Jump to content

Upgrade sound F10


Recommended Posts

Salut,

 

Fiind total nemultimit de sistemul audio de pe F10 (stereo) a trebuit sa imi schimb toate difuzoarele cu unele mai capabile.

Am instalat Focal components in fata si in spate si subs tot Focal.

Diferenta este imensa dar au nevoie de ajutor.

 

Asa ca acum astept sa imi vine un amp JL Audio pe 6 canale care sa poata alimenta fiecare difuzor.

 

De unde se ia semnalul pentru amplificator astfel incat sa pot pastra controlul de fade si balance? Trebuie luat din head unit?

 

Sau, stiti un electrician bun care ar putea sa il instaleze intr-un mod corect si apoi eventual sa si codeze?

Link to comment
Share on other sites

Ce difuzoare Focal ai luat?

Daca ai avut sistemul de baza (fara tweetere), ai nevoie de codare.

Semnalul(pt fata) il iei de la subwooferele fata, care acum primesc semnalul din HU si il trimit in paralel catre difuzoarele de pe usa. Pt spate il iei de la difuzoarele spate.

 

Practic acum trebuie sa tragi toate cablurile de la amplificator catre fiecare difuzor din masina, luand semnalul din HU sau, mai usor, de la subwoofere si difuzoarele spate.

Edited by paul_e88
Link to comment
Share on other sites

Nu am vrut HiFi pentru ca am ascultat mult inainte. Mi se pare ca Focal joaca in alta liga. Sistemele OEM (cu exceptia B&O) sunt, dupa parere mea, mult sub nivelul masinii. Am luat sistemul dedicat pt bmw. IFBMW-S (cu tweetere) pt fata si spate si IFBMW-SUB pt subwoofere.

Sigur, retrofitul ar fi fost mai ieftin..dar daca tot am facut ceva...

 

Deci, FL si FR pot lua de la subs. Dar este semnalul complet sub scaune? Nu este un filtru low-pass sau ceva asemanator care sa truncheze semnalul doar pt subs (frecvente joase)?

RL si RR iau direct de la boxele din spate..

 

Oare exista mufe speciale pt Bmw cu care sa conectez firul care vine de la HU sla amp? As vrea sa fie cat mai plug&play. Sertizez eu mufele (bmw la un capat si rca la celalalt) dar sa le gasesc pe undeva.

 

In cazul asta, banuiesc ca pot mentine fader si balance din HU. Corect?

 

Apoi, de la amp, trebuie sa trimit semnalul individual catre fiecare difuzor. Stie cineva care este traseul? Ma gandesc mai ales la boxele fata.

Edited by Cerbra
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Si procesor de sunet? Din cate stiu eu cand codezi pe HIFI trimite semnal low, la DSP e trimis semnalul pe fibra. Dupa ce ai pus amplificator, legi fiecare boxa separat. Dar ca sa faci treaba calumea iti trebuie si un procesor de sunet care mai costa si ala o gramada de bani. mai bine faceai upgrade la Harman Kardon, tot pe acolo ajungi cu costurile si e mai putina bataie de cap Edited by InSidE
Link to comment
Share on other sites

La upgradeul asta ma gandisem si eu, dar am mers pe Focal KRS100 pt usi. La subwoofere inca ezit din cauza pretului.

Hi-Fi e un sistem slabut, doar de pornire, iar Logic 7 este si el sub o solutie aftermarket, in ciuda pretului ridicat. Focal e cel putin o clasa peste.

 

Dupa ce ai facut codarea masinii la Hi-Fi, semnalul ar trebui sa fie complet. Cablurile care acum iti amplifica difuzoarele vor deveni cabluri de semnal.

Filtrele (un condensator), la sistemul de baza, parca sunt in difuzoare, deci nu sunt probleme.

 

Te conectezi la firele de semnal cu cate un cablu la un capat si il legi la celelalt capat cu papuci la amplificator. Cat timp pastrezi cele 4 canale ale HU, vei avea Fader si Balance.

