Jump to content

Recondiționare amortizoare


Maryus21

Recommended Posts

Testarea este facuta la 20 grade ... si chiar si la aceea temperatura este o diferenta de franare de 5 6 metri la 40 de grade diferenta va fii de minim 10 metri. Stiu ca la sotron nu este mare lucru dar la o franare de urgenta poate face diferenta intre viata si moarte. inteleg ca va costa 3000 de ron 4 cauciucuri de iarna si va despartiti greu de ele vara. Astia care tot explicati beneficiile cauciurilor de iarna vara cred ca asta aveti acum pe masina

 

 

 

Nu vreau să se creadă că încurajez folosirea anvelopelor de iarnă pe timp de vară, fiecare o face pe propria răspundere.

 

 

Mă rog, am cam deviat de la subiectul amortizoarelor...

asta ar fii adevarat daca nu ai circula printre noi cu aceste anvelope

 

Edited by malasorte
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Aviz curiosilor care umbla vara cu cauciucuri de iarna!

Sa nu fiti surprinsi daca asigurarea obligatorie RCA, nu o sa va despagubeasca daca sunteti vinovat intr-un accident si se observa la constatare ca aveati "gume" de iarna pe masina in perioada verii.

 

E la fel de ILEGAL sa mergi vara cu, cauciucuri de iarna; ca si iarna cu, cele de vara.

Nu va jucati cu RCAul masinii, ca aia abia astepta sa gaseasca ceva pentru nu repara masina.

era bine sa existe o astfel de lege pentru ca ii responsabiliza pe multi.

dar din pacate nu exista.

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Testarea este facuta la 20 grade ... si chiar si la aceea temperatura este o diferenta de franare de 5 6 metri la 40 de grade diferenta va fii de minim 10 metri. stiu la sotron nu mare lucru dar la o franare de urgenta poate face diferenta intre viata si moarte. inteleg ca va costa 3000 de ron 4 cauciucuri de iarna si va despartiti greu de ele vara

 

Poate nu ai văzut bine... MAXIM 5 metri la 100 km/h întârzie anvelopa de iarnă, la 16 grade!

Diferența scade la 3 metri pe ploaie, tot la 100 km/h!

 

Mergem pe calculul tău că la 40 de grade și 100 km/h anvelopa de iarnă frânează cu 10 metri în plus.

Tot e mai bine față de 25 de metri în plus pentru o anvelopă de vară folosită iarna, la doar 50 km/h și -2 grade afară.

 

Îți reamintesc cuvintele tale, pentru că observ că ignori cum se comportă o anvelopă de vară pe timp de iarnă

și încerci să induci o idee greșită legată de anvelopele de iarnă folosite vara (din păcate nu ești singurul):

 

Din punctul meu de vedere este mai periculos sa umbli cu anvelope de iarna la 40 de grade vara de cat iarna cu anvelope de vara. Iarna daca nu este zapada sau gheata merge dar vara nu ai frane cu cele de iarna. Nu este vorba de 2 3 metri la franare ci mult mai mult

 

Fiecare e liber să creadă că o anvelopă de iarnă la 40-50 de grade cu (+) se dezintegrează, se topește, alunecă ca pe gheață sau lasă urme pe asfalt ca tir-urile.

Dar ar fi bine să-și păstreze ideile pentru ei, nu de alta dar să nu se facă de râs prin cercul lor de prieteni!

Totuși, pentru cei care nu știu, o anvelopă de iarnă este mai atent lucrată și supusă la diferite teste (chiar și la temperaturi ridicate) față de cele de vară, datorită compoziției din care este construită.

O anvelopă de iarnă e făcută pentru utilizare sub +7 grade Celsius.

Peste această temperatură, e normal ca anumite proprietăți să scadă dar conform filmulețului lui Myx anvelopa de iarnă rămâne fiabilă.

Folosirea unei anvelope de iarna pe timp de vară crește nivelul de zgomot în timpul rulării, crește consumul de carburant și duce la o uzură mai rapidă a suprafeței de rulare a anvelopei.

