Jump to content

Probleme ulei 316ti


Recommended Posts

Salut,

Am de curand un bmw e46 316ti destul de intretinut, fara erori pe tester etc. Am facut recent schimbul de ulei, am folosit 5W-30 de la BMW dar dupa 700 km deja nivelul e sub minim (mi s-a aprins in bord uleiul cu portocaliu) Masina are 220.000km adusa din germania cu carte de service etc => tind sa cred ca nu e motorul prea uzat si papa ea... voi ce ulei folositi?

PS: Consumul este ok, imi apare pe computerul de bord 6.9 mixt si schimb intre 2000-3000, uneori si mai sus.

Edited by Hightlink
Link to comment
Share on other sites

Al meu 320ci, cu ulei bmw 5w30, imi manca cam 1 l la 1500-2000km. Mecanicul meu mi-a recomandat acum vreo 3 ani sa folosesc tot de la bmw 5w40, si de atunci completez cam 1,5 L intre schimburi, deci la 15 000 asa. Ultima data am pus Castrol 5w40, ca nu am mai gasit cel bmw. Edited by poison
Link to comment
Share on other sites

Nu lasa fum dar astazi cand am completat am observat ca la relanti daca nu este pus capacul, sar mici stropi de ulei + sufla aer (pulseaza) ca sa zic asa. Din cate stiu eu, nu ar trebui sa faca asta, cel putin pe polo nu se intampla si nu mananca pic de ulei, nu completez intre schimburi... Ce e drept uleiul care il am acum e si foarte subtire, comparabil la vascozitate cu cel de gatit dupa parerea mea :mellow:

In cel mai rau caz ar trebui sa segemetez motorul? cam cat ar costa? Ma bate gandul in cazul asta sa pun un 2.0 pe ea daca nu e cu batai de cap dar nu stiu cum o sa fie cu omologarile si costurile. :nea:

 

PS: Nu lasa urme de ulei unde o las parcata peste noapte, nici o picatura si nu prea am cum sa ma uit pe sub ea fara sa o duc la un service.

Edited by Hightlink
Link to comment
Share on other sites

Pentru motorul N42 se recomanda un ulei cu vascozitate mica la rece, adica 0w30, 0w40, asa ca uleiul tau nu este deloc vascos;mai poti verifica valva PCV, fa un search pe forum la consum ulei N42, valvetronic, etc, si vei gasi nenumarate topicuri, precum si rezolvarile, eu refuz sa cred ca motorul este uzat sau are nevoie de segmentare, ci cred in continuare ca simeringurile supape sunt uzate(nu cred ca exista un N42 la rulajul/varsta asta sa scape de inlocuire).

 

Mai poti verifica si senzorul de nivel, si acesta mai cedeaza cateodata, sa fi atent cand completezi, cu motorul rece, cu masina parcata pe o suprafata plana la indicatiile de pe joja de ulei.

Link to comment
Share on other sites

Pentru motorul N42 se recomanda un ulei cu vascozitate mica la rece, adica 0w30, 0w40, asa ca uleiul tau nu este deloc vascos;mai poti verifica valva PCV, fa un search pe forum la consum ulei N42, valvetronic, etc, si vei gasi nenumarate topicuri, precum si rezolvarile, eu refuz sa cred ca motorul este uzat sau are nevoie de segmentare, ci cred in continuare ca simeringurile supape sunt uzate(nu cred ca exista un N42 la rulajul/varsta asta sa scape de inlocuire).

 

Mai poti verifica si senzorul de nivel, si acesta mai cedeaza cateodata, sa fi atent cand completezi, cu motorul rece, cu masina parcata pe o suprafata plana la indicatiile de pe joja de ulei.

 

Stiu ca a aparut o eroare cu senzorul de ulei pe tester (singura eroare) dar e ciudat faptul ca dupa schimbul de ulei nu a mai aparut iar astazi dupa ce am completat ulei nu s-a mai aprins.

Deci uleiul pus de mine este ok? "la rece"?

Am sa tin cont de sugestie si am sa verific simeringurile, insa nedumerirea mea este faptul ca pulseaza aer cand scot capacul de la ulei, pe forum am gasit tot felul de pareri pro/contra, la fel si pentru faptul ca motorul suna foarte diferit dupa ce scot capacul. Cat despre stropii care ii arunca am inteles ca este ok avand o distributie pe lant.