Traseul pentru difuzoarele fata (usi si sub) e prin praguri, iar pentru cele spate, prin portbagaj in stanga si spre polita spate.

 

LE: pt DSP, cum zice Inside, exista amplificatoare cu DSP inclus, ex. Mosconi 120.4 DSP. Dar pentru muzica, cel putin pt mine, cred ca e suficient un sistem stereo simplu.

Edited by paul_e88
Link to comment
Share on other sites

Hm...ok. incerc varianta fara procesor de sunet. La o adica, pot sa il adaug ulterior.

Ce procesor recomandati?

Iau semnalul de la sub si de la boxele spate si apoi trimit semnalul la fiecare boxa.

O sa caut totusi mufele bmw ca sa leg semnalul la amp.

 

Alta intrebare: cum porneste amplificatorul? Are o intrare remote. De ce o leg?

 

Si legat de cabluri. Aveti recomandari pentru cablul audio si kitul de amplificator?

Link to comment
Share on other sites

Exact alea sunt si la F10. Dar de unde le iau?

Am incercam sa le identific pe realoem dar fara succes deocamdata.

 

Legat de remote, banuiesc ca exista daca masina a fost dotata cu amplificator. A mea nu a avut amplificator.

 

Sper doar sa nu fiu nevoit sa il trag din HU..

Link to comment
Share on other sites

Conector mama pentru conectorul pt subwoofer

 

conector - 61136901731

4 x pini - 61138364835

 

Conector subwoofer

 

conector - 61136984750

4 x pini - 61138364836 - pin 0,5- 1,0 MM²

sau

4 x pini - 61138364838 - pin 1,0- 2,5 MM²

Conector mama pentru conectorul de la difuzoare

 

conector - 61138373583

2 x pini - 61131393723

 

Eu zic sa le mai verifici o data inainte.

 

Remote ar trebui sa ai chiar daca n-ai avut amplificator.

Edited by paul_e88
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ok.. A venit amplificatorul. Timp sa am si o sa incerc eu sa il montez.

Inca nu mi-e clar de unde iau semnalul de remore dar sper sa ma descurc. Daca trebuie sa il iau din HU, si va trebui sa desfac bordul, oare nu e mai bine sa iau direct si semnalul audio de acolo?

Link to comment
Share on other sites

Am comandat azi harness-ul lui Technic (280usd cu tot cu transport) si cand imi vine, ma apuc de treaba.

El zicea ca nu are rost sa mai pun un DSP daca codez la HiFi..dar mai vedem.

Ideea e ca nu as vreea sa pierd controlul de fade/balance din HU. Vedem cum iese si daca trebuie il pun mai incolo.

 

Intrebarea este...cand trebuie facuta codarea? Inainte sau dupa ce instalez amplificatorul. Si cine o face?

Are rost sa cumpar un cablu ESYS si sa incerc sa il fac eu? Exista vreun tutorial sau careva dispus sa imi spuna cum?

Link to comment
Share on other sites

Am comandat azi harness-ul lui Technic (280usd cu tot cu transport) si cand imi vine, ma apuc de treaba.

El zicea ca nu are rost sa mai pun un DSP daca codez la HiFi..dar mai vedem.

Ideea e ca nu as vreea sa pierd controlul de fade/balance din HU. Vedem cum iese si daca trebuie il pun mai incolo.

 

Intrebarea este...cand trebuie facuta codarea? Inainte sau dupa ce instalez amplificatorul. Si cine o face?

Are rost sa cumpar un cablu ESYS si sa incerc sa il fac eu? Exista vreun tutorial sau careva dispus sa imi spuna cum?

Codarea este ca sa normalizezi semnalul de iesire. Modelele cu base stereo au fost codate sa suplineasca lipsa tweeter-ului si sa pacaleasca urechea (...si dupa cum vezi n-au reusit).

