Jump to content

Fugiiiiiiiti de AB


fbdcnt

Recommended Posts

Nu pretul relativ ridicat la revizii e problema reprezentantelor.

Seriozitatea lor e problema maxima. Nu as generaliza, insa sunt suficiente cazuri cand uleiul doar este verificat/completat desi tu pe factura ai platit schimb complet de consumabile. Apoi uleiul este vandut sau ajunge in masinile angajatilor.

 

La Opel cumparam ulei original il schimbam singur si aveam conditie impusa sa aduc bidonul gol inapoi. Ghici de ce :D

Edited by DB77AAA
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Acelasi rahat este si la Autoklass (pt Mercedes), acolo uleiul este pus din butoi, dar macar este specificat pe factura. In rest, chiar daca masina este in garantie iar eu am reclamat probleme ce sunt acoperite de garantie, a fost pusa pe factura manopera pentru respectiva verificare. Filtrele sunt cam dublu la pret fata de un magazin oarecare, dar macar la final se adauga un discount de 10% pentru ca masina a fost cumparata de la ei (ironic). Dar nu poti face nimic..masina e in garantie si revizia trebuie facuta in reprezentanta oficiala. Mentionez insa ca la Autoklass personalul este foarte ok, iar pretul cam dublu al reviziei fata de un service oarecare sa zicem ca s-ar concretiza intr-un istoric verificabil si o revanzare mai usoara...toti cautam masini cu istoric, dar dupa ce le luam uitam cum arata o reprezentanta. Chiar si la A6 (2007) merg anual intr-o reprezentanta Audi pentru o verificare.

Iti pun ulei din butoi, dar este ulei Mercedes original la fel cu cel la bidoane de 1 litru. Pe mine ma costa revizie ce include toate filtrele inclusiv cel de motorina cu incalzire si senzor de apa, 1800 ron.

La e90 am dat 1100 ron la Proleasing, era ceva promotie.

Facusem o socoteala cu filtre si ulei luate de la Filaret si schimbate in alt service, ieseam cu 150 ron mai ieftin.

Acum cu noul ulei Shell, se pare ca la e90 e cca 1600 lei revizia.

Apropos de asta, cu filtre originale si ulei la fel, unde gasiti voi sa faceti schimburi cu 500 ron? Mai era pe un topic cineva care facea la f10 3.0 revizia cu 700 lei :))) si le mai si schimba singur. Autodidacti romanii

  • Like 3
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

garantie la bmw meu aveam numai in centrele bmw din Germania la filialele firmei de unde am luat masina,la dacia dokker am mers la prima revizie la reprezentanta in suceava,cost 700 lei si 4 ore durata ca sa schimbe niste filtre si ulei,bineinteles ca au trecut ca au facut o gramada de verificari si cu asta m-am linistit cu garantia si reprezentanta.
Link to comment
Share on other sites

La un service de aici de pe forum pt o revizie la un 320d cer 850ron cu piese AM, daca te apuci si cumperi totul online (sa iesi un pic mai ieftin, doar din acest motiv ti-ai luat masina premium) ajungi sa platesti in jur de 650ron pt piese, te mai duci la un service de la colt de bloc, mai lasi 50lei si acolo, tot ajungi la 700ron, cat de ieftin ar trebui sa fie la reprezentanta ?

 

Sariti cu minusuri si acum !

  • Like 3
  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

pana la urma cred ca cel mai bine ar fi ca Doru sa zica exact preturile de pe factura.

daca a fost :

-ulei

-filtru aer

-filtru polen

-filtru combustibil

-filtru ulei

-diagnoza

-test rampa

cam aia sunt banii uleiul a fost vreo 400-500 lei scurt din ce inteleg.

Cum am mai zis reprezentanta are alte costuri fata de un service "normal"

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

La un service de aici de pe forum pt o revizie la un 320d cer 850ron cu piese AM, daca te apuci si cumperi totul online (sa iesi un pic mai ieftin, doar din acest motiv ti-ai luat masina premium) ajungi sa platesti in jur de 650ron pt piese, te mai duci la un service de la colt de bloc, mai lasi 50lei si acolo, tot ajungi la 700ron, cat de ieftin ar trebui sa fie la reprezentanta ?

