Jump to content

E60 zgomot pe spate (posibil bucsi)


WIN60

Recommended Posts

Salut colegi!Sa va povestesc(sigur o sa va plictisesc...dar cine are timp il rog sa citeasca si sa ma ajute cu o parere) sunt nou pe aici,am tot vrut sa studiez problema inainte sa ma apuc sa postez,am luat masina acum ceva luni ,nu am avut bmw sau tractiune spate ,suspensii sport pe vreo masina sau jante mai mari de 15 pe vreo masina. In ordinea asta de idei,masina are suspensie M de fabrica (se vede si se simte,pe mine nu ma deranjeaza deloc) si am cumparato cu jante de 17.Nu se auzea nimic(sau se auzea ,dar nu-mi dadeam seama),masina impecabila pana bag intr-o zi presiune in anvelope 2.6 (in toate) cand am inceput sa aud "tobele pe spate" la denivelari,se auzeau dintr-o data puternic ,tare! Mi-a zis cineva sa bag 2.1 2-2 maxim cum era inainte,imediat cum am scos presiunea din roti nu se mai auzea aproape deloc ca la inceput,doar la gropi si denivelari foarte mari unde se zguduia toata masina.Ok BUN! Iau jante pe 18 135 style cu anvelope noi 245-40-18 pe toate 4 cu presiune 2.1-2.2 (pe ea scrie 2.7 fata si 2.9 spate trebuie sa bag la dimensiunile respective),daca opresc muzica si e liniste aud din nou sunetul respectiv la destule denivelari si gropi.

 

Am zis ca bag si 2.9 pe spate doar sa vad cum se aude,dar parca vad ca o sa aud tobele-oalele in spate si cu muzica tare.Intrebarea mea este urmatoarea:

 

Daca acum 3-4 luni cand am luat-o erau in regula bucsile pe spate (nu noi),dar nu crapate sau altceva,poate sa fie din simplul fapt al suspensiei si rotilor? (nu am avut bmw,nu am avut niciodata roti mai mari de 15" si niciodata suspensie sport).Poate sa fie asta si bucsile sa nu aiba nimic?ca atunci nu m-ar deranja,dar daca au ceva cat de mic sa le schimb macar.

 

Si alta intrebare,la bmw am inteles ca se schimba palierul cu totul(ziceau ei cand cautam masina),se pot schimba doar bucsile separat?deoarece tin minte ca erau foarte scumpe cu totul?

 

Sunetul respectiv cand eram cu rotile pe 17 clar era de cand am luato,dar din necunostinta de cauza si din cauza sistemului (Logic7) nu ma gandeam ca poate chiar are o problema.

 

Va rog sa ma ajutati cu niste pareri si va multumesc mult dinainte!

 

P.S un E60 din 2009 2.0d N47 manual. Astazi mergeam cu un prieten in masina care este in domeniul auto(mecanica) si i-am zis fara muzica sa-mi zica daca aude ceva neobisnuit si am intrat in cateva denivelari si gropi si a zis "ceva pe spate,bucsile",l-am intrebat daca poate sa fie din cauza suspensiei,rotilor si a zis ca da,dar se poate sa am duse bucsile..

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

Cel mai bine ar fi sa te duci la un service sa verifice daca ai jocuri in bucÂşi, sa verifice amortizoarele spate , bieletele antiruliu si bucsile la bara stabilizatoare la puntea spate. In mod normal, mai ales cu jantele pe 17, nu trebuie sa se auda nici un zgomot ciudat la denivelari, doar zgomote infundate ca la orice masina care trece prin gropi. Nu prea vad nici o legatura intre presiunea din roti si zgomotul care vine de la puntea spate. Verifica sa nu ai obiecte care se plimba prin portbagaj. Eu la E46 aveam un stingator de incendiu pe care il tineam la roata de rezerva si care atingea in ea, metal pe metal si tarziu m-am prins de unde se auzeau zgomotele. Ar mai fi o varianta, sa faca zgomot etrierele, sa fie uzate culisantele, dar nu cred ca e cazul la o masina din 2009
Link to comment
Share on other sites

Crede-ma ca este o diferenta enorma cand modific presiunea in roti...deci sa simtit de la 2.1 la 2.6 ,se simteau si gropile mai bine si tot,dar si sunetul mult mai amplificat ,acolo mi-am dat seama de sunetul respectiv si nu mi-am mai luat gandul de la el...nu e nimic in porbagaj...e un troncanit care prietenul din dreapta fata imi zicea ca se aude mai rau pe partea stanga spate si eu zisei ca se aude mai rau pe dreapta spate.

 

Dar e cam logica faza cu presiunea in roti...iti dai seama daca umflii roata la greu toata presiunea se duce direct in bucsi,etc...daca ai cauciucul mai slab mai amortizeaza cauciucul.

 

O sa iau masina pe un drum anume o sa pun pe cineva sa stea in spate cu camera sa inregistreze zilele astea (sper sa se auda).

