost tocita putin de lantul vechi (original) care era mai lung cu cca 1cm decat cel nou. Suplimentar s-a mai schimbat un simering arbore cotit. Mi s-a explicat ca este cel unde "iese arborele cotit" din motor.

Motivul pentru situatia neplacuta a fost ca distributia a "sarit de la punct". Din fericire in service si nu pe drum. Cauza acestui lucru este faptul ca ansamblul patinei care este curbata s-a rupt. Adica patina mare. Este vorba de punctul 2 din poza de mai sus. S-a rupt ceva plastic (in 3 bucati recuperate) exact in interiorul componentei indicate cu liniuta de la cifra 2, doar ca putin mai jos fata de pozitia indicata de linie.

 

Sunetul motorului este normal ... dar mi se pare totusi ca de undeva se aude o bataie surda. Deocamdata functional totul pare in regula dar concluziile le pot oferi doar dupa ce voi face cateva sute de kilometri.

Voi posta cateva poze mai tarziu ca sa va faceti o idee despre piesa rupta.

Edited by Harmonics
Link to comment
Share on other sites

Si pozele cu ceea ce va puteti astepta sa se intample subit, fara avertisment. Din cauza ca distributia la acest motor BMW N45 este realizata cu un lant de bicicleta. Scuze, vroiam sa spun lant distributie BMW.

 

http://i63.tinypic.com/wrkhgx.jpg

 

 

Si in urmatoarele poze sunt surprinse fragmentele din patina si locatia lor. Mecanicii spun ca aceste fragmente erau inca pe pozitia initiala dar in starea fragmentata.

 

 

http://i66.tinypic.com/bf029k.jpg

 

http://i66.tinypic.com/oi5aad.jpg

 

 

Proprietarul anterior al masinii (auto este SH) a schimbat doar lantul si intinzatorul deoarece acestea se spunea ca ar ceda. Banuiesc ca din aceasta cauza fortele au actionat cu precadere pe patine si au condus la ruperea patinei mari cat si la crearea de urme de uzura pe patina mica (cea superioara). Imi pare rau dar nu am facut poze la patina mica cu urmele de uzura.

 

Morala este urmatoarea:

- trebuie urmarit zgomotul motorului. Daca se schimba si devine metalic trebuie verificata distributia.

- lantul se lungeste in timp relativ scurt (cca un an si cateva luni). Are joc atat longitudinal (daca tragi de lant se simte ca se misca semnificativ, dar diferit de la portiune de lant la alta) cat si unul transversal (daca misti de o za contra alteia se simte un joc; din nou uzura nu este uniforma pe toate zalele lantului).

- cred ca o sa ajung sa schimb distributia la fiecare 50.000 ... 60.000 km. Optiune personala si probabil overkill. O sa duc dorul curelei de la fosta masina (Passat 3C). O sa urmaresc cum evolueaza lucrurile. Poate ca imi asum costul schimbarii garniturii capac culbutori (in caz ca se intareste. Pretul este in jur de 200 lei) si cer mecanicilor sa verifice la fiecare 2 ... 3 revizii daca lantul s-a lungit.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.