Jump to content

Ajutor! Pierd antigel!


Recommended Posts

E normal sa aiba acele goluri din turnare?

 

Nu, nu este normal sa prezinte acele goluri. Aceste goluri pot si cauzate de impuritati in masa de turnare si/sau defecte alte matritei de turnare.

 

Din cate am inteles, ai facut reviziile la reprezentanta BMW. Ia legatura cu ei. Asa ceva nu este normal.

Link to comment
Share on other sites

Blocul motor se poate rectifica foarte usor, daca te referi la acele mici goluri de pe marginea dintre pistoane, este si din vina celui care a montat a 2-a oara garnitura de _chiulasa_, la mine acele goluri sunt mult mai adanci de poti baga degetul in ele, dar motorul tot merge, eu la mine a trebuit sa schimb _chiulasa_. Acum merge. Edited by cristianro
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

E normal sa aiba acele goluri din turnare?

 

Golurile acelea sunt din turnare,si NU cred ca "este si din vina celui care a montat a 2-a oara garnitura de _chiulasa_",nu are cum fi.Atunci inseamna ca ar trebui sa aiba pilitura de aluminiu in blocul motor sau pe garnitura de _chiulasa_,daca gaurile au aparut dupa montarea garniturii.Gaurile au putut aparea doar de la turnarea blocului motor,si sunt ori din cauza impuritatiilor,ceea ce e greu de crezut,ca ar folosi aluminiu cumparat de la fier vechi :laugh: sigur folosesc lingouri cu o puritate cat mai ridicata,dar mai pot fi si bule de aer care au aparut la turnarea aluminiului in matrita.Neavand presiune suficienta sau guri de aerisire suficiente au ramas bule de aer in matrita,desi normal ar fi ca aceea matrita sa aibe sistem de vidare,iar atunci in timpul turnarii se videaza treptat matrita scotand fiecare gol de aer.

In concluzie nu e deloc normal sa arate asa iar daca masina a fost servisata la reprezentanta bmw atunci merita sa incerci si la ei,de pierdut oricum nu mai ai ce pierde.

 

 

Aceasta e parerea mea,nu sunt specialist dar am avut tangente cu domeniul turnatoriei.

 

Senior "cristianro" cum ar putea aparea gaurile respective din vina persoanei care a montat garnitura?Nu pot sa imi dau seama :D app si eu am desfacut motorul la un mitsubishi l200 din 2006 si blocul motor arata impecabil faca gram de impuritate.

Edited by Borota
Link to comment
Share on other sites

Senior Borota,mai sus ai spus asa "sigur folosesc lingouri cu o puritate cat mai ridicata", daca spui ca ai avut tangenta cu domeniul turnatoriei ar trebui sa stii ca aproape orice metal cu cat este mai pur (nu ma refer la lingouri), cu atat este mai moale, crezi ca la un motor cu o putere in jur de 177cp se poate folosi la un bloc motor un material moale? Prapaditul de trabant avea si el blocul motor (din 2 bucati) tot din duraluminu, si uite ca a rezistat foarte multi ani. La nivel de fabrica nu se monteaza bloc motor cu fisuri si probleme de turnare doar daca muncitorii sunt legati la ochi, sau se fac ca nu vad.sau daca vad li se inchide gura. Acele goluri sunt vechi, si in mod sigur 100% a mai avut schimbata garnitura de _chiulasa_.

Iar ultimul care a stran prezoanele nu le-a strans cu cheia dinamometrica, ci au fost stranse la mana, se cunoaste foarte bine daca te uiti la marginea gaurilor pentru prinderea prezoanelor.

Edited by cristianro
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mai poti considera o masina premium, pina in 8 ani doar daca o intretii foarte bine,ghinionul tau e ca asa ai luat-o,( cu probleme ascunse), asa ai mers cu ea, asa o ai. Din pacate intretinerea unei masini premium ,e mult mai ridicata in comparatie cu intretinerea femeii , pentru aceeasi perioada de timp.A fost alegerea ta si oricand o poti schimba, nu cred ca te-ai insurat si cu masina.

 

o masina premium, nu are legatura cu anul de fabricatie sau km in bord

o masina premium reprezinta clasa din care face parte,

nu ati inteles bine ce reprezinta termenul Premium la o masina!

