Jump to content

probleme incalzire motor


Recommended Posts

obiectul de studiu: bmw 320 d 2001 nfl 136 cp 270 0000 km

 

problema: la viteze de peste 120km/h se incalzeste apa si "taie" acceleratia.furtunul care vine in vasul de expansiune este fierbinte dar radiatorul ramane complet rece (practic nu intra lichidul de racire in radiator). toate furtunele prin care circula antigelul au o usoara pulsatie dar raman "moi" permanent.

fara termostatul de pe blocul motor merge perfect dar nu se mai incalzeste motorul la temperatura de lucru.

 

reparatii: schimbat termostate motor+egr, schimbat pompa de apa, schimbat radiator, schimbat si planat chiulasa + garnitura.

 

alte idei ?...

Link to comment
Share on other sites

Salut

 

De ce sa schimbi chiulasa gi garnitura - ai ulei in vasul de expansiune, spuma pe busonul de ulei sau iti scoate bule de aer in vasul de expasniune ?

 

Eu as incepe cu cele doua termostate si eventual pampa de apa ( originala sau pe Hepu ) si o verificare si curatare a radiatorului de racire.

 

Pe urma as merge mai departe la garnitura de chiulasa si la planarea acesteia.

 

O zi buna.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Principalul vinovat e termostatul principal cel de pe motor, si nu are treaba nici cu _chiulasa_, garnitura si toate celelalte, oricum cred ca descrierea ta nu e tocmai reala, incearca sa verifici din nou peste 120 km/h si incearca din nou o descriere cat mai reala a situatiei.
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

uitasem sa mentionez...am schimbat si senzorul de temperatura. dupa ce s-a incalzit motorul a fost masurata temperatura lichidului prin mufa obd si indica 110 grade.

m-am gandit si eu la termostat, am avut unul nou behr, o sa-l schimb saptamana viitore cu unul nou gates (ma gandesc ca poate am avut ghinionul sa nimeresc unul cu defect de fabricatie.

 

am mers cu masina in oras (termostat montat) vreo 3 saptamani si nu am avut nici o problema (acul statea pe jumatate la apa). la primul drum spre bucuresti (de la pitesti), dupa 20 de km apa a trecut de 3 sferturi si nu mai puteam accelera peste 90km/h. am incetinit dar apa a continuat sa creasca si nu mai puteam trece de 70 km/h. am tras pe dreapta am deschis capot, am dat jos si un capac de la motor (cel de deasupra din jumatate), ca sa se raceasca mai repede. dupa 10 min am plecat cu masina spre bucuresti si am mers cu 70-80 km/h fara sa se mai incalzeasca pana la 3 sferturi. in bucuresti...totul ok. la intoarcere m-am uitat la nivelul de antigel dupa ce motorul se mai racise (nu pierdusem antigel) am mers ok pana la iesirea din bucuresti si am mai incercat sa merg la 120. dupa 20 km s-a incalzitdin nou. am tras pe dreapta si am stat 10 min dupa care am venit cu 80km/h fara sa mai opresc.

 

dupa ce am facut toate schimburile de piese despre care am vorbit masina se comporta identic asa ca am scos termostatul (am lasat numai carcasa) am facut 3 drumuri la bucuresti si masina mege ok dar motorul nu se mai incalzeste deloc pe autostrada (bineinteles nu mai am nici in masina decat o abureala de caldura). in oras temperatura mai urca ceva dar trebuie sa merg cam 1-2 ore prin bucuresti si abia ajunge la jumatate.

 

daca mai pot sa dau si alte detalii....raspund la toate intrebarile....

Link to comment
Share on other sites

Salut.

 

Tind sa cred ca problema este la termostatul principal. De ce - la un mers normal de 80 km/h ai o anumita turatie, la 120 km/h clar alta - este posibl ca termostaul sa nu deschida complet - cursa insuficienta.

