Jump to content

REM (Rear Electronic Module) mort


Recommended Posts

Salutare,

 

Revin cu o noua poveste despre Bmw cu pricina (http://www.bmwclub.ro/forums/topic/144265-probleme-seria-4/page__view__findpost__p__2320899) - Posted 17 January 2016 - 17:34

 

Ieri am avut o alta placuta surpriza cu acelasi 420d GC. Merg la masina, deschid portbagajul din butonul telecomenzii, toate ok. Cand apas pe butonul de inchidere de pe portbagaj, nimic, pauza. Apas de cateva ori si nimic. Il inchid cu mana. De deschis nu mai mergea (telecomanda / manual din afara / butonul de pe bord). Intru in masina, pun contact si imi apare pe bord avertizarea aproximativa: Faulty electronics - signaling lights, brake lights, dip lights, position lights... are not functioning correctly. Please stop the car and check them, continue driving if condition allows (o sa o pun pe cea exacta in curand). Cand dau sa semnalizez: primele 2 oscilatii normale, urmatoarele cu frecventa crescuta(arata cool, altii o fi crezut ca o fi un nou feature).

Sun la dealerul Bmw din Belgia (sambata dupa amiaza) si oamenii sunt suficient de treaba sa-mi primeasca masina imediat(in Romania nu se intampla asta nici in 100 de ani). Merg acolo, o leaga la diagnoza, arata ceva busit pe schema instalatiei electrice. Nu reuseste sa deschida portbagajul si umbla la el prin bancheta rabatata (design genial al celor de la Bmw, nu s-au gandit ca poate pica sistemul electric). Dupa verificari primesc verdictul: REM (rear electric module) e defect. Modulul controleaza toata partea electrica spate (faruri, geamuri, usi, portbagaj). Tb inlocuit.

Privind in urma, pb ca incidentul cu portbagajul deshis era cauzat tot de acest modul defect. Probabil ca venise asa din fabrica.

 

Am avut curiozitatea sa rasfoiesc cateva forumuri:

- n-am gasit multe relatari despre REM dar asta ma pune pe ganduri (http://www.4-seriesforums.com/386-4-series-owners-check-area/3609-428i-rem-module-failure.html). Module schimbate si pb reaparuta la scurt timp. Sper sa fi fost doar piesa asta defecta si nu o alta cauza greu de depistat care a condus la ea. Daca reincepe e durere, intru in clubul select al celor care-si tin masina numai prin serviceuri, fara ca cineva sa-i dea de capat.

- multe posturi despre FEM failure (Front electronic module) se pare din cauza apei umezelii excesive.

 

Masina mea a stat in garaj incepand de la vreo 2 luni dupa achizitie si pana acum. Nu poti spune ca a fost expusa elementelor. Plus e o masina ingrijita, nu e abuzata/bruscata ca Bmw tipic.

 

In rest ramane de vazut ce se mai intampla pana iese din garantie. Daca mai face alte "papere" ii dau un sut de nu se vede si ma orientez spre alta marca(nu nemtesti). Cu tot draiving plejaru nu accept sa mi se bage mana in buzunar in halul asta. Plus n-am nevoie de surprize sa raman blocat pe vro autostrada in mijlocul pustietatii.

 

Citesc in fiecare zi de Bmw(si altii) cu viziuni despre vehicule autonome, care de care mai inteligente. Cand tu nu reusesti sa le faci fiabile pe astea mai simple, vrei sa implementezi sisteme critice de siguranta? Vai de capul lor, daca la banii astia nu-s in stare sa aiba componente cu un control al calitatii mai bun. Plus tendinta de a incarca fiecare model nou cu gadgeturi pe care aproape nimeni nu le-a cerut sa le conceapa. De ce? Pentru ca tehnic sunt posibile si altfel ar face-o concurenta inaintea lor probabil. Ce avea sa ofere in standard un capac hayon clasic nu entzy schmentzy cu butoane, plimbat piciorul pe sub bara spate. Poate toti producatorii astia "premium" ar tb sa aiba mai intai o viziune despre masini fiabile, neincarcate de non-sensuri.

 

PS: ma apuca rasul deja(cu greu ma abtineam) cand un agent de vazari de la un concesionar auto imi prezenta exaltat maruntisuri de astea electronice. I-am cerut la un moment dat sa vb despre ce ma interesa mecanica, intretinere, garantii, costuri.

Edited by mike2005
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Pana la urma ai rezolvat-o? Se lucreaza din ce in ce mai mult pe microprocesoare deoarece cu ajutorul lor se poate diagnostica o defectiune mult mai repede si apoi se pot programa/reprograma foarte rapid in functie de cerinte.Modulele se strica in general din cauza pieselor externe, becuri in scurt, motorase in scurt sau blocate mecanic, electrovalve defecte, ...etc

Pentru comanda unei componente externe se folosesc piese corespunzatoare doar pentru asa ceva, pentru a verifica daca acea componenta externa este in parametri, partea electronica se complica foarte mult si devine mult mai scumpa, ceva de genul becurilor de la faruri, daca becul e ars apare in bord avertizarea de bec ars.La modelele vechi nu apare aceasta avertizare.

Intotdeauna se cauta cauza si nu hai repede sa schimbam ca e modulul de vina, asta fiind cea mai convenabila reparatie.

Posibil ca din cauza motorasului de la portbagaj problema sa-ti reapara.

