Jump to content

BMW E90/163 CP


Recommended Posts

  • 4 weeks later...

Am fost azi la un baiat care face softuri, a copiat softul meu l-a analizat si a zis ca e ok, e soft cu DPF OFF si sa caut in alta parte problema....

Am gasit in alta discutie pe forum raspunsul asta

 

####Zici ca ai gaurit dpf.ul.

Poate softul nu e facut corect.

Atasez cateva pasaje luate de pe un forum bmw din UK,

in care 'Stan' de la Ecotune, explica posibilele cauze.

poate te ajuta.

 

I bet yor remap have wiped off glow plug error together with dpf delete remap. Esy fix flash dde with same software back to stock an check for glow plug faults or just dicconect glow plug cyl no 1 with existing sofftware (its still posible without removing inlet manifold and check if you get that fault coming up in dde fault memory.

*

White smoke can be caused by: incorrect engine timing, unburned fuel, or coolant getting into the cylinders.

*

EGR (exhaust gas recirculation) valve, if stuck open, will cause white smoke and will make the exhaust sound funny. The EGR system recirculates an amount of exhaust gas into the combustion chamber to lower cylinder temperatures in order to lower NOx emissions.

 

When you remove the DPF, disable post injection and recalibrate the VNT on the stock file without making any further adjustments to improve the burn, the car is to you or I... visibly smokeless.

 

If you take these engines and do the following -

1. advance the injection to allow the fuel more time to burn(diesel is slow burning)- releases more energy from every drop of fuel increasing performance.

2. Increase injected quantity by both increasing the injector opening time and rail pressure with an aim for the injector to close at a similar time to stock. - this further improves the spray pattern and allows the fuel to atomise in the cylinder more efficiently.

3. Increase boost within the spec of the turbo manufacturers compressor map relative to the increase in injected quantity

 

*

Detin un e60 530xd, 2006, si.., in urma cu 2 luni mi.am scos fizic dpf.ul ,urmat de softul aferent.

Dupa 2 zile a inceput sa scoata fum alb,cu miros intepator, dar la cald, nu cu motorul rece.

Am verificat egr,turbo,injectoare...totul ok.

Am citit pe forumuri despre problema nea, am gasit aceste pasaje, le.am copiat, si i le.am aratat baiatului care mi.a facut softul.

In concluzie, a umblat iar la soft, rezultatul fiind zero fum alb.###

 

Acuma nici nu stiu ce sa mai fac sa ma apuc de injectoare sa le dau jos sa le probez...nici nu am idee, greu si cu mecanici astia...

Cum se manifesta daca un injector pișĂŁ motorina la relanti?

Daca e problema de la injectoare nu ar trebuii sĂŁ am consumul mĂŁrit?

Mai aștept pĂŁreri...

Link to comment
Share on other sites

Si mie tot cu injectoare mi-a zis un mecanic sa incep dar sincer sa fiu - sunt aproape sigur ca nu e de acolo...

 

am verificat 2 lucruri intre timp -

1. la mine daca scot furtunul din partea din fata a turbinei nu mai imi scoate fum pe esapament

2. am vazut ceva ulei (nu foarte mult) in furtunul de la intercooler iar mecanicul a zis ca nu ar trebui sa fie asa ceva acolo...

 

Astea 2 puse cap la cap imi zic ca turbina pierde ulei cumva si necesita reconditionata... o reconditionez curand, nu e problema dar ma "da peste cap" faptul ca tu ai schimbat-o deja si tot asa iti face...

 

Cauze ar putea fi multe din ce am gasit pe net dar 1 lucru este sigur: DPF-ul daca e eliminat corect si resoftat nu are de ce sa scoata asa ceva - multi mecanici de 2 lei imediat sar in cap aaa ca deaia scoate asa ceva - dar sunt 1 milion de masini fara dpf si totusi nu vezi asa ceva - deci daca pui pana la urma un dpf bun nu faci decat sa MASCHEZI fumul, nu sa elimini cauza care automat va duce la infundarea mult mai rapida chiar si a unui dpf nou nout.

 

Te mai intreb o data - ti-au curatat intercoolerul cand ai reconditionat turbina?

Link to comment
Share on other sites

Problema este din soft asta ramane singura optiune sambata o sa merg in alt loc sa pun soft de dpf off.

La service mi-au verificat injectoarele sunt ca si noi precum si egr si ce mai este totul este perfect.

