Jump to content

E36 - s-a oprit brusc, nu mai porneste


Recommended Posts

Sunt nou pe acest forum dar va rog sa ma ajutati daca puteti. Detin un bmw 316i din anul 1996 , problema e ca sa oprit in mers brusc. Imi da la automat dar nu primeste alimentare de la pmpa de benzina, am pus pompa pe direct si e functionabila. M-am dus la un "specialist" nu am crezut ca mai sunt asemenea oameni, dupa 2 saptamani imi da verdictul ca e dus calculatorul. Toate bune si frumoase , cumpar calculator cu modulator, cititor cheie , le montez dar degeaba tot aceeasi problema o am. Si mentionez ca se aude un clinc la un releu cand dau cheie , acum am vorbit cu alt electrician si ma cam speriat putin a zis ca daca e sa faca ceva la calculator o sa ma coate cam mult..... Dar as vrea mai multe pareri, poate ati fost pusi in aceeasi situatie unii din dumneavoastra. Orice parere e bine venita. Va multumesc! Ps. Imi scuzati eventulalele greseli gramaticale.

 

Trimis de pe al meu Orange Rono folosind Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

poate ca pompa de benzina impinge, dar nu trage... cata benzina mai ai in rezervor? daca ai suficienta, verifica filtrul de benzina...

 

cand incerci sa dai la cheie, iti pornesc si stergatoarele? daca da, verifica valva ICV ...

 

cand ai verificat DME-ul era incins rau? (E36 e celebru prin a "atrage" apa in compartimentul DME, probabil din cauza asta unul dintre tranzistorii lui e ars sau poate toata unitatea).

 

daca e ok, e foarte posibil sa ai unul dintre senzorii camshaft / crankshaft defecti...

Link to comment
Share on other sites

Pe pagina mea de blog: http://bmw-roads.blogspot.ro/p/cutie-sigurante.html

e cutia cu sigurante iar in partea de sus e releul pentru a porni pompa de benzina Fuel pump relay, desfa carcasa din plastic si apasa cu mana pe armatura mobila si ar trebui sa porneasca pompa. Incearca deocamdata si vezi ce se intimpla. Deasemenea cum spunea si userul XXL atunci cand invarti de axul motor ( cu contactul pus) ar trebui sa se atraga si releul pentru pompa de benzina si sa dea si scanteie pe fiecare bujie. Aceasta e cea mai simpla metoda de a verifica si pompa si injectoarele si va da si scanteie pe fiecare bujie. Asteptam rezultatele de la tine.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am verificat bujiile si nu se vede(aude) ca dau scanteie dar in acelasi timp nici pompa de benzina nu baga, se aude un clinc la relee si gata. Nu stiu ce e de facut doar am pus cu DME-ul cel cumparat dar tin sa cred ca am dat banii degeaba si nu e din DME, maine o sa o duc la un electrician si o sa vad adevarata problema ,sper sa fie mai bun ca celalalt si sa nu ma puna sa cumpar piese nefolositoare......

 

Trimis de pe al meu Orange Rono folosind Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Am verificat bujiile si nu se vede(aude) ca dau scanteie dar in acelasi timp nici pompa de benzina nu baga, se aude un clinc la relee si gata. Nu stiu ce e de facut doar am pus cu DME-ul cel cumparat dar tin sa cred ca am dat banii degeaba si nu e din DME, maine o sa o duc la un electrician si o sa vad adevarata problema ,sper sa fie mai bun ca celalalt si sa nu ma puna sa cumpar piese nefolositoare......

 

Trimis de pe al meu Orange Rono folosind Tapatalk

 

Calculatorul motorului nu are nimic , l-ai cumparat degeaba, cauta pe cineva care are osciloscop, asa poate sa vada daca senzorul de rotatie axa motor si senzorul de rotatie axa cu came din _chiulasa_ functioneaza si trimit impulsuri, la mine nivelul tensiunii este de aproape 1v v. Daca explici unui electrician mai destupat la minte stie despre ce vorbesc. Vezi ca cei 2 senzori lucreaza impreuna (amandoi trimit impulsuri sinus catre calculatorul masinii). Daca electricianul are echipament poate simula cei 2 senzori. Daca viteza de rotatie a axului motor e prea mica iarasi ECU nu va trimite impulsuri catre bujii ,injectoare si releul de pornire a pompei de benzina. Pentru a porni pompa e suficient sa rotesti cheia in a 2-a pozitie si sa apesi pe armatura mobila a releului care porneste pompa de benzina.