Edited by Hightlink
Link to comment
Share on other sites

E foarte normal ca motorul sa mearga neregulat si sa sara stropi cand iei capacul..la fel face si la mine (n42b20a 318i 2004) si nu completez nici un gram de ulei intre schimburi.am avut si eu probleme cu consumul si rezolvarea a fost schimbarea simeringurilor la supape si cateva garnituri ..e foarte comuna problema la motoarele astea cu pierderile uleiului.cerceteaza ce ti-am zis si o sa vezi ca de acolo e. Daca te gandesti ca motorul e prea uzat si e nevoie de segmentare fa un test de compresie mai intai si apoi vezi clar.
Link to comment
Share on other sites

E foarte normal ca motorul sa mearga neregulat si sa sara stropi cand iei capacul..la fel face si la mine (n42b20a 318i 2004) si nu completez nici un gram de ulei intre schimburi.am avut si eu probleme cu consumul si rezolvarea a fost schimbarea simeringurilor la supape si cateva garnituri ..e foarte comuna problema la motoarele astea cu pierderile uleiului.cerceteaza ce ti-am zis si o sa vezi ca de acolo e. Daca te gandesti ca motorul e prea uzat si e nevoie de segmentare fa un test de compresie mai intai si apoi vezi clar.

 

Am sa trec pe la service sa vad care este problema pana la urma, imi place ca masina sa mearga ceas.

Inca o mica intrebare pe langa subiect daca ai idee... nu am condus niciodata ceasta motorizare pana nu mi-am luat masina si mi se pare puturoasa pana in 2000 de ture, abia apoi incepe sa traga, asa sa fie normal? Am sa schimb si bujiile, poate vad o diferenta.

Link to comment
Share on other sites

Bujiile,lichidele(ulei motor,cutie,antigel),filtrele eu iti recomand sa le schimbi din prima daca ai luat masina recent...eu asa fac pt linistea mea..apoi alte consumabile daca par ca trebuie inlocuite. In legatura cum trage e ok zic eu dupa 2000 rpm sa inceapa sa simti ceva pt ca e benzinare,lucreaza in ture mai mari.
Link to comment
Share on other sites

Bujiile,lichidele(ulei motor,cutie,antigel),filtrele eu iti recomand sa le schimbi din prima daca ai luat masina recent...eu asa fac pt linistea mea..apoi alte consumabile daca par ca trebuie inlocuite. In legatura cum trage e ok zic eu dupa 2000 rpm sa inceapa sa simti ceva pt ca e benzinare,lucreaza in ture mai mari.

 

Am condus aproape toate masinile pe benzina dar ce mi-a lasat un gust amar la acest bmw este ca daca apas pedala la fund cand plec, se taraie pana prinde cateva ture si abia apoi incepe sa accelereze. Nu pleca mai tare decat daca patinez ambreajul, sa nu poti scoate scart de pe loc cu un 1.8 benzina mi se pare aiurea, abia din a doua scartie umpic daca schimb pe rosu. Nu sunt "racer boy" dar uneori vrei sa te bagi intr-o intersectie si nu trage de pe loc. Pe polo 1.4 16v 75cp mananca asfaltu in comparatie la plecarea de pe loc, inteleg ca e o diferenta de greutate dar si cuplu/cai putere mai multi. Scuzati romanul, incerc doar sa inteleg daca asa e masina si ar fi trebuit sa aleg un motor mai mare sau posibil sa fie cateva probleme care nu apar pe tester. Dupa ce o pun in miscare, trage destul de bine.

 

PS: Am schimbat ulei si filtre pana acum, restul nu am apucat dar par a fi ok. Mai trebuie bani la buget :blush: Abia o am de vreo 3 sapt si cam tot 3k ma ajuns pana acum, dar macar are cateva echipari pe ea.

Edited by Hightlink
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

sa nu poti scoate scart de pe loc cu un 1.8 benzina mi se pare aiurea, abia din a doua scartie umpic daca schimb pe rosu.

 

La ce te asteptai de la tractiunea spate?

Pana si o Dacia 1310 scartaie mai mult decat 2.5-ul meu, dar asta nu e relevant... Conteaza cum pleaca, cat de bine, nu cat de mult scartaie.

Link to comment
Share on other sites

Este vorba numai de o problema de perceptie, este adevarat ca ai luat o masina cu motorul cel mai mic(entry level), deci nu poti avea mari asteptari, insa sa o compari cu polo 1.4 care mai si mananca asfaltul......pai polo face galagie si cam atat; trebuie sa inveti sa dozezi pedala de acceleratie/ambreiaj altfel decat la polo, si daca vrei sa scartaie, desi nu e facuta pentru asa ceva, si sa pleci de pe loc mai tare, incearca sa dezactivezi DSC.
Link to comment
Share on other sites

Am optat pentru un 318 dar am gasit doar acest 316 si am zis sa incerc, avand in vedere ca este varianta fara facelift si am inteles ca a fost si motorul anului in 2001... cred. Vroiam doar sa stiu daca asa este normal sa se comporte si nu ca ar avea ceva probleme.

