Cum aleg un e46?
#1
Posted 16 August 2016 - 18:44
Ma gandesc ca pana la sfarsitul anului sa imi schimb masina. Nu sunt foarte sigur de buget inca, ideal ar fi pe la un 3000 euro, dar as fi flexibil daca masina/oferta chiar merita (pana la 4000 euro poate). Va spun din start ca nu prea ma pricep (la partea tehnica in special), o sa incerc sa descriu cat pot de bine ce am si ce vreau.
Detin: BMW E36 316 Compact din 1995. Am avut foarte putine probleme cu ea, nu cred ca am cheltuit mai mult de 500 euro in 5 ani de cand o am pe mentenanta. Ma descurc cu consumul (9-10 in oras, 6 afara), ideal ar fi sa fie mai mic dar nu ma plang nici asa. Ca performanta, este destul de slaba, pleaca greoi, se chinuie, deci imi doresc ceva mai bun.
Doresc: probabil un E46. Nu stiu de care, nu stiu daca pe benzina sau motorina. As dori sa fie in 4 usi (m-am saturat de compactul meu), sa fie mai performanta, sa consume macar cam ca a mea (ideal mai putin), si mentenanta sa nu ma omoare. Am auzit pareri de la mai multe persoane (nu stiu cat de cunoscoatoare), as dori sa aud si parerea voastra fara sa influentez cu ce am auzit eu.
Va multumesc pentru timpul acordat, va voi si alte detalii daca aveti nevoie, momentan nu stiu ce mai e nevoie sa mentionez.
#2
Posted 16 August 2016 - 19:05
2.Automat e46 o sa fie destul de costisitor la intretinere mai ales daca a fost pe maini proaste.
3.Eu detin printre altele si un e46 318i din 2004 de aprox. 3 ani si pot sa zic ca e o masina excelenta. Cel putin pe mine m-a incantat si motorizarea respectiva e foarte echilibrata in proportie cu volumul masinii.
4.Foarte important e de unde cumperi masina. Eu iti recomand sa faci un efort si sa o iei de afara...asta daca nu a fost adusa recent in tara si sa nu fi umblat cu ea pe aici . Bafta !
#3
Posted 16 August 2016 - 20:19
Sa te uiti la capota, atunci cand o deschizi, la partea din mijloc, care se aseaza pe bara, sa nu aibe rugina!
Revizia la "d" este aprox. 600 RON, daca nu a fost schimbata fulia, trebuie sa o schimbi (aprox 550 RON), sa ai grija sa nu se auda zgomot din spate de la diferential, sa nu suiere turbina, indicat ar fi sa schimbi furtunasele mici de vacuum (daca nu au fost schimbate)...
si mai completeaza colegii sau ma corecteaza daca am gresit undeva

#4
Posted 16 August 2016 - 20:29
wizzardx, on 16 August 2016 - 20:19, said:
Sa te uiti la capota, atunci cand o deschizi, la partea din mijloc, care se aseaza pe bara, sa nu aibe rugina!
Revizia la "d" este aprox. 600 RON, daca nu a fost schimbata fulia, trebuie sa o schimbi (aprox 550 RON), sa ai grija sa nu se auda zgomot din spate de la diferential, sa nu suiere turbina, indicat ar fi sa schimbi furtunasele mici de vacuum (daca nu au fost schimbate)...
si mai completeaza colegii sau ma corecteaza daca am gresit undeva

Segmentare daca mananca ulei?!? Cate benzinare de la bmw ai avut? In cel mai rau caz simeringurile la supape si cateva garnituri si o-ringuri si nu o sa mai ai probleme cu uleiul..bine,daca nu e terminat motorul intern. Iar ca test rapid se poate face simplu:fie prin turarea motorului incalzit in gol vazand daca da cu fum alb/albastrui sau un test de compresie..iar apoi inspectarea pe un elevator pe dedesupt. Si la diesel se pot face verificarile astea dar daca o sa fie turbo pe duca sau ceva injectoare nu stiu cum mai face el revizia cu 600 de lei...poate €