 

Sariti cu minusuri si acum !

 

Asta incerc si eu sa zic. Ca am facut un calcul grosso modo intre a imi cumpara piese AM si a merge la reprezentanta unde pun filtre oe si ulei, si diferenta era mica. In plus eu prefer reprezentanta pt ca ofera si factura si am nevoie de ea.

In plus, am o rezerva si prefer sa fiu sceptic cu faptul ca nu exista nicio diferenta de calitate intre filtre oe si mahle, mann etc. De ulei nu mai zic, acolo sigur e probabilitate mare sa fie contrafacut.

Ce stiu sigur este de exemplu ca placutele la Mercedes desi Oe sunt facute tot de Ate, alea Oe sunt mai bune decat Ate aftermarket, iar diferenta de pret se reflecta real undeva.

Si revin si intreb pe cei care se pricep mai bine, unde faceti voi revizii cu piese originale si ulei original cu preturi de 700 ron?

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Mie pentru schimbul filtrului de aer, mi-au luat 65 ron manopera. Sunt fix 4 cleme si se schimba filtrul in maxim 5 minute.

 

Evident ca nu e capat de lume 65 ron dar e vorba de un prncipiu.

 

astia te fac sclavul masinii ca sa te stoarca de bani. ce e o masina? un fier, un bun de consum. profita ca unii dezvolta relatii afective cu fierul, chiar incurajeaza. e ca la catei. eu platesc veterinarul mai mult decat doctorul din spitalul privat pentru copiii mei. nu e normal.

 

Din pacate asa este.

 

Mi se pare tampenie maxima sa consideri ca daca cineva are o masina "premium" trebuie sa arunce cu banii in stanga si in dreapta. Altfel e sarac. Nu merita masina premium..

 

Asta de fapt e tipic romanesc: trebuie comentat si analizat de fiercare data cum altcineva isi cheltuie banii. Consecinta este ca neaprat romanul trebuie sa aibe masina premium (sh, peste 200k km pt ca noua "se devalorizeaza prea repede") iar apoi, schimba cat mai scump si cat mai des uleiul pt ca ... isi permite.

Link to comment
Share on other sites

Tu in principiu ai dreptate partial. Dar da-mi voie sa te contrazic, referitor la "sunt 4 cleme si dureaza 5 minute"..

5 minute imi ia si mie sa consult pe cineva si nu fac mare lucru si iau 100 ron. Poate ca analogia nu e cea mai relevanta, dar orice serviciu costa in lumea in care traim. Si sa nu intelegi ca zic ca e ieftin sa schimbe un filtru cu 65 ron, dar este un pret, pe care esti liber sa il refuzi la.o.adica.

  • Like 4
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Exact. Pot alege. Dupa ce s-a terminat acel program BSI si am inceput sa platesc reviziile, am vazut acel pret. Din acel moment am refuzat sa mai schimb filtrul de aer la ei.

 

Merg la reprezentanta de exemplu sa schimb lichidul de frana sau antigelul/termostat pt ca pretul e ok raportat la serviciul respectiv.

 

Insa trebuie pusa problema serviciului vs. pretul lui. Nu trebuie venit cu argumentul: ai masina premium -> trebuie sa platesti nejustificat de mult. Este absurd.

Link to comment
Share on other sites

Pai la noi in Ro se merge si pe japca si mai ales pt ca " prostul plateste".

Anul trecut la Midocar, cu audi a8 d4, rog baietii sa faca o geometrie pt ca uzase cauciucurile excentric. Imi zice pai costa 500 lei. Zic cum nene ca la a4 e 200.

La care primesc raspuns "pai da dar aveti a8, e masina din alta clasa". Asta e mentalitatea romanului.