Am mai citit de aseara cateva forumuri si cred ca cel mai ok ar fi sa pastrez aceast amasina stock, sa am grija de ea ca o masina de zi cu zi iar in timp ma bate gandu la o masina de weekend, un 2.5 pe un e36, low budget tuning. :frantics:

 

PS: Aseara am gasit sub roata din fata dreapta o balta de ulei iar cand am deschis capota si m-am uitat in jos pe scut,l parea sa fie umed in partea de undear fi curs insa nivelul la ulei nu a scazut de loc si ma gandesc ca poate am devenit eu paranoic. Nu mai intelelg nimic :getlost:

 

PS2: este posibil sa consume mai mult decat arata pe computerul de bord?

Edited by Hightlink
Link to comment
Share on other sites

da, la mine, 316 dar motorul vechi, 1.9, consumul este cam cu 1L mai mare decat cel de pe bord.

 

nu inteleg de ce baietii de mai sus nu ti-au spus ce urmeaza sa iti spun eu: masina ta ARE ceva. Chiar daca este 316 nu e normal sa nu poti sa te bagi intr-o intersectie mai tare sau sa ti se para ca un polo 1.4 pleaca mai tare!

ceva este neinregula cu masina ta iar cauzele...fiind valvetronic....cauze multiple :(

Edited by CosminE46
Link to comment
Share on other sites

da, la mine, 316 dar motorul vechi, 1.9, consumul este cam cu 1L mai mare decat cel de pe bord.

 

nu inteleg de ce baietii de mai sus nu ti-au spus ce urmeaza sa iti spun eu: masina ta ARE ceva. Chiar daca este 316 nu e normal sa nu poti sa te bagi intr-o intersectie mai tare sau sa ti se para ca un polo 1.4 pleaca mai tare!

ceva este neinregula cu masina ta iar cauzele...fiind valvetronic....cauze multiple :(

 

Eu am 1.8 simplu, fara facelift, 116 vs 109 de la 1.9

 

Il voi baga in service pe termen nelimitat pana aflu ce are, imi sta pe creier sa stiu ca ceva nu e ok cu motorul :nea: Sper sa nu ma coste prea mult, pana atunci inapoi la polo...

Si intreb e consum pentru ca desi pe computerul de bord arata mix 6.9... mi-a consumat la 30km in oras cat la 120km inafara la un mers normal, max 130-140 unde permite drumul.

Edited by Hightlink
Link to comment
Share on other sites

Nu poti compara deloc un polo 1.4 cu masina ta, raportul de trensmisie in cutia de viteze la tine e diferita de ce are polo, mai mult ca sigur ca te-ai obisnuit doar cu turatii mici a motorului, trebuie sa te si obisnuiesti (cum spunea un coleg mai sus) sa dozezi foarte bine pedala de acceleratie, masina ta ar trebui sa prinda 0-100km/h in 11 secunde, incearca daca ai unde sa vezi ce poate. Motorul este diferit de cele pe motorina la care cuplul este mai mare pana in 2000 ture. Consumul in oras , mers bara la bara , normal ca e mai mare decat consumul in afara, cam aceeasi diferenta o obtii la oricare alta masina care are aceeasi cilindree si cam acelasi regim de mers. Edited by cristianro
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Sincer, cred ca ai aceeasi "problema" ca mine.(la mine s-a rezolvat intr-o luna, de la sine) :rolleyes:

Am condus inainte de bmw-ul ce-l am acum, un fiesta 1,3 16v 75 cai, impecabil mecanic.(aprox. motorul ce l-ai avut tu pe polo)

 

Cand am luat E46 316i N42B18 ... am fost foarte dezamagit din mai multe motive.

1.Am avut impresia ca bmw = te lipeste in scaun daca calci pedala ca ciobanu , indiferent de model,cmc,stare,etc. => FALS.

2.Am crezut ca modelul acesta, mai ales ca e facelift, o sa mearga mult mai "tare" ca fiesta mea "obosita". => PARTIAL ADEVARAT.

 

Problema e in felul urmator:

- Bmw e o masina conceputa din pantece, pentru a fii turata mai mult ca orice alta masina similara, deci nu o sa aibe putere prea mare pana in 2000 ture(la benzinar ma refer). - bine, nici nu putem exagera ca nu putem intra in sens/intersectie.