 

o masina premium ramane premium toata viata!

Edited by bmw3er
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

v-am spus ca in lista de piese schimbate cu ocazia interventiei asupra distributiei nu apare nici o garnitura de chiulasa si nici un prezon.Deci ,in motor, s-a umblat pentru prima data ACUM. Credeti ca reprezentanta mi-ar ascunde faptul ca au schimbat aceste piese? Oricum ar fi NU ESTE PERMIS ca bmw sa toarne astfel de blocuri motor.
Link to comment
Share on other sites

Fara suparare , nu prea ai dreptate, ar fi trebuit neaparat si imediat ca dupa primul semn ca ai ramas fara antigel, sa te intorci inapoi la service-ul care ti-a schimbat distributia, si sa te duci inapoi , sa faca pe dracu in parte sa o rezolve, De ce nu te-ai intors imediat la service sa reclami defectiunea? De ce ai cerut pareri pe forum daca spui ca ai schimbat distributia pe gratis, si apoi ramai fara antigel? Crezi ca cineva de pe acest forum poate sti prin ce maini a trecut acel motor? Intreaba pe cine vrei, chiar si pe ultimul mecanic de la coltul strazii de la ce pot apare acele goluri in masa blocului motor, si o sa-ti raspunda, dar in mod sigur deja ai primit raspunsul de la cel care ti-a demontat _chiulasa_, nu inteleg dece mai ceri si alte pareri, pentru ca acele "goluri"" nu vor dispare niciodata. Daca afli vreodata cine a montat ultima garnitura de _chiulasa_, spune-i , te rog , din partea mea ca a montat-o in graba, si altadata sa nu mai faca asa ceva.
Link to comment
Share on other sites

Fara suparare , nu prea ai dreptate, ar fi trebuit neaparat si imediat ca dupa primul semn ca ai ramas fara antigel, sa te intorci inapoi la service-ul care ti-a schimbat distributia, si sa te duci inapoi , sa faca pe dracu in parte sa o rezolve, De ce nu te-ai intors imediat la service sa reclami defectiunea? De ce ai cerut pareri pe forum daca spui ca ai schimbat distributia pe gratis, si apoi ramai fara antigel? Crezi ca cineva de pe acest forum poate sti prin ce maini a trecut acel motor? Intreaba pe cine vrei, chiar si pe ultimul mecanic de la coltul strazii de la ce pot apare acele goluri in masa blocului motor, si o sa-ti raspunda, dar in mod sigur deja ai primit raspunsul de la cel care ti-a demontat _chiulasa_, nu inteleg dece mai ceri si alte pareri, pentru ca acele "goluri"" nu vor dispare niciodata. Daca afli vreodata cine a montat ultima garnitura de _chiulasa_, spune-i , te rog , din partea mea ca a montat-o in graba, si altadata sa nu mai faca asa ceva.

E mai greu cu mecanica...Schimbarea distributia nu are legatura cu fisurarea blocului. Nu s-a umblat la chiulasa de la iesirea din fabrica.Chiar daca se umbla in tipul distributiei,daca se lasa un prezon nestrans, se ovaliza(deforma) chiulasa. Singura grija pentru a nu fisura un bloc este aceasta: inainte sa pui prezoanele la loc si sa le strangi trebuie NEAPARAT ca "gaurile" filetate din bloc sa fi curate,uscate. Daca totusi in acea gaura a ramas vreun lichid(antigel sau ulei),in timpul stringerii prezonului se creaza o presiune atat de mare incit se fisureaza blocul. Se fisureaza de la acea "gaura" de prezon catre alta (pe unde circula apa , ulei) sau cilindru. Daca se intimpla asta apareau primele simptome in 100-200-max1000km. Eu am facut 13.000km . La mine se vede clar ca fisura este intre cei doi cilindri, printr-o zona care ar trebui sa fie din metal compact (nu din acel metal plin de pori ,parca ar fi un ciaun tiganesc).

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

E Daca totusi in acea gaura a ramas vreun lichid(antigel sau ulei),in timpul stringerii prezonului se creaza o presiune atat de mare incit se fisureaza blocul. Se fisureaza de la acea "gaura" de prezon catre alta (pe unde circula apa , ulei) sau cilindru.

