Jump to content

Probleme valvetronic E90 318i


Recommended Posts

Salut tuturor,

 

In primul rand tin sa specific ca sunt incepator in brand-ul BMW, masina in cauza fiind primul BMW pe care l-am condus si de care m-am lovit!

 

Detalii masina: BMW E90 318i an 2006, cutie manuala, motor N46, 180k km

Acum aproximativ 2 luni masina a inceput sa faca urmatoarele probleme la inceput rar, dupa, cu trecerea timpului tot mai des: uneori nu pornea la prima cheie iar cand pornea intra in modul avarie si limita turatiile la 3000, se oprea motorul la relanti la semafor, sarea uneori turometrul cu 300-400 RPM atat in mers cat si la relanti. Problemele am inteles ca sunt specifice sistemului valvetronic.

 

Am avut urmatoarele erori pe tester:

2B5C Crankshaft Sensor

2A67 Valvetronic internal fault

2A88 VANOS exaust

2A6B Valvetronic power limitation servomotor

 

Am schimbat motorasul VVT si garnitura (OEM BMW), cu toate ca simptomele s-au ameliorat foarte mult tot au mai existat momente rare in care intra sau pornea in modul avarie limitand turatiile la 3000. Singura eroare pe tester care a ramas a fost "2B5C Crankshaft Sensor". Intre timp observand ulei pe blocul motor sub valva solenoidala de pe evacuare (cea de jos), am dat ambele valve jos si le-am curatat, cea de pe evacuare nu mai avea o-ring absolut deloc, efectiv s-a evaporat, nu-mi dau seama cum a putut sa dispara complet o garnitura... La montare le-am inversat intre ele, cea de pe evacuare am pus-o pe admisie si viceversa. Intre timp am facut si revizia (Motul Specific LL-04 5W40 si filtre Mann), eroarea cu "2B5C Crankshaft Sensor" a disparut complet, nu am mai avut nici-o problema cu turatiile in schimb apare o eroare constant "2A83 VANOS intake" fara sa mi se aprinda martorul cu "check engine" in bord.

Tinand cont ca este prima oara cand ma lovesc de valvetronicul de la BMW intrabarile si nelamuririle mele sunt:

 

Cum poate sa afecteze o revizie (facuta la 11500 km) in principal uleiul si filtrul banuiesc eroarea de pe senzorul de turatii?

Cum afecteaza comportamentul masinii si motorul in sine eroarea "2A83 VANOS intake" tinand cont de faptul ca nu este aprins niciun fel de martor in bord iar in mers nu am sesizat vreo scadere de performanta sau de putere a motorului?

 

Link to comment
Share on other sites

pai ar trebui sa fie relativ usor, schimbi senzoru de turatie si solenoizii si ar cam trebui sa o rezolvi iar oringul ala de la solenoid e imposibil sa dispara pur si simplu doar daca nu a fost pus. deci problema este mai veche iar cineva si-a bagat nasul pe acolo Edited by thegame
Link to comment
Share on other sites

pai ar trebui sa fie relativ usor, schimbi senzoru de turatie si solenoizii si ar cam trebui sa o rezolvi

 

Multumesc de raspuns... incerc sa si inteleg si sa invat cum functioneaza valvetronicul de la BMW, asa e usor, pun tester si ce da eroare schimb :)

 

Dupa revizie eroare de pe senzorul de turatie a disparut, argumenteaza de ce ar trebuii schimbat senzorul!?

Un singur solenoid a avut eroare, mai intai pe evacuare dupa ce i-am inversat intre ei a trecut pe admisie eroarea, argumenteaza de ce ar trebuii schimbati amandoi si nu doar cel care a luat eroarea dupa el!?

Edited by Alin Marinescu
Link to comment
Share on other sites

iar oringul ala de la solenoid e imposibil sa dispara pur si simplu doar daca nu a fost pus. deci problema este mai veche iar cineva si-a bagat nasul pe acolo

 

Posibil sa fie mai veche problema, masina o am de la 160k km, de cand masina este la mine nu si-a bagat nasul nimeni fara acordul meu, problema cu garnitura am observato in momentul in care am vazut urme de ulei pe blocul motor sub solenoidul de pe evacuare, deci tind sa cred ca in intervalul 160-180k km garnitura aia s-a distrus complet si la un moment dat a inceput sa scape putin ulei pe acolo, completarea de ulei intre revizii a fost undeva la 500-700 ml la 10k km, daca garnitura lipsea de mult timp cantitatea de ulei pierduta banuiesc ca era mult mai mare plus ca observam de mult urmele de ulei :)

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Multumesc de raspuns... incerc sa si inteleg si sa invat cum functioneaza valvetronicul de la BMW, asa e usor, pun tester si ce da eroare schimb :)

 

Dupa revizie eroare de pe senzorul de turatie a disparut, argumenteaza de ce ar trebuii schimbat senzorul!?