- La motoarele mici si in special cele 16v, exista impresia falsa, de putere mai mare pana in 2000 ture(cand deja trebuie sa schimbi in a2a).

 

In vedeara rezolvarii "problemei" iti recomand urmatoarele:

- Schimba bujii(pune ngk,nu te zgarcii),bobina + ulei si filtre.

- Mergi urmatorii 300km putin mai sportiv.

- Dezactiveaza DSC (tii apasat butonul de DSC pana iti apare in bord martorul DSC + semnul excalamarii)

 

Garantez ca o sa tii se pare altfel masina dupa o perioada.

*Valabil ce am scris mai sus in conditiile in care nu iti apare nici-o eroare pe un tester bun.

 

aaa ... am uitat de consum.

la varianta facelift un consum real si corect(pentru motorizarea asta) ar fii: 12 oras / 6,8-7 exterior(maxim 130km/ora).

la varianta non-facelift am inteles ca ar fii consumul cu 1L in +.

 

la mine, arata consumul corect(nu mai putin, nu mai mult decat e real), dar am inteles ca multe arata consumul cu -1L/100km.

 

succes.

Edited by hf_now
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Sincer, cred ca ai aceeasi "problema" ca mine.(la mine s-a rezolvat intr-o luna, de la sine) :rolleyes:

Am condus inainte de bmw-ul ce-l am acum, un fiesta 1,3 16v 75 cai, impecabil mecanic.(aprox. motorul ce l-ai avut tu pe polo)

 

Cand am luat E46 316i N42B18 ... am fost foarte dezamagit din mai multe motive.

1.Am avut impresia ca bmw = te lipeste in scaun daca calci pedala ca ciobanu , indiferent de model,cmc,stare,etc. => FALS.

2.Am crezut ca modelul acesta, mai ales ca e facelift, o sa mearga mult mai "tare" ca fiesta mea "obosita". => PARTIAL ADEVARAT.

 

Problema e in felul urmator:

- Bmw e o masina conceputa din pantece, pentru a fii turata mai mult ca orice alta masina similara, deci nu o sa aibe putere prea mare pana in 2000 ture(la benzinar ma refer). - bine, nici nu putem exagera ca nu putem intra in sens/intersectie.

- La motoarele mici si in special cele 16v, exista impresia falsa, de putere mai mare pana in 2000 ture(cand deja trebuie sa schimbi in a2a).

 

In vedeara rezolvarii "problemei" iti recomand urmatoarele:

- Schimba bujii(pune ngk,nu te zgarcii),bobina + ulei si filtre.

- Mergi urmatorii 300km putin mai sportiv.

- Dezactiveaza DSC (tii apasat butonul de DSC pana iti apare in bord martorul DSC + semnul excalamarii)

 

Garantez ca o sa tii se pare altfel masina dupa o perioada.

*Valabil ce am scris mai sus in conditiile in care nu iti apare nici-o eroare pe un tester bun.

 

aaa ... am uitat de consum.

la varianta facelift un consum real si corect(pentru motorizarea asta) ar fii: 12 oras / 6,8-7 exterior(maxim 130km/ora).

la varianta non-facelift am inteles ca ar fii consumul cu 1L in +.

 

la mine, arata consumul corect(nu mai putin, nu mai mult decat e real), dar am inteles ca multe arata consumul cu -1L/100km.

 

succes.

 

Merci de raspuns, eu am varianta fara facelift, 116cp in loc de 136 si daca apas pe dsc imi apare martorul in bord fara sa mai tin apasat.

Acum vin de la un mecanic, am inteles ca bat putin tachetii si scoate ceva fum pe evacuare daca ii dau cateva ture pana pe rosu. Am primit si doua optiuni 1. pun un ulei mai gros sau 2, imi fac motorul, am inteles ca in jur de 2-3 mi de lei, ceea ce cred ca voi si face vara asta, poate va fi umpic mai sprinten si va consuma umpic mai putin.

 

PS: Nu era bara la bara, este un drum care are foarte multe curbe si este putin circulat dar cred ca m-am dat eu la ea cam tare avand in vedere ca era si 1 dim si nu era nimeni pe acolo. Am observat ca si rapoartele sunt mai scurte decat la polo, in sensu ca am aproximativ 3000 ture pe la 110-120 cu a5-a. Ce e drept nici nu simti motorul, parca cere sa fie schimbata viteza doar in 3000 intr-un regim de condus normal.