Link to comment
Share on other sites

Calculatorul motorului nu are nimic , l-ai cumparat degeaba, cauta pe cineva care are osciloscop, asa poate sa vada daca senzorul de rotatie axa motor si senzorul de rotatie axa cu came din _chiulasa_ functioneaza si trimit impulsuri, la mine nivelul tensiunii este de aproape 1v v. Daca explici unui electrician mai destupat la minte stie despre ce vorbesc. Vezi ca cei 2 senzori lucreaza impreuna (amandoi trimit impulsuri sinus catre calculatorul masinii). Daca electricianul are echipament poate simula cei 2 senzori. Daca viteza de rotatie a axului motor e prea mica iarasi ECU nu va trimite impulsuri catre bujii ,injectoare si releul de pornire a pompei de benzina. Pentru a porni pompa e suficient sa rotesti cheia in a 2-a pozitie si sa apesi pe armatura mobila a releului care porneste pompa de benzina.

 

Salut Cristian , scuze dar nu prea ma pricep la meanica , dar la ce te-ai referit cand ai zis sa apas pe armatura pompei de benzina, eu am apasat pe releu cu contactul in pozitia a 2 a , chiar am dat si cheie si e ceva ca o valva nu stiu cum sa iti explic , am apasat pe ea sa vad daca da benzina dar nu a avut niciun efect ... Poate nu am procedat eu bine pentru ca nu cunosc .....

 

Trimis de pe al meu Orange Rono folosind Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

du-te la cineva care este de meserie ptr. ca altfel o sa cheltui bani si nervi cat cuprinde.Rezolvarea in cazul asta nu o sa o gasesti pe forum ci doar facand niste investigatii cu cineva competent. :thumbsup:

Cuiva competent ,trebuie sa stie ce sa-i ceara pentru ca altfel acel competent va cere bani pentru rezolvarea rapida, doar ca acel competent nu se baga peste altul necompetent pentru ca nu are de unde sa stie ce a facut cel dinaintea lui, asa ca munca de cercetare e dubla fata de situatia initiala. Fiecare mecanic profita de situatia in sine, si va profita la maxim , imi aduc aminte ca aici pe forum un user a avut ecu stricat (asa i s-a spus), pentru ca uleiul care curgea pe langa garnitura de la filtrul de ulei, s-a urcat pe fire si a ajuns la ecu, care s-a stricat, si uite asa omu a trebuit sa inlocuiasca cu alt ECU,dar care si cu acesta , masina tot nu mergea cum trebuie, insa omul respectiv era ferm convins ca defectiunea era de la uleiul care urcase pe fire pana la ECU.Am incercat sa-i explic cum sta treaba, insa el o tinea tot pe a mecanicului, ca uleiul a fost de vina. Nu e o regula dar.. hai sa incercam sa-l ajutam pe colegul nostru , pentru ca de aceea e forum si nu suntem cu totii chiar "competenti"

Edited by cristianro
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

du-te la cineva care este de meserie ptr. ca altfel o sa cheltui bani si nervi cat cuprinde.Rezolvarea in cazul asta nu o sa o gasesti pe forum ci doar facand niste investigatii cu cineva competent. :thumbsup:

 

De unde stii ca nu va gasi rezolvarea pe forum?

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Cuiva competent ,trebuie sa stie ce sa-i ceara pentru ca altfel acel competent va cere bani pentru rezolvarea rapida, doar ca acel competent nu se baga peste altul necompetent pentru ca nu are de unde sa stie ce a facut cel dinaintea lui, asa ca munca de cercetare e dubla fata de situatia initiala. Fiecare mecanic profita de situatia in sine, si va profita la maxim , imi aduc aminte ca aici pe forum un user a avut ecu stricat (asa i s-a spus), pentru ca uleiul care curgea pe langa garnitura de la filtrul de ulei, s-a urcat pe fire si a ajuns la ecu, care s-a stricat, si uite asa omu a trebuit sa inlocuiasca cu alt ECU,dar care si cu acesta , masina tot nu mergea cum trebuie, insa omul respectiv era ferm convins ca defectiunea era de la uleiul care urcase pe fire pana la ECU.Am incercat sa-i explic cum sta treaba, insa el o tinea tot pe a mecanicului, ca uleiul a fost de vina. Nu e o regula dar.. hai sa incercam sa-l ajutam pe colegul nostru , pentru ca de aceea e forum si nu suntem cu totii chiar "competenti"

 

 

De unde stii ca nu va gasi rezolvarea pe forum?