  • Like 5
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

apropo de asta cu revizia,cam am avut Fiesta luata de noua am mers la reprezentanta.frumos programare la ora 10,pe la 12 baga aia masina in service si peste o ora iese masina.Ma uit pe factura ulei fitru ... manopera 2,5 ore,explodez si ma duc responsabilul de acolo,cum naiba 2,5 ore la revizie,el ma ia frumos si imi arata un tabel cu nr ore pentru fiecare operatie si imi zice ca ei factureaza manopera conform acelui tabel .Si acolo chiar era ceva de genul 30 min schimbat filtru aer :)
Link to comment
Share on other sites

Mie pentru schimbul filtrului de aer, mi-au luat 65 ron manopera. Sunt fix 4 cleme si se schimba filtrul in maxim 5 minute.

 

Evident ca nu e capat de lume 65 ron dar e vorba de un prncipiu.

 

 

 

Din pacate asa este.

 

Mi se pare tampenie maxima sa consideri ca daca cineva are o masina "premium" trebuie sa arunce cu banii in stanga si in dreapta. Altfel e sarac. Nu merita masina premium..

 

Asta de fapt e tipic romanesc: trebuie comentat si analizat de fiercare data cum altcineva isi cheltuie banii. Consecinta este ca neaprat romanul trebuie sa aibe masina premium (sh, peste 200k km pt ca noua "se devalorizeaza prea repede") iar apoi, schimba cat mai scump si cat mai des uleiul pt ca ... isi permite.

 

Exact asta este si parerea mea :goodjob: ! Dupa cum am mai spus, mania si complexul "sculei". Daca nu dai banul gros, nu meriti, nu-ti permiti, mai bine mergi pe jos.

 

Mie la Golf mi s-a cerut suma de 700 RON pentru o diagnoza ca sa pot afla ce anume pe circuitul bujiilor incadescente nu functioneaza in parametri(le-am dat eu cred ca 50-60% din informatiile de care aveau nevoie sa faca diagnoza). Atat am cerut, nimic altceva. Am cerut sa mi se dea un cod de eroare pe baza caruia sa inteleg ce am de facut. Cu 1500 RON imi pot achiztiona licenta pentru interfata VCDS Ross Tech, cu suport online sau la telefon 24/24. Mi se pare un abuz sincer.

 

Eu sunt adeptul datul banului in schimbul calitatii. Am crezut si am actionat in sensul acestui principiu de cand ma stiu si am zeci de exemple. Dar trebuie sa tragi o linie intre calitate si nesimtire pura. 1.000 de ron pentru niste filtre si ulei mi se pare rezonabil. Insa cand aud sume de la 1.800 in sus deja mi se pare ca suntem luati drept idioti.

Edited by ViBogdan
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Da, la noi e boala asta cretina cum ca daca ai dat o suma mare pe un produs, ai bani si atunci trebuie sa fii jecmanit, ca ai de unde. Si am mai vazut pe aici mentalitati la unii cum ca ti-ai luat masina de 20-30K si te uiti la o suma de 100ron sau 100e. Da, cine munceste banii se uita la orice suma, si o face din principiu, pentru ca cine stie sa faca bani cunoaste valoarea lor. Daca am bani nu inseamna ca trebuie sa arunc cu ei pe fereastra si sa nu ma intereseze pe principiul manelist "fara numar, fara numar". Dar na, asta e...

 

Ai dreptate - principiu manelist si de detinator de iPhone(aia care se cred mai speciali din cauza asta) .

  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Sa nu uitam totusi ca din anumite puncte de vedere, suntem intr-o economie de piata functionala, iar preturile se regleaza in functie de jocul cererii si al ofertei; si probabil, fiecare dintre noi, avem o anumita idee asupra raportului dintre cheltuieli/pretul serviciilor/muncii prestate, dar nu intotdeauna ne este usor sa avem o imagine asupra acestui raport, atunci cand achizitionam un serviciu.

 

Si asta nu inseamna ca mi se pare ok pretul cerut de reprezentanta AB, dar ca si experienta personala, intr-adevar, si la Brasov in reprezentanta stiu ca am platit/primit anumite cotatii care mi s-au parut exagerate(dar care posibil includeau o marja a ceea ce inseamna servisarea unui vehicul mai vechi, unde pot aparea probleme la desfacerea unor suruburi, etc°.