Edited by Hightlink
Link to comment
Share on other sites

Merci de raspuns, eu am varianta fara facelift, 116cp in loc de 136 si daca apas pe dsc imi apare martorul in bord fara sa mai tin apasat.

Acum vin de la un mecanic, am inteles ca bat putin tachetii si scoate ceva fum pe evacuare daca ii dau cateva ture pana pe rosu. Am primit si doua optiuni 1. pun un ulei mai gros sau 2, imi fac motorul, am inteles ca in jur de 2-3 mi de lei, ceea ce cred ca voi si face vara asta, poate va fi umpic mai sprinten si va consuma umpic mai putin.

 

PS: Nu era bara la bara, este un drum care are foarte multe curbe si este putin circulat dar cred ca m-am dat eu la ea cam tare avand in vedere ca era si 1 dim si nu era nimeni pe acolo. Am observat ca si rapoartele sunt mai scurte decat la polo, in sensu ca am aproximativ 3000 ture pe la 110-120 cu a5-a. Ce e drept nici nu simti motorul, parca cere sa fie schimbata viteza doar in 3000 intr-un regim de condus normal.

Tu ai varianta facelift la e46, ca acolo a aparut motorul N42(B18A) de 115 cp in varianta de 1.8 litri, sau N42(B20) de 143 cp, varianta de 2 litri.

 

Pe masina ai DSC II, adica: la o apasare scurta pe buton, iti va aprinde matrorul respectiv, sistemul de control al tractiunii(bazat pe pozitia volanului si calculand viteza fiecarei roti folosind senzorii ABS), dar va permite doar un derapaj "controlat", urmand ca sistemul sa revina la starea intiala; daca vei tine butonul apasat mai mult de 8 secunde, se vor aprinde martorii DSC, percum si semnul exclamarii cu galben, ceea ce va decupla total sistemul de control al tractiunii(la iarna, in parcari goale gen supermarket vei putea incerca senzatii gen drift).-cauta pe youtube sa vez cum functioneaza si ce face DSC II.

 

Ulei mai gros este o prostie la un motor ca si valvetronic, care are orificiile de ungere proiectate pentru un ulei mai putin vascos la rece, si oricum ar impiedica functionarea normala a motorului(vezi solenoizi vanos, valva PCV), si oricum in loc sa rezolve, va agrava problemele tale; tu ai probleme cu simeringurile supape, posibil valva pcv+furtune, etc., si asta nu influenteaza consumul direct.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Tu ai varianta facelift la e46, ca acolo a aparut motorul N42(B18A) de 115 cp in varianta de 1.8 litri, sau N42(B20) de 143 cp, varianta de 2 litri.

 

Pe masina ai DSC II, adica: la o apasare scurta pe buton, iti va aprinde matrorul respectiv, sistemul de control al tractiunii(bazat pe pozitia volanului si calculand viteza fiecarei roti folosind senzorii ABS), dar va permite doar un derapaj "controlat", urmand ca sistemul sa revina la starea intiala; daca vei tine butonul apasat mai mult de 8 secunde, se vor aprinde martorii DSC, percum si semnul exclamarii cu galben, ceea ce va decupla total sistemul de control al tractiunii(la iarna, in parcari goale gen supermarket vei putea incerca senzatii gen drift).-cauta pe youtube sa vez cum functioneaza si ce face DSC II.

 

Ulei mai gros este o prostie la un motor ca si valvetronic, care are orificiile de ungere proiectate pentru un ulei mai putin vascos la rece, si oricum ar impiedica functionarea normala a motorului(vezi solenoizi vanos, valva PCV), si oricum in loc sa rezolve, va agrava problemele tale; tu ai probleme cu simeringurile supape, posibil valva pcv+furtune, etc., si asta nu influenteaza consumul direct.

 

Multumesc mult de lamuriri. Am decis sa investesc un ban si sa refac motorul pentru ca pe termen lung este o investitie buna.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc mult de lamuriri. Am decis sa investesc un ban si sa refac motorul pentru ca pe termen lung este o investitie buna.

Il refaci degeaba pentru ca motorul mai mult ca sigur nu are nimic si problema ta sunt simeringurile de supape. :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Il refaci degeaba pentru ca motorul mai mult ca sigur nu are nimic si problema ta sunt simeringurile de supape. :thumbsup:

 

Dupa ce il inmatriculez voi merge in service si voi vedea ce are nevoie, cel mai probabil semeringurile, garniturile si tachetii care bat, probabil voi mai gasi si alte chestii care ar trebui inlocuite.

Edited by Hightlink
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.