Jump to content

Trepidație la frânare pe spate e46 fl


Recommended Posts

Deci in Ianuarie am lĂŁsat mașina nefolosita o luna si apoi cand frânam imi bubuia in spate si imi trepida pedala de frâna. In câțiva km am forțat frânele insa de la peste 70-80 km h exceptând frânĂŁrile foarte line imi TrepideazĂŁ in continuare pedala de frâna si se aude si un fel de bum bum in spate. Discurile si plĂŁcuțele de frâna le-am schimbat acum 2 ani pe spate au doar 40000 km insa un pic de rugina se vede pe discuri. Sunt in Germania am fost la un service si au zis ca sa schimb discurile si plĂŁcuțele dar sunt totuși relativ noi...
Link to comment
Share on other sites

Ce marca au fost discurile si placutele? Daca ai posibilitatea, suspenda cate o roata pe spate pe cricul masinii, si invarte de fiecare roata. Daca roata se invarteste usor si la un moment dat mai greu, apoi iar usor, inseamna ca ai discul ovalizat la roata respectiva. Faptul ca iti trepideaza la franare si se simte si in pedala de frana arata cel mai probabil ca ai un disc ovalizat ( sau ambele). Asta cred eu
Link to comment
Share on other sites

Nu mai rețin ce marca au fost discurile si placutele, am fost deja la 2 service-URI aici in Germania, la primul au zis ca trebuie sa schimb discurile fata spate inclusiv plĂŁcuțele, la cel de al doilea ca e greu se dea un diagnostic si sa merg in continuare asa... Eu cred ca nu frâneazĂŁ bine pe spate pt ca pe marginea discului cam pe 10 mm sa zic se vede ca nu calcĂŁ bine plĂŁcuta.
Link to comment
Share on other sites

Ai mai multe probleme mecanice, din cauza unei roti pe spate care nu franeaza, adica pierde lichid de frana sau pur.si simplu nu franeaza, intra sistemul ABS, care in final ai impresia ca se simte in pedala, partea cu "bum bum" e cea mai grava, asta inseamna ca s-a dus vre-o bucsa ,de la puntea pe spate, sau de la.brate, care ar putea sa te lase chiar cand ti-e lumea mai draga, asa ca nu amana si incearca sa o rezolvi, cu franele.si directia nu e de joaca pe strada, probabilmasina nu are revizia tehnica la zi.
Link to comment
Share on other sites

Se poate si vrianta cu o bucsa dar nu troncne nimic,iar varianta cu abs.ul pica pt ca atunci cand intra caraie,si stiu cum se simte abs in pedala. Cred ca pana la urma schimb discurile spate din nou,de acolo vine zgomotul pt ca am stat in spate cand conducea altcineva. Insa nu am inteles de ce e obligatoriu sa pui si placute noi cand schimbi discurile.
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Abs-ul nu caraie, ce auzi tu e motorasul care ajuta la inchiderea/deschiderea supapelor,( impropriu spus), descrierea pe care am facut-o e.doar pentru tine, important e ceace se simte in pedala, daca esti foarte sigur ca nu abs-ul, atunci inseamna ca ai o problema foarte grava la sistemul de franare pe spate, si apoi indiferent de situatie chiar si daca ai frana prin gropi tot nu ar trebui sa se auda acel'bum bum'. Parerea mea personala e sa verifici undeva la vreun service bun, tot ce e pe spate, plus bucsaraie. E ca si cum discurile pe spate ar fi superdeformate,iar asaceva nu se poate doar stand pe loc, si nici nu se poate ca de fiecare data, daca nu fosesti masina o perioada mai lunga, hop schimbam discurile si placutele. Edited by cristianro
Link to comment
Share on other sites

eu pariez pe sabotii de la frana de mana... sigur s-au desprins si in, miscarea rotii, discul "agata" sabotii iar cablul de frana de mana se tensioneaza si ii arunca agrenajul prin interiorul discului, creind acea "bubuitura"...

 

depinde pe ce roata s-a intamplat, ca daca e pe cea cu senzorul ABS, automat sistemul intra in eroare si incep "paraiturile" in pompa...

 

desfa discurile spate, verifica sabotii, iar daca sunt praf, exista kit de reparatie...

Link to comment
Share on other sites

Prima problema e ca aici, in Germania ĂŁștia nu stau sa bibileasca prea mult si te pun sa schimbi piese aiurea, ca cel care imi spunea sa schimb discurile fata spate plus plĂŁcuțele.Anu trecut cand ma lĂŁsat ambreiajul ma puneau sa schimb si volanta mașina fiind pe benzina. Luni am programare la un service unde patronul e de alta nație si a zis ca sa dam jos discurile pe spate,sa le rectifice si sa imi curețe si frânele. Nu prea le am cu mecanica cum verific te rog saboții de la frâna de mâna?
Link to comment
Share on other sites

Problema aproape rezolvatĂŁ, in Germania sunt service-URI Selbshilfe adicĂŁ te duci si ĂŽnchiriezi sculele necesare, la nevoie ești si ajutat si ți se oferĂŁ si elevator. Cu totul ma costat doar 50 e, am rectificat discurile spate si trepidația in pedala se mai simte doar uneori f putin. Ma gândesc ca o cauza ar putea fii si cauciucurile spate care sunt aproape la semnul de limita. Numai ca am facut 20km si deja este iar depunere pe discurile spate. Ce nu imi place e ca mi-a umblat la reglajul de frâna de mâna si dupa ce folosesc frâna de mâna cand plec de pe loc scârțâie putin

 

Si l-am pus sa verifice si pistonasul de la etrier, cand a ĂŽmpins in el sa dus dar nu trebuia sa si revinĂŁ ĂŽnapoi?

Link to comment
Share on other sites

tocmai in germania unde manopera rupe la pret tu te plimbi pe la serviceuri pentru niste amarate de frane.

Ti-am pus link informativ cu un set de frane pe spate, costa 90 de euro , cu transport inclus. frane ATE disc solid

Frane ATE disc aerisit

Le poti schimba singur, la Mietwerkstatt pe elevator, sau daca esti mai ambitios si chitros o poti face si pe cric, dar asigura-te ca mai bagi ceva sub ea sa nu cada pe tine, o "capra" sau un butuc de lemn

Edited by mihai vigariu
Link to comment
Share on other sites

PlĂŁcuțele ĂŽncĂŁ sunt destul de bune ca grosime. Ghidajele le-am verificat, culiseazĂŁ stânga dreapta. Cam 1cm sa zic cred ca de acestea e vorba. Si daca m-am plimbat a fost pt ca nu știam sigur daca este de la discurile spate si nu am vrut sa le schimb degeaba. O las asa deocamdatĂŁ si la toamna cand vin acasĂŁ ii pun noi. Dar ATE in nici un caz, am vĂŁzut postĂŁri ale colegilor care dupa 5-10000 km au fost nevoiți sa le schimbe din nou.
Link to comment
Share on other sites

E vorba de ATE OEM, nu cele facute in Turkey sau mai stiu eu prin ce coclauri, intotdeauna ,intreaba unde sunt facute, ca sa nu iei vre-un fake, asa m-am pacalit eu cu un set Bosch made in Italy

care nu fac doi bani, si la care discurile se incing foarte tare. Nu recomand Bosch. Am avut pe masina tot ATE, pana aproape de epuizare, si am fost multumit de ele.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.