Jump to content

e46 318ti vs 316ti


Recommended Posts

Salut la toata lumea :drinks:

 

Am o mica mare dilema si speram sa ma ajutati pentru ca pe internet nu am gasit mare lucru iar dupa cateva zile de cautari, am mai multe semne de intrebare decat raspunsuri.

Ideea este simpla, doresc sa achizitionez un e46 compact, desi unora li se pare urata, mie imi place fiind obijnuit sa conduc masini mai mici, problema este ca nu stiu ce motorizare sa aleg, m-am decis sa merg pe benzina pentru ca pana la urma este o masina sport iar numarul de kilometri facuti de mine pe an nu justifica un dizel.

Ma gandeam la motorul de 1800 116cp sau 2000 143cp, diferenta de consum pare neglijabila dar ca si putere este o crestere considerabila. Ma intereseaza totusi norma euro, fiabilitatea si performanta. Nu am avut ocazia sa conduc nici una din aceste motorizari dar tind sa cred ca 116cp pe o masina destul de grea o sa lase de dorit in unele depasiri sau in serpentine etc.

Voi ce ma sfatuiti? Ma tententeaza motorul de 2000 dar am inteles ca ar avea probleme la senzori si ar manca ulei? De asemena care e diferenta de taxe si ce euro este fata de 1800? Voi aduce masina din Germania deci va trebui inmatriculata, pe unele siteuri spune ca este euro 4 iar pe altele euro 3.

 

De asemenea, ti vine de la turbo injection? Vad ca modele au la urma "ti" in loc de un simplu "i"

 

PS: de aceste doua motorizari am vorbit, dar daca sunt si altele (1800-2000) astept sugestii.

http://www.ultimatespecs.com/car-specs/BMW/4979/BMW-E46-3-Series-Compact-318ti.html

http://www.ultimatespecs.com/car-specs/BMW/4980/BMW-E46-3-Series-Compact-316ti.html

 

PS2: Nu sunt "vitezoman" dar as vrea sa nu am probleme cand vine vorba de unele depasiri sau daca e un drum mai ok si simt nevoie sa o calc putin, de aceea cred ca 1800 este putin cam la limita, acum depinde daca este mai fiabila sau are taxe considerabil mai mici.

Edited by Hightlink
Link to comment
Share on other sites

sunt fix aceleasi motoare.

aceleasi probleme (destule!).

aceeasi norma euro, aceeasi taxa, chiar acelasi impozit si rca (probabil putin mai mare la 143cp dar insignifiant).

 

ai mare grija ce masina iei, un motor stricacios (nu prea tine la km multi), destul de complicat. daca iei unul care sa nu fi fost intretinut sau eu stiu, care deja are probleme e fff nasol!

 

ai grija ca e46 e o masina ceva mai scump de intretinut. in general cine are 2000 eur de achizitie nu prea isi poate permite si intretinerea...deci mare grija.

iar avand in vedere vechimea ai sanse bune sa fie destul de reparat pe termen mai lung.

 

puterea e ok si la 316, de preferat ar 318 dar din ce stiu sunt destul de rare 318 pe compact, ffff multe sunt 316.

de asemenea pe compact marea majoritate nici nu sunt prea dotate. nu stiu daca merita o masina si veche, si mai scump de intretinut si fara dotari si cu motor normal...

Edited by CosminE46
Link to comment
Share on other sites

sunt fix aceleasi motoare.

aceleasi probleme (destule!).

aceeasi norma euro, aceeasi taxa, chiar acelasi impozit si rca (probabil putin mai mare la 143cp dar insignifiant).

 

ai mare grija ce masina iei, un motor stricacios (nu prea tine la km multi), destul de complicat. daca iei unul care sa nu fi fost intretinut sau eu stiu, care deja are probleme e fff nasol!

 

ai grija ca e46 e o masina ceva mai scump de intretinut. in general cine are 2000 eur de achizitie nu prea isi poate permite si intretinerea...deci mare grija.

iar avand in vedere vechimea ai sanse bune sa fie destul de reparat pe termen mai lung.

 

puterea e ok si la 316, de preferat ar 318 dar din ce stiu sunt destul de rare 318 pe compact, ffff multe sunt 316.

de asemenea pe compact marea majoritate nici nu sunt prea dotate. nu stiu daca merita o masina si veche, si mai scump de intretinut si fara dotari si cu motor normal...