 

 

Si la fel de adevarat este ca nici in alte tari nu stau treburile mai roz, se plateste mult, multe povesti(gen 101 puncte de control, etc.), si pleci de acolo cu aceleasi probleme nerezolvate, desi masina e in garantie, sau te iau de fraier, gen sa iti bage pe gat servicii extra.

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Sa nu uitam totusi ca din anumite puncte de vedere, suntem intr-o economie de piata functionala, iar preturile se regleaza in functie de jocul cererii si al ofertei; si probabil, fiecare dintre noi, avem o anumita idee asupra raportului dintre cheltuieli/pretul serviciilor/muncii prestate, dar nu intotdeauna ne este usor sa avem o imagine asupra acestui raport, atunci cand achizitionam un serviciu.

 

Si asta nu inseamna ca mi se pare ok pretul cerut de reprezentanta AB, dar ca si experienta personala, intr-adevar, si la Brasov in reprezentanta stiu ca am platit/primit anumite cotatii care mi s-au parut exagerate(dar care posibil includeau o marja a ceea ce inseamna servisarea unui vehicul mai vechi, unde pot aparea probleme la desfacerea unor suruburi, etc°.

 

 

Si la fel de adevarat este ca nici in alte tari nu stau treburile mai roz, se plateste mult, multe povesti(gen 101 puncte de control, etc.), si pleci de acolo cu aceleasi probleme nerezolvate, desi masina e in garantie, sau te iau de fraier, gen sa iti bage pe gat servicii extra.

 

Corect, dar mai intai desfa surubul si vezi daca problema este acolo. Personal as fi de acord cu plata marjei daca problema ar si aparea. Dar daca nu, marja suplimentara le ramane lor, "pe gratis" cum s-ar spune.

Link to comment
Share on other sites

Eu chiar nu tin partea reprezentantelor si consider ca sunt preturi mari, de multe ori nejustificate, dar adevarul e pe la mijloc din anumite pct de vedere, pt ca sunt unii care vor masina premium si intretinere de Logan, care apropos, e si ala scump la unele piese. :)) adica eu zau ca nu inteleg oameni care au masina de 20 25 mii euro si isi schimba uleiul in fata blocului. E ca si cum iti iei Corvette si apoi te plangi de consum.

La fel cum nu la fel e anomalie ca indivizi cu masini premium fie ele si sh, de 20k euro umbla cu cauciucuri sh sau cauciucuri chinezesti.

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Exemplul tau cu uleiul este unul extrem.

 

Se poate pana la urma inlocui uleiul si la un service decent, la costuri decente.

 

Eu de exemplu imi cumpar singur uleiul (original) si il schimb apoi la un service, cu programare si toate cele. De fiecare data am ajuns la jumatate de pret fata de reprezentanta. Adica chiar nu se justifica cateva milioane in plus doar ca ajungi la reprezentanta pentru o chestiune banala, care va avea acelasi rezultat de fiecare data.

 

Ideea e sa nu platesti aiurea, ceva nejustificat.

 

p.S. Service-ul respectiv este si mult mai apropae fata de reprezentanta.

Link to comment
Share on other sites

Poate te referi doar la schimb ulei si filtru ulei. Ai dreptate, Bala, normal ca e mai ok si mai comod la un service din zona. Dar pt toate filtrele si ulei, diferenta socotita de mine nu era mare intre service de cartier si proleasing. Asta cu vechiul ulei.

Eu insa am o problema de cand cu noul ulei shell, care la reprezentanta e 100lei litrul sau 110 nu mai retin. Se gaseste pe undeva mai ieftin, dar cu vreo garantie ca e fix acelasi ulei? Altfel, filtre originale nu gasesti la pret mai mic decat cel de la reprezentante.

Si e evident ca nimanui nu-i place sa dea multe milioane in plus, decat daca ii fura sau nu ii munceste.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.