Jump to content

Probleme alternator


Recommended Posts

Salutare, am o mica problema cu alternatorul, dimineata la prima pornire imi ramane martorul baterie in bord aprins, daca o turez se stinge 1 sec si se aprinde iar, incep sa circul cu masina iar dupa 2-3 km se stinge de tot si nu se mai aprinde in ziua respectiva.S a comportat asa vreo 4 zile dupa care nu a vrut sa se mai stinga si am ajuns cu masina la mecanic,am dat alternatorul jos i a facut proba in serie cu un bec alternatorul mergea brici, baga 13.9 l am pus inapoi pe masina si gata treaba... Astazi a 3-a zi de cand am fost la mecanic mi a facut iarasi aceeasi faza cum v am povestit la inceput... Ce parere aveti?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Asta e simptom de perii colectoare (carbuni) scurte care abia mai fac contact pe rotor.

Sau se poate sa fie putea redresoare, dar ai spus ca curent/tensiune scoate.. fire dezlipite, greu de crezut 90% se vad cu ochiul liber la demontare de pe masina.

 

..Sunt curios, cum ar fi putut mecanicul sa vada carbunii??

Aia sunt intr-o carcasa de plastic (probabil ca ai Valeo pe masina..) si o data scosi din locasul lor nu-i mai pui inapoi fara sa ii rupi.

(am demontat de curand un alternator Valeo.. si. .stiu pe pielea mea)

Link to comment
Share on other sites

Carbunii erau f buni, si a mai masurat parca ceva ,statorul nu stiu exact

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ce trebuie sa intelegi e ca, carbunii sunt impinsi de un arc din spate; arc al carui cursa e limitata de lungimea firului care conecteaza carbunii in circitul de redresare/generare.

Acesti carbuni pot sa atinga doar putin suprafata axului rotorului decat ocazional cum ai descris mai sus.. de aceea de multe ori cand e demontata zona periilor se observa axul innegrit de atingerea superficiala a periilor. Prin carbunii aceia pot trece curenti de pana la 150A sau maximul trecut pe alternator, ceea ce reprezinta o valoare destul de mare.

Eu am demontat un alternator Valeo de 150A.

Daca vrei iti spun dimensiunile carbunilor. Daca nu ma insel toti de la Valeo sunt la fel.

Iti recomand sa ai deja carbunii noi cand vrei sa ii vezi cum sunt cei vechi.

Se pot relipi cei vechi dar nu cred ca se merita.

 

Sigur, nu sunt excluse si alte lucruri.. referitor la alternator, cum ar fi jocul statorului in carcasa sa care necesita schimbarea cu totul.

 

Sau alte motive, nu neaparat alternatorul ;)

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

@bimmer Curentul de 150A este curentul maxim furnzat de alternator, nu curentul ce trece prin carbuni, rotorul alternatorului joaca rolul de electromagnet ce.induce in stator camp magnetic variabil in functie de consum, mai bine.zis releul regulator de tensiune (partea electronica),comanda rotorul prin acei carbuni buclucasi, care dau atata bataie de cap mecanicilor, si tot acel releu incearca pe cat posibil sa mentina o tensiune cat de cat constanta la bornele bateriei.

Statorul furnizeaza la randul sau (ca dinamul de la.bicicleta) prin intermediul puntii redresoare ,tensiunea de 14 v, dar....curentul furnizat este variabil ,adica depinde de consumatorii pe care ii avem in acel moment.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.