HI-Fi au semnalul normal si daca nu faci codarea la HI-Fi trebuie sa folosesti un DSP. Codarea o poate face orice dealer BMW.

Ai grija cu butonul de volum pana faci codarea. Eu am ars un 4" Focal K2 pentru ca distorsiunile cresc enorm la volum mare.

280 usd pentru Technic harness e cam mult. Tin minte ca am platit 75 usd fara transport pentru un E92 acum cativa ani.

 

Ok.. A venit amplificatorul. Timp sa am si o sa incerc eu sa il montez.

Inca nu mi-e clar de unde iau semnalul de remore dar sper sa ma descurc. Daca trebuie sa il iau din HU, si va trebui sa desfac bordul, oare nu e mai bine sa iau direct si semnalul audio de acolo?

Stiu ca Technic harness are inscriptionat pe fiecare cablu ce fel de iesire este. Probabil o sa ai FL, FR, RL, RR, WL, WR Center si un fir albastru de Remote.Pentru Remote folosesti firul albastru. Daca foloseti DSP inainte de Amplificator acelasi fir albastru de Remote o sa-l legi in serie si la DSP si la Amp.

Edited by 330xi
Link to comment
Share on other sites

Nu am vrut HiFi pentru ca am ascultat mult inainte. Mi se pare ca Focal joaca in alta liga. Sistemele OEM (cu exceptia B&O) sunt, dupa parere mea, mult sub nivelul masinii. Am luat sistemul dedicat pt bmw. IFBMW-S (cu tweetere) pt fata si spate si IFBMW-SUB pt subwoofere.

Sigur, retrofitul ar fi fost mai ieftin..dar daca tot am facut ceva...

 

Deci, FL si FR pot lua de la subs. Dar este semnalul complet sub scaune? Nu este un filtru low-pass sau ceva asemanator care sa truncheze semnalul doar pt subs (frecvente joase)?

RL si RR iau direct de la boxele din spate..

 

Oare exista mufe speciale pt Bmw cu care sa conectez firul care vine de la HU sla amp? As vrea sa fie cat mai plug&play. Sertizez eu mufele (bmw la un capat si rca la celalalt) dar sa le gasesc pe undeva.

 

In cazul asta, banuiesc ca pot mentine fader si balance din HU. Corect?

 

Apoi, de la amp, trebuie sa trimit semnalul individual catre fiecare difuzor. Stie cineva care este traseul? Ma gandesc mai ales la boxele fata.

XD600/6 scoate 75W/channel la 4 ohmi. Pentru front si rear e Ok dar o sa vezi ca pentru difuzoarele de 8" de sub scaune o sa vrei mai mult mai ales daca nu ai un Subwoofer in spate. Nu zic ca-i rau dar eu dupa un timp am adugat un XD400/4 (configurat in 150/ channel la 4 ohms) numai pentru difuzoarele de sub scaune. Am folosit 8" Jehnerts si la 75 de Wati nu-mi dadeau kick-ul care sa ma satisfaca. Banuiesc ca si IFBMW-S au nevoie de cel putin 100-150W/channel ca sa sune bine.

Link to comment
Share on other sites

Da. Exact asta e configuratia.

Vreau sa vad cum se aude doar cu amplificatorul si apoi eventual o sa adaug un DSP Helix.

 

Ideea este ca trebuie sa fac codarea HiFi in acelasi moment pt ca amplificatorul este facut sa functioneze cu semnal de 4V. In configuratia stereo, HU-ul scoate mai mult..

Banuiesc ca daca se face codarea la HiFi, semnalul trimis de HU devine unul pregatit pentru amplificator...la 4v.

Sper sa nu ma insel..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 3 weeks later...
Link to comment
Share on other sites

Din ce am vazut pe piata, legat de upgrade-urile aftermarket pt Base / Hi-Fi system, majoritatea kiturilor (inclusiv BavSound) contin doar mid-urile din portiere si tweeterele. Nu contin si subwooferele. Probabil ca e munca prea multa sa scoti scaunele sa le schimbi si/sau nu este chiar asa de mare plusul de calitate/volum.