O sa mai postez dupa ce o resoftez sambata, ma duc la Auto masters la tg neamt este acolo un baiat e cel mai bun pe zona sper sa ma rezolve pt. ca la SUceava numai jepcari...sa ceri tu 1090 de lei sa pui soft de dpf off...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

2. am vazut ceva ulei (nu foarte mult) in furtunul de la intercooler iar mecanicul a zis ca nu ar trebui sa fie asa ceva acolo...

 

Astea 2 puse cap la cap imi zic ca turbina pierde ulei cumva si necesita reconditionata... o reconditionez curand, nu e problema dar ma "da peste cap" faptul ca tu ai schimbat-o deja si tot asa iti face...

 

 

Nu-i nici o problema ca ai ulei pe conducta dintre turbina si intercooler. Nu inseamna neaparat ca-i dusa turbina. Aceasta are ca si lagare pt ax, pelicule fine de ulei, a.i. sa-i permita axului rotatii de pana la ~100k rpm/min. Prin urmare-i normal ca la astfel de rotatii ale axului sa mai scape si ulei, mai ales daca turbina nu mai e la prima tinerete. Evident ca acele lagare au si niste garnituri pentru ulei si de cele mai multe ori acestea se uzeaza, rezultatul fiind ca o data cu cresterea turatiei in ax, uleiul va scapa, fiind impins spre admisie(intercooler) si/sau catre evacuare, in acest caz uleiul fiind ars.

Link to comment
Share on other sites

Nu-i nici o problema ca ai ulei pe conducta dintre turbina si intercooler. Nu inseamna neaparat ca-i dusa turbina. Aceasta are ca si lagare pt ax, pelicule fine de ulei, a.i. sa-i permita axului rotatii de pana la ~100k rpm/min. Prin urmare-i normal ca la astfel de rotatii ale axului sa mai scape si ulei, mai ales daca turbina nu mai e la prima tinerete. Evident ca acele lagare au si niste garnituri pentru ulei si de cele mai multe ori acestea se uzeaza, rezultatul fiind ca o data cu cresterea turatiei in ax, uleiul va scapa, fiind impins spre admisie(intercooler) si/sau catre evacuare, in acest caz uleiul fiind ars.

Mersi... si nu ar da si fumul ala gri/albastru?

Problema este din soft asta ramane singura optiune sambata o sa merg in alt loc sa pun soft de dpf off.

La service mi-au verificat injectoarele sunt ca si noi precum si egr si ce mai este totul este perfect.

O sa mai postez dupa ce o resoftez sambata, ma duc la Auto masters la tg neamt este acolo un baiat e cel mai bun pe zona sper sa ma rezolve pt. ca la SUceava numai jepcari...sa ceri tu 1090 de lei sa pui soft de dpf off...

 

Chiar sunt curios sa vad rezultatul

Edited by Nino88
Link to comment
Share on other sites

Mersi... si nu ar da si fumul ala gri/albastru?

 

Nici la un consum de ulei de pana in 0.7L/1000Km, asa cum specifica BMW in manual ca-i normal, n-o sa observi acel fum albastru. Ca sa observi fum albastru, trebuie ca mult mai mult ulei sa ajunga in evacuare. Ar trebui ca cel putin la 1000Km sa completezi cu 1L de ulei. E nevoie de o cantitate mare de ulei sa ajunga in evacuare la un moment X ca sa dea cu fum albastru, pe cand acel 0.7L declarat de BMW se pierde in timp, de-a lungul celor 1000Km si nu dintr-o data a.i. sa fie notabila pierderea.

Edited by RaYn3
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nici la un consum de ulei de pana in 0.7L/1000Km, asa cum specifica BMW in manual ca-i normal, n-o sa observi acel fum albastru. Ca sa observi fum albastru, trebuie ca mult mai mult ulei sa ajunga in evacuare. Ar trebui ca cel putin la 1000Km sa completezi cu 1L de ulei. E nevoie de o cantitate mare de ulei sa ajunga in evacuare la un moment X ca sa dea cu fum albastru, pe cand acel 0.7L declarat de BMW se pierde in timp, de-a lungul celor 1000Km si nu dintr-o data a.i. sa fie notabila pierderea.

 

Ulei nu mananca... ultimul schimb l-am facut la 12.000 si atunci doar ce ma anuntase ca a atins nivelul minim iar diferenta stiu ca e 1L - deci 1L la 12.000.