Cine folosește o anvelopă de iarnă pe timp de vară, își bate joc de banii lui!

Cine crede că la +40 de grade o anvelopă de iarnă se topește pe asfalt, frânează ca pe gheață, nu are aderență și alte basme de genul ăsta ar face bine... să mai citească!

 

asta ar fi adevarat daca nu ai circula printre noi cu aceste anvelope

 

Ceea ce faci tu colegu' malasorte, fără supărare, e ipocrizie!

 

Am mers la 40 de grade cu anvelope de iarna.

Numai vorbesc de faptul ca le am si distrus in 3000 de km.

Daca nu va permiteti caucicuri si de iarna si de vara la masina pe care o aveti mai bine o vindeti si va cumpărați o masina pe care o puteti intretine.

Edited by SlowDeath
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Salut! Ma bag si eu ca musca intr-un thread in care vad ca nu s-a mai postat de ceva timp - am un e65 din 2006 cu damptronic. Amortizoarele de pe fata sunt pilaf, iar noi gasesc doar pe billstein, la 6600 lei setul. Tinand cont ca am dat pe masina 4500e, chiar nu mi se pare renatbil sa cheltuiesc atat pe amortizoare, mai ales tinand cont ca masina mai are si alte probleme costisitoare.... sa nu mai vorbim ca in momentul de fata nu imi permit sa cheltuiesc atat.

 

Am vb la telefon cu domnul Codescu dupa ce am descoperit acest topic, iar dansul (foarte amabil) a zis ca le poate reconditiona fara probleme. A mai reconditionat cineva amortizoare Damptronic la el sau in alte parte?

Edited by razzb3d
Link to comment
Share on other sites

Vorbeste cu domnul Codescu si daca le poate reconditiona, e ft bine! Sa stii ca masina ta e destul de scumpa la intretinere si avand in vedere varsta, sa te astepti sa mai bagi multi bani in ea! sa ne anunti ce ai facut cu amortizoarele si unde.

 

Am vorbit cu dansul si a zis ca le poate face... dar intreband colegi care au facut amortizoare la el, parerile sunt impartite.... unii zic ca dupa reconditionare totul e perfect, altii se plang ca le face prea dure, si mai rau, jumate din oamenii pe care am intrebat (si nu sunt putini) zic ca dupa 3-4 luni amortizoarele au inceput sa curga...

 

Acum eu vad doua probleme... prima si cea mai importanta, amortizoarele damptronic trebuie reconditionate cu specificatiile de fabrica - asta inseamna ca trebuie sa bage in ele exact cantitatea de ulei cu care au venit noi - nu mai mult, nu mai putin - trebuie respectate specificatiile producatorului (billstein, model B4) fara gres. Parerea mea este ca ceror care s-au plans de scurgeri domnul le-a pus mai mult ulei decat ar trebui, lucru care a cauzat defectarea prematura a semeringului de pe axul amortizorului.... A doua problema este ca daca nu pune exact cantitatea de ulei necesara, EDCul nu va functiona corect si masina va fi greu de condus.

 

Piesele pentru E65 - cu exceptia acestor amortizoare care nu vin pe toate seria 7 - nu sunt foarte scumpe. Pana acum am schimbat garnitura capac curbutori, saibe injectoare (daca tot am scos injectoarele afara), toate filtrele, uleiul motorului, baia de ulei a cutiei de viteza pentru ca curgea si uleiul la cutie. In total m-a costat 2100 lei, cea mai scumpa piesa fiind baia de ulei de la cutie (640 lei, piesa originala ZF) si uleiul cutiei (90 lei litrul, original ZF). Din pacate cutia avea pilitura in baie... nu foarte multa, dar e clar ca e ceva in neregula si ca nu mai are mult de trait... ea schimba perfect in 90% din timp, dar uneori, cand face downshift la turatie mare smuceste si alteori are o intarziere mica cand cupleaza. Banuiesc ca fostul proprietar a mers cu prea putin ulei in cutie, si convertizorul nu mai are mult de trait. Cu exceptia acestor 2100 lei am mai schimbat parbrizul - pilkinton, 1150 lei parbriz, cheder + manopera, si stergatoarele (bosch) - 350 lei... da anumitie piese sunt foarte scumpe... dar ce tine de itretinerea masinii nu costa prea mult. Brate, bucse, discuri si placute, toate sunt la un pret rezonabil. Am comandat toate 4 bratele pe fata - 1440 lei pe febi. Cele de pe e39 m-au costat 1620, dar sunt lemforder. Din pacate pe lemforder pentru e65 nu am gasit decat bratele din spate, si am vrut neaparat sa fie toate facute de acelasi producator asa ca am mers pe febi.