 

Nu se creaza nicio presiune. Filetele metalice nu sunt perfect etanse si in plus prezoanele nu ajung pana in "fundul" gaurii filetate (imposibil din punct de vedere tehnic sa faci filet pe toata adancimea)

Pana sa cedeze blocul motor ar ceda mai intai filetul gaurii la forfecare.

Edited by daniel popa
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

E mai greu cu mecanica...Schimbarea distributia nu are legatura cu fisurarea blocului. Nu s-a umblat la chiulasa de la iesirea din fabrica.Chiar daca se umbla in tipul distributiei,daca se lasa un prezon nestrans, se ovaliza(deforma) chiulasa. Singura grija pentru a nu fisura un bloc este aceasta: inainte sa pui prezoanele la loc si sa le strangi trebuie NEAPARAT ca "gaurile" filetate din bloc sa fi curate,uscate. Daca totusi in acea gaura a ramas vreun lichid(antigel sau ulei),in timpul stringerii prezonului se creaza o presiune atat de mare incit se fisureaza blocul. Se fisureaza de la acea "gaura" de prezon catre alta (pe unde circula apa , ulei) sau cilindru. Daca se intimpla asta apareau primele simptome in 100-200-max1000km. Eu am facut 13.000km . La mine se vede clar ca fisura este intre cei doi cilindri, printr-o zona care ar trebui sa fie din metal compact (nu din acel metal plin de pori ,parca ar fi un ciaun tiganesc).

 

 

E si mai greu cu mecanica, dar si mai suparator e ca la fiecare reply spui altceva, si uiti ce ai spus anterior, la reply #10 " Posted 24 March 2016 - 21:12 salut.masina in reprezentanta. mai multe teste=nimic deosebit. verificare compresie=cilindrul 3 cu probleme", adineauri mai sus ai spus " La mine se vede clar ca fisura este intre cei doi cilindri, printr-o zona care ar trebui sa fie din metal compact " Pai ori cilindrul 3 e cu probleme , ori fisura afecteaza 2 cilindri ? Esti sigur ca te-ai dus la mecanicul care trebuie? La testul de compresie daca

fisura ar fi fost intre 2 cilindri, ar fi trebuit ca impreuna ambii amandoi cilindrii sa aibe aceeasi compresie, logic nu?, Referitor la chestia cu prezoanele, inainte de a monta un prezon, el se scufunda in ulei siliconic( de preferinta) si apoi se monteaza, se strange cu cheie dinamometrica, etc.Se recomanda ca acele gauri sa fie curate dar nu e obligatoriu. In general se curata cu aer.

Edited by cristianro
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

E si mai greu cu mecanica, dar si mai suparator e ca la fiecare reply spui altceva, si uiti ce ai spus anterior, la reply #10 " Posted 24 March 2016 - 21:12 salut.masina in reprezentanta. mai multe teste=nimic deosebit. verificare compresie=cilindrul 3 cu probleme", adineauri mai sus ai spus " La mine se vede clar ca fisura este intre cei doi cilindri, printr-o zona care ar trebui sa fie din metal compact " Pai ori cilindrul 3 e cu probleme , ori fisura afecteaza 2 cilindri ? Esti sigur ca te-ai dus la mecanicul care trebuie? La testul de compresie daca

fisura ar fi fost intre 2 cilindri, ar fi trebuit ca impreuna ambii amandoi cilindrii sa aibe aceeasi compresie, logic nu?, Referitor la chestia cu prezoanele, inainte de a monta un prezon, el se scufunda in ulei siliconic( de preferinta) si apoi se monteaza, se strange cu cheie dinamometrica, etc.Se recomanda ca acele gauri sa fie curate dar nu e obligatoriu. In general se curata cu aer.

si cu mecanica si cu logica: doar cil.3 este coborat=doar cil.3 probleme cu compresia. Probabil , in vitorul apropiat,s-ar fi deplasat si cil 2

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

si cu mecanica si cu logica: doar cil.3 este coborat=doar cil.3 probleme cu compresia. Probabil , in vitorul apropiat,s-ar fi deplasat si cil 2

 

Daca tot ai creat topic sa ceri ajutor la colegi, poate ar trebui sa te mai temperezi cu caracterizarile colorate. Nu cred ca e nimeni de prin zona de vina pentru ce ti s-a intamplat. Inteleg ca ai nevoie de putin "venting" dupa ce ai primit vestea neplacuta dar ajunge la un moment dat. :download:

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

o masina premium ramane premium toata viata!

