Jump to content

Cum aleg un e46?


jabbaBoy

Recommended Posts

Salutare!

 

Ma gandesc ca pana la sfarsitul anului sa imi schimb masina. Nu sunt foarte sigur de buget inca, ideal ar fi pe la un 3000 euro, dar as fi flexibil daca masina/oferta chiar merita (pana la 4000 euro poate). Va spun din start ca nu prea ma pricep (la partea tehnica in special), o sa incerc sa descriu cat pot de bine ce am si ce vreau.

 

Detin: BMW E36 316 Compact din 1995. Am avut foarte putine probleme cu ea, nu cred ca am cheltuit mai mult de 500 euro in 5 ani de cand o am pe mentenanta. Ma descurc cu consumul (9-10 in oras, 6 afara), ideal ar fi sa fie mai mic dar nu ma plang nici asa. Ca performanta, este destul de slaba, pleaca greoi, se chinuie, deci imi doresc ceva mai bun.

 

Doresc: probabil un E46. Nu stiu de care, nu stiu daca pe benzina sau motorina. As dori sa fie in 4 usi (m-am saturat de compactul meu), sa fie mai performanta, sa consume macar cam ca a mea (ideal mai putin), si mentenanta sa nu ma omoare. Am auzit pareri de la mai multe persoane (nu stiu cat de cunoscoatoare), as dori sa aud si parerea voastra fara sa influentez cu ce am auzit eu.

 

Va multumesc pentru timpul acordat, va voi si alte detalii daca aveti nevoie, momentan nu stiu ce mai e nevoie sa mentionez.

Link to comment
Share on other sites

In primul rand cati km crezi ca faci in medie pe an?

2.Automat e46 o sa fie destul de costisitor la intretinere mai ales daca a fost pe maini proaste.

3.Eu detin printre altele si un e46 318i din 2004 de aprox. 3 ani si pot sa zic ca e o masina excelenta. Cel putin pe mine m-a incantat si motorizarea respectiva e foarte echilibrata in proportie cu volumul masinii.

4.Foarte important e de unde cumperi masina. Eu iti recomand sa faci un efort si sa o iei de afara...asta daca nu a fost adusa recent in tara si sa nu fi umblat cu ea pe aici . Bafta !

Link to comment
Share on other sites

Salut! eu te-as indruma spre un 320d, neaparat facelift (din pct meu de vedere), e un motor elastic si iti permite multe, puterea sigur o sa te multumeasca (la fl/150 HP), consum foarte bun raportat la performante; plus ca in cazul unui benzinar exista riscul sa manance ulei, deci necesar segmentare => $ multi, pt. ca nu ai de unde sa iti dai seama atunci cand ii faci proba 20 de minute de acest lucru.

Sa te uiti la capota, atunci cand o deschizi, la partea din mijloc, care se aseaza pe bara, sa nu aibe rugina!

Revizia la "d" este aprox. 600 RON, daca nu a fost schimbata fulia, trebuie sa o schimbi (aprox 550 RON), sa ai grija sa nu se auda zgomot din spate de la diferential, sa nu suiere turbina, indicat ar fi sa schimbi furtunasele mici de vacuum (daca nu au fost schimbate)...

si mai completeaza colegii sau ma corecteaza daca am gresit undeva :)

Link to comment
Share on other sites

Salut! eu te-as indruma spre un 320d, neaparat facelift (din pct meu de vedere), e un motor elastic si iti permite multe, puterea sigur o sa te multumeasca (la fl/150 HP), consum foarte bun raportat la performante; plus ca in cazul unui benzinar exista riscul sa manance ulei, deci necesar segmentare => $ multi, pt. ca nu ai de unde sa iti dai seama atunci cand ii faci proba 20 de minute de acest lucru.

Sa te uiti la capota, atunci cand o deschizi, la partea din mijloc, care se aseaza pe bara, sa nu aibe rugina!

Revizia la "d" este aprox. 600 RON, daca nu a fost schimbata fulia, trebuie sa o schimbi (aprox 550 RON), sa ai grija sa nu se auda zgomot din spate de la diferential, sa nu suiere turbina, indicat ar fi sa schimbi furtunasele mici de vacuum (daca nu au fost schimbate)...

si mai completeaza colegii sau ma corecteaza daca am gresit undeva :)

 

Segmentare daca mananca ulei?!? Cate benzinare de la bmw ai avut? In cel mai rau caz simeringurile la supape si cateva garnituri si o-ringuri si nu o sa mai ai probleme cu uleiul..bine,daca nu e terminat motorul intern. Iar ca test rapid se poate face simplu:fie prin turarea motorului incalzit in gol vazand daca da cu fum alb/albastrui sau un test de compresie..iar apoi inspectarea pe un elevator pe dedesupt. Si la diesel se pot face verificarile astea dar daca o sa fie turbo pe duca sau ceva injectoare nu stiu cum mai face el revizia cu 600 de lei...poate € :)

Link to comment
Share on other sites

nici eu n-am auzit de segmentare la BMW e46. clasic la benzinarele e46 facelift este cum spune colegul, consumul de ulei datorat simeringurilor de la supape, sau ceva valva egr sau cum i-o zice.

 

Simeringuri supape,garnituri corp filtru ulei,garnituri capac culbutori,o-ringuri pompa vacuum,o-ringuri solenoizi,garnitura baie ulei,valva/supapa pcv. Astea daca le-ai inlocuit si faci schimbul de ulei la 10k km si exploatezi masina fara forjari si alte magarii poti ajunge la 1 mil de km zic eu :) si bineinteles si celelalte consumabile .