Credeam ca motoarele de bmw sunt mai rezistente, sunt si alte motorizari care sa nu depasteasca 2000?

Iar norma de poluare este 3 sau 4 pana la urma?

 

Stiu ca este o masina ceva mai scumpa de intretinut dar vreau sa o pastrez pe termen lung deci daca pun o piesa pe ea, stiu ca nu mai am treaba o vreme. Din cate am inteles, varianata fara facelift desi are mai putin cp, 116 in loc de 136, este ceva mai fiabila.

 

Cat despre optiuni, nu prea ma omor dupa ele.

Edited by Hightlink
Link to comment
Share on other sites

Parerea mea este ca la buget 2000 euro NU ai voie sa te gandesti la BMW.

Fara suparare, pur si simplu asta e buget de Cielo. De fapt daca nu poti sa bagi inca 300-500 euro imediat ce o iei in ea ( toate uleiurile si filtrele + distributia ) se cheama ca NU ai buget de masina. Punct.

 

Exemplu:

Eu in februarie am luat un e46 330xi , am dat pe el 3400 euro, motorul si cutia mergeau excelent.

Chiar si asa am bagat in el deja inca 4000 euro toti banutii bagati strict in mecanica, nimic upgrade de confort ( gen navigatie mare ) sau estetica ( gen polish sau ceva de genul )

Eram pregatit psihologic dar si financiar pentru asa ceva si deci n-a fost o problema.

De ce am bagat atat ? Pentru ca orice problemuta ai avea e foarte posibil sa schimbi multe de pomana, spre exemplu eu am schimbat TOT traseul de racire motor ( radiator, ventilator, vascocuplaj, pompa apa, termostat, furtune, sonda apa, multe randuri de antigel si multe maini de manopera , total 600 euro gen ) pentru o piesa de 250 lei care nici nu stiam ca exista si care era bulita in vasul de expansiune ( un termostat secundar, pentru cutie )

Faptul ca am luat motorizare mare nu are nici o legatura cu cat am bagat in ea, adica nah, planetara tot cam pe acolo costa indiferent de motorizare, filtrele la fel, radiatorul probabil infundat la anii care ii are, tot cam la fel indiferent de motorizare samd.

 

Nu uita ca o masina de 14-16 ani , chiar si intretinuta cat de cat ( ceea ce nu se va vinde cu doar 2000 euro niciodata ) are totul uscat la ea, tot ce inseamna cheder / furtun / fir. Asta inseamna probleme care apar cand nu te astepti si care iti toaca timpul si banii care nu ii ai.

 

Ai buget de Opel Astra sau Cielo sau ceva de acest gen, masini usor de intretinut, evident fara pretentii, masini sincere care nu promit nimic si iti dau exact ce iti promit.

Te pot duce insa bine de tot din punctul A in punctul B.

Prima mea masina a fost Cielo si m-a dus masina aia peste tot fara griji.

 

Vezi ca iesi mai ieftin cu taxiul decat cu o masina care merita maxim 2000 euro astazi si la care nu ai si restul de bani sa o pui la punct.

Sa nu uitam ca masina pe care vrei sa o iei a costat candva 30000 euro ( gen ) deci nu o sa o poti intretine cu 0 lei / luna

Oricat de fiabila este o masina cand e noua, dupa 14-16 ani fiabilitatea ei e indoielnica daca nu a fost schimbat TOT ce inseamna senzori ( si are multi ) ( de la sensor ulei, apa, sonde lambda etc )

Edited by Cumnatu
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Parerea mea este ca la buget 2000 euro NU ai voie sa te gandesti la BMW.

Fara suparare, pur si simplu asta e buget de Cielo. De fapt daca nu poti sa bagi inca 300-500 euro imediat ce o iei in ea ( toate uleiurile si filtrele + distributia ) se cheama ca NU ai buget de masina. Punct.

 

Exemplu:

Eu in februarie am luat un e46 330xi , am dat pe el 3400 euro, motorul si cutia mergeau excelent.

Chiar si asa am bagat in el deja inca 4000 euro toti banutii bagati strict in mecanica, nimic upgrade de confort ( gen navigatie mare ) sau estetica ( gen polish sau ceva de genul )

Eram pregatit psihologic dar si financiar pentru asa ceva si deci n-a fost o problema.

