BMWClub: Veste buna sau proasta? - BMWClub

Jump to content

  • 3 Pages +
  • 1
  • 2
  • 3
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Veste buna sau proasta? Timbru pentru mediu albastru max 80mg/km co2 Rate Topic: **--- 1 Votes

#41 User is offline   BOASKA 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 4132
  • Joined: 13-June 09
  • Gender:Male
  • Location:Zona metropolitana fara drumuri CT

Posted 15 April 2016 - 15:41

View Postsbircris, on 09 April 2016 - 23:30, said:

După mintea lu' boască ,un f10 din 2015 o să fie cinci mii ,și toți nemții or să meargă cu smart-uri pe benzină..

Lol.


chiar ma gandeam la tine, nu mai aveam cu cine sa ma sfadesc pe aici

si dupa cum spuneam......

http://www.replicaon...zit-nou-271144/




O idee care înfurie şoferii! Companiile de consultanţă propun Guvernului să introducă încă un impozit, stabilit în funcţie de gradul de poluare a maşinii. Taxa ar putea fi stabilită în funcţie de rezultatele Inspecţiei Tehnice Periodice şi s-ar adăuga celei de înmatriculare şi impozitului auto.

Timbrul de mediu, taxa de mediu sau de poluare introduse de Guvern începând din 2007 încoace nu au oprit intrarea de maşini second hand în România.

„Ar trebui ceva mai mult faţă de acest timbru. Îl plătesc o dată şi după aceea pot să merg cu maşina pentru zece ani. Ar trebui ca maşinile mai poluante să plătească mai mult”, spune Bogdan Belciu, partener într-o companie de consultanţă.

Taxarea suplimentară se poate face în funcţie de rezultatele ITP ului, spun fiscaliştii.

„S-a văzut la inspecţia tehnică care este nivelul de poluare şi s-a mers mai departe în fiecare an. Se pot folosi şi anumite praguri cheie pentru emisiile de dioxid de carbon”, este de părere Daniel Anghel, partener într-o companie de consultanţă.

Importatorii de maşini second-hand sunt evident revoltaţi.

„Dacă vrem să încurajăm producţia internă, adică producţia de maşini autohtonă, introducem un mecanism coerent cum se practică în toate ţările: plăteşti o taxă relativ simbolică un an, doi, trei, iar din al treilea an această taxă începe să se mărească, astfel încât tu să fii stimulat să vinzi maşina şi să iei o maşină nouă”, spune Florea Pârvu, director târg de maşini second-hand.

Începând cu anul 2008 numărul maşinilor aflate în circulaţie pe străzile din România, a crescut cu peste 21%, adică s-a apropiat de cinci milioane. Din păcate, peste 57% dintre acestea sunt mai vechi de zece ani.

Vârsta medie a maşinilor din România a crescut de la mai puţin de opt ani în 2008 la aproape 13 ani în prezent, potrivit Digi24.ro.



lol :flowers:

This post has been edited by BOASKA: 15 April 2016 - 15:55

0

#42 User is offline   BOASKA 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 4132
  • Joined: 13-June 09
  • Gender:Male
  • Location:Zona metropolitana fara drumuri CT

Posted 23 February 2017 - 23:13

TIMBRUL DE MEDIU, ÎNLOCUIT CU O TAXĂ - VIGNETĂ DE INTRARE ÎN ORAȘ. Mașinile vechi vor plăti o taxă mai mare

Știre online publicată Joi, 23 Februarie 2017

Autoritatile vor sa introduca o vinieta speciala pentru masini in locul timbrului de mediu, eliminat de guvernul Grindeanu.

Va fi o taxa de acces cu masina in marile orase din Romania si, cu cat masina e mai poluanta, cu atat vinieta va costa mai mult.

Aceasta masura nu va rezolva insa problema noxelor si imbatranirii parcului auto. Dupa eliminarea timbrului de mediu, mii de romanii isi cumpara si inmatriculeaza masini vechi din Uniunea Europeana, iar autoritatile de mediu spun ca orasele vor fi mai sufocate si mai poluate, informează site-ul stirileprotv.ro.

Un grup de lucru de la Ministerului Mediului pregateste aceasta taxa speciala pe care o vor plati soferii care vor sa intre cu masinile in orasele aglomerate.

Responsabilii de la Ministerul Mediului se gandesc la un model similar taxei de congestie din Londra. Astfel, daca vreti sa intrati cu masina intr-o aglomerare urbana, cum ar fi centrul Bucurestiului, veti plati o taxa. Cuantumul acesteia nu a fost stabilit inca. Insa daca masina polueaza mai mult, veti plati respectiv o taxa mai mare.

Astfel, pentru o masina cu norma de poluare Euro 2 sau Euro 3, titularul va plati mai mult fata de o masina Euro 4, Euro 5 sau Euro 6. Iar masinile electrice nu vor fi taxate. Primariile urmeaza sa delimiteze zonele unde se va aplica vinieta.

Surse din cadrul Ministerului Mediului propun ca taxa de intrare in aglomerarile urbane sa fie platita pe internet sau pe sms. Politistii de la politia locala ar urma sa-i identifice pe soferii care nu au facut-o si sa ii amendeze.

Autoritatile de mediu cred ca poluarea din orase va creste si mai mult, dupa ce a fost eliminata taxa de mediu de la 1 februarie. Mii de de romani s-au grabit sa aduca deja vehicule din strainatate. La Iasi, de pilda, coada de la serviciul de inmatriculari este atat de mare, incat cel care se programeaza azi va fi chemat peste o luna.

Vinieta nu se va aplica pentru zonele mai putin aglomerate din marile orase sau pentru drumurile nationale si autostrazi. Nu se stie deocamdata nici daca o vor plati si cei care au domiciliul in zonele centrale.

Ministrul Mediului promite sa explice saptamana viitoare in detaliu cum va functiona vinieta. Intre timp, Asociatia Producatorilor si Importatorilor de autoturisme atrage atentia ca eliminarea timbrului de mediu va avea efecte negative majore asupra mediului.
0

#43 User is offline   X X L 

  • drivin'...
  • Group: Moderators
  • Posts: 12166
  • Joined: 20-November 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 24 February 2017 - 10:28

View PostEugen B, on 09 April 2016 - 22:54, said:

Acum se incearca sa se corecteze fortat o greseala facuta cu ani in urma, si anume faptul ca masinile diesel au fost puse clasificate incorect ca putin poluante, deoarece se luau in calcul doar emisiile de CO2, iar restul de SO2, particule, etc, erau trecute cu vederea; companiile au simtit acest lucru si au umplut piata cu masini diesel, care sunt mult mai poluante decat se credea.Iar acum guvernele incearca, fortat, sa corecteze o scapare de acum cativa ani.SI in Paris din 2019 parca nu vor mai avea voie sa circule masinile diesel.....

din 2020 :popcorn:

doar pe timpul zilei si numai daca au nivel de poluare mai mare decat valoarea de 120 gr.CO2/km

plus semineele (pe bune!)

la ideea primarului din Paris se adauga si cele ale edililor din Mexico City, Madrid si Atena care vor sa impuna aceleasi restrictii pana in 2025

Share this topic:


  • 3 Pages +
  • 1
  • 2
  • 3
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users


www.bmwclub.ro trafic.ro