Jump to content

schimbat cablaj motor si calculator E90 - eroare senzori axa came


Recommended Posts

Salut. Dintr-o banala garnitura de la suportul filtrului de ulei care nu etansa bine, uleiul prelins pe motor m-a pagubit de 2 calculatoare motor. Uleiul a urcat pe cablaj si a intrat in calculator prin mufa. La primul calculator nu s-a depistat cauza defectiunii calculatorului. Acum la al 2-lea, am depistat si sursa. Rezolvat scurgerea de ulei (sper) , schimbat cablaj motor (pt ca cel vechi era plin de ulei) , schimbat calculator motor, sincronizat. Problema cea mai grava s-a rezolvat: masina porneste si motorul nu mai moare in mers. A ramas insa o problema, si anume eroare pe senzorii de la axa cu came, admisie si evacuare. Schimbat senzorii, la fel. Masina trage f rau la turatii mici, iar la pornire la cald, timp de 2-3 minute, relantiul oscileaza tare , tremura masina. Dupa 2-3 minute se stabilizeaza singur. A, si mai scoate si fum alb. Dupa tot felul de cautari si sapaturi, mecanicul zice ca problema ar fi ca firele care merg de la cei 2 senzori de la axa cu came ar fi mai subtiri decat cele originale. Ce-i drept, cablajul nu a fost fix de pe acelasi model pt ca nu am gasit. Oricum, cabluri pe grosimea corecta s-ar gasi, nu asta problema. Dar oare chiar asta sa fie cauza? Zice ca inclusiv fumul alb e cauzat tot de semnalul prost pe care il primeste calculatorul de la senzorii de axa cu came, pentru ca acestia comunica cu un senzor de pe esapament care regleaza amestecul de carburant. Acest senzor (sonda lamda, cred) , baga prea multa benzina, care nu se arde complet, de aici fumul alb. O alta buba ar fi ca la acceleratii bruste pe liber, de la relanti, luminile ambientale si cele de bord slabesc putin in intensitate, dupa care revin.

 

Pareri avizate?

 

Multumesc anticipat.

Link to comment
Share on other sites

Cred ca ar fi mai multe probleme de discutat: 1- uleiul nu este bun conducator de electricitate, 2- Se imprastie si curge pe motor , dar nu are picioare ca sa urce pe cablaj, cu atat mai putin sa intre prin mufa direct in calculator, decat doar daca l-a pus cineva acolo intentionat, 3 Pentru a cere mai multi bani de mai multe ori ,mecanicul a dat vina pe calculator, ( sau a facut-o intentionat), 4- Schimba mecanicul neaparat Fumul alb poate fi de la antigel, ulei ...,sau benzina nearsa+antigel = fum alb. Senzorii de la axa cu came se pot verifica cu un aparat de masura, dar cel mai sigur pe un osciloscop, N-are nicio legatura grosimea firelor , senzorul axa cu came nu comunica deloc cu sonda lambda, indiferent de situatie sonda lambda nu e responsabila cu fumul alb, aici iar te-a aburit,

Cu luminile ambientale e alta problema, trebuie verificata tensiunea de incarcare a bateriei, si indiferent de turatie trebuie sa ai o tensiune aproximativa de 14,2-14,4v, dar care depinde foarte mult de starea bateriei,, Rezultat : te-a pacalit de la cap la coada, musai schimba mecanicul , si parerea mea personala ,daca mai cere bani, spune-i clar in fata ca nu o sa mai vada nimic in viata lui decat ulei si numai ulei. Posibil garnitura de _chiulasa_ sa fie principala problema, verificat antigelul din radiator sa nu aibe ulei in el, verificarea compresiei pe fiecare piston , cu motorul rece si cu motorul cald , iti poate spune daca ai ceva probleme cu compresia , si in functie de interpretare impreuna cu datele despre uleiul din baie si despre cum arata antigelul din radiator, se poate afla daca e afectata garnitura de _chiulasa_. Schimba mecancul neaparat

Link to comment
Share on other sites

si erorile la senzori si fumul alb au aparut imediat dupa ce ai schimbat instalatia electrica ? daca da nici nu stiu de unde ai putea sa incepi... sa cauti un electrician bun sau un mecanic bun.. oricum sa dai peste cineva care s-a mai lovit de problema asta sunt sanse minime... presimt ca o sa iti dea batai de cap pana rezolvi. bafta
Link to comment
Share on other sites

Cred ca ar fi mai multe probleme de discutat: 1- uleiul nu este bun conducator de electricitate, 2- Se imprastie si curge pe motor , dar nu are picioare ca sa urce pe cablaj, cu atat mai putin sa intre prin mufa direct in calculator, decat doar daca l-a pus cineva acolo intentionat, 3 Pentru a cere mai multi bani de mai multe ori ,mecanicul a dat vina pe calculator, ( sau a facut-o intentionat), 4- Schimba mecanicul neaparat Fumul alb poate fi de la antigel, ulei ...,sau benzina nearsa+antigel = fum alb. Senzorii de la axa cu came se pot verifica cu un aparat de masura, dar cel mai sigur pe un osciloscop, N-are nicio legatura grosimea firelor , senzorul axa cu came nu comunica deloc cu sonda lambda, indiferent de situatie sonda lambda nu e responsabila cu fumul alb, aici iar te-a aburit,