De ce am bagat atat ? Pentru ca orice problemuta ai avea e foarte posibil sa schimbi multe de pomana, spre exemplu eu am schimbat TOT traseul de racire motor ( radiator, ventilator, vascocuplaj, pompa apa, termostat, furtune, sonda apa, multe randuri de antigel si multe maini de manopera , total 600 euro gen ) pentru o piesa de 250 lei care nici nu stiam ca exista si care era bulita in vasul de expansiune ( un termostat secundar, pentru cutie )

Faptul ca am luat motorizare mare nu are nici o legatura cu cat am bagat in ea, adica nah, planetara tot cam pe acolo costa indiferent de motorizare, filtrele la fel, radiatorul probabil infundat la anii care ii are, tot cam la fel indiferent de motorizare samd.

 

Nu uita ca o masina de 14-16 ani , chiar si intretinuta cat de cat ( ceea ce nu se va vinde cu doar 2000 euro niciodata ) are totul uscat la ea, tot ce inseamna cheder / furtun / fir. Asta inseamna probleme care apar cand nu te astepti si care iti toaca timpul si banii care nu ii ai.

 

Ai buget de Opel Astra sau Cielo sau ceva de acest gen, masini usor de intretinut, evident fara pretentii, masini sincere care nu promit nimic si iti dau exact ce iti promit.

Te pot duce insa bine de tot din punctul A in punctul B.

Prima mea masina a fost Cielo si m-a dus masina aia peste tot fara griji.

 

Vezi ca iesi mai ieftin cu taxiul decat cu o masina care merita maxim 2000 euro astazi si la care nu ai si restul de bani sa o pui la punct.

Sa nu uitam ca masina pe care vrei sa o iei a costat candva 30000 euro ( gen ) deci nu o sa o poti intretine cu 0 lei / luna

Oricat de fiabila este o masina cand e noua, dupa 14-16 ani fiabilitatea ei e indoielnica daca nu a fost schimbat TOT ce inseamna senzori ( si are multi ) ( de la sensor ulei, apa, sonde lambda etc )

 

Cine a zis ceva de buget? Eu vorbeam de motorizare 2000 (adica 2.0), probabil ma va costa masina 2000 direct din germania + adus + taxe etc.

Stiu ce vorbesti, acum un an jumate am luat un polo 6n2 1.4 16v cu 1650e si pana acum am mai bagat in ea aproximativ 1800e, desi masina era buna, a picat pe rand ba una ba alta dar sunt genul de om care intodeauna isi face masina cand are o problema si e mereu gata de drum, polo il voi avea in continuare pe langa bmw pt ca la banii bagati in ea, nu ii scot vreodata la vanzare, cine da 3000e pe un polo 6n2? Indiferent ca e cu taxele la zi si unctioneaza ireprosabil? iar BMW-ul va fi ca o adoua masina, in caz ca nu am bai pe moment sa il repar, voi folosi polou pana una alta.

 

Va rog sa revenim.. 1.8 vs 2.0? pro/contra si inca odata, sunt euro 4 sau euro 3?

Edited by Hightlink
Link to comment
Share on other sites

Am eu 316 si 318, ambele compact :D

t e indicativul pentru compact, nu are nici o treaba cu turbo, sunt motoare aspirate.

Daca esti hotarat sa iei motor pe benzina incearca sa gasesti 318. Din experienta personala 318 e simtitor mai sprinten decat 316 iar diferentele la taxe, asigurari si consum sunt neglijabile. In cazul meu 316 chiar arata un consum mediu mai mare dar nici nu sunt exploatate in aceleasi conditii de trafic.

Link to comment
Share on other sites

Toate E46 compact benzina 1.8 sau 2.0 sunt euro 4(exceptie fac cele din uk), amandoua au acelasi motor(difera capacitatea cilindrica, in rest este identic) N42; fa un search pe forum sa vezi problemele specifce acestui motor sa iti faci o idee.Pe compact nu exista motorul de 1.9 de pe 316i nfl din cate stiu, care intr-adevar e mai simplu si mai fiabil si putin pretentios din cate am auzit.