 

Daca cumperi un sh obosit cu gandul ca este premium si fiabil no comment.

 

Nu este niciun secret, masinile din ziua de azi sunt mai putin fiabile decat cele de acum 20 ani, de vina este tehnologia. Acum nu o sa ne intoarcem la 1.9d aspirat si ABS optional.

Edited by ionut_marius
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

imi cer scuze! M-a luat valul. Inca o data imi cer scuze. Credeti ca o masina de 2ani si 78.000km(80.000 cand am ajuns in tara); o masina care noua a costat 49.000euro;o masina cumparata de la reprezentanta din Germania de unde am primit garantie 1 an,poate fi considerata "teapa"? Am crapat turbina. Sa-mi fie rusine!(pe viitor am s-o tin mai turata si am sa schimb uleiul mai des) Am crapat un amortizor.N-am ce face,traiesc an Romania.Distributia zornaie tare.BMW isi recunoaste vina si mi-o schimba gratuit.Bravo BMW !Am stricat eu ambreiajul.Sau poate sotia. Nu conteaza: il schimb(inclusiv volanta). Toate,toate in reprezentanta. In aceeasi reprezentanta. Mie nu mi se pare o masina cu probleme.Trecem peste: ventilator radiator defect, parbriz spart,bieleta antiruliu fata defecta etc. Cand am spus "ajutor! pierd antigel" ma asteptam sa gasesc o cauza mult mai inteligenta decat chiulasa,garnitura,bloc.Ceva demn de prestigiul lui bmw, ceva care se gaseste numai pe bmw.Ma gandeam ca de la OTTO si DIESEL incoace ,au invatat toti (opel ford bmw dacia etc) sa faca chiulase ,blocuri motor,pistoane,biele,supape.
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Salut Narcis-Marian

 

Am citit si eu topicul, dar nu am vazut nimic legat de o incercare de schimbare doar a blocului motor ( sper sa nu ma fi lasat vederea ). Daca sustii ca masina a fost servisata numai in reprezentanta - inseamna ca ai un istoric clar al masinii. asa cum ti s-a schimbat distribuia gratuit ( din varii motive ) de ce nu incerci si o sesizare la BMW Romania sau chiar la BMW Germania, cu fotografii clare si concludente si relatari detaliate ale problemei tale.

 

Poate este intradevar un defect de fabricatie al blocului motor care a scapat la controlul CTC, iar acum a picat, si incerci sa ceri un bloc motor nou pe garantie ( incercarea moarte nu are ).

 

Dupa ce ai primit un raspuns clar pe urma poti sa te hotarasti cum vei proceda - sa te arunci dim prima la un motor SH --??? si mai ales sa incerci sa montezi ceva ce masina nu a avut niciodata pe ea, este cam riscant.

 

Eu cred ca cel mai bine este sa te calmezi, bei o gura de apa rece, tragi aer in piept si o iei usor cu analiza optiunilor pe care la ai - sesizare la producator, analiza financiara bloc motor nou versus motor complet SH.

 

Iti doreces succes si sa ai puterea sa iei cea mai inteleapta decizie - cu calm si fara nervi.

 

Cu respect

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Salut Narcis-Marian

 

Am citit si eu topicul, dar nu am vazut nimic legat de o incercare de schimbare doar a blocului motor ( sper sa nu ma fi lasat vederea ). Daca sustii ca masina a fost servisata numai in reprezentanta - inseamna ca ai un istoric clar al masinii. asa cum ti s-a schimbat distribuia gratuit ( din varii motive ) de ce nu incerci si o sesizare la BMW Romania sau chiar la BMW Germania, cu fotografii clare si concludente si relatari detaliate ale problemei tale.

 

Poate este intradevar un defect de fabricatie al blocului motor care a scapat la controlul CTC, iar acum a picat, si incerci sa ceri un bloc motor nou pe garantie ( incercarea moarte nu are ).