 

La diferite turatii pampa de apa recircula diferite contitati de agent de racire. La o viteza mai mare - o turatie mai mare - cantitate de agent de racire recirculata mica - rezulta incalzire motor.

 

Iti recomand sa inecerci sa montezi un termostat original ( identificat de reprezentanta pe SS, cod motor, etc ) si sa vezi daca problema persista.

 

O zi buna tuturor

Link to comment
Share on other sites

In cazul tau daca ai dat termostatul principal jos , practic o parte apa trece prin motor, alta parte trece prin radiator dar cea care trece prin motor nu prea isi face treaba, real temperatura chiuloasei tot e mai mare decat normal, doar ca senzorul de temperatura iti arata temperatura carcasei motorului si nu a chiuloasei pe unde iese apa fierbinte catre radiator(cum ar fi normal). Imagineaza-ti motorul ca o simpla cutie fierbinte din care iese o teava cu apa fierbinte si o clapeta care redirectioneaza apa fierbinte o data catre intrarea in cutia fierbinte,si o alta teava care face ca apa sa treaca printr-un radiator pentru a o raci si mai departe s-ar duce tot catre intrarea in acea cutie fierbinte(adica motorul), Aceasta clapeta are doar 2 pozitii( adica termostatul) odata invarte apa in interiorul motorului, si cand temperatura ajunge la 90C se deschide termostatul si apa va urma alt traseu, cel prin radiator, Termostatul joaca rolul unei clapete care directioneaza apa ori catre motor ,ori catre radiator,
Link to comment
Share on other sites

acum o sa pun pe cel gates (l-am gasit nou la 130 cu tot cu transport). oricum am facut identificarea pe cod real bmw parts. temperatura de deschidere e identica 85 grade.

 

Nu este vorba de temperatura de deschidere, ci de cursa si cat ma mult se deschide " fanta " termostatului . In functie de asta se raceste sau nu motorul ( printr-o gaura mica trec 2 l de apa in 2 min - printr-o gaura mai mare trec 2l de apa dar intr-un singur minut )

 

Cam asta am vrut sa spun.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu este vorba de temperatura de deschidere, ci de cursa si cat ma mult se deschide " fanta " termostatului . In functie de asta se raceste sau nu motorul ( printr-o gaura mica trec 2 l de apa in 2 min - printr-o gaura mai mare trec 2l de apa dar intr-un singur minut )

 

Cam asta am vrut sa spun.

 

Eu am replicat celui cu problema, care isi luase deja un termostat.

 

Cine vorbea de "temperatura de deschidere"? Nu prea inteleg ce limba vorbesti..

 

E mai simplu decat crezi teoria/teorema termostatelor care o incerci :rolleyes:

Apa fierbe la aproape 100 de garde Celsius - termostatul trebuie sa se deschida la maxim.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Eu am replicat celui cu problema, care isi luase deja un termostat.

 

Cine vorbea de "temperatura de deschidere"? Nu prea inteleg ce limba vorbesti..

 

E mai simplu decat crezi teoria/teorema termostatelor care o incerci :rolleyes:

Apa fierbe la aproape 100 de garde Celsius - termostatul trebuie sa se deschida la maxim.

 

Salut Bimmer - in timp ce scriam eu ai postat si tu.

 

Cel cu problema aduce in discutie temperatura. Eu am incercat sa explic faptul ca termostatul poate sa fie necalibrat ( after market - facute pe banda rulanta ), din punct de vedere al deschiderii - cursa pe care o face tija legata de bimetalul din capsula. Daca aceasta este prea mica nu se va deschide niciodata cum trebuie indiferent de ce temperatura are apa ( 85 sau 100 grade )

 

PS: Stiu ca un termostat trebie sa fie deschis la maxim la 90 de grade - si nu incerc nici o teorie - incercam sa ma fac cat mai inteles.