Edited by razzb3d
Link to comment
Share on other sites

Am vorbit cu dansul si a zis ca le poate face... dar intreband colegi care au facut amortizoare la el, parerile sunt impartite.... unii zic ca dupa reconditionare totul e perfect, altii se plang ca le face prea dure, si mai rau, jumate din oamenii pe care am intrebat (si nu sunt putini) zic ca dupa 3-4 luni amortizoarele au inceput sa curga...

 

Acum eu vad doua probleme... prima si cea mai importanta, amortizoarele damptronic trebuie reconditionate cu specificatiile de fabrica - asta inseamna ca trebuie sa bage in ele exact cantitatea de ulei cu care au venit noi - nu mai mult, nu mai putin - trebuie respectate specificatiile producatorului (billstein, model B4) fara gres. Parerea mea este ca ceror care s-au plans de scurgeri domnul le-a pus mai mult ulei decat ar trebui, lucru care a cauzat defectarea prematura a semeringului de pe axul amortizorului.... A doua problema este ca daca nu pune exact cantitatea de ulei necesara, EDCul nu va functiona corect si masina va fi greu de condus.

 

Piesele pentru E65 - cu exceptia acestor amortizoare care nu vin pe toate seria 7 - nu sunt foarte scumpe. Pana acum am schimbat garnitura capac curbutori, saibe injectoare (daca tot am scos injectoarele afara), toate filtrele, uleiul motorului, baia de ulei a cutiei de viteza pentru ca curgea si uleiul la cutie. In total m-a costat 2100 lei, cea mai scumpa piesa fiind baia de ulei de la cutie (640 lei, piesa originala ZF) si uleiul cutiei (90 lei litrul, original ZF). Din pacate cutia avea pilitura in baie... nu foarte multa, dar e clar ca e ceva in neregula si ca nu mai are mult de trait... ea schimba perfect in 90% din timp, dar uneori, cand face downshift la turatie mare smuceste si alteori are o intarziere mica cand cupleaza. Banuiesc ca fostul proprietar a mers cu prea putin ulei in cutie, si convertizorul nu mai are mult de trait. Cu exceptia acestor 2100 lei am mai schimbat parbrizul - pilkinton, 1150 lei parbriz, cheder + manopera, si stergatoarele (bosch) - 350 lei... da anumitie piese sunt foarte scumpe... dar ce tine de itretinerea masinii nu costa prea mult. Brate, bucse, discuri si placute, toate sunt la un pret rezonabil. Am comandat toate 4 bratele pe fata - 1440 lei pe febi. Cele de pe e39 m-au costat 1620, dar sunt lemforder. Din pacate pe lemforder pentru e65 nu am gasit decat bratele din spate, si am vrut neaparat sa fie toate facute de acelasi producator asa ca am mers pe febi.

Eu nu inteleg, de ce vorbesti atat de mult de alte cheltuieli avute cu masina??

 

Daca vrei sa expui masina ta cu, cheltuieli cu tot, poate chiar reparatii, poti oricand sa o faci cu un topic nou, numai al tau in rubrica "masina mea".

Aici asteptam ce varianta ai ales si cat de multumit esti de amortizoarele alese; adica pe topicul cu acelasi nume.

 

Eu as merge pe original, nu pe reconditionari. Strang bani si pun de care trebuie si de calitate sa ma tina.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.