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Pana la urma ai rezolvat-o? Se lucreaza din ce in ce mai mult pe microprocesoare deoarece cu ajutorul lor se poate diagnostica o defectiune mult mai repede si apoi se pot programa/reprograma foarte rapid in functie de cerinte.Modulele se strica in general din cauza pieselor externe, becuri in scurt, motorase in scurt sau blocate mecanic, electrovalve defecte, ...etc

Pentru comanda unei componente externe se folosesc piese corespunzatoare doar pentru asa ceva, pentru a verifica daca acea componenta externa este in parametri, partea electronica se complica foarte mult si devine mult mai scumpa, ceva de genul becurilor de la faruri, daca becul e ars apare in bord avertizarea de bec ars.La modelele vechi nu apare aceasta avertizare.

Intotdeauna se cauta cauza si nu hai repede sa schimbam ca e modulul de vina, asta fiind cea mai convenabila reparatie.

Posibil ca din cauza motorasului de la portbagaj problema sa-ti reapara.

 

Clar avantajele sunt de necontestat. Am lucrat pe un priect in facultate(la inc anilor 2000) pe un proiect despre CANBUS pe domeniul auto. Protocoale cu moduri de diagnoza, verificari f complexe.

Deocamdata asteapta piesa - REM. Dupa tb reprogramat tot sistemul am inteles. Apoi vor vedea daca sunt si alte parti defecte.

Acum depinde de service, priceperea mecanicului cat investigheaza. Am exemplu concret la un Fort Fiesta, i-au schimbat piesa aparent singura stricata(la comanda AC). Dupa o saptamana s-a ars din nou. Pb era o alta cauza mai cum spuneai mai sus.

 

Incerc sa vad si o contravaloare manopera+piesa. Revin aici cu urmarea cand e gata.

Link to comment
Share on other sites

Foarte posibil ca sursa de alimentare a modulului sa fie defecta si nu modulul in sine.

Pune mecanicul sa-ti verifice motorasul de la portbagaj cat si butonul de inchidere de pe portbagaj, nu dureaza mult, important e sa-si faca treaba, si apoi sa inlocuiasca modulul.

Acel modul Rear Electronic Module se poate si repara nu doar sa se inlocuiasca, cauta mai bine un electronist care repara module pentru autoturisme si incearca sa-l repari si apoi sa-l reprogramezi.

Modulele nu au sigurante si de-aceea componentele care comanda motorasul pentru portbagaj se strica din cauza curentului foarte mare comandat. (motoras in scurt sau blocat e cam acelasi lucru.)

Oricum ar fi se inlocuieste doar piesa defecta si se incearca o reprogramare a modulului, in cel mai rau caz se inlocuieste si microprocesorul care e muuuuult mai ieftin decat tot modulul.

Orice comonente le poti cumpara si de pe ebay, incearca sa cauti Rear Electronic Module pe ebay sa vezi cat costa. daca nu reusesti sa o repari.

Edited by cristianro
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

@cristianro : actuatoarele de deschidere portbagaj nu sunt legate la REM, au un modul dedicat care se numeste HKL si care primeste comanda pe CAN de la REM. Atat HKL cat si REM au protectie la scurtcircuit si suprasarcina. In cazul de fata, tinand cont de amplasarea REM in masina cauza cred ca este externa (o infilratie de apa sau condens)
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@cristianro, @neo_andersson - multumesc pentru informatii, foarte interesante/folositoare. Chiar am gasit pe net un pdf cu schema electrica de la f30, tb sa fie si pt f36. O sa am o vorba cu mecanicul inainte sa o las in service.

 

La astia prin vest nu stau(in general la reprezentantele marcilor) sa repare. Banuiesc ca inlocuirea e mai rentabila pt ei plus proceduri stricte impuse de producator. Mi-a spus din start ca se schimba, nu il repara.

Masina e inca in garantie, nu suport costul strict al reparatiei. Cat e in garantie incerc sa evit sa fac modificari/sa umblu la ea. N-am prea mult timp / experienta si n-as vrea sa o stric. Cand se mai invecheste (daca o mai am) poate ma incumet.

Link to comment
Share on other sites

Mi-am recuperat masina, a fost reparata(cell putin aparent). Vom vedea in timp.

Despre manopera/costuri:

- REM 220 eur

- inlocuire REM - 30 minute

- reprogramare (operatie automata in mare parte) - poate dura si cateva ore (n-a stiut sa-mi spuna cat)

 

Deci manopera ar fi pt ora in total sa spunem.

 

Mi-au efectuat cu ocazia asta si inlocuirea supapei EGR(aveam deja o instiintare de rechemare). In modul Sport imi lasa impresia ca nu mai trage ca inainte, cam gafaie. Simt din raspunsul motorului/vibratiile in pedala de acceleratie. Ceva s-a schimbat si nu in bine dpdv performanta. Nasol.

O sa o pun pe dinamometru sa o masor.

Edited by mike2005
Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...

Salut, am si eu o problema la seria 4 , 2014, in sensul ca nu functioneaza stop frana stanga si mai apoi sa se opreasca si ledurile(pozita). Pe tester apare scurt circuit la stop pe frana si pozitie(blocat canal REM prin counter scurt circuit repetat). Am folosit Bimmerlink pentru resetare scurtcircuit, pozitia clipeste de cateva ori dar nu porneste iar stop pe frana nu functioneaza. Am verificat tripla, alimentata 12vcc dintr o sursa si functioneaza toate becurile si ledurile. Verificat circuit mufa tripla pana in modulul REM si nu sunt intrerupte firle. Semnalizarea este singura care functioneaza pe tripla stanga spate, in rest nimic. Suspectez modulul REM defect sau blocate canalele respective si nu se reseteaza cu Bimmerlink. Precizez ca atunci cand ii dau Reset din Bimmerlink se aude un bazait in soclul becurilor pentru scurt timp, dar ma repet alimentata din sursa externa 12vcc se aprind toate becurile si ledurile. Astept pareri daca a mai patit cineva acest lucru! Soclul si mufa nu sunt topite sau oxidate.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.