 

Acum ca sa lamuresc inca ceva... locul de la punctul 2 unde am vazut ulei este 7 (nu la garnitura ma refer,ci la acea valva sau ce e acolo) in schema asta: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=VC31-EUR-02-2005-E90-BMW-320d&diagId=11_3658

si in turbina este J de aici:

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=VC31-EUR-02-2005-E90-BMW-320d&diagId=11_5753

 

Pentru asta ultimu probabil lagarele acelea s-au uzat dar ce legatura au ambele?

Link to comment
Share on other sites

Ulei nu mananca... ultimul schimb l-am facut la 12.000 si atunci doar ce ma anuntase ca a atins nivelul minim iar diferenta stiu ca e 1L - deci 1L la 12.000.

 

Acum ca sa lamuresc inca ceva... locul de la punctul 2 unde am vazut ulei este 7 (nu la garnitura ma refer,ci la acea valva sau ce e acolo) in schema asta: http://www.realoem.c...&diagId=11_3658

si in turbina este J de aici:

http://www.realoem.c...&diagId=11_5753

 

Pentru asta ultimu probabil lagarele acelea s-au uzat dar ce legatura au ambele?

 

Prin acea teava(zona J), turbina isi trage aer de la filtrul de aer. Tot in acel racord din cauciuc(debitmetru - turbina) mai intra undeva pe la mijoc o teava mai mica prin care se evacueaza si gazele de carter din motor.Aceste gaze trec initial prin filtrul epurator care intai colecteaza vaporii de ulei din acele gaze, uleiul colectat fiind evacuat inapoi in baie. Acel filtru epurator sau decantor la E90, reuseste sau nu reuseste sa colecteze tot uleiul din gaze si prin urmare o cantitate de ulei va ajunge prin urmare in acel racord de cauciuc spre turbina. Prin urmare verifica si starea filtrului epurator daca ai ulei care-ti picura pe la acea conducta. Cand am cumparat masina, imi amintesc ca si eu aveam ulei pe acel racord. Am schimbat la vremea aceea decantorul cu un filtru epurator din pasla, modelul vechi de la E46, rezultatul fiind pozitiv, n-am mai avut ulei in acea zona. Anul trecut am revenit la decantorul de plastic si vad ca e uscat in continuare acel racord din cauciuc. Semn ca nu mai trece ulei dinspre epurator spre admisia turbinei.

Link to comment
Share on other sites

Acel filtru epurator sau decantor la E90, reuseste sau nu reuseste sa colecteze tot uleiul din gaze si prin urmare o cantitate de ulei va ajunge prin urmare in acel racord de cauciuc spre turbina. Cand am cumparat masina, imi amintesc ca si eu aveam ulei pe acel racord. Am schimbat la vremea aceea decantorul cu un filtru epurator din pasla, modelul vechi de la E46, rezultatul fiind pozitiv, n-am mai avut ulei in acea zona. Anul trecut am revenit la decantorul de plastic si vad ca e uscat in continuare acel racord din cauciuc. Semn ca nu mai trece ulei dinspre epurator spre admisia turbinei.

Interesant ce ai observat.

Si totusi numai schimbarea temporara de la vortex la pasla si inapoi (de ceva timp, dupa cum zici) la vortex a facut sa nu mai gasesti ulei acolo unde gaseai? Interesant dar ciudat; ce face motorul sa nu mai trimita vapori spre Vortex..

Link to comment
Share on other sites

Interesant ce ai observat.

Si totusi numai schimbarea temporara de la vortex la pasla si inapoi (de ceva timp, dupa cum zici) la vortex a facut sa nu mai gasesti ulei acolo unde gaseai? Interesant dar ciudat; ce face motorul sa nu mai trimita vapori spre Vortex..

 

Vaporii evident ca sunt trimisi in continuare catre epurator :p. Cu siguranta si acum acel racord mare din cauciuc este umed, cel putin pe interior, semn ca gazele carter ce trec de epurator cu siguranta nu-s "uscate" in totalitate. Nici un filtru epurator nu cred ca-i in stare sa colecteze chiar tot uleiul din acele gaze rezultate in "marunatiele motorului" :)Nu-mi amintesc daca avea ceva in neregula primul decantor, ideea e ca stiu sigur ca la vremea aceea racordul ala gros din cauciuc era imbibat cu ulei pe exterior, cam jumatate, de jos in sus. Dupa schimbarea filtrului epurator, inclusiv in prezent, racordul e curat si uscat.