#5
Posted 16 August 2016 - 20:37
#6
Posted 16 August 2016 - 20:46
mihai vigariu, on 16 August 2016 - 20:37, said:
Simeringuri supape,garnituri corp filtru ulei,garnituri capac culbutori,o-ringuri pompa vacuum,o-ringuri solenoizi,garnitura baie ulei,valva/supapa pcv. Astea daca le-ai inlocuit si faci schimbul de ulei la 10k km si exploatezi masina fara forjari si alte magarii poti ajunge la 1 mil de km zic eu

This post has been edited by SB25GAS: 16 August 2016 - 20:47
#7
Posted 16 August 2016 - 20:48
Fi atent la articulatia fata, spate sa nu bata ceva prin spate la schimbarea vitezelor sa nu trepideze la plecare sau vibratii in mers.
Atentie la rugina, fa proba ceasurilor de bord la romani se poarta sa scoata becurile de la airbag sau sa le astupe cu banda
Daca poti fa o diagnoza inainte de cumparare pt a vedea km.
La motor nu prea ai ce vedea, sa nu curga ulei pe la garnituri si simeringuri, trepidatii, fum, etc (aici e o mica loterie, cum iti e norocul)
Si nu in ultimul rand sa nu fi fost avariata.
Bafta!
#8
Posted 16 August 2016 - 20:53

In orice caz, eu ma refeream ca la benzinare exista riscul acesta de a schimba toate cele care le-ati spus, spre deosebire de diesel, despre care nu am auzit personal de operatii dintr-acestea


dar sa continuam cu sfaturi pt colegul nostru

#9
Posted 16 August 2016 - 21:06
#10
Posted 18 August 2016 - 22:39
Si eu ma gandeam tot la un 320D, nu stiam de varianta facelift. Problema e ca nu stiu de unde sa cumpar, daca spuneti ca majoritatea sunt la 300k-400k km, inseamna ca mai toate de pe olx sunt minciuni, alea sunt pe la 200k-250k. Intradevar, pe asta am auzit-o si eu ca sunt rulate mult.
Vreo idee cum pot sa gasesc una care sa merite? Nu pot sa zic ca cunosc oameni care se ocupa in domeniu (pareri au toti), sau care se ocupa sa aduca de dincolo.
Multumesc inca o data pentru timpul acordat! Nu ma asteptam sa raspundeti atat de multi si atat de detaliat. Apreciez!
#11
Posted 18 August 2016 - 23:09
#12
Posted 19 August 2016 - 00:10
Km la anii de fabricatie o sa fie destul de multi, dar motorul asta de 150HP fl e foarte rezistent si fiabil, avut grija de el cum trebuie duce si 800.000 km. Asta era vremea cand inca se mai faceau masini cu simt de raspundere...
+ ca in De se merge f mult in afara
+ ca ei nu dau cu solutii antiderapaj iarna care afecteaza metalul, sa rugineasca...
+ drumurile de la ei, care sunt bune si nu e zdrente tot asfaltul care iti fac masina sa vibreze din toate incheieturile
+ ca daca speli masina acolo, se mentine curata 1 luna de zile
+ ca in service-uri se face treaba, in sensul ca nu iti pun 2 litri de ulei nou si restul ti-l lasa pe care il aveai
+ ca e f posibil sa puna numai piese originale, fabricate in De, pt. piata lor, nu pt. piata din estul Europei
Ca sa fii sigur de km, te duci frumos akolo si cumperi, pt. ca germanii nu se preteaza la chestii de genul dat km inapoi (pe cand una deja adusa nu poti fi sigur ca proprietarul nu minte cu ceva)
-banii care ii dai lui profit ii pui la cheltuieli cu drumul

Si sfatul meu este, daca inca nu ai banuti destui (dupa ce ai cercetat piata), mai strangi putin si sa-ti iei un BMW cu dotari cat mai multe ca sa fie in adevaratul sens al cuvantului BMW, ca sa zic asa...minim comenzi volan, pilot automat, volan piele, incalzire scaune, eventual si o trapa...Nu o sa-ti para rau ca ai mai asteptat putin...si de asemenea ca ai ales BMW!
