Jump to content

Se aude lantul dupa schimbul de ulei


Recommended Posts

Va salut , am schimbat uleiul la motor (n42 180.000km) si a inceput sa se auda lantul la pornirea motorului (1 secunda maxim). Am avut 5w30 top tec 4600 (lantul nu se auzea ) si am zis sa trec la 5w40 top tec 4100 (la care acum se aude). Ce parere aveti? Sa revin la uleiul initial cand lantul nu se auzea? Va multumesc , o zi buna.
Link to comment
Share on other sites

la pornire nu ai presiune ulei pe intinzator asa ca nu prea are legatura...dar tu de fapt poate auzi tachetii...la motorul ala 5w40 e mai bun decat 5w30...

Gresesti!

Daca doreai sa spui ce ulei este MAI bun pt n42 puteai sa spui 0w, dar nu 5w40... Dar sa nu deshidem cutia pandorei despre ce ulei e bun pt n42.

Vb in cunostinta de cauza, posesor de 8 ani de n42 si vreo 120 mii km

Edited by raul_bog
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ambele uleiuri ce am avut bagat in motor sunt recomandate pt modelul n42 , chiar este o optiune la alegerea uleiului pe situl liqui moly unde zice ca uleiul 5w30 este recomandat si pt economia benzinei. Eu is de parere ca ar trebui sa revin totusi la 5w30 , poate 5w40 de la alt producator se apropie de acest 5w30 de la liqui moly.

 

O zi buna.

  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Gresesti!

Daca doreai sa spui ce ulei este MAI bun pt n42 puteai sa spui 0w, dar nu 5w40... Dar sa nu deshidem cutia pandorei despre ce ulei e bun pt n42.

Vb in cunostinta de cauza, posesor de 8 ani de n42 si vreo 120 mii km

 

mai citeste...

Edited by zeronoo
Link to comment
Share on other sites

mai citeste...

Aaa, inseamna ca tu crezi si faza cu schimbul de ulei la 30 mii km si uleiul din cutie automata longlife.

No offence dar sunt atatea topicuri care fac referire la n42 si ce ulei ar fi mai bun de folosit, nu ce este "recomandat" chipurile....

Acum fiecare face ce vrea...

Pt N42 maxim un 5w30, 0w30 0w40 fiind ideal. Lumea pune ce vrea, de asta apar topicuri gen "n42 sunet de diesel", "rontait la pornire" etc..

Mai era un user care recomanda 10w ...ca asa i-a spus mecanicul magician.

Edited by raul_bog
Link to comment
Share on other sites

Vascozitatea nu este singura proprietare a uleiului , tind sa cred ca lantul ramanea uns cu 5w30. Cand am sa fac schimbul cu 5w30 am sa revin cu informatii.

de ce ramanea uns cu 5w30 si cu 5w40 nu????

Sunt curios de raspuns :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Toptec 4100 : vascozitate la 40 grade celsius : 85 mm2/s

vascozitate la 100 grade celsius : 14 mm2/s

 

Toptec 4600 : vascozitate la 40 grade celsius : 64 mm2/s

vascozitate la 100 grade celsius : 11,6 mm2/s

 

Ce cred eu este ca la o temperatura de pornire unde motorul este rece sa zicem 15 grade celsius diferenta intre uleiuri este si mai mare ca vascozitate.

 

Toptec 4100 este mai bun cred la temperaturi mari , dar mai conteaza si la pornire (apare uzura pe axa cu came de la valvetronic pana ajunge uleiul) in timp ce toptec 4600 sta pe axa si pe lant .

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

E46 316 i M43 105 cp. Tacanea ca d...cu, dimineata pana ajungea acul ce indica temperatura pe jumatate. Tacanea ca d...cu si la relanti. In fine, imi era rusine sa pornesc.... Consum ulei 300 ml la 11k, si asta ca am eu o dambla sa tin nivelul pe maxim. Masina are 310 k la bord. In ultimii 100 k am bagat ulei bmw, gm si castrol cu indicativ 5w30, cu exceptia lunei iunie anul trecut cand am pus 5W40 LM (nu a mai tacanit cam 1000 km.

In urma cu 3000 km am facut revizia si am optat pt ulei Shell 5w40 helix ultra (achizitionat din Kaufland) plus un aditiv tacheti LM. Rezultat: in primii 600 km efect vizibil 0. Dupa cc 1000 km motorul nu mai tacane nici la rece nici la cald nici intr/un fel (efectiv nu/l auzi fie in masina fie afara indiferent cum il exploatez).

Link to comment
Share on other sites

Toptec 4100 : vascozitate la 40 grade celsius : 85 mm2/s

vascozitate la 100 grade celsius : 14 mm2/s

 

Toptec 4600 : vascozitate la 40 grade celsius : 64 mm2/s

vascozitate la 100 grade celsius : 11,6 mm2/s

 

 

Se pare ca ti-ai cam dat singur raspunsul avand detaliile curgerii cand motorul este mai rece/la rece.

Uleiul mai vascos la cald curge mai greu la rece si de aceea este mai zgomotos motorul minute la rece.

 

Dar postul/experienta lui mihai800 e mai edificatoare in practica.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Gommora iata un topic de pe acest forum in care se discuta despre aditivi:

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/39282-cateva-intrebari-despre-aditivii-minune/

 

(...daca tot s-a intamplat sa fiu de acord cu un post pro-aditivi; mie insumi mie greu sa pun aditivi in ulei; poate doar in carburant..)

 

Probabil ca mai sunt si alte topicuri p-aci; trebuie doar sa folosesti butonul "SEARCH" ;)

 

Dar, poate e mai bine sa revii la uleiul folosit inainte.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Va salut , am revenit cu o parere buna de uleiul toptec 4600 , motorul a devenit mai silentios si parca urca mai repede in ture . Legat de uleiu am citit atent in specificatii si este recomandat pentru motoarele cu valvetronic , deci fix ce aveam nevoie.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.