Un singur solenoid a avut eroare, mai intai pe evacuare dupa ce i-am inversat intre ei a trecut pe admisie eroarea, argumenteaza de ce ar trebuii schimbati amandoi si nu doar cel care a luat eroarea dupa el!?

pai ce revizie ai facut tu pt a nu mai aparea senzorul de turatie ? ai schimbat uleiul si ai curatat solenoizii ? ce legatura are una cu alta...un senzor poate da valori gresite oricand si dupa poate sa isi revina, este ceva electronic nu mecanic, nu ai ce sa vezi sau sa repari la el iar solenoizii iti spun din propria experienta ca poti sa ii curati cat ai vrea tot nu mai sunt ca noi, se decalibreaza. ia unul nou si alimenteaza-l cu + si - si o sa vezi cat se deschide si apoi fai si cu cei vechi si o sa vezi ca sigur nu au aceasi cursa si oricum si daca nu e diferenta asa mare vizibila cu ochiul tot conteaza mult. ti-am zis sa ii schimbi pe amandoi pt ca daca e unul dus cel mai probabil e si celalalt sau urmeaza sa se duca... este in jur de 350 de lei unul, nu e o avere, deasta am zis sa ii schimbi pe amandoi sa sti o treaba. Dupa ar trebui sa traga si mai bine masina si relantiul mai stabil

Edited by thegame
Link to comment
Share on other sites

pai ce revizie ai facut tu pt a nu mai aparea senzorul de turatie ? ai schimbat uleiul si ai curatat solenoizii ? ce legatura are una cu alta...un senzor poate da valori gresite oricand si dupa poate sa isi revina, este ceva electronic nu mecanic, nu ai ce sa vezi sau sa repari la el iar solenoizii iti spun din propria experienta ca poti sa ii curati cat ai vrea tot nu mai sunt ca noi, se decalibreaza. ia unul nou si alimenteaza-l cu + si - si o sa vezi cat se deschide si apoi fai si cu cei vechi si o sa vezi ca sigur nu au aceasi cursa si oricum si daca nu e diferenta asa mare vizibila cu ochiul tot conteaza mult. ti-am zis sa ii schimbi pe amandoi pt ca daca e unul dus cel mai probabil e si celalalt sau urmeaza sa se duca... este in jur de 350 de lei unul, nu e o avere, deasta am zis sa ii schimbi pe amandoi sa sti o treaba. Dupa ar trebui sa traga si mai bine masina si relantiul mai stabil

Deci sfatul tau este sa schimb ambele valve solenoidale pentru a scapa de eroarea cu "vanos intake". Iar cu eroarea de pe senzorul de turatii? Sa-l schimb sau sa-l mai las tinand cont ca da erori foarte rar, dupa revizie chiar deloc pana acum.

 

 

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

vanos intake e posibil sa dispara doar cu schimbarea unui solenoid dar celalalt daca nu e afectat mult nu o sa iti dea nici o eroare iar tu o sa ai impresia ca este bun dar aproape sigur nu mai este ca unul nou. iar referitor la cranckshaft sensor nu stiu ce sa zic, din cate stiu la bmw nu este ca la alte masini sa ti se opreasca masina din mers si sa nu mai porneasca, sau poate la camshaft sensor nu se opreste si la cranckshaft sensor da, nu stiu sigur de ce sa zic... dar daca a inceput sa dea eroare mai bine l-ai schimba. cat este unul ? daca e 3-4 mil eu l-as schimba
Link to comment
Share on other sites

Solenoidul de pe intrare il pui pe evacuare si invers , asa vezi daca se muta eroarea. Senzorii camshaft la fel , eroare apare pe diagnoza , daca scoti numai motorasul apare in bord eroare parca.

Pai faza cu solenoizii am facuto, prima oara am avut eroarea "VANOS Exaust"! Am dat jos solenoizii i-am curatat si i-am montat invers iar eroarea a fost pe "VANOS intake" dar la senzorii de pe axa cu came nu am umblat, banuiesc ca daca era o problema cu senzorii aveam o eroare de genul "intake camshaft sensor" sau "exaust camshaft sensor" sau ceva cu "camshaft sensor" eu am doar doua erori "VANOS intake" si ocazional "crankshaft sensor"!

 

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.