Jump to content

PowerTech vs Completechip


lucianWRC

Recommended Posts

Diesel-ul tĂŁu trage cât de cât mulțumitor sub 2k rpm?

 

Sub 2000 trage multumitor decat un biturbo, pentru asta e si facuta turbina mica. Daca ii dai blana de la 1500 unui single turbo, adica apesi pedala voiniceste, nu faci decat sa uzezi uzezi turbina. O resoftare aduce cuplu pe plaja de boost mediu si mare al turbinei. nu iti face masina sa traga de la 1300 de ture. Nici nu trebuie sa faca asta.

  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Flatspotul pe care eu il simt este in conditiile in care merg cu 50-60 kmph(in Auto, cu 1400rpm) si vreau sa fac o depasire;

Am 2 comportamente:

1: apas pedala de acceleratie mai violent, cutia simte si retrogradeaza, si imediat sare peste 2000rpm

1a: mut in modul DS, si atunci retrogradeaza automat, iar rotatiile sunt iar la 2000RPM

 

2: Apas pedala 'normal'(prin normal inteleg aceeasi presiune pe care o am cand plec de pe loc pana ajunge la 50kmph - aici ajunge imediat) si daca apas inca putin, direct proportional cu cat am apasat pana la 50kmph, observ o plafonare la 1500rpm, viteza urca greu spre 70kmph,urmat de acul de ture...f incet, apoi pe la 1800-2000 incepe sa prinda viata; de la 2000RPM am kick in scaun, semn ca a intrat turbine.

 

Ce vreau eu sa stiu, este:

1: daca este ok acest comportament

2: daca o mapa custom repara cat de cat la punctul 2.

Link to comment
Share on other sites

Diesel-ul tĂŁu trage cât de cât mulțumitor sub 2k rpm?

Trage FOARTE bine. Chiar ma mir ca nu simt diferente notabile de cuplu intre 1700 si 2500 spre exemplu. Trage foarte liniar.

Am si un PumpeDuse foarte dopat, iar ala se dezlantuie abia pe la 1900-2000.

Din experienta pot spune ca in plaja 1500-2000 rot/min conteaza foarte mult si avansul. Din soft nu prea poti interveni. Deci reglajele fizice pe motor si starea acestuia sunt destul de importante.

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

Marefer la avans. Chiar daca motoarele noastre sunt cu distributia pe lant, avansul se regleaza din aceleasi pinioane de pe axele cu came.

In mod normal nu trebuie facut asta, dar e posibil sa se fi umblat la ele in decursul anilor.

Nu spun ca sigur asta se intampla la tine, dar exista posibilitatea.

Prin cresterea puterii, masina va fi mai nervoasa inclusiv pe plaja aia, dar tot vei simti un gol fata de restul turatiilor.

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

Adica unde ai putere tu acuma o sa simti mai multa putere si unde crezi ca ai probleme o sa se schimbe ceva infim si raportat la puterea care o ai dupa soft o sa ti se para ca iti face la fel si anume plafonarea respectiva.

 

La ce te referi Cosmin prin "Am si un PumpeDuse foarte dopat", oricum daca ai 230cp si 440 NM (pe dyno) cu dpf si egr on ti-a iesit destul de mult.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu am avut doua e60 resoftate. Un 525d manual resoftat de Catalin WPP si un 535d automat bineinteles resoftat de Dragos. Ambii sunt artisti. Au tinuta masinile pe stand minim 5 ore ambii. Nimic de reprosat. Nu resoftati masinile in parcare cu 100-150-180 euro. Aia nu se cheama resoftare ci doar o modificare a timpilor se injectie. Mai bine le lasati stock.

 

La WPP am platit 1000 lei iar la Dragos vreo 1300.

Edited by Cookie
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Cosmin pai oricum Common Rail trage foarte liniar fata de PD care este mai violent.Chiar se simte diferenta atunci cand ai mers cu masini cu PD si dupa treci pe CR.

 

Cookie...adevarat, nu prea se compara dovezi clare cu vorbe...dar pana la urma din ce am citit diferenta dintre remapare pe dyno si remparare fara dyno este ca ai o dovada clara a puterii( si nici atunci 100% sigura) si se diagnosticheaza mai bine masina inainte-dupa remap.

 

Crede-ma ca la TCM turbo de ex cand am facut soft la golf mi-a pus softul in fata blocului unul dintre asociatii lui Dragos Voinea, la momentul respectiv se gandeau sa-si ia un dyno si sa deschida un garaj in alta parte. Mi-ar fi facut acelasi lucru si cu dyno diferenta fiind ca mi-ar fi scos o foaie.