 

Treaba e..din ce vad eu vin si separat bucsile alea 4 de pe punte,deci la bmw e doar vrajeala ca trebuie schimbat palierul cu totul ca sa-ti ia banii?

Link to comment
Share on other sites

Te cred cu presiunea in roti, insa mi se pare ciudat ca zgomotul sa se amplifice atat de mult cu presiune mare. Da, poti sa schimbi si numai o bucsa, nu trebuie cumparat tot. Cel mai bine e sa o verifici la un service sa vezi exact de unde vine zgomotul, ca normal nu cred ca e sa se auda, chiar si cu pneurile umflate mult
Link to comment
Share on other sites

Deci e sunet la denivelari-gropi mai mari si dese unde sunt fortate amortizoarele si bucsile.Dar se aud rar la presiunile astea in anvelope...cum am spus o sa fac maine sau vineri 2 video cu presiunea actuala pe 2 drumuri diferite si dupa cu presiunea care imi arata ca trebuie in ele pe aceleasi drumuri...o sa intelegeti la ce ma refer.
Link to comment
Share on other sites

Singura chestie care imi e...sa nu ma duc la vreun service si sa-mi bage "aaaaa de la dimensiunile astea,de la suspensia asta..etc,sunt duse bucsile alea,bratele alea,bielete,amortizoare,etc,mai bine schimbam si aia" nu ca as fi guster si as asculta sa schimb tot,dar mai rau ma enervez.Daca as stii ca ma duc punct ochit punct lovit,dau niste bani schimb ce e nevoie si aia e..Macar vroiam sa am eu idee (de la voi) ce ar putea fi pana o duc eu intr-un service.
Link to comment
Share on other sites

Am pe spate 245/35/19 dar as vrea pe fața sa nu omor caseta etc... un 225/??/19

Este posbil? Si pe cat sa fie balonu la 225 ? Cum se calculeaza indicile ala..

de obicei 225 merge bine cu balon 45 dar cred ca o sa fie prea trase

eu zic sa incerci un 235/45

Edited by dragosel_bmw
Link to comment
Share on other sites

Eu sper sa nu,acum 3 luni nu era nimic de schimbat si am facut doar 2000 km,de aia spun ca exista riscul sa mi se para mie..Nu am reusit sa mai fac nicio inregistrare...Acum caut sa vad unde sa o duc la o verificare zilele astea,suspectez bucsi..
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am urcato de abia astazi pe un elevator,dupa ce am fost la altcineva la un stand de ITP si nu a gasit nimic.Pe elevator doar bieletele antiruliu (articulatiile acelea 2 mici de pe spate). Pe origine sunt 200 lei bucata si pe lemforder sunt 120 lei bucata.Le schimb zilele urmatoare,nu cred ca se justifica diferenta de pret,deci merg pe lemforder.

 

Bieletele au putin de joc ,mecanicul zice ca de acolo ar fi sunetul.Cea mai buna descriere la sunetul pe care il aud eu pe spate,exact cum ar face o bancheta desfacuta ca toti stiti deoarece asa e la toate masinile.Exact ala ar fi sunetul dar mai infundat ,adica se vede ca e ceva pe spate la articulatii in exterior si nu in habitaclu,roata de rezerva sau astea nu e deoarece e prinsa foarte bine..Nu prea cred ca o sa se schimbe nimic,dar le schimb,incepe distractia.Niciodata nu cred ca mi sa intamplat din prima sa rezolv problema doar cu 1 schimbare de piesa,de obicei 2-3-4-5...vedem acum.

Link to comment
Share on other sites

Pentru ca v-am stresat cu acest topic,am schimbat bieletele antiruliu pe spate si sunetul s-a redus aproape de tot...cand spun asta inseamna ca de la 2,2 cat aveam in toate anvelopele,am lasat 2.2 pe fata si am pus 2.7 pe spate,ar fi trebuit sa troncane maxim,acum foarte rar la denivelari foarte mari sau gropi foarte mari sau unde sunt niste denivelari dese unde sunt solicitate se mai aude putin,dar pana la urma un sunet normal la niste gropi mari!

 

280 lei =piese+manopera

 

era un joc mic la ele,nu era cine stie ce.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Bucsi cadru spate inlocuite (4 bucati), bucsi bara antiruliu spate inlocuite (2 bucati) , bucsi oscilante spate (2 buc) si ce a mai aparut.... Fulia de la arbore era intr-un stadiu deplorabil, cauciucul era facut praf aproape, am schimbat si curea + rola deasupra de fulie..

 

Masina pe denivelari gropi... e alta, nu se mai aud bocaniturile alea care m-au stresat 7 luni la cap de cand am luato (nu stia nimeni sa-mi spuna de unde provine sunetul). Bucsile la cadru nu erau rupte, doar ca erau foarte moi.

 

Tacaniturile, fasaiturile cand era motorul rece la relanti nu se mai aud.

 

S-au mai inlocuit si toate tampoanele la esapament.

 

 

Am postat si aici in caz ca are cineva probleme specifice!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.