Jump to content

Faimoasele Eleroane M (AJUTOR)


WIN60

Recommended Posts

Salutare colegi! Asa cum am specificat in titlul topicului, mi-am cumparat si montat 2 eleroane pentru luneta si portbagaj,in prima faza le-am lipit cu banda dubla adeziva,am mai tras vreo 3 randuri de banda fata de cat avea (tot 3M) si dupa 1-2 luni au inceput ambele sa se dezlipeasca de la coltul din dreapta,le-am dat jos deoarece in timp sigur s-ar fi dezlipit mai mult si m-am hotarat sa le lipsesc cu BASIPACK ,un mastic negru cu care se lipesc parbrizele foarte puternic.Dupa 2 saptamani maxim de cand le-am pus iarasi exact acum cand am ajuns acasa am pus mana pe eleronul de sus si de la acelasi colt se misca...ce sa-i mai fac? nu vreau sa-l mai dau jos pentru ca sigur o sa fie mai greu si o sa se strice cred,vreau sa-l ridic usor din partea care sa desfacut si sa bag acolo altceva,dar nu stiu ce...ce imi recomandati? voi care le-ati montat cu ce le-ati lipit? cu ce sa le lipesc acuma?nu ma intereseaza cat de rau se lipesc,pot sa fie sudate,numai sa stiu ca numai am treaba cu ele..

Din ce am vazut s-a desfacut cam un sfert chiar aproape de jumatate ,deci ar fi loc sa bag vreo solutie..ce spuneti?

  • Like 2
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Probabil nu le-ai lipit bine cu masticul de parbriz.Eu am lipit eleronul de la luneta si flapsurile de carbon de mult timp si nu am avut nici o problema.Trebuiau curatate ambele suprafete de contact(masina si eleron) foarte bine,lipite si "asigurate"cu un scotch pe eleron si masina si lasate 5-6 ore(sau de pe o zi pe alta) si nu mai aveai probleme.Masticul ala se pietrifica si sunt sanse sa"smulgi" si vopseaua cand il dai jos.Daca reusesti sa-l dai jos este un spray(solutie) care-ti curata masticul si apoi repeti operatiunea de lipire cum trebuie.

Bafta!

Link to comment
Share on other sites

Probabil nu le-ai lipit bine cu masticul de parbriz.Eu am lipit eleronul de la luneta si flapsurile de carbon de mult timp si nu am avut nici o problema.Trebuiau curatate ambele suprafete de contact(masina si eleron) foarte bine,lipite si "asigurate"cu un scotch pe eleron si masina si lasate 5-6 ore(sau de pe o zi pe alta) si nu mai aveai probleme.Masticul ala se pietrifica si sunt sanse sa"smulgi" si vopseaua cand il dai jos.Daca reusesti sa-l dai jos este un spray(solutie) care-ti curata masticul si apoi repeti operatiunea de lipire cum trebuie.

Bafta!

 

Le-am lipit bine,am pus vreo 7 bucati de banda pe fiecare ca sa fie presate +greutati pe ele,masina a stat undeva la 30 ore nemiscata,au fost curatate si degresate.Pai nu are ce sa se ia deoarece mi sa dezlipit doar eleronul de pe luneta (de pe geamul din spate),acum am vazut ca sa dezlipit la colturi ,dar spre mijloc e piatra,o sa incerc sa bag ceva asa pe sub el,ori gel din ala pentru baie cu care se lipesc chiuvetele ori incerc sa pun tot basipack de parbrize cat imi permite locul.

 

Cu banda dubla adeziva clar nu a tintut,am pus 6 randuri de banda 3M ,exact aceeasi operatiune masina lasata o zi,acum dupa basipack la fel..incerc cu de ala transparent pentru baie,vad maine.

 

la mine 20cm in fiecare parte s-a dezlipit cel de sus,la cel de pe portbagaj vreo 2-3 cm sunt ridicate colturile deoarece nu am cum sa-l fac sa stea lipit din turnare,daca puneam prea mult basipack la colturi imi iesea in afara.

 

Eu am tot kitul de basipack si intradevar mai este o solutie mica pentru "a face prindere",dar mi-a spus baiatul ca nu are nicio treaba daca o pun sau nu,daca tine,tine si fara ala..

 

Multumesc frumos! Va tin la curent cu ce se intampla!

Edited by WIN60
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

asta inseamna sa nu stii ce faci .. totul este din tehnica ta .. vezi ca ti s-a explicat mai sus cum se lucreaza cu adezivul siliconic pentru parbrize ... oricum cred ca e destul de kitch-os cu eleron si pe luneta si pe portbagaj , dar fiecare cu gusturile lui Edited by Bigmoon
Link to comment
Share on other sites

Atata timp cat este facut exact pentru acest model de masina si pica totul perfect nu sunt privite de mine ca si kitchuri,sunt gandite si facute cu cap mi se pare ok..eleroanele au pozitia lor nu prea ai cum sa le gresesti sa le pui mai in dreapta sau mai in stanga..dar ai dreptate fiecare cu gusturile lui... Edited by WIN60
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