Softul care mi la pus in fata blocului putea sa-l puna oricare altcineva cu 100-150-180 euro cum ai spus.

Daca m-as duce sa-mi modific softul la CompleteChip nu m-as duce pentru ca au dyno ci pentru experienta si profesionalism.

Edited by WIN60
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

@WIN60 ma vad mevoit sa te contrazic!

 

Intr-o maniera mai vesela, a resofta masina fara dyno e ca si cum ai face sex legat la ochi si cu dopuri in urechi. Desi te straduiesti posibil sa iti iasa aiurea!

Pentru a sustine cele afirmate mai sus voi atasa o fisa mai veche a masinii mele. Cu verde e un soft facut fara dyno, care in esenta nu era rau dar mai avea nevoie de modificari, cu albastru restabilirea softului stock si cu rosu unul dintre cei doi din discutie. Masina are in prezent performante imbunatatite fata de atunci, motiv pentru care am sters rezultatele de fisa dyno.

 

post-8601-0-51978200-1475930121_thumb.jpg

 

LE: In alta ordine de idei, eu nu va inteleg: aveti masini de peste 8 mii de euro, de ce alergati dupa chilipiruri? Nu va puteti permite 300 euro pentru un soft facut ca la carte? Atunci lasati masinile stock.

Edited by virus
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Nu-i totuna cine face softul fara dyno.

Daca e sa merg pe mana lui Dragos, oricand o fac cu ochii inchisi chiar si fara Dyno.

Ca vrei sa vezi graficul ala frumos si cat mai lin posibil, e altceva. Dar un tuner adevarat (chiar daca prefera sa faca treaba cu dyno langa el), poti fi sigur ca se descurca si fara. Experienta isi spune cuvantul.

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

Bine, sa spunem. Acum va voi prezenta alt caz: un 320 resoftat corect care in urma reconditionarii turbinei la avd s-a procopsit cu un nou reglaj la geometrie. Masina meargea ca in graficul albastru, cu rosu este cel corectat.

 

post-8601-0-10743100-1475934193_thumb.jpg

 

Asta cum o mai rezolvam fara dyno? Sau o lasam asa pe principiul ca oricum tragea mai bine decat stock?

Edited by virus
Link to comment
Share on other sites

Un tuner bun oricum face soft mult mai bine decat unul care incarca in parcare o harta. Dar si tunerul bun are nevoie de dyno ptr finete. Mie Catalin wpp mi a facut 7 variante de soft si de abia la a 8 a a fost multumit. Dupa fiecare varianta facea dyno si dupa modifica ce nu-i placea. Fara dyno nu poti sa faci exact cum trebuie, indiferent cat se experimentat esti ca si tuner.
Link to comment
Share on other sites

Sunt masini si masini.

Unele merg bine stock, ai pus softul si totul e perfect.

Altele sunt cu probleme din start so e mai greu, intr-adevar.

 

Ce voiam sa subliniez e diferenta dintre tuneri. Asta conteaza cel mai mult, apoi dyno.

Apropo, asa a lucrat si Dragos pe masina mea. Eu nu stiam atunci la ce sa ma astept. A tot modificat variante de soft pana i-a placut lui ce-a vazut pe grafic. Am ajuns la ora 14 la el in Iasi si am fost gata de plecare undeva dupa ora 20:30.

A fost singurul N47 cu DPF la locul, care a scos la el pe dyno in varianta stock 184cp.

 

Ps: exista si varianta log in mers pe turbina, injectoare si uneori EGR. Apoi se interpreteaza rezultatele si se vede ce-a iesit.

Asta ca alternativa la dyno.

 

Din pacate in romanica INCA exista tuneri de renume care procedeaza exact ca la coltul blocului (nu vreau sa dau nume, dar am avut de-a face). Ti-a pus softul si daca nu stii prea multe esti incantat ca simti ceva caluti in plus sub poponet. Dar ce varza-i in el, nu vrei sa stii.

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

O lamurire va rog ...

Din ce vad in graficele stock vs. tuned, eu constat doar a crestere a puterii si cuplului relativ la valorile producatorului raportate la aceleasi valori a turatiei. Practic nu vad nici o extindere a Cuplului pe o plaja de turatie - liniarizare de cuplu.

Din cate pot sa inteleg din functionarea motorului tind sa cred ca tunerii nu au facut decat sa modifice amestecul de carburant vs. aer.

 

Aveti un eventual grafic cu castig de cuplu in turatii joase, precum si putere prezenta la turatii mari. Adica, este vreun tuner care umbla si la timingul de supape si timpii de injectie ? Daca da, as fi curios de un astfel de grafic.

Edited by daniel popa
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.