eu am incercat sa ii dau un sfat cat mai bun.Problema cu care se confrunta colegul poate avea o multime de cauze si pana cand nu vezi efectiv masina si iti dai cu parerea ca ba este pompa ba releul sau ,,incearca sa o pornesti cand este luna plina,,eu zic ca batem campii si mai rau il zapacim pe om. :popcorn:

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

eu am incercat sa ii dau un sfat cat mai bun.Problema cu care se confrunta colegul poate avea o multime de cauze si pana cand nu vezi efectiv masina si iti dai cu parerea ca ba este pompa ba releul sau ,,incearca sa o pornesti cand este luna plina,,eu zic ca batem campii si mai rau il zapacim pe om. :popcorn:

Pompa e functionabila, a scris colegul in primul post, rog reciteste cu atentie problema cu care se confrunta, si revin-o cu un raspuns pertinent. Multumesc pentru atentie.

Link to comment
Share on other sites

Pompa e functionabila, a scris colegul in primul post, rog reciteste cu atentie problema cu care se confrunta, si revin-o cu un raspuns pertinent. Multumesc pentru atentie.

atunci de ce nu ii spui tu ce are masina ??????(ca eu pana nu o vad nu pot asta) :blink: :blink: :blink:

Link to comment
Share on other sites

Scuze ca nu am mai scris dar abia acum o zi am aflat de la electrician ca a dat comanda de senzorul de la turometru(i se pare ca nu isi face treaba cum trebuie), el pe asta mizeaza ca ar putea fi, acum o sa astept sa vad ce a rezolvat.

 

Trimis de pe al meu Orange Rono folosind Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Am fost ieri la electrician, a schimbat senzorul dar degeaba, aceeasi problema. A zis ca nu vede calculatorul cu testerul, acum urmeaza sa verifice releele care alimenteaza calculatorul si pompa de benzina. Nu stiu ce sa mai zic , ce o fi pana la urma stricat ......

 

Trimis de pe al meu Orange Rono folosind Tapatalk

Edited by Marius1190
Link to comment
Share on other sites

Verificare superrapida fa asa: scoate carcasa de plastic de la radiator ,scoate elicea care raceste radiator (daca e cea pe curea), scoate bujiile afara, baga bujiile in fise si rezeamale de partea metalica a motorului, roteste cheia in pozitia a 2-a, si cu o chere potrivita sau cu o manivela de la vechiile dacii invarte zdravan de axul motorului, daca toate jucaria iti merge vei vedea ca

-fiecare bujie da scantei

-injectoarele incep sa tacane pe rand

-va porni si pompa de benzina

 

Acum spune ce nu merge la tine?

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Salut Cristian, pai nici eu nu stiu ce merge si ce nu, nu cunosc foarte multa mecanica si electrica , dar omul asta mi-a zis ca nu primeste calculatorul curent si nu poate da semnal mai departe , acum se bazeaza ca nu merg releele care alimenteaza pompa si ECU, eu nu stiu ce sa mai spun deja am luat un ECU degeaba, acum astept sa vad ce face acest electrician...

 

Trimis de pe al meu Orange Rono folosind Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Salut Cristian, pai nici eu nu stiu ce merge si ce nu, nu cunosc foarte multa mecanica si electrica , dar omul asta mi-a zis ca nu primeste calculatorul curent si nu poate da semnal mai departe , acum se bazeaza ca nu merg releele care alimenteaza pompa si ECU, eu nu stiu ce sa mai spun deja am luat un ECU degeaba, acum astept sa vad ce face acest electrician...

 

Trimis de pe al meu Orange Rono folosind Tapatalk

 

Sa se uite in cutia cu sigurante, sa le verifice bine pe fiecare, asteptam vesti, ni eu nu ma pot conecta cu Carsoft sau cu inpa la Ecu. dar motorul merge.

In cutia cu sigurante e un releu care da curent la elementele principale sa-l verifice si pe acela Main Relay

 

Pe pagina mea de blog: http://bmw-roads.blo...-sigurante.html e cutia cu sigurante

Edited by cristianro
Link to comment
Share on other sites

Scuze de intarziere, nu i-a dat de cap a zis omul ca o ia babeste ca nu stie de la ce e. A schimbat 2 senzori, bujiile nu dau scanteie, eu nu stiu ce sa mai zic si ce e asa complicat, pompa a puso pe direct dar degeaba. Daca nu o face pana sambata ma duc si ii zic sa incercam sa scoatem bujiile cu flansele si sa dau cu cheia sa vad daca asa depistam problema.(asta nu am incercat)

 

Trimis de pe al meu Orange Rono folosind Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.