Link to comment
Share on other sites

Prin acea teava(zona J), turbina isi trage aer de la filtrul de aer. Tot in acel racord din cauciuc(debitmetru - turbina) mai intra undeva pe la mijoc o teava mai mica prin care se evacueaza si gazele de carter din motor.Aceste gaze trec initial prin filtrul epurator care intai colecteaza vaporii de ulei din acele gaze, uleiul colectat fiind evacuat inapoi in baie. Acel filtru epurator sau decantor la E90, reuseste sau nu reuseste sa colecteze tot uleiul din gaze si prin urmare o cantitate de ulei va ajunge prin urmare in acel racord de cauciuc spre turbina. Prin urmare verifica si starea filtrului epurator daca ai ulei care-ti picura pe la acea conducta. Cand am cumparat masina, imi amintesc ca si eu aveam ulei pe acel racord. Am schimbat la vremea aceea decantorul cu un filtru epurator din pasla, modelul vechi de la E46, rezultatul fiind pozitiv, n-am mai avut ulei in acea zona. Anul trecut am revenit la decantorul de plastic si vad ca e uscat in continuare acel racord din cauciuc. Semn ca nu mai trece ulei dinspre epurator spre admisia turbinei.

 

M-am uitat la acel epurator acum vreo luna (pb a fost ca nu stiu cum se verifica) dar nu l-am inlocuit si vad ca a fost o greseala ca nu am facut asta deoarece acum mi-am adus aminte ca mai de curand am scos acel furtunel si tot acel racord din cauciuc care intra acolo si am vazut ca nu imi mai scotea fumul ala la relanti! (si daca nu ma insel era ulei in furtunasul ala)

 

Sa fie din filtru epurator? sau in acel racord sa mai fie vreo posibila cauza?

 

Si tie iti scotea fum la relanti?

 

Multumesc pt indrumari!

Edited by Nino88
Link to comment
Share on other sites

Buna revin cu post!!

Am fost am resoftat noroc ca m-a ajutat un baiat care l-am cunoscut tot online si are service in Pt Neamt, am gasit problema...sau problemele.

Aveam pus un soft chinezesc si mi-a pus softul original apoi iar soft cu dpf off, dupa operatiunea asta fumul numai era asa vizibil motorul se aude mult mai bine, consumul a scazut am venit de la PT NEAMT pana la SV cu clima pornita si mers normal...consum 5%...

Mai departe s-a gasit urmatoarea problema...injectorul de pe cilindru 2...am atasat poze, acuma sunt curios cum au testat astia injectoarele pe banc si nu avea nimic...iar acuma la tester dedicat bmw da valoarea asta....asa ca o sa-l inlocuiesc si vedem dupa si inca o chestie...trebuie sa schimb si filtru epurator mi-a garantat ca daca fac chestile astea o sa fie perfect.

Costuri : soft original apoi soft cu dpf off activat us style si alte codari 600 de lei, pret ff bun tinand cont ca a durat cam 5 ore pana i-a dat de cap.

post-74504-0-27341800-1461430579_thumb.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Bun! Asta demonstreaza ca un tester original sau in reprezentanta bate orice, chiar si testul fizic separat ?!

 

La mine consuma 5 si acum dar cine stie...

 

Poti sa imi trimiti si mie un mesaj cu numarul de telefon? Daca nu gasesc o solutie locala o sa bat drumul pana la piatra neamt...

 

E posibil sa inlocuiesc eu intai filtrul epurator si iti zic daca a facut o mare diferenta.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Am schimbat azi si injectorul care avea probleme...si tot la fel...fum alb cu miros de motorina, chiar nu stiu ce sa-i mai fac, tind sa cred ca nu e de la injectoare, poate aveti vreo idee/parere, dupa ce am inlocuit injectorul exact la fel merge...

Nu consuma ulei, nu scade antigelul, consumul de carburant ok...dar nu pot scapa de fum...chiar nu stiu ce sa-i mai fac...

Link to comment
Share on other sites

Salut.Si eu am aceiasi problema la seria 1 120 D 163 cai.Problema care duce la valoare mare a injectorului si fumul alb este la mine de la sonda lambda.Ca sa fi sigur ca asta e,verifica pe tester temperatura din galeria de evacuare(are senzor ) .La mine e -1 grad in conditiile de temp de afara( +20 grade).Sonda in sine nu da nici o eroare pe nici un fel de tester(soft).Odata schimbata cu una originala(bosch) au disparut problemele(fum alb,mers relantii neregulat,valoare injector mare. Costul piesei este in jur de 800 lei plus manopera. Bafta.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.