Cu luminile ambientale e alta problema, trebuie verificata tensiunea de incarcare a bateriei, si indiferent de turatie trebuie sa ai o tensiune aproximativa de 14,2-14,4v, dar care depinde foarte mult de starea bateriei,, Rezultat : te-a pacalit de la cap la coada, musai schimba mecanicul , si parerea mea personala ,daca mai cere bani, spune-i clar in fata ca nu o sa mai vada nimic in viata lui decat ulei si numai ulei. Posibil garnitura de _chiulasa_ sa fie principala problema, verificat antigelul din radiator sa nu aibe ulei in el, verificarea compresiei pe fiecare piston , cu motorul rece si cu motorul cald , iti poate spune daca ai ceva probleme cu compresia , si in functie de interpretare impreuna cu datele despre uleiul din baie si despre cum arata antigelul din radiator, se poate afla daca e afectata garnitura de _chiulasa_. Schimba mecancul neaparat

 

Pentru uleiul ajuns pe cablaj pana la calculator nu vad alta explicatie, nu vad cum sa fie pus intentionat de cineva. Mai ales prima data , care a fost vara trecuta. Acum, verificand calculatorul vechi, am depistat ca si acela avea ulei pe la acei pini in care intra mufa.

Toate aceste simptome au aparut dupa operatiunea de schimbare cablaj+calculator motor. La rece nu oscileaza relantiul deloc. Dupa ce se incalzeste si o pornesc din nou, oscileaza 2-3 minute pana se stabilizeaza singur.

 

S-ar putea ca oscilatia luminilor ambientale sa fi aparut inainte, insa tot in timp ce era in service, pana cand mecanicul a gasit defectul la faptul ca nu pornea sau daca pornea intr-un final murea motorul in 15-20 de secunde.

Link to comment
Share on other sites

si erorile la senzori si fumul alb au aparut imediat dupa ce ai schimbat instalatia electrica ? daca da nici nu stiu de unde ai putea sa incepi... sa cauti un electrician bun sau un mecanic bun.. oricum sa dai peste cineva care s-a mai lovit de problema asta sunt sanse minime... presimt ca o sa iti dea batai de cap pana rezolvi. bafta

 

Da, au aparut dupa ce s-a schimbat cablajul.

Mecanicul zice ca ar fi sunat la nu stiu ce "info tehnic" al celor de la BMW si dupa ce le-a spus tot ce a lucrat la masina i-ar fi spus sa verifice daca firele noi sunt la fel de groase ca cele vechi. I-ar fi spus ca se poate pune o rezistenta pe fir care sa compenseze grosimea mai mica. Tot ei i-ar fi spus si de faza cu fumul si de comunicarea cu sonda lamda, amestec de carburant gresit din cauza datelor eronate primite de calculator, consum mai mare, etc. Cel mai probabil o sa schimb doar acele fire care merg la cei doi senzori, sau o sa puna rezistenta pe fire, daca se poate asa ceva. Luni am programare la un electrician despre care se aude in oras ca e bun.

Sunt constient de faptul ca sansele sa dau de cineva care a patit acelasi lucru sunt f mici, dar o parere in plus la ceea ce ar putea fi si la diagnosticul primit de la mecanic nu strica.

Edited by cosmin.m
Link to comment
Share on other sites

Daca uleiul a fost 5w30, care e mai subtire, normal ca poate urca mai repede daca e cald, deci probabilitatea de a se strica ECU e mult mai mare, nu ar strica o izolare fonica intre ECU si garnitura de la suportul filtrului de ulei, asa nu o sa mai ai probleme deloc pe viitor. Da, e mai simplu sa schimbi firele la senzori decat sa pui o rezistenta, dar pana la urma depinde de electrician., grosimea firelor ar trebui sa fie de cel putin 0,75 mm. Intreaba si vezi daca electricianul are asa ceva, poti cumpara de la orice magazin cu profil electric. Bafta.
Link to comment
Share on other sites

Daca uleiul a fost 5w30, care e mai subtire, normal ca poate urca mai repede daca e cald, deci probabilitatea de a se strica ECU e mult mai mare, nu ar strica o izolare fonica intre ECU si garnitura de la suportul filtrului de ulei, asa nu o sa mai ai probleme deloc pe viitor. Da, e mai simplu sa schimbi firele la senzori decat sa pui o rezistenta, dar pana la urma depinde de electrician., grosimea firelor ar trebui sa fie de cel putin 0,75 mm. Intreaba si vezi daca electricianul are asa ceva, poti cumpara de la orice magazin cu profil electric. Bafta.

 

Da, 5w30 e uleiul, si pe interiorul cablajului a ajuns la calculator.

Deocamdata pare sa se fi rezolvat problema pierderii de ulei, am facut vreo 200 km intre timp si nu pierde. Urmeaza sa vad care e rezolvarea pentru cablaj si daca intr-adevar asta e cauza tuturor simptomelor pe care le are acum masina: eroare senzori axa came, oscilatie relanti la pornirea la cald, fum alb si putere motor scazuta la turatii mici. Firele care sunt puse acum au cam 0.5 mm. Problema luminilor ambientale nu prea vad cum ar putea fi cauzata tot de acele fire de la senzori, cred ca e altceva.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.