 

O zi buna tuturor

Link to comment
Share on other sites

va multumesc pentru ajutorul dat tuturor. m-ar interesa sa aflu alte motive pentru care se poate sa nu ajunga apa in radiator (care este nou). termostatul o sa-l inlocuiesc din nou luni sau marti si o sa scriu aici dupa, cum s-a comportat cu noul termostat.

senzorul de temperatura se fileteaza in chiulasa si intr-adevar el nu masoara temperatura antigelului dar asa lucreaza sistemul...adica calculatorul primeste informatii numai de la el si da comanda debitmetrului imbogatirea amestecului carburant aer/motorina sa bage mai multa motorina, lucru care face sa inegreasca usor esapamentul la iesire.

 

a mai avut cineva sau a mai auzit cineva de aceasta problema?

 

dupa ce am cerut pareri de la cei mai buni mecanici din pitesti si dupa ce 5 mecanici mi-au spus ca am garnitura chiulasei ciupita am acceptat sa se schimbe garnitura de chiulasa.

 

mi sa mai spus ca poate sa fie fisurat blocul motor (ipoteza data prin eliminare si nu prin anumite semne particulare)...daca e asa ...o sa schimb motorul cu totul decat sa-l desfac si sa-l fac din nou...ipoteza pe care o sa o iau in calcul atunci cand nu o sa mai pot merge deloc cu masina....deocamdata...fara termostat....merge perfect, dar nu la temperatura care trebuie.

Link to comment
Share on other sites

Nu, categoric nu, In primul post ai scris asa "schimbat radiator, schimbat si planat chiulasa + garnitura.", atunci nu s-a vazut daca blocul motor are probleme? Dupa ce s-a planat _chiulasa_, s-a curatat cu jet de aer/apa pentru a nu ramane resturi de aluminiu in interiorul chiuloasei?
Link to comment
Share on other sites

s-a curatat si chiulasa, sau rectificat supapele pe strung, s-au strans suruburile cu dinamometrica cum trebuie, s-au rectificat scaunele de supape + simeringuri supape, s-a introdus o camera de luat vederi pe fiecare cilindru si nu s-a vazut nimic. chiulasa a fost curatata si cu jet de aer si s-a dat si la perie, sa se poata vedea eventuale fisuri. mi s-a spus ca a fost usor ovalizata ....si speram sa fie totul ok dupa montaj...dar nu a fost asa.
Link to comment
Share on other sites

Fratele meu, la mine a fost mult mai rau, am schimbat toata _chiulasa_ pentru ca presiunea uleiului era foarte mica si axa cu came facea metal pe metal, Am luat alta _chiulasa_ si mai ovalizata ca a ta, am dus-o la rectificat, eu am curatat-o cu jet de apa nu de aer, pentru ca in interior _chiulasa_ e plina de mazga de la ANTIGEL+RUGINA , si spanul ramas nu se curata doar cu AER, dar pacat ca nimeni nu-si bate capu cu asa ceva, banu sa iasa, ca in rest clientu' sa traiasca! In rest totul mi le-am facut singur, In schimb ai verificat sa vezi in locul in care se monteaza termostatul cum arata el pe interior? Nu te-ai uitat. Ai verificat separat intr-un ibric cu apa pus la fier pe aragaz cum ti-a spus bimmer90f30 ?, nu ai facut asa ceva !

Vrei sa se repare singura? Hai sa luam termostatul cel mai ieftin ca asa-i romanu' sa iasa ieftin. Ai intrebat ce termostat e mai bun si care ar merita sa-l montezi? Nu !.Daca montezi un termostat intr-un service stii cat iti da garantie? Ai intrebat pe forum pe cineva care are service? Nu !. Pot intrebarile tale sa rezolve problema ? Nu , ca e mai simplu daca dau jos termostatul. Merge? merge si asa !