 

Masina mea, un 1.8(316 ti) de la 140.000 km in 2010 la achizitie pana azi (210.000 km) a necesitat urmatoarele interventii in ceea ce priveste motorul:

 

- schimbat garnituri(toate fara garnitura chiulasa), adica garnitura pompa vacuum, garnitura corp filtru ulei, capac culbutori, corp filtru ulei,oring-uri solenoizi vanos, nu cred ca scapa cineva fara sa le schimbe la varsta aceea a masinii

 

 

-schimbat intinzator lant distributie + patine distributie, la momentul schimbului la 153.000 km se putea observa o uzura la patine care sunt din plastic(de fapt intinzatorul initial era mai scurt, lantul capata joc, producea uzura la patine, si pana la urma auzi multe exemple in care distributia sare de la punct si critici gen motor prost si nimeni nu stie de ce merge prost si fara putere)

 

-schimbat simeringuri supape(este un topic dedicat, fa un search)-la fel, nu cred ca scapa cineva fara sa le schimbe, uzura acestora conduce la un consum de ulei exagerat si la tot felul de compromisuri gen ulei mai gros, etc. eu folosesc numai 0W40, o singura data niste "specialisti" mi-au pus 5w40 si pot spune ca mie nu mi-a placut cum se comporta, in special la rece si cand este frig; daca se schimba simeringuri si nu exista scurgeri, motorul consuma foarte putin ulei, deci daca ti se va spune ca masina consuma ulei si ca e normal.......ori schimba numai la rosu, ori are una din problemele enumerate aici

 

-schimbat valva PCV si furtune aferente(si aici nu cred ca dupa atatia ani nu apar probleme gen membrana valva sau furtune fisurate)

 

-schimbat debitmetru, senzor arbore cotit.....cum iti este norocul, dar este o masina veche si probabil vei ajunge si aici

 

-in istoricul masinii la un moment dat apare pe la 60.000 km daca nu ma insel o schimbare a motorasului valvetronic

 

 

Restul problemelor sunt aceleasi care apar la toate E46....nimic deosebit, probabil ca dupa achizitie (avand in vedere varsta) vei cheltui inca o data valoarea masinii (parerea mea personala), daca vei dori sa ai o masina conforma dpdv tehnic si nu vei face compromisuri;masina este deja veche, iar varsta isi spune cuvantul.

 

 

In ceea ce priveste motorul, este mai sensibil, dar este si reusit(cel de 2 litri se simte ceva mai bine pentru greutatea caroseriei, cel de 1.8 se misca decent), a fost motorul anului in 2001, are o curba de cuplu foarte interesanta avand suflu la turatii relativ joase pentru o masina pe benzina aspirata, putin mai complicat(dublu vanos+valvetronic), insa in aceasi timp economice pentru cilindreea/puterea lor.

 

Este o problema de gust, masina place sau nu, eu am avut E36 compact, mi-am luat E46 compact(astazi este a treia masina in familie si circul fff putin cu ea, dar inca imi place si nu vreau sa ma despart de ea, este mai fun ca masinile din 2015), avantajul este ca sunt mai putin cautate, deci poti gasi o masina la un pret avantajos,sau cu un rulaj mai mic, cat despre dotari, fiecare stie ce ii trebuie; in rest, este un E46 veritbil.Nu te lua dupa date tehnice de pe hartie, incearca sa conduci ambele motorizari daca ai posibilitate si vei sti mai bine ce ti se potriveste.

Edited by Eugen B
Link to comment
Share on other sites

Multumesc de raspunsuri, probabil voi schimba la ea in timp tot ce e nevoie, am un fix sa mearga masina ceas.

Deci pareea ta este sa caut un 2.0, acum depinde si ce o sa gasesc.

 

Sunt din Piatra Neamt, aici traficul este destul de lejer, dar am scos consum de 12 cu polo-ul, deci depinde si cum conduci. In general merg destul de relaxat si mai mult seara, aici pe la 10 deja sunt goale strazile + voi merge mai mult la drum lung.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc de raspunsuri, probabil voi schimba la ea in timp tot ce e nevoie, am un fix sa mearga masina ceas.

Deci pareea ta este sa caut un 2.0, acum depinde si ce o sa gasesc.

 

Sunt din Piatra Neamt, aici traficul este destul de lejer, dar am scos consum de 12 cu polo-ul, deci depinde si cum conduci. In general merg destul de relaxat si mai mult seara, aici pe la 10 deja sunt goale strazile + voi merge mai mult la drum lung.

compactul meu de 1.8 are un consum real de 10 11 in oras (drumuri scurte cu motorul rece mai mult), afara cel mai bine am scos 5,3 la un drum de 200 km (tg mures sfantu gheorghe)culmea, cat scrie si in cartea ei, :goodjob: iar la un condus normal in afara cam 6,5 ia. intrebam de locatie ca daca erai mai aproape iti dadeam masina o tura sa vezi cum e cu asta de 1.8 :)

Link to comment
Share on other sites

compactul meu de 1.8 are un consum real de 10 11 in oras (drumuri scurte cu motorul rece mai mult), afara cel mai bine am scos 5,3 la un drum de 200 km (tg mures sfantu gheorghe)culmea, cat scrie si in cartea ei, :goodjob: iar la un condus normal in afara cam 6,5 ia. intrebam de locatie ca daca erai mai aproape iti dadeam masina o tura sa vezi cum e cu asta de 1.8 :)

 

Multumesc pentru incredere :drinks:

Din pacate nu pot lua la condus decat un 320d care imi dau seama ca va fi diferit fiind dizel.