Edited by SB25GAS
Link to comment
Share on other sites

cauta un diesel 320d FL, in 4k te incadrezi si cu ceva dotari, xenon, scaune incalzite, volan multifunctional, etc. o masina foarte buna, nu am, dar am probat cateva si sunt in cautarea uneia.

Fi atent la articulatia fata, spate sa nu bata ceva prin spate la schimbarea vitezelor sa nu trepideze la plecare sau vibratii in mers.

Atentie la rugina, fa proba ceasurilor de bord la romani se poarta sa scoata becurile de la airbag sau sa le astupe cu banda

Daca poti fa o diagnoza inainte de cumparare pt a vedea km.

La motor nu prea ai ce vedea, sa nu curga ulei pe la garnituri si simeringuri, trepidatii, fum, etc (aici e o mica loterie, cum iti e norocul)

Si nu in ultimul rand sa nu fi fost avariata.

Bafta!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

m-am exprimat gresit, multumesc pentru corectari colegii :)

In orice caz, eu ma refeream ca la benzinare exista riscul acesta de a schimba toate cele care le-ati spus, spre deosebire de diesel, despre care nu am auzit personal de operatii dintr-acestea :) la diesel cade, in general, tot ce este pe langa motor: ex: turbo, pompe etc..dar nu se fierbe motorul, nu e nevoie de 'operatie pe cord deschis' :)

dar sa continuam cu sfaturi pt colegul nostru :)

Link to comment
Share on other sites

Intr-adevar foarte fiabile si ok 320d 150 cp daca a fost pe maini bune. Si eu am fost in cautarea acestei motorizari dar in afara tarii dar m-am dat batut din pricina incadrarii euro la noi in tara. Asa ca mare atentie daca iei masina neinmatriculata la brief si alte alea..
Link to comment
Share on other sites

Multumesc tuturor pentru opinii! Cu a mea am facut 30 000 km in 5 ani de cand o am. As zice un maxim de 8000 - 10000 km pe an (pentru ca merg mai mult decat la inceput).

 

Si eu ma gandeam tot la un 320D, nu stiam de varianta facelift. Problema e ca nu stiu de unde sa cumpar, daca spuneti ca majoritatea sunt la 300k-400k km, inseamna ca mai toate de pe olx sunt minciuni, alea sunt pe la 200k-250k. Intradevar, pe asta am auzit-o si eu ca sunt rulate mult.

 

Vreo idee cum pot sa gasesc una care sa merite? Nu pot sa zic ca cunosc oameni care se ocupa in domeniu (pareri au toti), sau care se ocupa sa aduca de dincolo.

 

Multumesc inca o data pentru timpul acordat! Nu ma asteptam sa raspundeti atat de multi si atat de detaliat. Apreciez!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

O motorizare destul de fiabila ar fi 318i M43 118 cai. Nu e wow ca performante, insa venind de pe un 1.6 / 102 cai o sa simti diferenta. Pana in 3000E ai sanse mari sa gasesti unul intretinut, spre deosebire de un 320d sau 318i FL. Nu spun ca asta ar fi cea mai buna varianta, insa o poti lua in calcul.
Link to comment
Share on other sites

Da, varianta facelift neaparat, pentru ca in primul rand, var precedenta (nfl) de 136HP nu e cine stie ce, iar in al doilea rand, au remediat unele dintre problemele nfl-ului odata cu faceliftul! + ca daca mai faci un chip stage 1, safe mode, ajungi undeva la 175HP, fara sa afectezi motorul, o sa-ti dea putine emotii daca ii folosesti maxim, cum trebuie!!

Km la anii de fabricatie o sa fie destul de multi, dar motorul asta de 150HP fl e foarte rezistent si fiabil, avut grija de el cum trebuie duce si 800.000 km. Asta era vremea cand inca se mai faceau masini cu simt de raspundere...

+ ca in De se merge f mult in afara

+ ca ei nu dau cu solutii antiderapaj iarna care afecteaza metalul, sa rugineasca...

+ drumurile de la ei, care sunt bune si nu e zdrente tot asfaltul care iti fac masina sa vibreze din toate incheieturile

+ ca daca speli masina acolo, se mentine curata 1 luna de zile

+ ca in service-uri se face treaba, in sensul ca nu iti pun 2 litri de ulei nou si restul ti-l lasa pe care il aveai

+ ca e f posibil sa puna numai piese originale, fabricate in De, pt. piata lor, nu pt. piata din estul Europei

Ca sa fii sigur de km, te duci frumos akolo si cumperi, pt. ca germanii nu se preteaza la chestii de genul dat km inapoi (pe cand una deja adusa nu poti fi sigur ca proprietarul nu minte cu ceva)

-banii care ii dai lui profit ii pui la cheltuieli cu drumul :)

Si sfatul meu este, daca inca nu ai banuti destui (dupa ce ai cercetat piata), mai strangi putin si sa-ti iei un BMW cu dotari cat mai multe ca sa fie in adevaratul sens al cuvantului BMW, ca sa zic asa...minim comenzi volan, pilot automat, volan piele, incalzire scaune, eventual si o trapa...Nu o sa-ti para rau ca ai mai asteptat putin...si de asemenea ca ai ales BMW! 8)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.