A trecut 1 saptamana de cand am lipit a 3-a oara eleroanele,prima oara cu banda dubla adeziva 3M (FAIL), a doua oara cu basipack de parbriz (FAIL), a 3-a oara tot cu basipack de parbriz,dar de data aceasta am aplicat "activatorul", dupa 1 saptamana este teapan si nu se mai misca deloc,o sa vad pe viitor daca se intampla ceva! Nu mi-a venit sa cred cat de usor s-a desfacut de pe luneta primul basipack,exat ca un cauciuc in 10 secunde l-am dat jos,problema a fost pe portbagaj deoarece acolo s-a lipit de vopsea,dar nu s-a lipit de eleron,am luat surplusul si am lipit din nou.Daca te uiti foarte atent se vede ca este lipit cu ceva,cand vopsesc total masina o sa vad cum fac cu baietii sa dam cu chit la imbinari sa se vada ca si cum ar face parte din capota eleronul.

 

Mai exista solutia poxipol si silicon de baie,dar vedem cum se comporta!

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Aia crezi tu...eu sunt sigur ca ti-l desfac in 10 minute fara vopsea,iti spun asta pentru ca am vazut ce inseamna banda dubla adeziva...la mijloc era teapan ca la tine,mi se dezlipise doar din colturi,dar daca ridici de un colt si incepi sa tragi il dezlipesti,numai ca la tine a prins si la colturi si de aia sta de atunci prins.La mine a durat fix o luna si am pregatit bine zona inainte cu degresant,stiu ca a stat masina o zi intreaga cu alea lipite si cu scoci pentru presare si totusi in zadar..
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

La mine daca se mai dezlipeste putin o sa zboare singur nu e nevoie sa il fure nimeni...Sincer sa fiu imi vine sa ies afara si sa ii scap 2 sa il scot pe bucati de pe masina. O sa il duc saptamana asta sa il demonteze si sa il puna cineva poate cu mai mult skill ca mie deja imi creste pulsu' cand il vad Edited by Cloud92
Link to comment
Share on other sites

Inseamna ca ai probleme ca mine,cauta adeziv pentru baie,sau adeziv pentru lipire parbriz,trebuie sa-l lasi 24ore,daca il pui cum trebuie si i administrezi si activatorul respectiv,un fel de ulei ca sa prinda adezivul e mormant...poti sa mai incerci cu banda dubla adeziva bizon ,am inteles ca e foarte buna si altii o au de cativa ani buni,dar tot adezivul il tine permanent acolo in caz ca vrea sa-l scoata cineva,ai grija cat pui sa nu de-a pe afara si daca da pe afara te apuci si stergi bine la margini sa nu se vada,dar cu grija la fel sa nu zgarii vopseaua sau sa matuiesti lacul.
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu lip-ul performance nu am reusit sa il lipesc nici cu dublu adeziv de la 3M nici cu dublu adeziv de la Tessa pe care la lipitul numerelor il folosesc cu succes de fiecare data. Am reusit totusi cu mastic pentru parbriz fara cheder si s-a lipit foarte ok acum, eleronul fiind foarte mare nu am reusit deloc cu dublu adeziv si am avut nevoie neaparat de mastic pentru parbriz, acum sta super.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Revin dupa 10 zile ...eleroanele nu se clintesc de pe pozitie,se pare ca activatorul pentru basipack trebuia pus de la bun inceput! Acela de fapt face prinderea dintre materiale.

Ca idee am luat niste banda bizon (deoarece tessa verde nu am gasit cum a spus colegul ckh) de la dedeman si mi-am lipit numerele,la colturi 1 cm e dezlipit sa zic dar dupa spalarea la spalatorie este exact la fel,nu sa dezlipit deloc,deci este ce trebuie! 11 lei rola,am folosit 2 role,cate 1 pt fiecare numar (adica multa banda pt fiecare).

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu iti recomand sincer sa iei tot basipack cu activatorul respectiv (este un kit complet )pe la 100 lei. Tubul respectiv iti ajunge de 2 ori pentru 2 eleroane cu destul de mult mastic pe fiecare.Iti spun asta pentru ca deja asta e a 3-a oara si din ce vad este ce trebuie! Oricum cu orice fel de mastic ,solutie de parbriz pui sa tii cont de urmatoarele lucruri :

 

-ACTIVATORUL

-Sa ai grija cum pui de mult deoarece o sa-ti iasa pe margini daca pui prea mult,sa apesi cat poti de tare pe el atunci cand este pe pozitie ca sa-ti iasa surplusul pe margine sa poti sa-l cureti cat e moale,sa ai degresant la tine si multe carpe deoarece trebuie sa freci mult ca sa iese..masina mea e neagra,nu e chiar asa rau,dar la alte culori nu stiu cum o sa se faca daca o sa-ti iasa putin la margini..

-laso 24 ore dupa ce l-ai pus nemiscata si pune greutati pe eleron. Eu am pus 2 anvelope cu jante cu tot pe colturi pentru ca stiu de prima oara ca nu s-au lipit colturile cum trebuie si se vedea spatiu intre portbagaj. Sub anvelope am mai luat cate un baros mare si l-am pus pe colturi si multa banda lipita care sa-l tina presat.