Cum ti se pare 1.8? Ai simtit vreodata nevoia de mai multa putere in depasiri?

Nu inteleg de ce motorul de 1.8 se cheama 316 si cel de 2.0 318, mi-a trebuit doua zile sa inteleg :turned:

Edited by Hightlink
Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru incredere :drinks:

Din pacate nu pot lua la condus decat un 320d care imi dau seama ca va fi diferit fiind dizel.

Cum ti se pare 1.8? Ai simtit vreodata nevoia de mai multa putere in depasiri?

Nu inteleg de ce motorul de 1.8 se cheama 316 si cel de 2.0 318, mi-a trebuit doua zile sa inteleg :turned:

1.intotdeauna simti nevoia de mai multa putere in depasiri :) sincer acum, mie mi se pare suficienta puterea, sigur mai mult nu strica niciodata dar eu sunt multumit.

2. din acelasi motiv pt care un bmw poate fi 323d, 320d sau 318d cu exact acelasi motor. difera doar puterea din soft. un 316 cu motor de 1.8 e varianta cu mai putini cai a motorului. sper ca am fost clar in ,,esprimare´´.

Link to comment
Share on other sites

1.intotdeauna simti nevoia de mai multa putere in depasiri :) sincer acum, mie mi se pare suficienta puterea, sigur mai mult nu strica niciodata dar eu sunt multumit.

2. din acelasi motiv pt care un bmw poate fi 323d, 320d sau 318d cu exact acelasi motor. difera doar puterea din soft. un 316 cu motor de 1.8 e varianta cu mai putini cai a motorului. sper ca am fost clar in ,,esprimare´´.

 

deci practic 1.8 sau 2.0 sunt aceleasi motoare => pot avea aceleasi probleme pe parcurs? Aatat vroiam sa stiu, ca nu e unul mai "stricacios" decat celalat sau ca are taxe simtitor mai mari. Stiu ca un motor intretinut o sa fie fiabil dar nu am de unde sa stiu cum a fost proprietarul anterior, indiferent de cat de bine se prezinta masina la prima vedere.

Link to comment
Share on other sites

deci practic 1.8 sau 2.0 sunt aceleasi motoare => pot avea aceleasi probleme pe parcurs? Aatat vroiam sa stiu, ca nu e unul mai "stricacios" decat celalat sau ca are taxe simtitor mai mari. Stiu ca un motor intretinut o sa fie fiabil dar nu am de unde sa stiu cum a fost proprietarul anterior, indiferent de cat de bine se prezinta masina la prima vedere.

N42 constructiv sunt identice, difera doar capacitatea cilindrica(N42B18 si N42B20); problemele specifice sunt similare; la cele NFL(1998-2001) 316 si 318 aveau aceeasi capacitate cilindrica, dar alt soft si axe came

Link to comment
Share on other sites

N42 constructiv sunt identice, difera doar capacitatea cilindrica(N42B18 si N42B20); problemele specifice sunt similare; la cele NFL(1998-2001) 316 si 318 aveau aceeasi capacitate cilindrica, dar alt soft si axe came

 

Multumesc, sper din tot sulfetul sa gasesc, as fi putin dezamagit sa ma aleg cu un 316 :twitch:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Revin cu un reply, multumesc la persoanele care au oferi un sfat/o parere.

Astazi am avut prima plimbare cu masina, inca nu am facut poze. Am dat pe ea aproape 3k, ramane sa platesc acte/inmatriculare etc. Nu pare sa aiba nici o problema, functioneaa absolut tot pe ea, fiecare buton etc. Are si cateva optiuni, pilot automat, climatronic etc. Este versiunea 316ti, trage destul de frumos insa cum zicea si cineva mai sus, ma asteptam la ceva mai mult cand vine vorba de putere.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.