Edited by cristianro
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

chiulasa a fost facuta "boboc" inainte sa fie pusa pe masina pentru ca in acest fel poti sa-ti dai seama daca e sau nu fisurata (bine daca fisura e prea fina trebuie test cu temperatura si presiune la satu mare),termostatul gates pe care o sa-l montez te invit pe net sa-l cauti si tu si sa-mi zici daca e sau nu cel mai ieftin (cel mai ieftin este behr pe care l-am avut si pe care bmw il foloseste ca prima echipare), o sa tin cont de ceea ce mi-ai zis si o sa-l fierb inainte sa-l pun pe masina sa vad daca deschide si o sa ma uit si la gaura din bloc unde se monteaza. de service nu am intrebat pentru ca in pitesti le cam stiu pe toate si daca nu rezolv aici o sa vad dupa in alt oras.

 

daca puteti sa-mi dati o recomandare pt verificare compresie pe cilindrii in bucuresti ...va multumesc anticipat.

 

si apropo...nu trebuie sa ma certi...sunt receptiv...ascult...dar nu repar singur pentru ca exista persoane care o fac mai bine ca mine

Link to comment
Share on other sites

Referitor la ce spuneai in primul post ca furtunul ramane fierbinte dar radiatorul e rece si ca apa la tine nu trece prin radiator , ieri am facut un mic videoclip pentru altcineva (Acidutu) , dar ai rabdare cateva secunde si vei vedea la mine , la benzinar ca eu nu folosesc buson la radiator si cum se vede ca circula apa in radiator link :
,incearca si al tine , e la fel ?? Dar pune la loc termostatul, si inainte fierbe-l nu-l lasa asa. Edited by cristianro
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Referitor la ce spuneai in primul post ca furtunul ramane fierbinte dar radiatorul e rece si ca apa la tine nu trece prin radiator , ieri am facut un mic videoclip pentru altcineva (Acidutu) , dar ai rabdare cateva secunde si vei vedea la mine , la benzinar ca eu nu folosesc buson la radiator si cum se vede ca circula apa in radiator link :

,incearca si al tine , e la fel ?? Dar pune la loc termostatul, si inainte fierbe-l nu-l lasa asa.

 

multumesc pentru filmulet. in prezent am rezolvat problema punand termostatul inapoi dar avand niste gauri suplimentare fata de cea pe care deja o avea. acum se incalzeste mult mai bine, nu mai coboara temperatura pe autostrada si dupa ce am mers cu ea vreo 15-20 km cu viteze intre 140-180 temperatura sta la 90 de grade (la jumatatea scalei) fara sa urce mai mult.si radiatorul se incalzeste lucrand in regim normal. nu consider problema rezolvata 100 % pentru ca furtunele prin care circula antigelul au pulsatii ritmice. e posibil sa fie ceva legat de presiunea pe vreun cilindru.daca o sa am ocazia si o sa gasesc un pret rezonabil o sa-mi fac si o masurare a compresiei pe fiecare cilindru (stiu ca trebuie facute 2 masuratori pe uscat si "pe umed" si comparate valorile).

 

problema pe care o am eu cu incalzirea am aflat ca o mai exista si la alte masini un seat cu motor de 1.6 si chiar si un jeep.nu stiu daca la ei ramanea radiatorul rece dar tot ce stiu este ca nici ei nu le-au dat de cap desi au facut si ei aceleasi operatiuni si au schimbat cam tot circuitul de racire. daca aveti sugestii in legatura cu un service unde as putea sa fac o diagnosticare ok (inclusiv masurare compresie) astept sugestii.

va multumesc anticipat pt orice sugestie .

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

up

Nu crezi ca e cazul sa deschizi un topic pe tema trepidatiilor observate!? Asta sigur dupa ce cauti cat poti de bine o prolema similara ... trepidatiile pot fi datorate aprinderii defectuoase, probleme mecanica interna specific motorului, suportilor (invechiti) ai motorului..

Trepidatiile descrise mai sus nu au legatura cu racirea motorului. Lichidul de racire nu poate produce niciodata ..trepidatii, pentru ca lichidul este impins de niste palete care se afla in pompa de apa, care nu produc valuri (ce poate iti imaginezi..)intr-un circuit de furtune..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.