 

Ar fi interesant sa ne impartasesti opiniile dupa schimbarea sub-wooferelor, sa vedem daca se merita sa le schimbam, sau nu.

 

(Eu, deocamdata, inca stau cu ochii pe kit-ul BavSound, pt HiFi. A ajuns, cu tot cu promotie, sa coste sub 500 USD, si se pare ca livrarea e gratutita, pt. Europa).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

De curand Match a lansat un amplificator dedicat pt BMW, Match UP 7BMW; in Germania e in jur de 7-800 euro; probabil ca e foarte asemanator cu Match PP86DSP, dar are marele avantaj ca este plug-n-play pentru sistemul audio de fabrica HiFi - are inclusiv mufele pt conectare si bracket pt prindere in locul amplificatorului original; probabil vine si cu setup DSP potrivit pt masina.

https://www.audiotec-fischer.de/en/detail/index/sArticle/490

 

Si Bavsound si BimmerTech folosesc amplificatoare de la Match (PP82-DSP) - doar au trantit o eticheta peste el si au pregatit un fisier de setup.

 

Ca si calitate, dupa parerea mea este peste amplificatorul de HK.

 

Asa ca acum e foarte simplu de facut upgrade de sunet la oricare model E / F cu sonorizare HiFi:

- amplificator plug&play:

Match UP 7BMW: ~800 euro in DE; posibil ca in RO sa se vanda cu in jur de ~600 euro

Bavsound: ~800 euro, trebuie comandat in US

Bimmertech: ~800 euro, trebuie comandat in US/UK

 

- boxe fata sau spate plug&play:

Match MS 42C-BMW (1 sau 2, in functie de model): ~120 euro / pereche in RO

BMW OE HK: ~200 euro 1 pereche (2 woofere, 2 tweetere) in RO

BMW OE B&O: ~400 euro 1 pereche (2 woofere, 2 tweetere) in RO

Eton B100: ~200 euro 1 pereche (2 woofere, 2 tweetere), trebuie comandate de pe ebay.co.uk/de

Rockford Fosgate T3: ~400 euro 1 pereche (2 woofere, 2 tweetere), trebuie comandate de pe ebay.co.uk

 

- subwoofere plug&play:

Match MS 8BMW-D (cost aproximativ: 200 euro / pereche in RO)

 

- boxa centru / tavan: atentie, cele aftermarket (Match, Eton, etc) nu intra in locasurile din bord/tavan; puteti comanda doar BMW OE

BMW OE HK: ~200 euro 1 pereche (2 woofere, 2 tweetere) in RO

BMW OE B&O: ~400 euro 1 pereche (2 woofere, 2 tweetere) in RO

 

Cel mai simplu este sa faceti in pasi, pana cand ajungeti la rezultatul dorit:

1 - schimbare amplificator (+800 euro)

2 - schimbare subwoofere (+200 euro)

3 - schimbare boxe usi fata (+2-400 euro)

4 - schimbare boxe usi spate / centru (+2-500 euro)

 

5 - antifonare usi + podea (2-400 euro) - nu prea e necesar la F10, masina e deja bine insonorizata

6 - adaugare subwoofer in portbagaj (la F10 e mai greu, e bine insonorizat) + amplificator dedicat

 

Pasii 5 si 6 sunt doar pt perfectionisti - care probabil ar trebui sa considere un setup total custom (adica folosirea unor boxe mai mari si ajustarea fetelor de usi.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

O corectie pt boxe Match (valabil la F10/F11)

- pt boxele din usile fata sunt compatibile Match MS 42C-BMW.1 (cu bordura pe exterior)

- pt boxele din spate (f10)/tavan(f11) si cea din bord sunt compatibile MS 42C-BMW.2 (fara bordura pe exterior, sunt ceva mai compacte)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.