 

Dupa ce ai primit un raspuns clar pe urma poti sa te hotarasti cum vei proceda - sa te arunci dim prima la un motor SH --??? si mai ales sa incerci sa montezi ceva ce masina nu a avut niciodata pe ea, este cam riscant.

 

Eu cred ca cel mai bine este sa te calmezi, bei o gura de apa rece, tragi aer in piept si o iei usor cu analiza optiunilor pe care la ai - sesizare la producator, analiza financiara bloc motor nou versus motor complet SH.

 

Iti doreces succes si sa ai puterea sa iei cea mai inteleapta decizie - cu calm si fara nervi.

 

Cu respect

 

Total de acord cu ce s-a scris mai sus. Daca masina are service complet la BMW, de ce nu incerci la ei sa fie facuti raspunzatori?

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Blocul motor se poate rectifica foarte usor, daca te referi la acele mici goluri de pe marginea dintre pistoane, este si din vina celui care a montat a 2-a oara garnitura de _chiulasa_, la mine acele goluri sunt mult mai adanci de poti baga degetul in ele, dar motorul tot merge, eu la mine a trebuit sa schimb _chiulasa_. Acum merge.

 

Tind sa iti dau dreptate aici in privinta posibilei cauze datorate garniturii.

Adevarul este ca este aproape imposibil ca BMW sa accepte un bloc motor cu imperfectiuni din turnare.

 

Ceea ce cred ca s-a intamplat este datorat efectului de cavitatie - pozele facute blocului motor sunt foarte asemanatoare cu daunele provocate de cavitatie.

Practic, din cauza ca garnitura nu etanseaza corect, este prosibil ca fluidul care ajunge in aceea zona ca ajunga la punctul de vaporizare instantanee ca urma a schimbarii presiunii din cilindru (de la presiune inalta la presiune joasa).

 

Cand preziunea scade (detenta), apare o bula de gaz care se vaporizeaza instantaneu (practic o mica explozie) care poate antrena mici bucati de material.

Doar asa se explica acele goluri - si in consecinta vina celui ce a montat garnitura.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

@ daniel popa Da ai dreptate, asta se intimpla aproape la toate masinile care au avut garnitura de _chiulasa_ schimbata, in graba la service sau in alta parte , nimeni nu sta sa stearga si marginea de la blocul motor si nici _chiulasa_, foarte multi lucreaza in graba.
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Salut! Am un X3 2.0D N47 203.000 km. La 190.000 km mi-a fost schimbata gratuit distributia. Masina functioneaza impecabil, dar am constatat ca o mare presiune imi arunca antigelul din vasul de expansiune. Daca nu il completez , mi se aprinde martorul in bord. Si eu si alti prieteni suntem de parere ca trebuie schimbata garnitura de chiulasa. Aveti alta parere?

 

 

Salut! Aceeasi problema o am si eu dar masina este un BMW F10 2010 184cp motor N47d20c, 284000km. La mine pierdea de cand am luat masina din Germania adica de la 192000 km cam 1L antigel la 10000km. Am schimbat racitorul de gaze cand am schimbat distributia crezand ca rezolv problema dar degeaba. Am fost in 2 service-uri si ambele mi-au zis ca sa merg asa pentru ca pierderea este mica si nu isi dau seama pe unde pierde. Acum o luna m-a lasat masina la munte unde a pierdut deodata antigelul. La service au gasit un stut de plastic de langa _chiulasa_ fisurat de sus pana jos. L-am schimbat crezand ca aia era "buba". Am mai mers o saptamana si iar am gasit antigel sub masina. Am fost iarasi la service si au vazut ca am pierderi pe la pompa de apa. Am schimbat si pompa si imediat dupa ce am facut un drum de 100 de km, am gasit balta sub masina, acum da afara antigelul pe la vasul de expansiune deoarece face presiune instalatia. Din ce am mai auzit, niciuna nu a avut problema cu garnitura, ci cu _chiulasa_. _chiulasa_ are fisura, baga antigelul in cap la piston, iar presiunea de la piston o baga in instalatie.

Zilele acestea o sa dea jos _chiulasa_ si Sper sa fie _chiulasa_ si nu blocul motor.

Edited by Ionut Cosmin
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.