 

P.S ca sa dau o idee,daca o sa va vopsiti portbagajul lasati eleronul pe masina si spuneti la vopsitor sa-i de-a cu chit la imbinari sa se vada ca si cum ar face parte din portbagaj,o sa scoata si la altii ideile sa-l traga de acolo.O sa-i fac si eu asa cand o bag la vopsit.

 

Bafta!

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Mda...revin cu impresii dupa 8 luni de liniste.

 

Eleronul de pe portbagaj a crapat:|. Am dat masina unui coleg la servici sa mi-o bage la spalatorie si dupa ce am bagato in atelier sa se usuce sa nu-mi inghete, ma uitam pe langa ea si am vazut crapatura...initial am crezut ca de la apa sa spart (desi este rece), dar colegul mi-a spus ca de cand a bagato era spart eleronul si credea ca stiu despre asta, sincer poate sa fie spart cred si de 5 zile de la timisoara ca doar a fost masina foarte murdara, ori sa-mi fi dat careva in parcare un pumn in el cand a vazut MH, ori a crapat pur si simplu de la vreme.

 

Am casco, dar va dati seama ca nu umblu la el pt asta:D, am cazut cu colegii de acord sa revopsesc toata capota spate, o sa se "umple"cu chit pentru fibra + restul etapelor care se fac cand revopsesti un element, la servici avem si un fel de "plasa"metalica cu un fel de cauciuc ca sa lipesti anumite plastice, gen bara fata-spate la masina, dar ei mi-au spus ca e foarte ok daca dau doar cu chit pentru fibra acolo. M-am hotarat de asemenea sa astup golurile alea dintre capota si eleron la margini, adica sa se vada ca si cum ar face parte din capota spate si nu pus ulterior, am vorbit cu ei daca o sa crape sau ceva, mi-au spus ca nu. O bag de luni pe caroserie si scot Furia (Opelul:D) la inainte pana miercuri sau joi cand e gata.

 

Lipindu-l cu mastic de parbriz fiind teapan nu cred ca ia permis sa fie flexibil la variatii mari de temperaturi, prin urmare sa strans si a crapat cred eu.In garaj 10-15 grade si afara -10 -15.

 

Ce parere aveti? colegul mi-a spus ca putea sa mi-l faca doar pe el sa mi-l faca cu chit sau cu plasa aia metalica si sa-l vopseasca insa am zis sa revopsesc si capota si asa il "lipesc"de capota...ma ajunge intre 250-300 lei estimez eu (platesc doar materialele si alea fara adaos).

 

 

Voi ce parere aveti? Sa mai intamplat la cineva?

 

Edit: Cloud acum vad prima data ca mi-ai spus sa spun exact tot kit-ul care l-am folosit (scuzele de rigoare, de obicei sunt activ), o sa incerc sa-mi amintesc maine la munca sa fac niste poze la basipac-ul respectiv (kit-ul de lipire parbriz) care l-am folosit la lipirea eleroanelor, eventual o sa incerc sa desfac unul sa se vada exact ce este in interior.

post-77153-0-51429500-1484070321_thumb.jpg

post-77153-0-84370300-1484070325_thumb.jpg

post-77153-0-32819200-1484070329_thumb.jpg

Edited by WIN60
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Eram sigur ca si asta e un risc,eu dupa aventura aia am vopsit bara spate + portbagaj + eleron nou pe care nu l-am mai montat,sta aici in casa,am tot kitu' de sikaflex etc dar nu cred ca o sa il mai pun,nu am chef sa trec iar printr-o experienta d'asta pentru un simplu eleron. Deocamdata...sta bine vopsit pe mobila,si probabil o sa stea ceva timp acolo :))
Link to comment
Share on other sites

eu zic sa nu chituiesti imbinarile.

Nu stiu cat de bine o sa iasa, tinand cont ca este foarte mult de finisat si ai toate sansele sa se vada cu valuri.

Am patit si eu la fel cu lipitul, pana am facut masina LCI si am lipit eleronul inainte, apoi vopsit portbagajul, dar fara sa chituiesc imbinarile

Acolo sta fix si in ziua de azi.

Link to comment
Share on other sites

Asa am zis si prima oara insa acuma o sa incerc...am un vopsitor si niste pregatitori buni pe vopsitorie (nu ca lucrez eu acolo), o sa finiseze cat trebuie. Unde sa se vada in valuri imbinarile ca nu au unde doar daca chiar sunt probleme si te uiti foarte atent. De luni pana joi e destul timp pentru o capota ca sa iasa cum trebuie zic eu...
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Asa am zis si prima oara insa acuma o sa incerc...am un vopsitor si niste pregatitori buni pe vopsitorie (nu ca lucrez eu acolo), o sa finiseze cat trebuie. Unde sa se vada in valuri imbinarile ca nu au unde doar daca chiar sunt probleme si te uiti foarte atent. De luni pana joi e destul timp pentru o capota ca sa iasa cum trebuie zic eu...

nu comentez!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.